Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy
Hym.... idąc tym tropem, jak wyłączyć całkowicie system kontroli trakcji powinno być teoretycznie OK ?!
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
W teorii tak tylko jak to zrobic ? bo zdaje sie nie ma oddzielnego bezpiecznika na to , w Usa montuja Tcs Auto-Off module . Zamow nowy sensor i po sprawie bedzie imo
Podaj kod bledu
A jak odlaczasz przyciskiem TCS to tez szarpie?
Pozdr
Podaj kod bledu
A jak odlaczasz przyciskiem TCS to tez szarpie?
Pozdr
-
Grucha
Tego jeszcze nie sprawdzałem. Cały problem polega na tym, że to nie jest takie poszarpywanie tylko mocne jebni..ie przy zmianie z 1 na 2 – brak płynnego przejścia. Ruszam z 1, obroty dochodzą do 2200 i nagle wpada 2 w ułamku sekundy bez zmiany obrotów.
Masz może namiar na ten czujnik gdzie go szukać to posprawdzam dzisiaj co się tylko da, przynajmniej według serwisówki.
Kod błędu mówił o niskim napięciu zasilania sterownika nie pamiętam numeru, nawet go nie zapisałem bo uznałem to za mało ważne.
Masz może namiar na ten czujnik gdzie go szukać to posprawdzam dzisiaj co się tylko da, przynajmniej według serwisówki.
Kod błędu mówił o niskim napięciu zasilania sterownika nie pamiętam numeru, nawet go nie zapisałem bo uznałem to za mało ważne.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
-
Arkadius 73
Szukanie po omacku , odczytaj jeszcze raz bledy i podaj , jesli chodzi o czujnik TCS to wydaje mi sie ze za abs i tcs odpowiada jeden i ten sam czujnik , moze tez chodzic o transmision speed sensor
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
Sprawdze jeszcze raz po pracy i dam znać co tam się zapisało lub nie zapisało w sterowniku.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Sprawdziłem wszystkie moduły i zero błędów. Nie mam pojecia co się stało, pewnie jakiaś mechaniczna usterka. W poniedziałek ASO testuje i programuje sterownik, jak to nie pomoże to wycieczka do Wrocławia
przykre i pewnie kosztowne, ale co zrobić. Dzięki za zainteresowanie tematem ale chyba los mojej skrzynki jest przesądzony. O wszelkich nowościach w temacie bedę informował na bierząco.
A teraz czas zwieńczyć ten tydzień przy dobrym trunku :–). Na zdrowie panowie!!!
A teraz czas zwieńczyć ten tydzień przy dobrym trunku :–). Na zdrowie panowie!!!
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Podobno ten gość jest dobry:
Auto-Soto-Service
Rzeszowska 57, 39-120 Sędziszów Małopolski
Tel.: (17) 223-02-62
zadzwon zapytaj
Poczekaj kilka dni jesli bład był to wróci po prostu po odpieciu aku moze przez kilka dni go nie wyswietlać -celina zawsze wraca
Powodzenia i daj znać co i jak
Auto-Soto-Service
Rzeszowska 57, 39-120 Sędziszów Małopolski
Tel.: (17) 223-02-62
zadzwon zapytaj
Poczekaj kilka dni jesli bład był to wróci po prostu po odpieciu aku moze przez kilka dni go nie wyswietlać -celina zawsze wraca
Powodzenia i daj znać co i jak
-
Grucha
No to wyrok zapadł. Elektronicznie wszystkie systemy skrzyni działają bez zarzutu. Nowe oprogramowanie wgrane .... i niestety usterka nie zniknęła a Rzeszowskie ASO przy automacie rozkłada ręce.
Po wizycie w Auto Soto Serwis wstępna diagnoza: jakaś grubsza usterka mechaniczna
bez wyjmowania skrzyni się nie obejdzie i problem z częściami do tego modelu jest ponoć ogromny. Nawet mi się nie chce myśleć ile to będzie kosztowało.
Ale to nic, przynajmniej będzie relacja z naprawy tej skrzynki na forum
Po wizycie w Auto Soto Serwis wstępna diagnoza: jakaś grubsza usterka mechaniczna
Ale to nic, przynajmniej będzie relacja z naprawy tej skrzynki na forum
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
GILB napisał(a):takie same skrzynie biegów były montowane produktach PSA
i w wielu innych autach –> http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC
Pozdr
-
Grucha
No to zaczynamy 
Demontaż:
1. Akumulator
2. Filtr powietrza
3. Węże, przewody itp.

