Avio84, odpowiem Ci dogłębnie. Nie ma co dramatyzować i lepiej nie kombinuj ze zbyt dużym profilem, na pewno 55 przy 17" odpada, bo wyraźnie zwiększysz średnicę koła, a zwiększając ją po prostu zamulisz auto, będzie gorzej przyspieszać, dodatkowo licznik dystansu oraz prędkościomierz będą przekłamywać. Ten rozmiar odrzuć tym bardziej, że masz instalację LPG, a więc bardziej dociążony tył, co w połączeniu z dużym załadunkiem na większych hopkach może powodować obcieranie koła w nadkolu. Komfort jeśli chodzi o wybieranie dziur na 215/45 czy 225/45 jest całkiem spoko o ile wybierzesz odpowiednią oponę. Zwracaj uwagę na sztywność/miękkość ścianki bocznej w oponie, bo to często robi większą różnicę w komforcie niż sama wysokość profilu, a różnice między producentami i modelami są naprawdę znaczące. Przykładowo z autopsji, z racji sztywnych boków zimowe opony Falken Eurowinter HS449, 205/55 na feldze 16" oferują gorszy komfort, są twardsze na dziurach niż letnie Nokian zLine 215/45 czy Michelin Pilot Sport 4 225/45 na feldze 17" i mówimy tu w każdym przypadku o nowych sztukach. Patrz też na rok produkcji. Jeśli kupisz 10-letnią używkę, to będzie już skamieniała i dużo twardsza od świeżego odpowiednika, co także odczujesz na komforcie, jakbyś poleciał -10 z profilem w dół. Mam dość sporego pierdolca na punkcie opon i testowałem już we własnej M6 kilka wariantów na seryjnej feldze 17x7" i sytuacja przedstawia się następująco: 225/45 nie polecam z racji tego, że na naszych różnych jakościowo drogach, targa na dziurach, koleinach i trzeba walczyć z autem (Michelin Pilot Sport 4 – nawiasem mówiąc najlepsza opona na jakiej do tej pory jeździłem, w każdych warunkach świetna i kleiła porządnie), na Dunlopach SportMaxx RT2 w tym rozmiarze już było lepiej, jednak pływały jak galareta na tej feldze i auto było niestabilne przy szybszych manewrach, lepsza byłaby felga o szerokości 7,5" pod szerokość 225. Teraz 215/45 – rozmiar homologowany w modelu 6 GG dla 17", jeździłem na Nokian zLine i Dunlop SportMaxx TT, jest całkiem ok, z koleinami już nie ma takiego problemu jak na 225, ciut niższa wysokość gumy niż w 225/45 czy 205/50, więc większa szpara w nadkolu, co według mnie sprawia, że auto bez gleby wygląda bardziej jak na szczudłach. Nie bardzo rozumiem dlaczego Mazda dla modelu 6 GG nie dała homologowanego rozmiaru 205/50 lub 225/45, które są bliższe i niemal identyczne średnicą rozmiarom 195/65R15 i 205/55R16. Dlatego za kilka dni zakładam i testuję rozmiar 205/50R17 i opony Goodyear EfficientGrip Performance i Tobie także polecam taki rozmiar zastosować do Mazdy 6 GG celem zachowania odpowiedniej dynamiki samochodu, warunków trakcyjnych bez pogorszenia komfortu oraz bez walki z kierownicą na koleinach
