Hamulec ręczny – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dobrzyn22 » 12 gru 2012, 23:43

WarunekPL napisał(a):i tak praktycznie nie używam ręcznego

znam sporo osób co tak postępuje...a co się okazuje – nieużywany(lub sporadycznie) ręczny szybciej się zepsuje niż używany na bieżąco...
Także...nie bać się zaciągać ręcznego w zimę <spoko> <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez WarunekPL » 13 gru 2012, 00:02

dobrzyn22 napisał(a):znam sporo osób co tak postępuje...a co się okazuje – nieużywany(lub sporadycznie) ręczny szybciej się zepsuje niż używany na bieżąco...
Także...nie bać się zaciągać ręcznego w zimę

Pewnych nawyków już nie zmienię :) zawsze na pierwszym biegu zostawiam nawet z wstecznego przeładowuje jak parkuję i to mi wystarczy. Ale o dyskusji zaciągania ręcznego jest już temat także koniec OffTop-u.
Ps. Tak wiem ręczny i bokiem po śniegu, ale do tego wole poczciwego FSO Polonez Caro+
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez bieski » 13 gru 2012, 00:14

WarunekPL napisał(a):Pewnych nawyków już nie zmienię :) zawsze na pierwszym biegu zostawiam nawet z wstecznego przeładowuje jak parkuję i to mi wystarczy.

Diesla masz, uważaj żeby ci rozrząd nie przeskoczył.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez WarunekPL » 13 gru 2012, 00:31

bieski napisał(a):Diesla masz, uważaj żeby ci rozrząd nie przeskoczył.

jak zostawię na biegu? Biby czemu miałby przeskoczyć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez bieski » 13 gru 2012, 01:31

Cytuje poradnik. Warto się zapoznać w wolnej chwili:

Dodatkowo należy zwrócić uwagę na niebezpieczeństwo "ogłupienia" hydronapinacza w sytuacji pozostawiania auta "na biegu". Jest to niebezpieczne w jednym przypadku – gdy samochód pochylony jest np. do przodu a zostawiliśmy go na wstecznym biegu lub odwrotnie. W tym przypadku "przeciwna" strona paska (względem napinacza) będzie luźna i przy odpaleniu może dojść do przeskoczenia paska o ząbek (jeden, dwa, trzy, mnóstwo, mnóstwo... mnóstwo $$).


Z tego co wiem problem eliminuje podkładka pod hydronapinaczem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez WarunekPL » 13 gru 2012, 01:50

bieski napisał(a):samochód pochylony jest np. do przodu a zostawiliśmy go na wstecznym biegu lub odwrotnie

Dlatego jeśli zostawiam na jakiejkolwiek górce czy wniesieniu jestem skłonny użyć hamulca ręcznego w taki sposób, żeby ciężar auta został na tarczach hamulcowych a nie na podzespołach biegowo- silnikowych :)
Koniec OT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez dobrzyn22 » 13 gru 2012, 10:43

WarunekPL napisał(a):Tak wiem ręczny i bokiem po śniegu

nie to miałem na myśli, choć tak zabrzmiało ;) wiele osób boi się, że ręczny(linki/klocki) zamarzną przy większych mrozach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez generaldawid » 16 sty 2013, 09:14

Witam, dziś rano wsiadłem do M6 spuszczam ręczny a tu nic luźna dźwignia hamulec trzyma. Próba nożnego może odpuści i też nic. Wiec nie obyło się bez ściągnięcia obu tylnych kół i odpięciu linek.
Więc nie obędzie się bez wymiany. Znalazłem zamiennik firmy PAGID w cenie £71.94 jeszcze zadzwonię dziś do Mazdy i zapytam się o koszty orginalnej linki może nie będzie aż takiej różnicy. Po wizycie w ASO okazało się ze orginalna linka kosztuje £89.77 wiec aż tak dużej różnicy niema.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2010, 16:37
Posty: 71
Skąd: Telford
Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback

