Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mandey » 21 gru 2013, 23:57

Specjalnie dziś na to zwróciłem uwagę. Na postoju jest jak na filmie. Ruszając kierownicą tak samo, tj. szybkie ruchy prawo/lewo jest cisza. Rzuca tylko autem strasznie <lol>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez em_dzej » 22 gru 2013, 13:28

syczka133 napisał(a):Na postoju zawsze takie stuki beda wyczuwalne i słyszalne ;P


Dlatego też dopóki w czasie jazdy jest OK, to nie zawracam sobie tym gitary <faja> .
Trochę mnie to zdziwiło począgtkowo, ale się z tym przespałem i mam to w nosie
Ostatnio edytowano 22 gru 2013, 17:37 przez em_dzej, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Mandey » 22 gru 2013, 15:11

Ja natomiast nie mam i prosiłbym, żeby mi ktoś powiedział, że tak ma być, żeby to była prawda :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez wielkijack » 18 sty 2014, 18:03

Dzisiaj wziąłem się za przesmarowanie wielowypustu i tu zdziwienie <co?>
Wysunąłem kierownicę i aż zachrobotało – okazało się, że jest taka susza, totalny brak smaru.
Miałem taki niemiecki smar z Mos2 dołączony do przegubu GKN i z niego skorzystałem.
Po przesmarowaniu na postoju jest cisza, zobaczymy co podczas jazdy na trasie, jednak prawdziwy sprawdzian będzie jak założę alusy na wiosnę. Wtedy się okaże czy to przypadkiem nie jest luz na listwie.
Póki co zachęcam wszystkich do smarowania we własnym zakresie, jechać z tym do mechanika to strata czasu i kasy.
I pamiętajmy, kto smaruje, ten jedzie! <spoko>
Początkujący
 
Od: 4 lut 2013, 23:09
Posty: 5 (0/1)
Skąd: Pniewy
Auto: Pozostał żal po stracie Mazda 6 liftback GG 2002 r.
L8 1798 cm³ 120 KM

Postprzez brodaM6 » 22 sty 2014, 00:19

wielkijack napisał(a):I pamiętajmy, kto smaruje, ten jedzie! <spoko>

I nie słucha stkuania :) ,tez użyłem smaru do brzegubu jakieś 5 miechów temu i cisza .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tejot27 » 28 lut 2014, 18:49

Witam

Taka sytuacja występuje stukanie bądź drżenie drążka przy hamowaniu np z górki jak jade albo na autostradzie delikatnie dociskam to czuć na kierownicy stukanie no i teraz co to jest ? Bylem na diagnostyce na trzepakach itd nic pojechałem do mechanika zdioł koła posprawdzał wszystko i nic nie ma stuków, no i tak śmigam ale mnie to denerwuje, macie jakiś pomysł ???? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 12 paź 2012, 23:00
Posty: 28
Auto: Mazda 6, 2.3, 2002

Postprzez Skarabe » 7 mar 2014, 09:59

to będzie raczej wina tarcz hamulcowych

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez jachu36 » 11 mar 2014, 11:55

Witam.I ja wczoraj zabrałem się za przesmarowanie wielopustu.Efekty sa inponujące.Nawet nie zdawałem sobie ze sprawy,że 5 minut zabawy i później tyle zadowolenia .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez tejot27 » 14 mar 2014, 15:47

Skarabe napisał(a):to będzie raczej wina tarcz hamulcowych

pozdrawiam




Tarcze sa ok bo by przy każdym hamowaniu stukało a po dociśnięciu pedała ustaje. Chyba że tylne ale nie wiem czy by było tak odczuwalne na kierownicy ?
Początkujący
 
Od: 12 paź 2012, 23:00
Posty: 28
Auto: Mazda 6, 2.3, 2002

Postprzez CLAU » 14 mar 2014, 19:26

To nie jest temat dotyczący smarowania wielowypustu (przesmarowany).
Przy wyłączonym silniku na postoju, ruszanie kierownicą powoduje słyszalne stuki dochodzące w przednim zawieszeniu. Chodzi o krótkie, szybkie ruchy kierownicą w lewo i w prawo. Trudno jednoznacznie określić, z której to strony, ale wydaje mi się, że bardziej z lewej. Martwiące jest to, że ten stuk dochodzi bardziej ze środka, z dzisiejszych oględzin pod garażem wychodzi na to, że dochodzi on ze środka osłony, z której wychodzi drążek kierowniczy a osłona to niestety już część maglownicy.

