Hamulec ręczny – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bieski » 11 lip 2013, 15:55

Mandey napisał(a):czy tylko wymiana na nowy?

Wymien :) Chyba bedzie najlepiej. Mnie tez to niedlugo czeka.
Na zime trza zrobic
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Mandey » 11 lip 2013, 16:26

bieski napisał(a):Wymien :)

Tak zrobie ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Xander1990 » 9 sie 2013, 16:31

Witam, mam wielki problem kupiłem kilka dni temu Mazde 6 i hamulec ręczny działał idealnie aż do dziś odkręcałem też przycisk od zwalniania ręcznego i jak już chcałem go wkręcić to zauważyłem że wgl nie da się zaciągnąć ręcznego o co chodzi ?? proszę o pomoc <płacze>
Xander1990
 

Postprzez Hubix » 22 gru 2013, 13:03

Witam

Muszę wymienić linkę ręcznego, z dwóch powodów:

1. Nie łapie w ogóle jedno koło. Rękami jak pociągnę za dźwignię przy zacisku wówczas ręczny działa.
2. Jest zima, wchodzi gdzieś woda do linek – linka zamarza.


Jakie kupić linki ? Używane ? Nowe zamienniki znalazłem za około 200 zł.

Ktoś przerabiał temat ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez bieski » 22 gru 2013, 18:23

Hubix napisał(a):Ktoś przerabiał temat ?

Wymieniałem linkę na ATE. Masakryczna zmiana na plus w działaniu ręcznego. Wymieniali mi w ASO. Nie pamiętam ile płaciłem. Niestety linka nie była dobra w 100%, musieli coś tam rozwiercać.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Hubix » 22 gru 2013, 20:13

Linka ATE kosztuje prawie 400zł.

Odpada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez bieski » 22 gru 2013, 20:25

No patrz a ja płaciłem 230 :> Może napisz do carspeedu :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Hubix » 2 lip 2014, 22:35

Witam

Dziś kupiłem linkę BOSCH.

178 zł z wysyłką pobraniową.
Załączniki
100_4065.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez DeviS » 5 gru 2014, 02:14

Witam.
Mam problem u siebie z hamulcem ręcznym. Otóż Mazde kupiłemrok temu i od początku występował problem z ręcznym a dokładniej lewe koło nie łapało a prawe było idealnie. Pare miesięcy później Mazda profilaktycznie miała przesmarowane zaciski. Nic się nie zmieniło. Denerwowało mnie to bo lubię mieć wszystko zrobione w aucie więc wybrałem się 200km do Ożarowa Mazowieckiego do "Auto Jaksa" mając na uwadze to że jeżeli robią te samochody to nie będzie to dla nich problemu a ja będe się cieszył z ręcznego. Co się okazało Panowie również nasmarowali zaciski skasowali pieniądze a ja wyjechałem z tym samym problemem... Dzisiaj wymieniłem linki hamulca ręcznego ponieważ okazało się że jedna nie chodziła tak jak trzeba. Myślałem ze smarowanie zacisków i wymiana linki załatwią sprawę z ręcznym ale myliłem się... Dzisiaj pojechałem na drogę gruntową przetestować ręczny i niestety to samo !! Prawa strona trzyma jak powinna a lewe koło się toczy jakby w ogole nic nie łapało.

Czy ktoś mi powie co jest przyczyną ? Dobrze wnioskuje że czeka mnie regeneracja zacisku ?
Proszę o odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez xRafalx » 5 gru 2014, 10:40

@DeviS czeka Cię regulacja zacisków z tyłu :)

Ja też przymierzam się do zmiany linki, bo dość że hamulec słaby (choć podejrzewam, że jest to zależne od niewyregulowanego zacisku), to jeszcze prawa linka już się zacina i ręczny nie odbija :|

