ABS/DCS HU/CM/pompa ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez irtyko » 20 wrz 2012, 17:47

Witam!
Posiadam Mazde 6 po lifcie z 2006r 143km, wymieniłem w niej wiązkę kabli na silniku , wszystko było by fajnie gdyby nie fakt że nie pasuje mi wtyczka do absu, w nowej wiązce wtyczka wygląda tak
Obrazek jak się domyślam jest z modelu rf5c,
moja pompa absu, która siedzi teraz ma takie gniazdo Obrazek
pompa która by pasowała pochodzi z RF5C , czy można je zamienić ? czy komputer będzie wywalał błąd ?
irtyko
 

Postprzez krzysieknap » 28 paź 2012, 11:03

Witam

Posiadam MAZDĘ 6 1.8 120KM hatchback.
Wczoraj zaskoczyła mnie śnieżyca.
Możliwe, że temat był już poruszany ale na pierwszych 3 stronach nie znalazłem.
Mianowicie:
ABS na śniegu mi nie zadziałał, nacisnąłem na hamulec i auto wpadło w poślizg, przy ruszaniu natomiast koła zaczęły mi buzować i znowu poślizg.
Jednocześnie dało się usłyszeć w silniku coś jak zwarcie i przy ruszaniu i podłączaniu się jakiegoś układu światła mi lekko przygasały. Czy to wina letnich opon, ABS, czy nie włączonego DSC?
Proszę pomóżcie mi, jestem laikiem jeżeli chodzi o te kwestie.
krzysieknap
 

Postprzez dobrzyn22 » 28 paź 2012, 22:15

krzysieknap napisał(a):Jednocześnie dało się usłyszeć w silniku coś jak zwarcie i przy ruszaniu i podłączaniu się jakiegoś układu światła mi lekko przygasały.

tak(mniej więcej ;) ) objawia się prawidłowe działanie DSC...

ABS na śniegu mi nie zadziałał, nacisnąłem na hamulec i auto wpadło w poślizg

sprawdź bezpieczniki i podłącz auto pod kompa tak na początek...

PS. przenoszę do istniejącego wątku
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5225 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mscorp » 30 paź 2012, 01:51

krzysieknap napisał(a):Proszę pomóżcie mi, jestem laikiem


...to jeszcze uzupełnij profil skąd jesteś :)
mscorp
 

Postprzez davider » 2 lis 2012, 12:09

Witam. I mnie dopadł problem z ABS-m... otóż kontrolka raz świeci a raz nie, często sie zdarza że po odpaleniu świeci, ruszę 2 metry, gaśnie i za chwile znowu świeci... Ale problem zaczął sie z dwa miesiące wcześniej tylko wtedy kontrolka zapalała sie po odpaleniu i gasła w czasie jazdy, a teraz jest różnie, czasem dziala czasem nie. Sprawdziłem wzrokowo wszystkie czujniki oraz wtyczkę przy pompie, wyglądają ok wtyczka nie byla zaśniedziała. Po podpieciu pod kompa przez kolege wyszedł błąd C1095. Obstawiam sterownik ABS .. zimne luty.. tylko czy moge wyjąć sam sterownik bez rozszczelnienia układu hamulcowego, żeby go sprawdzić czy musze wymontować całą pompe?
pompa wygląda tak jak ta http://allegro.pl/pompa-abs-mazda-6-2-0 ... 75984.html
chyba że macie inny pomysł co to może być???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

PostTen post został usunięty przez Gość 7 lis 2012, 10:10.
Powód: post pod postem

Postprzez Wojtek » 7 lis 2012, 10:08

davider napisał(a):Obstawiam sterownik ABS .. zimne luty..

czy pomierzyles napiecia i sprawdziles wszystkie wtyczki? :>

W/w blad wystepuje jezeli napiecie na pompie bedzie za niskie przez okres 1s...
moze warto posprawdzac polaczenia?
mam tutaj na mysli +B i mase...
czy sa poprawne?

ps. nie podbijamy swoich postow... <nie>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez davider » 7 lis 2012, 13:46

szukałem schematu wtyczki ABS ale nigdzie nie moge go znaleźć.. był bym bardzo wdzięczny za naprowadzenie mnie na tenże schemat lub podesłanie, dawid1621@vp.pl

z góry dziękuje i pozdrawiam. D.

