Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 31 maja 2012, 13:54.
Powód: post pod postem

Postprzez syczka133 » 30 maja 2012, 20:24

Dzięki już tak mi bardzo pomogłeś . ;) Odezwę się jak coś więcej będę wiedział <nauka> (nauka w las nie idzie ) <spoko>

EDIT


Wojtek napisał(a):spoko... po prostu... zweryfikuj wszystko ;)


Po problemie . Główną przyczyną problemu okazała się pompa ABS . A mianowicie ktoś już grzebał w jej wnętrzu coś próbowali lutować na płytce .
Wczoraj założyłem używkę i pierwszy test przeszła pozytywnie . Awaryjne hamowanie przy 130 km/h ,puszczając kierownice samochód ładnie bez żadnego ściagania się zatrzymuje. <jupi> A przy okazji mechanik sprawdził mi klocki, tarcze i zaciski wszystko było ok.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez luk25p » 26 cze 2012, 17:22

Czy może mi ktoś powiedzieć jaka jest średnica tłoczka w tylnym hamulcu? Czy jego wymiana wraz z ze wszystkimi gumkami i prowadnicami wystarczy do prawidłowej pracy hamulców tylnych? Po sprawdzeniu na rolkach okazało się, że w lewym tylnym kole hamulce nie działają prawidłowo a ręcznego brak.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 17:26
Posty: 5
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Mazda 6 2003r. kombi 121km

Postprzez dobrzyn22 » 26 cze 2012, 21:37

niekoniecznie...na pewno musisz dokładnie wszystko rozebrać, przeczyścić, wymienić uszczelnienia,nasmarować odpowiednimi smarami(a nie jakimś wd40 ;) ). Skontroluj dokładnie prowadnice.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez PANDA16 » 30 cze 2012, 11:27

Witam,

Mam taki dziwny problem z M6 diesel 136km 2004r. Problem dotyczy przedniego lewego koła. Otóż zauważyłem że podczas hamowania przy prędkości około 100-120 km/h auto lekko ściąga na bok. Przednie lewe koło (alufelga) jest bardziej zabrudzona pyłem ze ścierających się klocków niż prawa. Pojechałem do mechanika i okazało się że tłoczek do wymiany wraz z gumową uszczelka. Ciekawostką było to że po podniesieniu samochodu na podnośniku lewe koło, czyli to "uszkodzone" kręci się bardziej swobodnie niż prawe które jest OK. No ale tłoczek został wymieniony wraz z gumową uszczelką, zacisk wyczyszczony i przesmarowany, hamulec odpowietrzony. Wyjeżdżam od mechanika ciesząc się jak murzyn z blaszki a ty klops! Problem nie znikną! Koła kręcą się swobodnie ale lewe jest cieplejsze od prawego. Przy hamowaniu na dużych prędkościach nadal odczuwam lekkie ściąganie auta. Wygląda na to że lewe koło hamuje mocniej niż prawe!
Co może być przyczyną? <płacze>
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Wojtek » 30 cze 2012, 17:30

PANDA16 napisał(a):Co może być przyczyną?

przy okazji powinienes sprawdzic prawa strone ... moze zabrudzine prowadnice i nie pracuje w calym zakresie?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PANDA16 » 30 cze 2012, 21:00

Sugerujesz że to prawa strona nie hamuje i stąd takie zachowanie? No myślę że maże i tak być. Mnie natomiast chodzi po głowie że może ciśnienie płynu hamulcowego w lewym kole jest większe i mocniej dociska klocki. Tylko czy coś takiego jest możliwe? <płacze>
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Wojtek » 30 cze 2012, 21:23

plyn hamulcowy (ze wzgledu na pochlanianie wilgoci) powinien byc zmieniany co dwa lata... inaczej jego temperatyura wrzenia sie niebezpiecznie obniza...
masz juz auto... dobrze dotarte ;) ... nie cuduj tylko sprawdz wszystko porzadnie...
podjedz na rolki i sprawdz, z jaka skutecznoscia wszystkie kola hamuja...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PANDA16 » 3 lip 2012, 14:17

Dzisiaj "madzia" pojechała na "rolki" i okazało się że prawe koło hamuje słabiej o 50%. Tak więc można by powiedzieć że 50% sukcesu.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Wojtek » 3 lip 2012, 16:01

PANDA16 napisał(a):okazało się że prawe koło hamuje słabiej o 50%. Tak więc można by powiedzieć że 50% sukcesu.

