Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13
Masz tyle produktów w sklepie czy internecie o normie Dexron 2 lub 3 ze spokojnie cos sobie kupisz.
Ja do siebie kupilem RAVENOL VSG 75W-90 i jestem zadowolony, przekładnia chodzi lekko i płynnie po wymienie.
Ja do siebie kupilem RAVENOL VSG 75W-90 i jestem zadowolony, przekładnia chodzi lekko i płynnie po wymienie.
Po waszych odpowiedziach wnioskuje ze lepiej nie lac Dexron 2 mineral tylko jakis syntetyk ? Do skrzyni widzialem olej 75w90, rozumiem ze moge tez taki wlac ? Czy musi miec jakies specjalne oznaczenie ? Sorki, ale tutaj znalezc cos to tragedia, jutro podjade to wiekszego sklepu moze tam bedzie dexron 3
a co myslicie o tym LDF 100% syntetic ?
Tak rozumiem ze do skrzyn automatycznych ma byc
tylko we wczesniejszym poscie kolega CLAU napisał ze uzył oleju 75w90. Nie jest to przypadkiem olej do manualnych skrzyn ? Czy nie ma roznicy i spelnia on tez wymagania dexron 3 ? Wydaje mi sie ze do automatow inaczej sa oznaczone oleje chyba ze sie myle to prosze mnie poprawic 
Ok, rozumiem. Dzieki za odpowiedzi
Jutro podjade do sklepu i poszukam jakiegos Dexron 3
moze uda sie znalezc, w koncu to Francja wiec jakis Motul albo total powinien byc dostepny 
Panowie byłem dzisiaj w sklepie i znalazłem Dexron 3 Motula
wszystko było by fajnie gdyby nie cena – 23€ za 1L
Troche sporo jak za tą pojemność
pojechałem do drugiego sklepu, tam znalazłem oleje do skrzyn automatycznych Total.
1. Total ATX
2. Total XLD FE
Poczytałem troche na internecie no i podobno ten pierwszy spełnia norme Dexron II D a ten drugi jest opisany w Polsce jako Dexron III
Czyli teoretycznie nadawałby sie w 100%
Czy ktos mogłby jeszcze to sprawdzic czy się nie myle i moge taki zalac ? Z góry dzieki 

1. Total ATX
2. Total XLD FE
Poczytałem troche na internecie no i podobno ten pierwszy spełnia norme Dexron II D a ten drugi jest opisany w Polsce jako Dexron III
No wlasnie chodzi o to ze na butelce nie ma nic na temat Dexron III
a jak wrzuce w google ta nazwe wyskakuje ze spelnia specyfikacje dexron 3
I jeszcze jedno pytania bo sciagnalem sobie instrukcje obslugi i tam producent zaleca ATF M III (Mazdowski plyn) lub zamiennik Dexron II
czyli rozumiem ze ten mineral Dexron 2 tez moge zalac ?
No możesz, ale chyba nawet łatwiej Ci będzie znaleźć Dexron3.
Nie porownywalbym z polskimi produktami, bo mogą mieć inną nalepkę. Już lepiej wejdz na strone w wersji .fr aby sobie sprawdzic asortyment na rynek francuski. Jezeli nie pisze na nalepce to sprawdz na francuskiej stronie producenta aby byc pewnym.
Nie porownywalbym z polskimi produktami, bo mogą mieć inną nalepkę. Już lepiej wejdz na strone w wersji .fr aby sobie sprawdzic asortyment na rynek francuski. Jezeli nie pisze na nalepce to sprawdz na francuskiej stronie producenta aby byc pewnym.
Dzisiaj wymieniłem u siebie przekładnie na zregenerowaną bo zaczęła nagle tłuc jak szalona. Myślałem, że to coś w zawieszeniu, byłem specjalnie na stacji diagnostycznej, nawet probowałem przekupić ich flaszką aby coś znaleźli no ale nic niby nie było. Pojechałem do swojego mechanika, stwierdził że to przekładnia tak tłucze bo ma luzy.
Koszt wymiany 800zł z roczną gwarancją, teraz już nie tłucze.
Koszt wymiany 800zł z roczną gwarancją, teraz już nie tłucze.
Witam.
