Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13
Cześć,
Miałem awarię słynnego już przewodu wspomagania. Rurka zardzewiała i rozszczelniła się. Do tej pory wspomaganie działało bez zarzutu poza dolewaniem płynu do układu co około 5 dni. Dzisiaj oddałem go do mechanika na wymianę tego przewodu. Po odebraniu auta wycieku co prawda już nie ma ale na wolnych obrotach wspomaganie praktycznie nie działa. Po dodaniu gazu jest nieco lepiej. Zadzwoniłem do mechanika i twierdzi, że uszkodzona jest pompa. Moje pytanie do Was. Czy to w ogól jest możliwe? Skoro działało dobrze na rozszczelnionym przewodzie, to po wymianie powinno działać tak samo dobrze albo jeszcze lepiej. Nie znam się więc czekam na opinię fachowców albo osób, które miały podobne przypadki.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Miałem awarię słynnego już przewodu wspomagania. Rurka zardzewiała i rozszczelniła się. Do tej pory wspomaganie działało bez zarzutu poza dolewaniem płynu do układu co około 5 dni. Dzisiaj oddałem go do mechanika na wymianę tego przewodu. Po odebraniu auta wycieku co prawda już nie ma ale na wolnych obrotach wspomaganie praktycznie nie działa. Po dodaniu gazu jest nieco lepiej. Zadzwoniłem do mechanika i twierdzi, że uszkodzona jest pompa. Moje pytanie do Was. Czy to w ogól jest możliwe? Skoro działało dobrze na rozszczelnionym przewodzie, to po wymianie powinno działać tak samo dobrze albo jeszcze lepiej. Nie znam się więc czekam na opinię fachowców albo osób, które miały podobne przypadki.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 4 gru 2014, 13:32 przez herbata4, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2013, 20:36
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2003 kombi 2.0, 141 KM
Układ wspomagania masz odpowietrzony prawidłowo? Jaki płyn do wspomagania został wlany?
A może płyn został wlany raz i po kilku manewrach kierownicą w zbiorniku już go nie ma?
Polecam:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2214017#p2214017
A może płyn został wlany raz i po kilku manewrach kierownicą w zbiorniku już go nie ma?
Polecam:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2214017#p2214017
- Od: 9 lis 2014, 19:15
- Posty: 33 (0/1)
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)
Cześć,
Układ odpowietrzony. Tak twierdzi mechanik. Ja dla pewności powtórzyłem tę czynność.
Płyn jest. Sprawdzałem to dzisiaj i jest nawet minimalnie ponad napis MAX.
Rano jak odpaliłem auto, to przez 10 sek. kierownica chodziła lekko nawet na wolnych obrotach. Potem wróciło do normy. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły, czy zimny.
Mam złe doświadczenia z mechanikami i boję się, że ten jest kolejnym, który chce na mnie zarobić :–/
Układ odpowietrzony. Tak twierdzi mechanik. Ja dla pewności powtórzyłem tę czynność.
Płyn jest. Sprawdzałem to dzisiaj i jest nawet minimalnie ponad napis MAX.
Rano jak odpaliłem auto, to przez 10 sek. kierownica chodziła lekko nawet na wolnych obrotach. Potem wróciło do normy. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły, czy zimny.
Mam złe doświadczenia z mechanikami i boję się, że ten jest kolejnym, który chce na mnie zarobić :–/
- Od: 21 lis 2013, 20:36
- Posty: 9
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2003 kombi 2.0, 141 KM
Pawel_G napisał(a):Polecam:
viewtopic.php?p=2214017#p2214017
połączyłem

kolego herbata4:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
PS . wątek miałeś założony w dziale silnikowym....
tym razem połączyłem.
