Sprzęgło – problemy/pytania

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tomekrvf » 15 paź 2007, 22:45

wilu88 napisał(a): ale czy mozliwe ze sprzeglo sie konczy przy takim przebiegu

Wszystko jest możliwe
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Jaksa » 15 paź 2007, 22:47

Wszystko jest mozliwe , wez pod uwage tez koło dwumasowe ktore kosztuje baaardzo duzo pieniedzy.....

Byłes Tomciu szybszy <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez darrecki » 16 paź 2007, 06:49

Jaksa napisał(a):Wszystko jest mozliwe , wez pod uwage tez koło dwumasowe ktore kosztuje baaardzo duzo pieniedzy.....

Byłes Tomciu szybszy <lol>


A czy istnieje jakas mozliwosc regulacji sprzegla? Linki tam nie uswiadczy wiec nie ma na czym podciagnac
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3144 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Jaksa » 16 paź 2007, 08:22

darow napisał(a):czy istnieje jakas mozliwosc regulacji sprzegla
Masz regulację na pedale sprzegła , jak jest cos nie tak regulacja nie pomaga – zawsze konczy sie wyjęciem skrzyni ( co nie jest proste w dieslu )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tomekrvf » 16 paź 2007, 09:15

Jaksa napisał(a):( co nie jest proste w dieslu )

Trudniejsze niż w BG 4WD? ;)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez makj1 » 16 paź 2007, 11:42

Ja robiłem sprzęgło 3 m-ce temu, mój przebieg wg. książki 125kkm. Mi też brało wysoko przy samym końcu. Roboty sporo, koszt: tarcza oryg. 534zł, docisk oryg.483 zł i łożysko oporowe 113 zł plus robota 600 zł. Koło 2masowe troche luzu miało ale jeszcze daje rade choć koszt jego mnie przeraża około 3000 plus robota.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 14:45
Posty: 60
Skąd: Łódź
Auto: mazda 6 kombi,CiTD 136PS

Postprzez Pajko » 16 paź 2007, 11:56

Temat podklejam do innego zwiazanego z problemem ze sprzeglem w 6 GG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Jaksa » 16 paź 2007, 14:22

tomekrvf napisał(a):Trudniejsze niż w BG 4WD


makj1 napisał(a):Roboty sporo

W szóstce wiecej ....musisz " sanki" wymontowac ktore ważą troche ....

P.S. Tanio te czesci kupiłes – gdzie tak tanio sprzedaja oryginały – ja tez chcę w tej cenie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez puti100 » 17 paź 2007, 19:44

*andy* napisał(a):Wiatm wszystkich!

Od 3 tygodni moja Mazda 6 ma dziwne piszczenie pojawiające się tylko przy wcisniętym pedale sprzęgła. Na ucho mozna stwierdzić, że wydobywa się ono gdzieś z prawej strony (szeroki pasek klinowy). Objaw ten zależy od temperatury silnika – na zimno nie piszczy. Trochę słabo to wyglada jak dojezdżam Mazdą do świateł – piszczy jak stary grat.

Witam, masz do wymiany włśnie ten pasek, napinacz, i dwie śruby.
Ja miałem to co Ty (to nie jest żadne to przesuwanie się wału), tam są podobno śruby o zbyt małej średnicy i powodują delikatne przekoszenie, podobno można z tym jeździć, tylko piszczy jak stary grat.
Właśnie dzisiaj to zrobiłem w swojem maździe, niestety koszt spory, bo 1700 zł., drogi jest napinacz bo kosztuje 1200 zł. i nie ma zamiennika.
Jak usłuszeli w serwisie moje zapytanie z wałem i pierścieniami mało ze śmiechu nie pospadali z krzeseł. Dwie godziny i po sprawie.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 18:08
Posty: 7
Skąd: puławy
Auto: m6

Postprzez Jaksa » 17 paź 2007, 19:47

puti100 napisał(a):Jak usłuszeli w serwisie moje zapytanie z wałem i pierścieniami mało ze śmiechu nie pospadali z krzeseł
W ktorym to serwisie mazdy był taki ubaw ? widziałem taki silnik ktory miał ten problem ( AZ Auto ) Na forum sa rozne podobne tematy , ciezko tak bez ogladania postawic diagnozę ,o napinaczach wiem, ze nie sa udane ( sam juz wymieniałem u siebie ) ale problem ktory opisywał kolega był identyczny . Zastanawiam sie hm..... u Ciebie tez tak było ( wciskałes pedał sprzęgła i pasek piszczał ? po wymianie napinacza przestało ? tego nie rozumiem .... co ma wciskanie pedału sprzęgła do napinacza skoro wał korbowy nie ma luzu osiowego :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 17 paź 2007, 20:27

Jaksa napisał(a):po wymianie napinacza przestało ? tego nie rozumiem .... co ma wciskanie pedału sprzęgła do napinacza skoro wał korbowy nie ma luzu osiowego :)


A a się zastanawiam czy to zjawisko nie jest podobne do tego hałasu co u mnie występował...
Moja mocno naciągana teoria :) :
-wciskasz sprzęgło, wał przesuwa się osiowo (jak pisze JAKSA)
-przesuwają się również względem siebie koła pasowe
-pasek klinowy lub rozrządu zaczyna sie obcierać boczną krawędzią o to "co mu najbardziej przeszkadza" – czyli np: krawędź koła pasowego (lub innego).

