Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez seba1177 » 30 kwi 2012, 21:50

A jeśli chodzi o pisk jakby paska, łożyska lekko słyszalny podczas ruszana jazdy drugim biegiem niekiedy podczas jazdy na wysokim biegu. Czy to już będą pierwsze oznaki padającego dwumasu?Czasem wydaje się takie odczucie jakby ślizgało sprzęgło.
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez wiesiekj » 1 maja 2012, 18:55

witam auto mam dopiero od miesiąca,przebieg udokumentowany w aso 128 tys nic mi nie wiadomo żeby 2m był wymieniany
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 21:18
Posty: 28
Skąd: NIDZICA
Auto: MAZDA 6 GH 2.0 103kw 140km 2008 rok

Postprzez deelock » 7 maja 2012, 17:44

Witam,

Dzisiaj byłem u mechanika i stwierdził, że koło dwumasowe jest do wymiany + ewentualnie reszta sprzęgła. Łączny koszt nowych części to: 2 500 zł (2masa)+1 000 zł (sprzęgło) + ok. 400 zł (robocizna).
Szczerze mówiąc mam lekką załamkę po tej wycenie. Czytałem coś kołach i sprzęgłach regenerowanych, ale nie wiem czy jest to OK. Może ktoś z Was miał już z czymś takim do czynienia. Ewentualnie proszę o polecenie jakiegoś fachowego zakładu lub sklepu gdzie można zakupić tańsze podzespoły itp.
Najlepiej z okolic Wrocławia.
Moje auto to MAZDA 6, kombi, 2003 r. 136 KM, 2.0 diesel (GY), przebieg: 220 tys.

Proszę o jakieś pocieszające porady :)

Pozdrawiam,
Wojtek
Początkujący
 
Od: 19 gru 2010, 20:53
Posty: 7

Postprzez Pioteq25 » 7 maja 2012, 17:53

Sprzęgło z kołem kupujesz na allegro za 2900zł kpl Sprawdziłem przed chwilą i jest kila ofert w tych cenach i nie są to zamienniki no name.
Wymiana nie powinna więcej kosztować jak 500zł.
Regeneracja to najgorsza opcja często praktykowana przed sprzedażą.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pabllo » 3 cze 2012, 13:56

Witam, a mi coś w skrzyni stukać zaczęło od niedawna, mam 180tyś km i jak wcisnę sprzęgło to już nie stuka i podkreślam, czasami stuka, nie zawsze

też to jest koło dwumasowe? czy może coś innego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez ChrisA7X » 12 lip 2012, 11:49

Temat był w złym miejscu wiec sam go przenosze.
Witam. Na początku musze napisać ze przesledziłem znaczną część wątków na Forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Moze to wynikac tez z tego, ze nie jestem znawcą samochodów a jedynie uzytkownikiem i techniczne słownictwo niezbyt duzo mi mowi. Dlatego prosze o wyrozumiałość i odpowiedz na moje pytanie.
Od kilku dni mam problem z terkotaniem (stukotaniem) ktore sie wydobywa po odpaleniu auta. Objaw nie ustępuje po nagrzaniu silnika. Stukotanie mocno czuć pod pedałem sprzęgła. Dzis byłem umówiony do mechanika na sprawdzenie co to moze byc (sprzegło?, dwumas?), ale auto kompletnie straciło moc i oprócz terkotania i bicia pod pedałem nie jest w stanie ruszyc (tzn, rusza ale kompletnie nie ma mocy).
Zamówiłem juz lawete. Potrzebuje Waszej pomocy w zakresie zidentyfikowania problemu. Sprzegło – dwumas – cos innego? I jakie mogę byc szacunkowe koszty. Z tego co powiedział mi mechanik to sprzęgło z wymianą to jakies 2,5 tys. Dwumas tez cos koło tego. To realne ceny? Podobno do wymiany sprzegła trzeba miec jakies specjalny mechanizm (pisze jak laik bo nim jestem w tej dziedzinie) i stad taki koszt. Prosze o pomoc. Dzieki. Krzysztof
Byłem dzis u mechanika. Diagnoza – masakra. Sprzegło i dwumas własnie sa montowane. Do tego doszłedł luz na wale od strony sprzęgła. I tu mam do Was prosbe. Co polecacie? Naprawa czy nowy silnik? Koszt naprawy moze sie pewnie okazac wiekszy niz wstawienie silnika od anglika. Prosze o Wasze opinie.
ChrisA7X
 

Postprzez konik_kr » 19 lip 2012, 19:26

a może zastosować koło jedno masowe ze sprzęgłem tłumiącym znalazłem ze podobno robią takie zmieniki www.iparts.pl/aktualnosci/kola-dwumasow ... ny,26.html a cena też przystepna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez dobrzyn22 » 19 lip 2012, 19:38

ale M6 tam nie ma :P
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kai. » 19 lip 2012, 20:31

tylko m2...
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez ciekma85@gmail.com » 12 lis 2012, 16:12