4. Półosie
5. Sanki
6. Skrzynia

Teraz pozostało rozmontować skrzynkę w celu znalezienia przyczyny.

Zawory sterujące.

Bez pokrywy lewej.

I bez zaworów

Demontaż sprzęgła biegu 3, 5 oraz wstecznego.

Jak narazie brak usterek ... cdn.
Demontaż:
1. Akumulator
2. Filtr powietrza
3. Węże, przewody itp.

4. Półosie
5. Sanki
6. Skrzynia

Teraz pozostało rozmontować skrzynkę w celu znalezienia przyczyny.

Zawory sterujące.

Bez pokrywy lewej.

I bez zaworów

Demontaż sprzęgła biegu 3, 5 oraz wstecznego.

Jak narazie brak usterek ... cdn.
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Sam robię i jak narazie to nie znalazłem żadnej usterki w tej skrzynce.
Kosze, sprzęgła wałki wszystko jak nowe
Coś musi siedzieć w sterowaniu.
Sprawdziłem servo zasisku taśmy B1 i na nim były jakieś drobne rysy.
Solenoidy elektrycznie sprawne i wartości rezystancji w nominale. Wszystkie tłoczki mieszczą się w wymiarach.
Skrzynia jest już w całości i we wtorek ląduje w samochodzie.
Zobaczymy czy pomogło czy nie
Kosze, sprzęgła wałki wszystko jak nowe
Coś musi siedzieć w sterowaniu.
Sprawdziłem servo zasisku taśmy B1 i na nim były jakieś drobne rysy.
Solenoidy elektrycznie sprawne i wartości rezystancji w nominale. Wszystkie tłoczki mieszczą się w wymiarach.
Skrzynia jest już w całości i we wtorek ląduje w samochodzie.
Zobaczymy czy pomogło czy nie
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Moglbys podac jakie powinny byc wartosci rezystancji ? i wymiary tloczkow ?
A ten czujnik TCS w koncu wymieniles? No i gratuluje odwagi , jak mi skrzynia kleknie to wiem juz gdzie jechac
Pozdr
A ten czujnik TCS w koncu wymieniles? No i gratuluje odwagi , jak mi skrzynia kleknie to wiem juz gdzie jechac
Pozdr
-
Grucha
Rezystancje i wymiary zgodnie z poniższym.
RESISTANCE-OHMS
SLC1 4.0-8.0
SLC2 4.0-8.0
SLC3 4.0-8.0
SLB1 4.0-8.0
S1 10-16
S2 10-16
Bore # Identification Color Wire dia. Spring OD Free Length
SOLENOID/FRONT COVER
1 Main Pressure regulator Plain .047” .541” 1.472”
SSD-C2 Plain .032” .253” .740”
SSC-C1 Pink .032” .324” .762”
SSE-C3 Plain .032” .253” .740”
SSF-B1 Blue .030” .253” .675”
Accumulator inner Lt. blue .061” .430” 1.089”
Accumulator outer Plain .082” .631 1.085”
Relief. 0.392 diameter White .023” .249” .593”
Relief.314 dia. x2 Orange .014” .161” .368”
MIDDLE CASTING
3 C1 Shift Lt. brown .026” .252” 1.126”
4 B2/C2 Switch White .028” .297” 1.131”
5 C2 Relay Pink .024” .275” 1.071”
6 C3 Signal Lt. brown .026” .252” 1.126”
7 B1 Signal Pink .024” .275” 1.075”
8 Secondary regulator Plain .039” .413” 1.582”
9 Sequence White .026” .325” 1.038”
10 Cut back White .026” .325” 1.038”
11 B1-C3 Switch Pink .024” .275” 1.074”
12 B1-C3 Check ball
13 B1-C3 Relay Pink .024” .275” 1.074”
14 Lock-up Relay Lt green .020” .275” 1.054”
15 B1-C3 Control Lt brown .026” .252” 1.126”