I teraz: wymienijąc panewki – rozwiązujesz problem, a wymienijąc pasek, na chwilę zaleczasz skutek...

A ten napinacz za 1200 zł ???? <szok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 17 paź 2007, 20:44

magicadm napisał(a):wymienijąc panewki – rozwiązujesz problem, a wymienijąc pasek, na chwilę zaleczasz skutek...
Tak to wygląda – jak zwykle dobrze prawisz.
magicadm napisał(a):A ten napinacz za 1200 zł
To jeszcze nie wszystko , na tym pasku jest jeszcze rolka prowadząca za 660 zł mozna niby wymienic łozysko ale ...... jeszcze nie wiem na ile starcza wymiana po polsku – własnie testuje.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 17 paź 2007, 21:17

Jaksa napisał(a):[ na tym pasku jest jeszcze rolka prowadząca za 660 zł mozna niby wymienic łozysko ale ...... jeszcze nie wiem na ile starcza wymiana po polsku – własnie testuje.

Możesz wrzucić schemat tego rozrządu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 17 paź 2007, 21:23

To samo co DiTD ( szerszy pasek i rolki ), osprzęt jest innaczej napedzany ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez puti100 » 17 paź 2007, 21:49

Jaksa napisał(a):
puti100 napisał(a):Jak usłuszeli w serwisie moje zapytanie z wałem i pierścieniami mało ze śmiechu nie pospadali z krzeseł
W ktorym to serwisie mazdy był taki ubaw ? widziałem taki silnik ktory miał ten problem ( AZ Auto ) Na forum sa rozne podobne tematy , ciezko tak bez ogladania postawic diagnozę ,o napinaczach wiem, ze nie sa udane ( sam juz wymieniałem u siebie ) ale problem ktory opisywał kolega był identyczny . Zastanawiam sie hm..... u Ciebie tez tak było ( wciskałes pedał sprzęgła i pasek piszczał ? po wymianie napinacza przestało ? tego nie rozumiem .... co ma wciskanie pedału sprzęgła do napinacza skoro wał korbowy nie ma luzu osiowego :)

wistarczyło wcisnąć sprzęgło delikatnie (2 cm) i pojawiało się piszczenie, dzisiaj po zrobieniu przejechałem około 100 km i ok, a co do wału to myślę że to jest naciąganie ludzi
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 18:08
Posty: 7
Skąd: puławy
Auto: m6

Postprzez magicadm » 17 paź 2007, 22:25

puti100 napisał(a):wistarczyło wcisnąć sprzęgło delikatnie (2 cm) i pojawiało się piszczenie, dzisiaj po zrobieniu przejechałem około 100 km i ok, a co do wału to myślę że to jest naciąganie ludzi

No albo ja trep jestem, albo czegoś nie kumam :|
-wciskasz sprzęgło, które jest z lewej strony silnika, a piszczy coś z prawej – tak?
To jedynym elementem, który przenieść może jakieś naprężenie jest wał korbowy – prawda?

PLEASE – niech mi to ktoś rozrysuje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 18 paź 2007, 11:21

puti100 napisał(a):co do wału to myślę że to jest naciąganie ludzi
W takim razie AZ Auto naciąga ludzi na pierscienie oporowe <lol>
magicadm napisał(a):To jedynym elementem, który przenieść może jakieś naprężenie jest wał korbowy – prawda
Prawda , ja to widziałem w Az-etach nawet sam macałem ten wał .....Panowie , nie ma co gdybać , kazdy przypadek jest inny , najwazniejsze jest to ze wymiana napinacza pomogła .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 18 paź 2007, 13:43

Co do naciągania....zdawało mi sie, że wariant z AZ był o połowę tańszy... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez puti100 » 18 paź 2007, 19:10

magicadm napisał(a):Co do naciągania....zdawało mi sie, że wariant z AZ był o połowę tańszy... :|

to prawda, tylko, że trzeba rozebrać pół silnika.
dzisiaj specjalnie zadzwoniłem do innego serwisu i powiedzieli mi, że to lipa z tym wałem, żebym głupot nie czytał (cytuję gościa).
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 18:08
Posty: 7
Skąd: puławy
Auto: m6

Postprzez puti100 » 18 paź 2007, 19:27

a żeby zakończyć temat z mojej strony, nie jestem jakimś specem, ale wiem jakie objawy były w moim samochodzie i wiem co zostało zrobione, zadzwoniłem do drugiego serwisu żeby się upewnić (co powiedzieli napisałem wcześniej), pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 18:08
Posty: 7
Skąd: puławy
Auto: m6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6