Witam mam mazde6 z 2003 r 136km szykuje sie na wymiane 2M i z tad moje pytanie czy aby wyciagnac skrzynie konieczne jest wyciagniecie calego silnika czy da sie to zrobic w inny sposob prosze o porady.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 12:05
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km
2003r

Postprzez Gnat80 » 12 lis 2012, 20:39

Z tego co pamiętam to jest z tym trochę zabawy,ale nie trzeba skrzyni wyciągać,ciasno tam jak w du...
U mnie chyba silnik lekko podnieśli czy jakoś tak,bo skrzyni nie szło ruszyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez ciekma85@gmail.com » 12 lis 2012, 21:49

ale sie da bez wyciagania silnika a to juz mnie pociesza :P jak ktos ma jakis sposob dokladniejszy opis prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 12:05
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km
2003r

Postprzez Riki » 13 lis 2012, 00:36

ciekma85@gmail.com napisał(a):konieczne jest wyciagniecie calego silnika czy da sie to zrobic w inny sposob prosze o porady.


nie jest konieczne ale znam serwisy gdzie wolą sobie wyjąć motor – każda szkoła jest dobra o ile robisz to któryś raz z kolei i znasz temat, generalnie wymiana koła 2M to nie takie hop siup.... chyba nie ma fotorelacji na forum?!
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez ciekma85@gmail.com » 21 lis 2012, 12:23

Dzis Madzia trafila do mechanika czeka ja wymiana 2M i kompletu sprzegla :P juz niemoge sie doczekac :) ile u was trwala wymiana ?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2012, 12:05
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km
2003r

Postprzez Riki » 22 lis 2012, 14:03

ciekma85@gmail.com napisał(a):ile u was trwala wymiana ?


dzionek trzeba liczyć
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Wantus » 9 sty 2013, 14:03

Witam wszystkich.
Widze, że temat dawno nie poruszany... do wymiany mam koło dwumasowe. Większość z was pisze o wymianie w pierwszej wersji Mazdy 6 a ja mam auto z 2009 roku i to dopiero jest ból głowy :(
Po zapoznaniu się z rynkiem części zamiennych już wiem, że dość ciężko dostać zamiennik. Dużo hurtowni oferuje zamienniki firmy LUK ale nie mają ich na stanie i ściągnięcie ich trwa od 2 dni do nawet dwóch tygodni a koszt waha się w granicach 5-6 tys. zł. Oryginalne koło dwumasowe kosztuje w serwisie ok. 6 tys. a ze sprzęgłem ponad 8 tys. zł!

Czy ktoś ma doświadczenie z regeneracją dwumasu? Trochę na ten temat czytałem, jedni chwalą, drudzy odradzają ale przy cenach części coraz bardziej rozważam taką opcję. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Proszę Was o opinie ewentualnie o namiary na hurtownie z częściami.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez RychuGda » 21 sty 2013, 19:31

Witam

Coś złego dzieje się z moim autem a dokładnie:
– Po odpaleniu głośno i nierówno pracuje na biegu jałowym, ale po wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje,
– Delikatne drgania silnika w zakresie obrotów 1000-1500 i słaba moc w tym zakresie,
– Podczas gwałtownego przyspieszania ("pedał w deche") przy 2500 tys obr. auto szarpie lecz zazwyczaj dzieje się to prawie wyłącznie na 5 biegu, podczas gdy przyspieszam jednostajnie nie wciskając na maxa gazu auto normalnie przyspiesza i spokojnie przekracza 2,5 tys ?

Czy te objawy wskazują na koło dwumasowe ? Czy może coś innego lub coś jeszcze ? Proszę o pomoci ewentualnie jakie są koszty ?

Mazda 6, 2003r, 2.0 Citd 121 KM, 195 000 km

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 sie 2012, 22:03
Posty: 11
Auto: Była Mazda 6 2.0 CiTD 121 KM, 2003
Teraz Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD, 170 KM, 2010

Postprzez Stramaz » 22 sty 2013, 15:28

Wszystkie znaki wskazują na dwumas...
Dla pewności polecam lekturę:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por ... umasowego/

Warto oczywiście sprawdzić jeszcze stan zestawu sprzęgła, nigdy nic nie wiadomo, a profilaktycznie warto czasami wymienić również sprzęgło...
Początkujący
 
Od: 22 sty 2013, 15:26
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BA Z5

Postprzez Enduro » 23 sty 2013, 00:20

RychuGda napisał(a):... Po odpaleniu głośno i nierówno pracuje na biegu jałowym, ale po wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje,...

to ewidentnie potwierdza uszkodzenie 2M, choc znam przypadek uszkodzonych pierscieni dystansowych walu korbowego i efekt byl lekko zblizony.
P.S.
popatrz czy podczas pracy silnika i wciskania sprzęgła, widac jak duże koło paska wielorowkowego się osiowo przemieszcza.?
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

PostTen post został usunięty przez piotrek.otw 27 sty 2013, 13:52.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6