Opony i felgi
Jakbyś przeczytał mój post ze zrozumieniem i chwile pomyślał to byś się nie pytał. Rant nie wystaje bardziej, tylko balon/bok opony gdy jest ona szersza. o tej sytuacji ciągle piszę i ciągle jej nie kumasz.
Eeeeeeeh lepiej pisać dookoła i czekać na domysły przez naście postów? Jak widać nietrafiona metoda w moim przypadku, bo jestem upośledzony umysłowo
@zigu18 Balon zwiększę minimalnie, bo chcę mieć w miarę zgodność z oponą fabryczną, więc albo znajdę taką, która wystaje (poza obrys felgi) przy rozmiarze 215/45R17 albo pójdę co najwyżej w 225/45 R17 licząc się ze zmianą średnicy o 1,4%.
Przepraszam za brak zrozumienia CLAU Twojego toku myślenia i Twoich słów. Wystarczyło napisać: stosując większą szerokość uzyskasz zamierzony efekt. No chyba, że źle to wszystko opisałem i narysowałem w sobotę 2 sierpnia 2014, 19:15.
Jeszcze raz pokażę jaki chcę efekt i podsumujecie mi co ma na to wpływ? szerokość? rant ochronny? model opony czy wszystko razem? Muszę znaleźć właściwy model, z rantem i większą szerokością jak mam teraz? W Hondzie z oponami Kleber (parę postów wyżej) wyszło to przypadkiem, ale teraz nie chcę przypadku, bo jak kupię laczki za 1,2kzł i wyjdą tak jak na rysunku po lewej (czyli tak jak mam teraz) to wrrrrr...
Bardzo przepraszam za te laurki
Możecie dać prostą odpowiedź, taką dla mało rozgarniętych i niekumatych jak ja? No chyba że odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna, ale też napiszcie co z czego wynika. Napiszcie oczywiście jeśli uważacie, że warto odpisać na moje durne pytania
@zigu18 Balon zwiększę minimalnie, bo chcę mieć w miarę zgodność z oponą fabryczną, więc albo znajdę taką, która wystaje (poza obrys felgi) przy rozmiarze 215/45R17 albo pójdę co najwyżej w 225/45 R17 licząc się ze zmianą średnicy o 1,4%.
Przepraszam za brak zrozumienia CLAU Twojego toku myślenia i Twoich słów. Wystarczyło napisać: stosując większą szerokość uzyskasz zamierzony efekt. No chyba, że źle to wszystko opisałem i narysowałem w sobotę 2 sierpnia 2014, 19:15.
Jeszcze raz pokażę jaki chcę efekt i podsumujecie mi co ma na to wpływ? szerokość? rant ochronny? model opony czy wszystko razem? Muszę znaleźć właściwy model, z rantem i większą szerokością jak mam teraz? W Hondzie z oponami Kleber (parę postów wyżej) wyszło to przypadkiem, ale teraz nie chcę przypadku, bo jak kupię laczki za 1,2kzł i wyjdą tak jak na rysunku po lewej (czyli tak jak mam teraz) to wrrrrr...
Bardzo przepraszam za te laurki
Możecie dać prostą odpowiedź, taką dla mało rozgarniętych i niekumatych jak ja? No chyba że odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna, ale też napiszcie co z czego wynika. Napiszcie oczywiście jeśli uważacie, że warto odpisać na moje durne pytania
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
Chlopie, pieprzysz sie z tym jak jakas lewa baba. Kup sobie to co chcesz, ja nie rozumiem jak mozna miec takie problemy z parkowaniem – parkuje tak wiele lat i to nie problem zaparkowac 5cm od kraweznika.
Kilka razy tez parkowalem przy samym krawezniku i mam rozciety rant o wystajaca kostke i w niczym on nie zabezpieczy bo on i tak sie ugnie i kostka obetrze felgę. Chcesz miec duży rant to kup sobie fulde, turanze czy cokolwiek innego i po sprawie.
Zanim ty sie w koncu ogarniesz z jakims rantem, to ja zaparkuje 10 razy bez obtarcia przy krawezniku jadac zaraz na zakupy do roznych sklepow.
Kilka razy tez parkowalem przy samym krawezniku i mam rozciety rant o wystajaca kostke i w niczym on nie zabezpieczy bo on i tak sie ugnie i kostka obetrze felgę. Chcesz miec duży rant to kup sobie fulde, turanze czy cokolwiek innego i po sprawie.
Zanim ty sie w koncu ogarniesz z jakims rantem, to ja zaparkuje 10 razy bez obtarcia przy krawezniku jadac zaraz na zakupy do roznych sklepow.
