Opony i felgi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez CLAU » 6 sie 2014, 11:25

Jakbyś przeczytał mój post ze zrozumieniem i chwile pomyślał to byś się nie pytał. Rant nie wystaje bardziej, tylko balon/bok opony gdy jest ona szersza. o tej sytuacji ciągle piszę i ciągle jej nie kumasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zigu18 » 6 sie 2014, 12:37

CLAU ma rację, dodatkowo zwiększ profil opony by zwiększyć średnicę koła co zmniejszy kat natarcia opony oraz oddali rant felgi od ziemi

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Postprzez NIEBO! » 6 sie 2014, 17:21

Eeeeeeeh lepiej pisać dookoła i czekać na domysły przez naście postów? Jak widać nietrafiona metoda w moim przypadku, bo jestem upośledzony umysłowo :|
@zigu18 Balon zwiększę minimalnie, bo chcę mieć w miarę zgodność z oponą fabryczną, więc albo znajdę taką, która wystaje (poza obrys felgi) przy rozmiarze 215/45R17 albo pójdę co najwyżej w 225/45 R17 licząc się ze zmianą średnicy o 1,4%.
Przepraszam za brak zrozumienia CLAU Twojego toku myślenia i Twoich słów. Wystarczyło napisać: stosując większą szerokość uzyskasz zamierzony efekt. No chyba, że źle to wszystko opisałem i narysowałem w sobotę 2 sierpnia 2014, 19:15.
Jeszcze raz pokażę jaki chcę efekt i podsumujecie mi co ma na to wpływ? szerokość? rant ochronny? model opony czy wszystko razem? Muszę znaleźć właściwy model, z rantem i większą szerokością jak mam teraz? W Hondzie z oponami Kleber (parę postów wyżej) wyszło to przypadkiem, ale teraz nie chcę przypadku, bo jak kupię laczki za 1,2kzł i wyjdą tak jak na rysunku po lewej (czyli tak jak mam teraz) to wrrrrr...

opony_NIEBO!.jpg


Bardzo przepraszam za te laurki hahaha

Możecie dać prostą odpowiedź, taką dla mało rozgarniętych i niekumatych jak ja? <zawstydzony> No chyba że odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna, ale też napiszcie co z czego wynika. Napiszcie oczywiście jeśli uważacie, że warto odpisać na moje durne pytania :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez CLAU » 6 sie 2014, 17:36

Chlopie, pieprzysz sie z tym jak jakas lewa baba. Kup sobie to co chcesz, ja nie rozumiem jak mozna miec takie problemy z parkowaniem – parkuje tak wiele lat i to nie problem zaparkowac 5cm od kraweznika.
Kilka razy tez parkowalem przy samym krawezniku i mam rozciety rant o wystajaca kostke i w niczym on nie zabezpieczy bo on i tak sie ugnie i kostka obetrze felgę. Chcesz miec duży rant to kup sobie fulde, turanze czy cokolwiek innego i po sprawie.

Zanim ty sie w koncu ogarniesz z jakims rantem, to ja zaparkuje 10 razy bez obtarcia przy krawezniku jadac zaraz na zakupy do roznych sklepow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 6 sie 2014, 18:14

NIEBO! napisał(a):(...) Jeszcze raz pokażę jaki chcę efekt i podsumujecie mi co ma na to wpływ? szerokość? rant ochronny? model opony czy wszystko razem? Muszę znaleźć właściwy model, z rantem i większą szerokością jak mam teraz?

Im mniejszy profil opony, tym sztywniejszy jej bok. Zatem musisz zmienić koła na 18" lub 19" i opony o odpowiednio zmniejszonym profilu przy tej szerokości. Albo zmień sobie opony na 245mm, tylko potem nie płacz, że 2.3 benz dużo pali.
Koniec tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 6 sie 2014, 18:18

bardziej z 205 na 225 ;P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 6 sie 2014, 22:24

OK! Bardzo dziękuję. Już w tym temacie o nic nie pytam, bo i tak nie otrzymam odpowiedzi... a Ty CLAU sobie parkuj i 60 razy bez obtarcia... YKWIM :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez kubsztyk » 6 sie 2014, 22:28

No przepraszam bardzo, ale chyba już kilka razy dostałeś odpowiedź. Nie wiem czego Ty oczekujesz. Może zadzwoń do wróżki Teodozji, to Ci poda konkretny model opony i jej wymiary, żebyś był zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez matthies » 6 sie 2014, 22:58

też uważam, że troszkę przesadzasz. Każdy ci podpowiedział co mógł, ale nikt nie zna wszystkich opon. Spróbuj jeszcze może w ogólnym wątku oponiarskim, bo może nikt z nas w M6 jeszcze takiej opony nie zakładał, a owa istnieje.
Z drugiej strony na 5mm to bym nie liczył, na żadnym rozmiarze. Tym bardziej w budżetówce.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NIEBO! » 7 sie 2014, 01:10

kubsztyk – masz rację – kilka razy otrzymałem odpowiedź... bardzo merytoryczną i nawet z przesłaniem "co Ty tam wiesz" (no właśnie jakbym wiedział to bym nie pytał). Wszystkie bardzo sobie cenię, zwłaszcza o Tej wróżce Teodozji. Wszyscy tutaj pomagają jak tylko mogą, są mili i życzliwi. Odwdzięczę się tym samym: Podziękowałem już wyżej, ale ukłonię się jeszcze raz nisko <uklon>
matthies napisał(a):Z drugiej strony na 5mm to bym nie liczył*, na żadnym rozmiarze. Tym bardziej w budżetówce.
A jednak... to nie iluzja.. nie domysły...nie gdybanie... nie liczenie*... tylko fakt... a Kleber Maciej to nie jest klasa Premium.