Ja zakupiłem linkę firmy LINEX, zobaczymy jak będzie się to sprawować zapłaciłem 130zł.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez DeviS » 5 gru 2014, 14:33

xRafalx napisał(a): czeka Cię regulacja zacisków z tyłu :)


xRafalx czy chodzi Ci dokladniej o regulacje tłoczka w zacisku ? Chodzi o to aby byl tak samo ustawiony ? ;)

Osobiscie kupilem linke ADRIAUTO za 150zl, zobaczymy ile posluzy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez xRafalx » 5 gru 2014, 15:53

Chodzi o to aby odległość klocka od tarczy była taka sama w jednym jak i drugim zacisku, bo z tego co wiem, to po wymianie klocków i linek też trzeba regulować zacisku, bo klocki się zużywają więc i tłoczek wychodzi bardziej na zewnątrz, a linka po 11 latach (jak to w moim aucie) zawsze się jakoś naciągnie :)

Przy ręcznym z tyłu tłoczek wykręca się, a nie jest wypychany tak jak jest to w momencie użycia hamulca nożnego, więc trzeba różnicę zniwelować, jeśli chodzi o sam układ hamulca ręcznego, nie mówię tu o nożnym . Jeśli nie mam racji proszę poprawcie mnie :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez brodaM6 » 6 gru 2014, 08:05

Pierwsze słyszę żeby w gg regulować zaciski , wciskasz wkrecasz toczek ,zakladasz klocki i wszystko sie ułoży ,regulować to so można linke :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 6 gru 2014, 19:12

no ja też jestem tego zdania – pierwsze słyszę o regulacji zacisków <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DeviS » 6 gru 2014, 20:39

dobrzyn22 napisał(a): pierwsze słyszę o regulacji zacisków <co?>


No więc teraz jestem w <dupa> Myślałem że faktycznie jest jakaś regulacja ;p

Ma ktoś pomysł na mój problem z ręcznym ? Linka nowa, klocki świeże, zaciski przesmarowane w "renomowanym" serwisie w Ożarowie :P a Ja nadal bez hamulca w lewym kole ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Danmazda » 6 gru 2014, 20:49

Też mam problem z tylnym lewym kole, tyle że u mnie nie odbija tłoczek. Raz trzyma raz puści i tak w kółko. Smarowanie nie pomogło, w piątek jadę do Jaksy i będzie robiona regeneracja. Dziwne trochę że Tobie tego nie zaproponował i tylko przesmarował. Ja jeszcze się zastanawiam czy nie kupić gdzieś używanego zacisku. Może i dobra opcją bedzie na Twój problem, wymiana na używany.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 6 gru 2014, 22:12

Wlasnie chodzi o regulacje tych tłoczków.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez DeviS » 7 gru 2014, 01:38

danmazda wiesz, dla mnie najdziwniejsze bylo to ze robiac te samochody to powinno sie je znac na pamiec i bylem pewny ze moj problem zniknie po wizycie w Ozarowie ;) Panowie byli bardzo pewni ze smarowanie pomoze, podobno samochod moj byl na tescie i podobno bylo wszystko dobrze... Gdy wsiadlem do samochodu i zobaczylem ze jest to samo Panowie wzieli samochod jeszcze raz na podnosnik, cos popatrzyli, pozaciagali reczny ktory niby trzyma ale tylko jak kolo jest w powietrzu, podciagneli linke zebym za bardzo nie marudzil i tyle.... Teraz to mam watpliwosci czy moze te zaciski zostaly w ogole przesmarowane... ;)

xRafalx napisał(a):Wlasnie chodzi o regulacje tych tłoczków.


W takin razie moze przybilzysz blizej proces tego jak to sie dokladnie robi bo widze ze niektorzy maja watpliwosci co do tego ze takie cos wystepuje w tym aucie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez brodaM6 » 7 gru 2014, 09:56

Koleś nie wie co pisze ,co tam regulować skok tłoczka,weź napisz bo ja w takim razie za każdym razem robię to źle <faja>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 7 gru 2014, 16:32

ciekawe w jakiej kondycji są łożyska igiełkowe w zacisku, jeśli rozsypane to nie ma opcji żeby to dobrze działało.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6