NIEBO! napisał(a):(...) Jeszcze raz pokażę jaki chcę efekt i podsumujecie mi co ma na to wpływ? szerokość? rant ochronny? model opony czy wszystko razem? Muszę znaleźć właściwy model, z rantem i większą szerokością jak mam teraz?
Im mniejszy profil opony, tym sztywniejszy jej bok. Zatem musisz zmienić koła na 18" lub 19" i opony o odpowiednio zmniejszonym profilu przy tej szerokości. Albo zmień sobie opony na 245mm, tylko potem nie płacz, że 2.3 benz dużo pali.
Koniec tematu.
OK! Bardzo dziękuję. Już w tym temacie o nic nie pytam, bo i tak nie otrzymam odpowiedzi... a Ty CLAU sobie parkuj i 60 razy bez obtarcia... YKWIM
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
No przepraszam bardzo, ale chyba już kilka razy dostałeś odpowiedź. Nie wiem czego Ty oczekujesz. Może zadzwoń do wróżki Teodozji, to Ci poda konkretny model opony i jej wymiary, żebyś był zadowolony.
też uważam, że troszkę przesadzasz. Każdy ci podpowiedział co mógł, ale nikt nie zna wszystkich opon. Spróbuj jeszcze może w ogólnym wątku oponiarskim, bo może nikt z nas w M6 jeszcze takiej opony nie zakładał, a owa istnieje.
Z drugiej strony na 5mm to bym nie liczył, na żadnym rozmiarze. Tym bardziej w budżetówce.
Z drugiej strony na 5mm to bym nie liczył, na żadnym rozmiarze. Tym bardziej w budżetówce.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
kubsztyk – masz rację – kilka razy otrzymałem odpowiedź... bardzo merytoryczną i nawet z przesłaniem "co Ty tam wiesz" (no właśnie jakbym wiedział to bym nie pytał). Wszystkie bardzo sobie cenię, zwłaszcza o Tej wróżce Teodozji. Wszyscy tutaj pomagają jak tylko mogą, są mili i życzliwi. Odwdzięczę się tym samym: Podziękowałem już wyżej, ale ukłonię się jeszcze raz nisko
Gdybym nie miał takich opon w poprzedniku i nie docenił ich walorów (przez 5 lat żadna felga nie draśnięta) to nie zabiegałbym o takie teraz, rozumiesz?
*Napisałbym coś więcej, ale nie ma sensu. Sprawdziło się po raz kolejny: Umiesz liczyć*? Licz* na siebie
Bez odbioru. EOM
A jednak... to nie iluzja.. nie domysły...nie gdybanie... nie liczenie*... tylko fakt... a Kleber Maciej to nie jest klasa Premium.matthies napisał(a):Z drugiej strony na 5mm to bym nie liczył*, na żadnym rozmiarze. Tym bardziej w budżetówce.
Gdybym nie miał takich opon w poprzedniku i nie docenił ich walorów (przez 5 lat żadna felga nie draśnięta) to nie zabiegałbym o takie teraz, rozumiesz?
Dziękuję za radę, ale nie skorzystam – szkoda nerwów na to forum.matthies napisał(a):Spróbuj jeszcze może w ogólnym wątku oponiarskim, bo może nikt z nas w M6 jeszcze takiej opony nie zakładał, a owa istnieje.
*Napisałbym coś więcej, ale nie ma sensu. Sprawdziło się po raz kolejny: Umiesz liczyć*? Licz* na siebie
Bez odbioru. EOM
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 687 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
No świetnie tylko to nie jest rant ochronny w tym kleberze. Idz do sklepu, zobacz Fulde, albo chociaż obrazek w 100% powiększeniu:
http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/Images ... 112218.png
http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/Images ... 112218.png
Zgadzam się z clau na tym obrazku jest rant ochronny – tak mam u siebie.
NIEBO szukaj takich opon i 205 to ryzyko obtarcia będzie zmniejszone także powodu wyższego profilu.
Ja używam 205 i 225 i spalanie jest większe ok 1l. Mnie to wisi, ale może komuś przeszkadzać, jak ma szkocki rodowód
NIEBO szukaj takich opon i 205 to ryzyko obtarcia będzie zmniejszone także powodu wyższego profilu.
Ja używam 205 i 225 i spalanie jest większe ok 1l. Mnie to wisi, ale może komuś przeszkadzać, jak ma szkocki rodowód
no właśnie, to co pokazujesz to nie jest rant, to po prostu szeroka opona.
Tutaj dobrze widać rant może nie zachwyca, ale dokładnie wiadomo co jest. Jakby opona była ze 2 rozmiary szersza to też inaczej by to wyglądało, może tak jak ty tego oczekujesz.