REAR CASTING
16 Engine brake
17 Solenoid modulator 2 Plain .052” .389” 1.207”
18 C2 Timing White .028” .295” 1.130”
19 C1 Relay Pink .024” .271” 1.075”
20 Lock-up Control Plain .026” .382” .781”
21 Solenoid modulator 1 Plain .050” .389” 1.207
(4 lower accumulator)
Accumulator diameter .627” Red .040” .308” .921”
Red .061” .479” .923”
Accumulator diameter .627” Red .040” .308” .921”
Red .061” .479” .923”
Accumulator diameter .785” Lt. blue .062” .430” 1.090”
Plain .080” .630” 1.088”
Accumulator diameter .785” Lt. blue .062” .430” 1.090”
Plain .080” .630” 1.088”
Large accumulator end
diameter .942” Plain .0772” 3.045”
Upper Accumulator dia.785” Plain .080” .635” 1.085”
Blue .060” .428” 1.085”
Lower Accumulator
diameter .785”
Green .053” .416” 1.056”
Green .076” .618” 1.045”
RESISTANCE-OHMS
SLC1 4.0-8.0
SLC2 4.0-8.0
SLC3 4.0-8.0
SLB1 4.0-8.0
S1 10-16
S2 10-16
Bore # Identification Color Wire dia. Spring OD Free Length
SOLENOID/FRONT COVER
1 Main Pressure regulator Plain .047” .541” 1.472”
SSD-C2 Plain .032” .253” .740”
SSC-C1 Pink .032” .324” .762”
SSE-C3 Plain .032” .253” .740”
SSF-B1 Blue .030” .253” .675”
Accumulator inner Lt. blue .061” .430” 1.089”
Accumulator outer Plain .082” .631 1.085”
Relief. 0.392 diameter White .023” .249” .593”
Relief.314 dia. x2 Orange .014” .161” .368”
MIDDLE CASTING
3 C1 Shift Lt. brown .026” .252” 1.126”
4 B2/C2 Switch White .028” .297” 1.131”
5 C2 Relay Pink .024” .275” 1.071”
6 C3 Signal Lt. brown .026” .252” 1.126”
7 B1 Signal Pink .024” .275” 1.075”
8 Secondary regulator Plain .039” .413” 1.582”
9 Sequence White .026” .325” 1.038”
10 Cut back White .026” .325” 1.038”
11 B1-C3 Switch Pink .024” .275” 1.074”
12 B1-C3 Check ball
13 B1-C3 Relay Pink .024” .275” 1.074”
14 Lock-up Relay Lt green .020” .275” 1.054”
15 B1-C3 Control Lt brown .026” .252” 1.126”
REAR CASTING
16 Engine brake
17 Solenoid modulator 2 Plain .052” .389” 1.207”
18 C2 Timing White .028” .295” 1.130”
19 C1 Relay Pink .024” .271” 1.075”
20 Lock-up Control Plain .026” .382” .781”
21 Solenoid modulator 1 Plain .050” .389” 1.207
(4 lower accumulator)
Accumulator diameter .627” Red .040” .308” .921”
Red .061” .479” .923”
Accumulator diameter .627” Red .040” .308” .921”
Red .061” .479” .923”
Accumulator diameter .785” Lt. blue .062” .430” 1.090”
Plain .080” .630” 1.088”
Accumulator diameter .785” Lt. blue .062” .430” 1.090”
Plain .080” .630” 1.088”
Large accumulator end
diameter .942” Plain .0772” 3.045”
Upper Accumulator dia.785” Plain .080” .635” 1.085”
Blue .060” .428” 1.085”
Lower Accumulator
diameter .785”
Green .053” .416” 1.056”
Green .076” .618” 1.045”
Ostatnio edytowano 9 maja 2011, 12:34 przez Neron-ek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 lut 2009, 19:33
- Posty: 99
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6