Obrazek

Gdybym nie miał takich opon w poprzedniku i nie docenił ich walorów (przez 5 lat żadna felga nie draśnięta) to nie zabiegałbym o takie teraz, rozumiesz?

matthies napisał(a):Spróbuj jeszcze może w ogólnym wątku oponiarskim, bo może nikt z nas w M6 jeszcze takiej opony nie zakładał, a owa istnieje.
Dziękuję za radę, ale nie skorzystam – szkoda nerwów na to forum.

*Napisałbym coś więcej, ale nie ma sensu. Sprawdziło się po raz kolejny: Umiesz liczyć*? Licz* na siebie !!
Bez odbioru. EOM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 08:17

No świetnie tylko to nie jest rant ochronny w tym kleberze. Idz do sklepu, zobacz Fulde, albo chociaż obrazek w 100% powiększeniu:

http://www.fulda.com/fulda_pl_pl/Images ... 112218.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 7 sie 2014, 14:50

Zgadzam się z clau na tym obrazku jest rant ochronny – tak mam u siebie.
NIEBO szukaj takich opon i 205 to ryzyko obtarcia będzie zmniejszone także powodu wyższego profilu.
Ja używam 205 i 225 i spalanie jest większe ok 1l. Mnie to wisi, ale może komuś przeszkadzać, jak ma szkocki rodowód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez matthies » 7 sie 2014, 16:39

no właśnie, to co pokazujesz to nie jest rant, to po prostu szeroka opona.
Tutaj dobrze widać rant Obrazek może nie zachwyca, ale dokładnie wiadomo co jest. Jakby opona była ze 2 rozmiary szersza to też inaczej by to wyglądało, może tak jak ty tego oczekujesz.
Szkoda że się oburzasz, bo wszyscy chcemy ci pomóc, poprowadzić na dobrą drogę, a ty odbierasz to jak jakąś szyderę czy atak...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 7 sie 2014, 16:50

Ten rant jest do <dupa> powinien jeszcze bardziej wystawiać za felgę ,widziałem i wiem o czym mówi Niebo ,kolega w corolce ma 17 nie pamietam szerokość opon, profil 40 ,a rant wystaje mu z 5 mm za felgę .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 7 sie 2014, 17:09

Na fotce ten Continentel jest za wąski na felge.Gdyby felga była węższa, to wtedy rant bardziej by wystawał na zewnątrz, bo cały boczny profil byłby bardziej prosty i skierowany na zewnątrz.


Kupowałem w tym roku nowe ContiPremiumContact 5, 205/55/16 czyli takie jakie zawsze biore i wygląd tej opony to jakaś parodia. Nie dość, że nie ma rantu to wyglądają jak jakieś zimowe balony.

Turanza i Fulda progresso 205/55/16 na tej samej feldze wyglądaja zupełnie lepiej – profil jest kwadratowy, idealnie równy z krawędzią felgi. Continental wygląda jak napompowany balon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 7 sie 2014, 22:27

Niebo chce mieć tak :P
Załączniki
image.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez zigulec » 8 sie 2014, 21:40

Panowie
Obecnie jeżdze na Wikingach 225/45/r17. Są już prawe łyse i będzie trzeba zakupić nowe;) Poszukuje opony dobrej cichej .... bez zbędnego gadania. Jeżdżę normalnie bez szaleństw.

Chciałbym coś w rozmiarze 205/45/r17 lub 215/45/r17.
Koszt w granicach 350-450. Co byście polecili ? może ktoś ma jakiś dostep do atrakcyjnych cen ?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 16:05
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 Sedan 2011 r. 2.0 benzyna 155 KM

Postprzez Dominator » 8 sie 2014, 21:59

Jezeli nie liczysz sie z kasa, to kup cos premium... jezeli srednie a naprawde dobre, to moim zdaniem uniroyal rainsport 3 lub kumho ecsta spt ku 31, falkeny w podobnej cenie tez beda ok. Jezeli chcesz kupic naprawde dobre i tanie ale nie posiadajace wyrobionej opinii to dawaj nexena n'fera su1. Gorsze od su1 ale marki nexen, sa zakladane na 1 montaz w samochodach Kia. I daja rade. Nie szalejesz, wiec zadbaj o budzet. Jesli zrezygnujesz z nexena polecam kumho.
Po oponach ktore posiadales, bedziesz zadowolony..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez matthies » 9 sie 2014, 12:35

Dominator napisał(a):moim zdaniem uniroyal rainsport 3

ta opona to do cichych nie należy, a kolega właśnie cichej szuka.
Pomijam fakt, że kozacko klei do podłogi. Tydzień temu leciałem na A1 w oberwaniu chmury 200 a czułem jakby to był słoneczny dzień. No ok, w lusterku nic nie widziałem bo taka chmura wody, ale prowadzenie genialne.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zigu18 » 9 sie 2014, 12:53

matthies napisał(a):
Dominator napisał(a):moim zdaniem uniroyal rainsport 3

ta opona to do cichych nie należy, a kolega właśnie cichej szuka.
Pomijam fakt, że kozacko klei do podłogi. Tydzień temu leciałem na A1 w oberwaniu chmury 200 a czułem jakby to był słoneczny dzień. No ok, w lusterku nic nie widziałem bo taka chmura wody, ale prowadzenie genialne.

Masz więcej szczęścia niż rozumu ;)

Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2012, 18:35
Posty: 360 (4/3)
Auto: Mazda 6
GG 2002 sedan
2.0 benzyna BRC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6