Wojtek napisał(a):przy okazji powinienes sprawdzic prawa strone ... moze zabrudzine prowadnice i nie pracuje w calym zakresie?

czyli zajales sie nie ta strona... <głaszcze> , lecz...
Wojtek napisał(a):masz juz auto... dobrze dotarte ;) ... nie cuduj tylko sprawdz wszystko porzadnie...

i auto bedzie smigac ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PANDA16 » 3 lip 2012, 17:28

Niestety ale tłoczek w lewym kole kwalifikował się ewidentnie do wymiany jak i "gumka". Jutro jadę zrobić porządek z prawym kołem i śmigam na wakacje :D
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez lukasrap » 7 lip 2012, 16:09

Sluchajcie koledzy, pomozcie w potrzebie.. A mianowicie.. mam do wymiany tloczek w zacisku hamulca.. Chyba tak to sie nazywa. Chodzi o to, ze go troche czyscilem ale za wiele nie pomoglo, guma na tym zacisku tez jest lekko uszkodzona.. Tloczek chyba nie odskakuje i blokuje przedni prawy hamulec, co za tym idzie, kolo sie grzeje, szarpie i autem itp...
A problem jest taki, ze nie mam pod reka zadnego mechanika i sam musze to zrobic.. Czy ktos moglbym mi wytlumaczyc jak to zrobic? Udalo mi sie wymontowac caly zacisk, po odlaczeniu przewodu hamulcowego. Ale nie wiem jak ten tloczek wyciagnąc.. No i czy uda mi sie wlozyc nowy... Jaki ten tloczek kupic, czy we wszystkich mazdach jest taka sama wielkosc itp? Mieszkam w Holandii i mam problem z czesciami.. Ale dla chcacego nic trudnego... Szukac po vinie auta czy po modelu?
Za 1.5 tyg jade do Polski (trasa 1200 km) no i musze to zrobic przed wyjazdem.. Bede wdzieczny za wskazowki, czy jestem w stanie sam to zrobic itp... Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez sotrebor » 7 lip 2012, 18:10

jak sam powiedziałes dla chcacego..... wiec tloczek wyciągniesz po wujeciu go z prowadnic chamulcem (pompujac) potem wyczysc wszystko i poskładaj ,odpowietrz i do pl. jakos dojedziesz powodzenia i szerokosci, guma jesli chodzi ci o osłone to na ten czas dojazdu do polski nie potrzebna jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2011, 19:19
Posty: 73
Skąd: NL i PL
Auto: GY- była
GH-jest(diesel kombi)

Postprzez lukasrap » 7 lip 2012, 18:51

Czyli zrobie to bez problemu sam? Bo dzwonilem do jednego mechanika w PL i powiedzial ze mam tylko wyczyscic z zewnątrz, ale nie mam tego tloczka wyciagac bo go sam nie zloze... nie wiem w czym tam jest filozofia, ale chyba jednak musze to rozebrac, bo jak juz powiedzialem, 2 razy bylo czyszczone bez wyciagania tloczka i troche pomoglo ale jeszcze to nie jest to...
Rozumiem, ze mam z tych 2 bolcow wyciagnac zacisk, potem pompowac pedalem hamulca, az tloczek wyskoczy...
1 . (wtedy tez wyleci wiekszosc plynu tak?) i jak wszystko ladnie wyczyszcze,
2. ( uzywac papieru sciernego? )
3. to posmarowac to smarem do lozysk?
4. No i jak go zlozyc? tloczek idealnie pasuje i wejdzie bez problemu w to samo miejsce? Co go tam trzyma, ze on nie wypadnie...

Ja po wyciagnieciu zacisku i odkreceniu plynu hamulcowego, próbowałem przez ten otwor tam go pukac srubokretem i mlotkiem, ale nic nie ruszyl.... tak jest taki opor?