Panowie mam problem ze wspomaganiem w mojej Mazdzie 6, z 2006 r. w dieslu 143 km. Od zakupu wspomaganie chodzi bardzo ciężko, nieporównywalnie z innymi autami jakimi jeździłem. Wielu fachowców pisało i mówiło, że Mazdy tak maja i już. Któregoś wieczoru zostawiłem auto na parkingu na maksymalnym skręceniu kół. Ku mojemu zdziwieniu rano okazało się, że wspomaganie chodzi trzy raz lżej niż dotychczas. Problem w tym, że jak trochę pojeżdżę to znowu zaczyna chodzić ciężej, wtedy zostawiam na skręconych kolach i tak w kółko. Co może być twego przyczyną? Jakieś sugestie i podpowiedzi?
- Od: 20 lis 2013, 09:02
- Posty: 4
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 6, 2006, 2,0, 143 km
Panowie, miałem ten sam problem. Mianowicie chodzi o to, że, gdy mieliście rozszczelniony układ, prawdopodobnie dostał się tam jakiś syf i trochę zapchało łopatki na maglownicy, które teraz nie otwierają się prawidłowo. Trzeba przeczyścić cały układ wspomagania kilka razy wymieniając płyn i dać nowe zaworki na maglu. Robił mi to mój znajomy mechanik. Pomogło, a objawy te same.
- Od: 27 lut 2014, 16:29
- Posty: 13
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 TOP SPORT 2.3 166km. 2003r.
Witam
Mam problem od dwóch dni. Przy skręcaniu kołami w lewo lub prawo słyszę taki dźwięk jak załączone nagranie. Płyn układu kierowniczego w normie, wspomaganie działa tylko ten dźwięk jakby kończyła się pompa wspomagania. Nagranie zrobiłem skręcając na zmianę do oporu w lewo i prawo. Pomocy
https://www.youtube.com/watch?v=ZKrHtGI ... e=youtu.be
Mam problem od dwóch dni. Przy skręcaniu kołami w lewo lub prawo słyszę taki dźwięk jak załączone nagranie. Płyn układu kierowniczego w normie, wspomaganie działa tylko ten dźwięk jakby kończyła się pompa wspomagania. Nagranie zrobiłem skręcając na zmianę do oporu w lewo i prawo. Pomocy
https://www.youtube.com/watch?v=ZKrHtGI ... e=youtu.be
Tak jakby pompa wspomagania kończyła swój żywot.

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
witam serdecznie!
czy ktoś ma jaką informacje czy w pompie wspomagania jest jakieś łożysko? lub coś innego co należy wymienić? w związku z tym że szumi dość głośno.
dziś odpaliłem auto bez pompy vacum i namierzyłem że ten szum wydobywa się od pompy wspomagania, po odkręceniu korka słychać go znacznie głośniej.
dodam że wspomaganie działa jak należy,
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz
paweł
czy ktoś ma jaką informacje czy w pompie wspomagania jest jakieś łożysko? lub coś innego co należy wymienić? w związku z tym że szumi dość głośno.
dziś odpaliłem auto bez pompy vacum i namierzyłem że ten szum wydobywa się od pompy wspomagania, po odkręceniu korka słychać go znacznie głośniej.
dodam że wspomaganie działa jak należy,
pozdrawiam i dziękuje za odpowiedz
paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 44
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
brodaM6 napisał(a):najlepiej to pisać w dziale dizla szybciej ktoś cos podpowie
nie wydaje mi się
Tu jest odpowiednie miejsce na to pytanie...
PS. połączyłem z istniejącym wątkiem
Witam. Przymierzam sie do regeneracji pompy wspomagania (wymiana oringow i simeringow), moze cos troche pomoze na jej glosna prace
Mam pytanie odnosnie płynu do wspomagania. Jestem aktualnie we Francji i niestety nie widziałem tutaj nigdzie Dexron III, dostepny jest tylko Dexron II D. Pisze ze to mineral, czy taki tez moge zalac do wspomagania ? Co jedynie znalazlem jeszcze jakis płyn LDF 100% syntetic do ukladow wspomagania. Jest tylko napisane aby nie mieszac go z innymi mineralnymi płynami typu Dexron.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6