Pytanie czy ktoś miał podobnie, i okazało się że magiel czy może jakieś sworznie na drążku kierowniczym lub może na wahaczu ? Jeżeli magiel to czy da rade naprawić te stuki jakoś w miarę bez problemu czy całość trzeba wymienić ?
Ostatnio edytowano 14 mar 2014, 20:25 przez CLAU, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez maver88 » 14 mar 2014, 20:16

Mam, bardzo podobne objawy. W przyszłym tygodniu szykuję się wymiana sprzęgła więc przy okazji sprawdzę co jest przyczyną i podam jeśli uda się zdiagnozować :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 15:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez NIEBO! » 29 kwi 2014, 09:15

Strona FAQ naszego modelu zawiera dwa tematy:
1. Stuki w układzie kierowniczym lub na pedale hamulca (rozwiązanie: przesmarowanie połączenia teleskopowego)
2. Dziwne stuki w ukł. kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Ten o link o wielowpuście nie działa, a ten o teleskopie przekierowuje tutaj (smarowanie wielowpustu) czyli to są dwie nazwy, a chodzi o to samo? O te dwa "patyki" ? <lol>

maselek napisał(a):Obrazek


Już to u siebie wykonałem tylko zastanawiam się czy nie przesmarować tam czegoś jeszcze <co?> :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez dobrzyn22 » 2 maja 2014, 09:07

chodzi o to samo.

Sprawdzę w najbliższym czasie linki (co jakiś czas niestety trzeba sprawdzać/ aktualizować ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kawus7 » 18 maja 2014, 18:05

Od pewnego czasu mam stuki przy skręcaniu kierownicą w czasie jazdy .Byłem na diagnostyce i stwierdzono sworznie górne lewy i prawy zużyte oraz wymieniłem oba stabilizatory -prawy i lewy . Straciłem już 250 zł i dalej są stuki. Mój mechanik stwierdził że muszę jeszcze wymienić stabilizatory gumowe i będzie dobrze . Ale ja zaczynam mieć obawy, czy znowu nie wyrzucę pieniędzy w błoto. Czy ktoś może mi doradzić co dalej robić.
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2011, 09:18
Posty: 32
Auto: Mazda 6 diesel combi 2004r

Postprzez makovic » 18 maja 2014, 18:31

A temat typowy dla Mazdy brales pod uwagę? Mianowicie smarowanie wielowypustu.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez CLAU » 19 maja 2014, 15:41

Smarowałem go profilaktycznie, ale on mi nie stukał. Sprawdzałem w 4 innych samochodach różnych marek i każdy stuka na postoju przy mocnym szarpaniu lewo/prawo. Gdzieś czytałem, że tak ma być bo przekładnia ma swój jakiś naturalny luz czy coś takiego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez rymko » 19 maja 2014, 18:00

Przy włączonym silniku nie powinno nic stukać, natomiast przy wyłączonym stuka – jest tak w mazdach od wielu lat. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Tabi86 » 19 cze 2014, 20:41

Witam! Też mam problem se stukami podczas kręcenia kierownicą, szczególnie na postoju, czy parkowaniu. Załączam filmik problemu:



https://www.youtube.com/watch?v=x5xHZgklvn4
Co to może być??
Ostatnio edytowano 19 cze 2014, 23:38 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie linku
Tabi86
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 cze 2014, 06:07

łączę z istniejącym wątkiem -proszę się z nim zapoznać <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sethtaca » 7 lip 2014, 08:34

Hej, u mnie również pojawiło się dziwne stukanie w układzie kierowniczym – wg. zaleceń z tego posta przesmarowałem połączenie teleskopowe ale stukanie jest nadal. Czy możecie polecić kogoś w Poznaniu (serwis / mechanika) kto przyjrzał by się temu dokładniej?
Dodam, że stukanie jest bardziej słyszalne gdy kręcę kierownicą z prawej na lewo, i jest dość mocno słyszalne też na zewnątrz auta.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2014, 10:18
Posty: 19
Auto: Mazda 6, 2007, 2.0 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6