Postprzez googieman » 16 lut 2013, 00:28

U mnie ręczny też odmówił wkońcu posłuszeństwa. W lewym kole trzyma dobrze, natomiast w prawym praktycznie wogóle. Kiedyś już miałem z nim problem bo nie odbił, ale poczyściłem posmarowałem i działał. Jak myślicie, czy skisił się mechanizm tam przy zacisku czy tłoczek niedomaga. Dodam też iż nożny hamuje dobrze, koło blokuje od razu. Czy naprzykład wymiana tej sprężyny od mechanizmu ręcznego przy zacisku by coś pomogła? Wiecie może czy są jakieś zestawy naprawcze do tych zacisków? Chciałbym to zrobić dobrze bo uciążliwy taki ręczny na jedno koło i niezbyt bezpieczny. Będe wdzięczny za rady.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Dominator » 16 lut 2013, 00:55

Rozbierz i przeczyść porządnie, łącznie z prowadnicami i tłoczkiem. W zasadzie to prawie jak regeneracja.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez googieman » 16 lut 2013, 09:52

Ok, dzięki za sugestie. A czy konstrukcyjnie ten zacisk jest zbliżony do tego jaki był w Mazdzie 626 GF/GW. W dziale poświęconym temu modelowi widziałem fajną fotorelację dotyczącą właśnie rozbiórce zacisku i zastanawiam się czy mógłbym pomagać sobie nią podczas naprawy.
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez Mandey » 15 kwi 2013, 09:15

Mam podobny problem jak kolega googieman. Na zaciągniętym ręcznym lewe tylne koło nie do ruszenia, natomiast prawe z tyłu zero reakcji, kręci się swobodnie, bez najmniejszego tarcia. Nożny działa jak powinien.
Macie może jakieś propozycje co może być przyczyną, albo od czego zacząć poszukiwania?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2013, 11:25

a nie jest tak, że przy schowku centralnym można regulować osobno lewą i prawą stronę??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 15 kwi 2013, 12:27

:) dzwignia ręcznego jest naprawialna czy cało sie wymienia?, przeglądałem workshop ale nie ma co i jak, bo prawdopodobnie coś sie w niej zepsuło, bo recznego nie moge zaciągnąć, linki na miejscu.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Mandey » 15 kwi 2013, 13:38

dobrzyn22 napisał(a):a nie jest tak, że przy schowku centralnym można regulować osobno lewą i prawą stronę??

Nooo, nie wiem. Dlatego pytam :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez brodaM6 » 15 kwi 2013, 13:59

jestem właśnie w poszukiwaniu dzwigni Ręcznego i na żadnym foto nie widziałem regulacji oddzielnej, jedną śrubą napinamy dwie linki u mnie w A-specu też tak jest.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 15 kwi 2013, 16:37

jest to jakoś regulowane, bo zapewne macie tak samo jak ja (patrz foto)
Obrazek
jako że lewa jest bardziej naciągnięta, automatycznie lewe koło staje, a prawe się kula. Za to też pewnie będę się brać, ale w swoim czasie. Jutro letnie koła i przepustnica :]
Jeśli ktokolwiek wie jak te linki wyrównać – czekamy, jak widać, w kilku na podpowiedź.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 15 kwi 2013, 16:43

Ja mam identycznie z tymi linkami :|
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2013, 18:00

matthies napisał(a):czekamy, jak widać, w kilku na podpowiedź.

pamiętam, że odpowiedź już gdzieś była -jak znajdę, to dam cynk ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 15 kwi 2013, 18:03

ja mam identycznie jak matthies z tą różnicą że nie mam skrzywiaonej tej blaszki jest równo osadzona na czpieniu,a regulacja to dokrecamy śrubke widoczną na foto matthiu musisz tą blaszke wyrównać

Dopisano poniedziałek, 15 kwietnia 2013, 18:04:

panowie a co z moim problemikiem ?ktoś co poradzi zapadki jakieś poszły czy co?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6