Naprawde bede wdzieczny za podpowiedzi. Na polskich mechanikow nie ma co tu liczyc... Bylem u jednego, skasowal 30 euro, a tylko przeczyscil klocki i poruszal tym tloczkiem 2 łomami.. i to wszystko. Nic nie pomoglo. Dopiero potem jak sam calosc rozebralem (troche WD-40) to jest lepiej. No ale chyba bez czyszczenia tloczka sie nie obejdzie...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Grzeggorz » 7 lip 2012, 19:51

Koledzy,z hamulcami nie ma co żartować. I moja Magdalena nieco ściągała podczas hamowania-problematycznym okazał się tłoczek z przodu prawy i... kończące się tylne klocki. Dwa zestawy naprawcze-komplet na przód i tył, nowy płyn ATE racing Blue, parę piw,paczka L&M i wolna sobota od rana...
Jeżeli już robić hamulce to zawsze osiami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez lukasrap » 7 lip 2012, 19:57

Jestem takiego samego zdania i bede to robil praktycznie jak tylko dojade do PL.. ale poki co, musze sam sobie jakos poradzic.. i nie ma ze boli.. I mam 3 wersje do wyboru.. Albo oddac do ASO gdzie wolaja 95 euro za godzine roboczą plus czesci, albo oddac do mechanika polskiego (partacza), albo zrobic cos samemu, tak zeby bezpiecznie dojechac do domu... Ja wybralem opcje trzecia, tym bardziej ze nie jestem jakis tempy i mysle, ze sam sobie poradze z tym jednym hamulcem.. Tylko potrzebuje jakies wskazowki...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez maselek » 7 lip 2012, 20:03

.
Ostatnio edytowano 7 lip 2012, 20:19 przez maselek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez klajgus » 7 lip 2012, 20:09

kolego, ściągasz zacisk, wyciągasz klocki hamulcowe, i delikatnie naciskasz na hamulec (przydała by się do tego druga osoba wtedy jeden obserwuje co się dzieje a drugi naciska ) tłoczek powinien się wysunąć. Jak już wylezie to ściśnij delikatnie czymś przewód hamulcowy żeby ci cały płyn nie wyleciał (pilnuj żeby w zbiorniczku był zawsze płyn, na pewno będziesz musiał go dolać).Po wyjęciu tłoczka, zobaczysz poza ta uszczelka gumowa co jest na zewnątrz, jeszcze jedna (taki gumowy pierścień ) wyciągnij go delikatnie i wyczyść ten rowek w którym on siedzi, co do tłoczka, to postaraj się go czyścic o ile to możliwe nie używając ostrych narzędzi, w ostateczności możesz sobie pomóc papierem ściernym ale naprawdę jak najdrobniejszym. Jak już wszytko wyczyścisz, to składasz wszytko w odwrotnej kolejności :) jak nie masz specjalnego smaru do tłoczków, to posmaruj uszczelkę i tłoczek płynem hamulcowym, jak wszytko dobrze oczyściłeś to tłoczek powinien się wsunąć na miejsce. Na koniec po złożeniu wszystkiego odpowietrzasz hamulce i gotowe. Życzę powodzenia
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez lukasrap » 7 lip 2012, 20:28

No i super.. dzieki bardzo :) o takie cos mi chodzilo.. Smar mam specjalny do lozysk, ze sklepu ze skuterami... mam nadzieje ze bedzie dobry.. druga osoba tez jest, rozebranie calosci mysle ze spokojnie 15, 20 minut... dzieki..
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez klajgus » 7 lip 2012, 20:36

lukasrap napisał(a):Smar mam specjalny do lozysk, ze sklepu ze skuterami..


Kolego odpuść sobie ten smar, tam nie ma żadnego łożyska, tylko płyn hamulcowy, a on możne rożnie zareagować na tego typu smar, do hamulców a szczególności do tłoczków jest specjalny smar, ale jak posmarujesz płynem hamulcowym to tez jest OK, w poprzednim moim poście zapomniałem napisać żeby po wyciśnięciu tłoczka odkręcić przewód hamulcowy, będzie ci łatwiej wcisnąć tłoczek na miejcie.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6