Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez brodaM6 » 18 lut 2014, 14:17

Powinny być identyczne , ten sam rok moc podobna
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez WOLVERIN18 » 24 lut 2014, 19:00

Witam jestem nowym użytkownikiem i proszę o trochę wyrozumiałości jeśli zrobię coś nie tak ale do rzeczy. :) Zakupiłem moją 6 jakiś miesiąc temu i od razu wymieniłem klocki i tarcze z tyłu gdyż były mocno zużyte i jakiś tydzień po wymianie pojawił się problem z hamulcami z przodu mianowicie po przejechaniu jakiś 20-30 km piszczą/ wpadają w rezonans/ wyją ( trudno to nazwać ) tak że uszy chcą odpaść. Zdjąłem koła klocków jest ponad połowa i tarczy również ( 24.3mm) odkręciłem również zacisk wyczyściłem go na ile mogłem i potrafiłem ale nic to nie dało. czy ktoś miał może taki problem albo ma jakiś pomysł co to może być ? Z góry dzięki za pomoc ;)
WOLVERIN18
 

Postprzez koval888 » 13 mar 2014, 14:59

witam ponownie, u mnie kolejne tarcze wymienione znowu walą jak szalone powyżej 60km/h (wątek opisany kilka postów do tyłu). Zdjąłem koła i patrzę a tam jedna tarcza przykręcona normalnie śrubami do piasty jak powinno być a drugą tarcze angielscy mechanicy śruby ścięli i założyli nową tarcze która trzyma się defakto dociśnięta przez koło po założeniu i przykręceniu nakrętek. Czy to może być powodem, że się wypacza i tłucze, że nie jest przykręcona śrubami? Szukałem na forum i znalazłem, jak jeden kolega pisał o mazdzie 626, że z powodzeniem można tarczy nie przykręcać,że i tak bedzie dociśnięta przez śruby koła.....proszę o opinię fachowca bo nie wiem czy powinienem teraz to rozwiercać, gwintować i przykręcić śrubami czy kolejne nowe tarcze założyć tak jak są te założone. Mi się wydaje, że to chyba ta nie przykręcona tarcza będzie problemem, bo jak miałem oryginały zanim zacząłem zmieniać było ok, a jak rozpoczęli wymieniać to tak wymieniali jedne po drugich nie przykręcając a ja dopiero teraz to zobaczyłem <glupek2>
[color=#800000]Mazda5 CR RF 2008 2.0D 143 KM Sport[/color]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez Siw-y » 13 mar 2014, 15:38

Brak tych śrub nie jest powodem, ale jak są ścięte to próbując je odkręcić i zbić tarczę mogli skrzywić piastę bądź uszkodzić łożysko dlatego masz bicia.
Mogło też coś podleźć do tarczę i ona nie przylega dokładnie, może też piasta mieć zadzior.
Ewentualnie krzywa lub niewyważona felga, zamień najpierw stronami potem przód z tyłem i obserwuj.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez koval888 » 13 mar 2014, 17:39

felgi już przekładałem a co do pokrzywienia piasty lub innych rzeczy to nie wiem, jak już pisałem w poprzednich postach to są już trzecie tarcze wymienione na gwarancji przez ten sam serwis, i twierdzą że wszystko sprawdzali i nie wiedzą dlaczego tak się dzieje, wiem, że juz do nich nie pojadę z tym problemem bo mi powiedzieli, że następnym razem mam wymienić zaciski +tarcze i klocki i tym sposobem to mogę wymieniać po kolei pół auta, chcę tylko być pewien czy brak śrub mocujących do piasty nie powoduje tego całego ambarasu.... myślę już o wymianie mojej 6ki na 5kę :D , ale trzeba jeszcze dozbierać, dlatego nie mam zamiaru ładować w szóstkę kasy.
[color=#800000]Mazda5 CR RF 2008 2.0D 143 KM Sport[/color]
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:24
Posty: 37 (2/1)
Skąd: UK
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 diesel 2016 150KM

Postprzez CLAU » 13 mar 2014, 22:46

koval888 napisał(a):że z powodzeniem można tarczy nie przykręcać,że i tak bedzie dociśnięta przez śruby koła.....


Może źle oczyszczona powierzchnia styku tarczy z piastą ? Są magicy, którzy smarują to toną jakiegoś smaru i po skręceniu tarcza jest przekrzywiona od nadmiaru syfu na piaście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez thing » 19 mar 2014, 09:41

u mnie delikatnie biło przy hamowaniu gdy miałem delikatnie krzywą piastę od pasażera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez renault » 23 kwi 2014, 18:39

Witam.
Czy ktoś zna sposób na wyregulowanie hamulca nożnego po wymianie pompy lub serwa. Hodzi mi jak wyregulować cięgno od pedału do serwa?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2010, 18:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 121KM DPF

Postprzez lisek850 » 3 maja 2014, 17:53

Witam padł mi całkowicie zacisk hamulca lewy tył w mazdzie 6 kombi 2004 rocznik. Chcę kupić używany taki zacisk i pytanie do Was. Czy zacisk z sedana będzie pasować do kombi?