Szkoda że się oburzasz, bo wszyscy chcemy ci pomóc, poprowadzić na dobrą drogę, a ty odbierasz to jak jakąś szyderę czy atak...
Tutaj dobrze widać rant może nie zachwyca, ale dokładnie wiadomo co jest. Jakby opona była ze 2 rozmiary szersza to też inaczej by to wyglądało, może tak jak ty tego oczekujesz.
Szkoda że się oburzasz, bo wszyscy chcemy ci pomóc, poprowadzić na dobrą drogę, a ty odbierasz to jak jakąś szyderę czy atak...
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ten rant jest do powinien jeszcze bardziej wystawiać za felgę ,widziałem i wiem o czym mówi Niebo ,kolega w corolce ma 17 nie pamietam szerokość opon, profil 40 ,a rant wystaje mu z 5 mm za felgę .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Na fotce ten Continentel jest za wąski na felge.Gdyby felga była węższa, to wtedy rant bardziej by wystawał na zewnątrz, bo cały boczny profil byłby bardziej prosty i skierowany na zewnątrz.
Kupowałem w tym roku nowe ContiPremiumContact 5, 205/55/16 czyli takie jakie zawsze biore i wygląd tej opony to jakaś parodia. Nie dość, że nie ma rantu to wyglądają jak jakieś zimowe balony.
Turanza i Fulda progresso 205/55/16 na tej samej feldze wyglądaja zupełnie lepiej – profil jest kwadratowy, idealnie równy z krawędzią felgi. Continental wygląda jak napompowany balon.
Kupowałem w tym roku nowe ContiPremiumContact 5, 205/55/16 czyli takie jakie zawsze biore i wygląd tej opony to jakaś parodia. Nie dość, że nie ma rantu to wyglądają jak jakieś zimowe balony.
Turanza i Fulda progresso 205/55/16 na tej samej feldze wyglądaja zupełnie lepiej – profil jest kwadratowy, idealnie równy z krawędzią felgi. Continental wygląda jak napompowany balon.
Panowie
Obecnie jeżdze na Wikingach 225/45/r17. Są już prawe łyse i będzie trzeba zakupić nowe;) Poszukuje opony dobrej cichej .... bez zbędnego gadania. Jeżdżę normalnie bez szaleństw.
Chciałbym coś w rozmiarze 205/45/r17 lub 215/45/r17.
Koszt w granicach 350-450. Co byście polecili ? może ktoś ma jakiś dostep do atrakcyjnych cen ?
Obecnie jeżdze na Wikingach 225/45/r17. Są już prawe łyse i będzie trzeba zakupić nowe;) Poszukuje opony dobrej cichej .... bez zbędnego gadania. Jeżdżę normalnie bez szaleństw.
Chciałbym coś w rozmiarze 205/45/r17 lub 215/45/r17.
Koszt w granicach 350-450. Co byście polecili ? może ktoś ma jakiś dostep do atrakcyjnych cen ?
- Od: 8 paź 2012, 16:05
- Posty: 49
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM
Jezeli nie liczysz sie z kasa, to kup cos premium... jezeli srednie a naprawde dobre, to moim zdaniem uniroyal rainsport 3 lub kumho ecsta spt ku 31, falkeny w podobnej cenie tez beda ok. Jezeli chcesz kupic naprawde dobre i tanie ale nie posiadajace wyrobionej opinii to dawaj nexena n'fera su1. Gorsze od su1 ale marki nexen, sa zakladane na 1 montaz w samochodach Kia. I daja rade. Nie szalejesz, wiec zadbaj o budzet. Jesli zrezygnujesz z nexena polecam kumho.
Po oponach ktore posiadales, bedziesz zadowolony..
Po oponach ktore posiadales, bedziesz zadowolony..
Dominator napisał(a):moim zdaniem uniroyal rainsport 3
ta opona to do cichych nie należy, a kolega właśnie cichej szuka.
Pomijam fakt, że kozacko klei do podłogi. Tydzień temu leciałem na A1 w oberwaniu chmury 200 a czułem jakby to był słoneczny dzień. No ok, w lusterku nic nie widziałem bo taka chmura wody, ale prowadzenie genialne.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):Dominator napisał(a):moim zdaniem uniroyal rainsport 3
ta opona to do cichych nie należy, a kolega właśnie cichej szuka.
Pomijam fakt, że kozacko klei do podłogi. Tydzień temu leciałem na A1 w oberwaniu chmury 200 a czułem jakby to był słoneczny dzień. No ok, w lusterku nic nie widziałem bo taka chmura wody, ale prowadzenie genialne.
Masz więcej szczęścia niż rozumu
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6