Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Arkadius 73 » 3 kwi 2014, 04:56

Ja zalewałem Amsa atf i ten oleum mogę szczerze polecić , ale tylko wykonując flush skrzyni
Arkadius 73
 

Postprzez brodaM6 » 3 kwi 2014, 09:39

Ja śmigam na Dexelia Atf M-V za 10 L zapłaciłem 400zl ,a filtr można w midiparts nabyć .Pomysl o montażu chłodnicy ASB .

Dopisano czwartek, 3 kwietnia 2014, 09:45:

Arkadius 73 napisał(a):ale tylko wykonując flush skrzyni

Chodzi ci o reset ?, czy płukania ?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 3 kwi 2014, 19:12

brodaM6 napisał(a):czy płukania ?

<ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5158 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kamil4 » 8 kwi 2014, 21:45

Witam

Jestem tu nowy. Nowo zakupiona mazda 6 2.0 benzyna automat 2003 i kilka malych pytan.

– Na trasie na 4 biegu, jade po gorke wciskam gaz mocniej, nagle redukuje, obroty rosna o 500 (to raczej nie jest 3 bieg)
– Druga sprawa. Jazda niezbyt szybka po miescie, puszczam gaz i nastepnie lekko wciskam, nastepuje zmiana biegu w trakcie ktorej slychac lekkie brzeczenie (cos jak dzwiek silnika diesla)
– Na zimnym lekko szarpie przy zmianie z 1 na 2
-Po puszczeniu hamulca samochod wyrywa dosyc mocno bez dodawania gazu.

Czy to normalne ?
Stan samochodu bdb, silnik zdrowy i zadbany. Z gory dzieki za informacje
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2014, 21:21
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 benzyna AT sedan 2003

Postprzez brodaM6 » 9 kwi 2014, 21:17

Zacznij od wymiany oleju.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Paweł » 9 kwi 2014, 21:30

Wszystkie objawy są raczej normalne. Ewentualnie wyjaśnienia wymaga lekkie brzęczenie (?). W punkcie pierwszym na 100% dochodzi do redukcji. Skrzynia szczególnie na zimnym i/lub w niektórych sytuacjach potrafi _lekko_ szarpnąć, chociaż ten efekt na pewno pogłębia się ze zużyciem oleju i samej skrzyni. Samochód przy skrzyni ze sprzęgłem hydrokinetycznym zaczyna pełzać po puszczeniu hamulca. Nim mocniej, tym w lepszym stanie jest olej i sprzęgło. Jeśli rusza zbyt zdecydowanie, możliwe że obroty jałowe silnika są za wysokie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/894)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brodaM6 » 10 kwi 2014, 09:45

ile ma oliwa w skrzyni nie wiesz? ,ja kupując M pierwsze co zrobiłem to wymieniłem olej w skrzyni i filtr .
Odnośnie punktu 1 to nie masz wyświetlacza na którym biegu pomykasz .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Arkadius 73 » 10 kwi 2014, 18:38

Flush skrzyni polega na płukaniu jej olejem podłączonym do maszyny przystosowanej do jej wymiany tzw wymiana dynamiczna
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... f5on9AeahA

to jest jedyna słuszna wymiana w asb
Arkadius 73
 

Postprzez brodaM6 » 10 kwi 2014, 22:11

Widziałem na yt jak koleś robi wymianę dynamiczna w Hance szkoda ze nie zapisałem linka <glupek2>
To swojej zafundowałem odrazu po kupnie dynamiczna wymianę 250zl + 10l swojego oleju.
Jak będzie przypływ $ to znowu jej fundne w czerwcu 2 lata od wymiany
Paweł napisał(a): Jeśli rusza zbyt zdecydowanie, możliwe że obroty jałowe silnika są za wysokie.

Na zimnym silniku jak ruszamy z powyżej 1500 rpm wtedy rusza dość stanowczo rwie ,ale pozwolić sie zagrzac oliwie wtedy płynnie rusza ,ja prawie zawsze ruszam po osiagnieciu 1100rpm.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez piotrass » 21 maja 2014, 19:23

Witam jestem posiadaczem mazdy 6 2004r 2.0 silnik benzyna w automacie, pojawił się pewien problem mianowicie na rozgrzanym silniku podczas normalnej jazdy nagle zaczynają wzrsatc obroty również podczas hamowania obroty idą w góre i dodatkowo samochód się dławi i tak jakby trząsł sie.
Na postoju podczas przełączania z P na R lub D samochód sie tak jakby trzasł. Problem pojawia się nagle i sam znika. Pojawia sie to tak raz na tydzien czasem czesciej czasem zadziej.
Byłbym wdzieczny za pomoc
piotrass
 

Postprzez t0ma5h » 1 cze 2014, 01:51

Mi się dziwne jazdy zaczęły po przeczyszczeniu przeplywki. Przy okazji chyba uszkodzilem kable dochodzące do przeplywki. Sprawdź czy gdzieś ci tam nie styka.