pozdrawiam
lisek850
 

Postprzez matthies » 4 maja 2014, 08:41

widzę że kolega nowy, dlatego proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących – do tego celu proszę użyć wyszukiwarki.
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątku
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy.

w twoim przypadku pewnie pkt 3, zatem temat do połączenia viewtopic.php?f=412&t=95454

ze swojej strony uważam, że jeszcze może być istotne jaki silnik był w tym sedanie, bo mogą się rozmiarami różnić, no chyba że to dotyczy tylko tarcz.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 4 maja 2014, 11:06

łączę
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez misiek89 » 4 maja 2014, 12:51

lisek850 napisał(a):Chcę kupić używany taki zacisk i pytanie do Was. Czy zacisk z sedana będzie pasować do kombi?
Wszystko pasuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez grygory » 13 maja 2014, 13:10

przy okazji wymiany kół zaobserwowałem przetarcie przy lewym przednik kole, a mianowicie przetarcie jest za amortyzatorem na ściance,
po sprawdzeniu okazuje się iż przewód hamulcowy się tam obciera (na przewodzie pod palcami wyczuwalne obtarcie),
drugie obtarcie jest na odcinku ostatnim przewodu (tym który idzie do zacisku) tam obciera się nad przegubem (na zdjęciu 2 zbliżenie otarcia)
natomiast na zdjęciu nr 1 widać i otarcie na karoserii , jak i wężyk otarty ze zdjęcia nr 2,
na tych obu wężykach były takie gumki przeważnie na jednym z końców, poprzeciągałem ja na tą chwilę na miejsca otarcia.

pytanie dlaczego się tak to robi ? raczej nie powinno tak być, a raczej nie chciał bym mieć sytuacji uszkodzenia tych wężyków podczas jazdy i wycieku płynu hamulcowego..
sama wymiana na nowe wężyki nic nie da bo dalej będą się obcierać, czy w tym wypadku poprzednie serwisy coś źle zmontowały?
Załączniki
20140512_194508.jpg
20140512_194455.jpg
20140512_194443.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez scorpion607 » 1 wrz 2014, 23:49

Mam pytanie za 100 punktów plus browar :D

Czy jest jakiś zamiennik z innego samochodu dla prawego przedniego przewodu hamulcowego? Czy w mojej 6 można zamontować bez przeszkód przewód z MPS'a? http://allegro.pl/mazda-6-mps-speed-prz ... 05910.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2014, 21:34
Posty: 37
Skąd: Kraków/Niepołomice
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2002 benzyniak

Postprzez dazwid » 6 wrz 2014, 20:43

Nie wiem czy zadaje pytanie w dobrym dziale, więc proszę o wyrozumiałość.
Wymieniałem w tym tygodniu klocki i tarcze, trzy koła zrobione ale tarcza hamulcowa na prawym przednim kole ni cholerę nie chce zejść.
Przyrdzewiała tak mocno do piasty, że nie potrafię kompletnie znaleźć na nią sposobu. Próbowałem już różnych trików ,ale nic nie robi na niej wrażenia :|
Nie chcę walić w nią młotem z całej siły bo boje się o resztę podzespołów( łożyska, itd), oczywiście obstukałem ją dosyć stanowczo, ale nic to nie dało.
Moja ostatnia opcja- cięcie "kątówką" i tutaj mam pytanie- czy jeżeli natnę przypadkiem piastę, zrobię w niej jakieś wcięcie, czy będzie to miało jakieś negatywne skutki? Czy nie wpłynie to na wyważenie koła itp?
Może i się wydać to śmieszne, ale nie jestem profesjonalnym mechanikiem i wolę się upewnić, zanim narobię większego bigosu :)
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez Siw-y » 6 wrz 2014, 23:29

Wydaję mi się, że w tarczy powinien być otwór na śrubę 8mm właśnie to luzowania tarczy.
Wkręć tam śrubę a tarcza sama odskoczy.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez misiek89 » 7 wrz 2014, 21:24

Podgrzej tarcze przywal młotkiem i musi odskoczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez matthies » 7 wrz 2014, 21:34

na pewno lepsze jest uderzanie młotkiem w niepotrzebną już tarczę niż cięcie kątówką...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dazwid » 8 wrz 2014, 05:38

Cieszyłbym się bardzo gdyby tarcza zeszła po silnym uderzeniu młotkiem, ale trzyma się jak przyspawana.
Na youtube znalazłem trik żeby w miejsce otworów które trzymają cały zacisk, wkręcić dwie śruby z nakrętkami i nimi na przemian kręcić i starać się wypchnąć tarczę, ale mi to nie pomogło.
Spróbuję jeszcze dziś użyć tego otworu na śrubę w tarczy o którym pisał kolega Siw-y i dam znać jak poszło. Jeżeli ten sposób nie poskutkuje to pozostanie mi już tylko cięcie.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2012, 15:12
Posty: 17 (1/0)
Auto: Mazda 6 2003 Diesel 2.0 136hp

Postprzez brodaM6 » 8 wrz 2014, 08:21

Zapiekła sie na amen ,palnik i młotek 5 kg :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6