Mam taki mały problem po wymianie płynu wspomagania zaczęła mi grzechotac pompa.
Czy ja się regeneruje czy coś można z tym zrobić?
Dzięki z góry za odp Mariusz.
Mam taki mały problem po wymianie płynu wspomagania zaczęła mi grzechotac pompa.
Czy ja się regeneruje czy coś można z tym zrobić?
Dzięki z góry za odp Mariusz.
- Od: 24 sty 2016, 01:40
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel RF5C
Po ostrym hamowaniu zacząłem słyszeć pompę wspomagania :/ Podejrzewam, że wtedy pompa zaciągnęła trochę powietrza i się przytarła 
Czy pompa w benzynach jest taka sama? Tzn. 1.8, 2.0 i 2.3? Ja mam 2.0 i szukam pompy.
Czy pompa w benzynach jest taka sama? Tzn. 1.8, 2.0 i 2.3? Ja mam 2.0 i szukam pompy.
Kupiłem Texaco Havoline ATF Multi-Vehicle. Spełnia normę Dexron IIIH. Jest to hydrokrakowany olej z dodatkami (nie syntetyczny). Czy mogę go wlać do układu bez obaw? Czy powinienem może wymienić go np. na Valvoline ATF Type D (Dexron IID)?
DeviS napisał(a):Tak, w wersjach benzynowych jest taka sama
Dzięki, już kupiłem na allegro dokładnie od 2.0
Póki co okazało się, że było pusto w zbiorniczku :/ Kupiłem Liqui Moly Top Tec ATF 1100 Dexron III. Dolałem i jak ręką odjął. Pompa się uspokoiła, prawie nie słychać. W razie czego mam zapasową
Witam,
Dziś dokonałem samodzielnej wymiany płynu w układzie wspomagania po nieudolnej próbie wykonania tej czynności przez serwis olejowy.
Otóż mamy możliwość przy użyciu kilku prostych narzędzi wymienić owy płyn, wypłukując tym samym stare medium z układu.
PONIŻSZE CZYNNOŚCI PRAWDOPODOBNIE WYGLĄDAJĄ IDENTYCZNIE ZARÓWNO W SILNIKU DIESLA, JAK I BENZYNOWYM.
Potrzebne:
– klucz nasadowy 10 mm,
– kombinerki,
– strzykawka z wężykiem,
– wężyk o średnicy wewnętrznej 8-10 mm (np. ogrodowy),
– wężyk o średnicy zewnętrznej 8-10 mm,
– słoiczek / pojemniczek o pojemności najlepiej min. 1000 ml i szmatka.
Działamy:
1. Odkręcamy pokrywę górną silnika przy użyciu klucza nasadowego (3 nakrętki).
2. Podnosimy przód auta za pomocą obustronnie podstawionych podnośników / cegieł itp., w celu ułatwienia kręcenia kierownicą na zgaszonym silniku.
3. Odsysamy ze zbiorniczka płyn za pomocą strzykawki i wężyka.
4. Ściągamy wężyk powrotny ze zbiorniczka, uprzednio zsuwając z jego końca opaskę "motylkową":
5. Wsadzamy w przewód powrotny wężyk o mniejszej średnicy i dla pewności zaciskamy opaskę w miejscu ich połączenia. Dobrze jest zastosować wężyk przezroczysty, żeby widać było, czy z układu wycieka już świeży, klarowny płyn.
6. Na króciec zbiorniczka nasuwamy wężyk o większej średnicy tak, aby jego koniec znajdował się powyżej zbiorniczka, celem uniknięcia wyciekania płynu podczas jego uzupełniania w zbiorniczku. Oczywiście, do zatkania króćca można użyć też innej rzeczy, którą dysponujemy.
7. Na zgaszonym silniku można pokręcić kierownicą od odbicia do odbicia w obie strony, żeby usunąć trochę starego płynu z układu – będzie już wylatywał z przewodu powrotnego.
8. Wlewamy nowy płyn do zbiorniczka, ale nie pod sam korek, bo jego poziom będzie się w międzyczasie podnosił.
9. Kręcimy kierownicą w całym jej zakresie, uzupełniając jednocześnie płyn. Stary olej będzie wypływał wężykiem do słoiczka, zaś nowy będzie w tym czasie zaciągany do układu.