Samsungnięte z Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2013, 20:11
Posty: 98 (16/4)
Skąd: Poznań
Auto: Nissan 370Z
Mazda3 BK SP23 Zoom-Zoom sedan | 2.3 166KM | 2005r | ASB |

Postprzez brodaM6 » 1 cze 2014, 10:20

Ja miałem takie falowanie jak na filmiku ,a odpowiedzialny był pure vavele seloid .
http://m.youtube.com/watch?v=VRQRV6w0HCc
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Steve » 27 cze 2014, 21:18

Jeździłem dzisiaj z kumplem oglądąć auto, które on chce zakupić – Toyota Hilux 2.7 benzyna w automacie. Troche dziwna ta konfiguracja, ale kazdy lubi cos innego. Podjaral sie bo auto importowane z Japoni – 50kkm przebiegu.

Silnik byl calkiem, ok. Buda tez niezla. To co mi sie niepodobalo, to dzialanie "kickdown".
Nie mam doswiadczenia z automatem, ale rozumiem, ze jak depniesz do podlogi to ASB redukuje i ciagnie ile moze, prawda ?

W tym konkretnym egzemplarzu objaw byl taki, ze depniecie do podlogi momentalnie podnosilo obroty silnika tak ok. 1000 wiecej, a przyspieszenie bylo takie sobie. I nie slyszalem, zeby jakkolwiek redukcja miala miejsce.
Jazda w kazdym innym trybie byla ok. Czyli na "2" trzymal do dwojki, to samo z "1".
Na "D" sam rusza po puszczeniu hamulca, to samo w trybie "R". Wszystko przelaczania biegow gladko, bez szarpania. Olej ciemnaczerwien wpadajaca w braz.
Odradzilem kumplowi zakup, ale teraz wierci mi dziure w brzuchu.

Mam racje czy sie myle ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez pawelwasyl » 25 maja 2016, 19:35

Witam. Mam pytanie odnośnie skrzyni automatycznej w mojej mazdzie. Otóż problem polega na tym, że zmiana z pozycji np. P na D nie wymaga wciśnięcia hamulca i dodatkowo dźwignia działa dosyć topornie.
Czy jest się czego obawiać? Taką kupiłem 4 miesiące temu i wcześniej po prostu tego nie zauważyłem. Dodam, że skrzynia działa ładnie lecz czasami mam małe szarpnięcie przy zmianie na drugi bieg.
Proszę mi jeszcze powiedzieć czy wymienia się olej w tej skrzyni?

Mazda 6 2.0 + LPG, 03r, automat (4), 250k przebieg

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.
Zaznaczę, że szukałem podobnego problemu lecz nie znalazłem. <glupek2> Może używam złych haseł :(
Początkujący
 
Od: 11 mar 2016, 15:26
Posty: 4
Auto: Planowany zakup

Postprzez vandal » 25 maja 2016, 22:08

Ja mam at 5b i u mnie to nie przejdzie musi byc hebel wcisniety , ktos na sile bez hebla. Przelaczyl i teraz tak dziala,olej sie wymienia na 100 procent
Początkujący
 
Od: 25 maja 2016, 08:41
Posty: 5
Auto: Jelcz

Postprzez Marwis » 25 maja 2016, 22:31

A w czterobiegowej nie trzeba wcisnąć przycisku na lewarku?
W każdej skrzyni wymienia się olej, zwłaszcza w automacie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez vandal » 26 maja 2016, 09:36

Powiedz to tym w Aso
Początkujący
 
Od: 25 maja 2016, 08:41
Posty: 5
Auto: Jelcz

Postprzez Marwis » 26 maja 2016, 18:39

Olej sam bez problemu wymienisz. Przy okazji trzeba by też filtr wymienić. Z tym trochę trudniej, ale doby zestaw nasadek da radę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez radokizi » 12 cze 2016, 16:39

Jeżdżę od niedawna Mazdą 6 GY 2008r. 2.0 147KM z ASB i mam problem z decyzją odnośnie wybory oleju do dolewki. Wiem, że lepiej wymienić ale olej jest w dobrym stanie a jego wymianę zrobię przy okazji obsługi za 8k km. Jaki jest fabrycznie lany olej do tej skrzyni bo czytam ten i inne tematy po kilka razy i nie jestem w stanie z pewnością się dowiedzieć. Mój olej ma kolor jasno żółty podobny do silnikowego. Czy wszystkie oleje do ASB lane przez Mazdę fabrycznie są czerwone? Jeżeli tak to co niemcy wlali do mojej skrzynki? Dodam, że skrzynka działa super ale jest za niski stan oleju więc trzeba po prostu dolać.
A w ogóle to jak z mieszaniem tych olejów (myślę, że dolewka ok litra byłaby ok).
Początkujący
 
Od: 1 cze 2016, 11:09
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GY 2008 AT 2.0 147KM

Postprzez Marwis » 12 cze 2016, 17:05

Jaki masz przebieg? Wiadomo czy kiedyś olej był wymieniany? Nowy olej jest czerwony, u mnie po 100tys zrobił się brązowy. Wymieniłem statycznie zalewając Dexelię ATF MV i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 302
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6