10. Zostawiamy sobie 250-300 ml oleju i kręcimy kierownicą, aż zbiorniczek się opróżni.
11. Podłączamy z powrotem przewód powrotny do zbiorniczka.
12. Wlewamy płyn do poziomu MAX i kręcimy kierownicą kilka razy opór – opór. Jeśli poziom spadnie, uzupełniamy znów do MAX.
13. Zakręcamy zbiorniczek, opuszczamy auto, odpalamy silnik i kręcimy kierownicą do skrajnych położeń.
14. Kontrolujemy poziom płynu. Jeśli wszystko ok, możemy jechać w dal.
Tyle płynu wchodzi nam do układu:
Wystarczy zatem litrowa butelka, ale ostrożnie z jej gospodarowaniem podczas płukania układu (pkt. 10).
Dziś dokonałem samodzielnej wymiany płynu w układzie wspomagania po nieudolnej próbie wykonania tej czynności przez serwis olejowy.
Otóż mamy możliwość przy użyciu kilku prostych narzędzi wymienić owy płyn, wypłukując tym samym stare medium z układu.
PONIŻSZE CZYNNOŚCI PRAWDOPODOBNIE WYGLĄDAJĄ IDENTYCZNIE ZARÓWNO W SILNIKU DIESLA, JAK I BENZYNOWYM.
Potrzebne:
– klucz nasadowy 10 mm,
– kombinerki,
– strzykawka z wężykiem,
– wężyk o średnicy wewnętrznej 8-10 mm (np. ogrodowy),
– wężyk o średnicy zewnętrznej 8-10 mm,
– słoiczek / pojemniczek o pojemności najlepiej min. 1000 ml i szmatka.
Działamy:
1. Odkręcamy pokrywę górną silnika przy użyciu klucza nasadowego (3 nakrętki).
2. Podnosimy przód auta za pomocą obustronnie podstawionych podnośników / cegieł itp., w celu ułatwienia kręcenia kierownicą na zgaszonym silniku.
3. Odsysamy ze zbiorniczka płyn za pomocą strzykawki i wężyka.
4. Ściągamy wężyk powrotny ze zbiorniczka, uprzednio zsuwając z jego końca opaskę "motylkową":
5. Wsadzamy w przewód powrotny wężyk o mniejszej średnicy i dla pewności zaciskamy opaskę w miejscu ich połączenia. Dobrze jest zastosować wężyk przezroczysty, żeby widać było, czy z układu wycieka już świeży, klarowny płyn.
6. Na króciec zbiorniczka nasuwamy wężyk o większej średnicy tak, aby jego koniec znajdował się powyżej zbiorniczka, celem uniknięcia wyciekania płynu podczas jego uzupełniania w zbiorniczku. Oczywiście, do zatkania króćca można użyć też innej rzeczy, którą dysponujemy.
7. Na zgaszonym silniku można pokręcić kierownicą od odbicia do odbicia w obie strony, żeby usunąć trochę starego płynu z układu – będzie już wylatywał z przewodu powrotnego.
8. Wlewamy nowy płyn do zbiorniczka, ale nie pod sam korek, bo jego poziom będzie się w międzyczasie podnosił.
9. Kręcimy kierownicą w całym jej zakresie, uzupełniając jednocześnie płyn. Stary olej będzie wypływał wężykiem do słoiczka, zaś nowy będzie w tym czasie zaciągany do układu.
10. Zostawiamy sobie 250-300 ml oleju i kręcimy kierownicą, aż zbiorniczek się opróżni.
11. Podłączamy z powrotem przewód powrotny do zbiorniczka.
12. Wlewamy płyn do poziomu MAX i kręcimy kierownicą kilka razy opór – opór. Jeśli poziom spadnie, uzupełniamy znów do MAX.
13. Zakręcamy zbiorniczek, opuszczamy auto, odpalamy silnik i kręcimy kierownicą do skrajnych położeń.
14. Kontrolujemy poziom płynu. Jeśli wszystko ok, możemy jechać w dal.
Tyle płynu wchodzi nam do układu:
Wystarczy zatem litrowa butelka, ale ostrożnie z jej gospodarowaniem podczas płukania układu (pkt. 10).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6