Edit:
schemat znalazłem napięcie do pompy dochodzi 4 grube kable, dwie masy i dwa +12 więc chyba wszystko w porządku pomierzyłem też czujniki na każdym 1,3kOhm. Więc jak sie nie mylę problem leży w sterowniku pompy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez koczis » 27 maja 2013, 19:04

Witam,
Jestem posiadaczem Mazda 6 GG, 2.0 benzyna 2006 rok i mam problem z ABSem. Powodem świecenia się 2 kontrolek (w tym jednej ABS, druga to DSC) jest uszkodzona pompa (ponoć silniczek w pompie ma problemy). Mechanicy polecili mi od razu wymianę całej pompy ze sterownikiem. Jako świeżo upieczony właściciel auta (zakupiłem w kwietniu) chciałbym się doradzić.
Na mojej pompie jest napisane:
GR1M 437A0
6204 E0063
Na "aledrogo" znalazłem dosłownie 2 sztuki z oznaczeniami z pierwszej linii. Co mogą oznaczać symbole z drugiej linii?
Pytanie drugie: Czy inna pompa ze sterownikiem oznaczona symbolem GJ6E 437A0 będzie się nadawać czy trzeba szukać koniecznie GR1M ?
Czy wymiana pompy ze sterownikiem ABS wiąże się jakoś z ingerencją w komputer?
koczis
 

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2013, 22:09

łączę z istniejącym wątkiem – prosze się z nim zapoznać
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5225 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez chemik82 » 9 gru 2013, 20:38

Podłącze się pod temat. Pojawił się śnieg i abs nie odbija pedału hamulca tak jak do tej pory, słychać dziwny dźwięk chrobotania, szurania. Dodam że ostatnio miałem wymieniane klocki i tarcze, i wiem że muszę wymienić przednie łożyska.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2013, 21:36

chemik82 napisał(a):słychać dziwny dźwięk chrobotania, szurania.

to normalny objaw działania ABSu...

chemik82 napisał(a):abs nie odbija pedału hamulca tak jak do tej pory

czyli jak było do tej pory u Ciebie??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5225 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez chemik82 » 9 gru 2013, 21:51

Hamulec odbijał "do góry" tak mocno że ledwo nogę utrzymywałem na pedale, obecnie wciskam hamulec, nie odbija lub bardzo słabo, mam ciężka nogę i słychać chrobotanie. Jutro wyjmę bezpiecznik ABS ze skrzynki pod maską i zobaczę jak działa bez. Może jestem przewrażliwiony. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2013, 22:17

chemik82 napisał(a):Hamulec odbijał "do góry" tak mocno że ledwo nogę utrzymywałem na pedale

może było to spowodowane zużytą tarczą i klockami <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5225 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sponsi » 22 lip 2014, 00:26

Witam,

od zakupu (jakies dwa miesiace temu), pojawia sie nastepujacy problem: jesli dluzej potrzymam noge na hamulcu (swiatla itp) po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu zapala sie kontrolka ABS. Swieci niezaleznie od warunkow, gasnie dopiero, kiedy Mazda swoje odstoi (np. przez noc).

Komputer wywala bledy C1095 oraz C1096 (pump motor open circuit oraz pump motor circuit failure).

Nie chce na "szybkensa" wymieniac pompy, moze ktos sie kiedys spotkal z podobnym przypadkiem?

Pozdrawiam,
Sponsi
sponsi
 

Postprzez matthies » 22 lip 2014, 22:32

łączę z odpowiednim tematem, który proponuję przeczytać, może znajdziesz odpowiedź na swój problem.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez sponsi » 23 lip 2014, 16:01

matthies napisał(a):łączę z odpowiednim tematem, który proponuję przeczytać, może znajdziesz odpowiedź na swój problem.


Za polaczenie dziekuje, a temat przeczytalem wczesniej, niestety odpowiedzi na pytanie dlaczego pompa przestaje dzialac po dluzszym wcisnieciu hamulca nie znalazlem ;)
sponsi
 

Postprzez matthies » 23 lip 2014, 17:39

dlatego napisałem "może" ;)
A porządek być musi <cisza>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez ralfvip » 21 maja 2016, 00:39

Witam
Mam problem z działaniem ABS i TSC.
Na desce rozdzielczej świecą się ikonki ABS i TSC zaraz po uruchomieniu silnika.
Po podpięciu do kompa wywala takie błędy:
C1096 – Otwarty obwód silniczka pompy
C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Co to może być?
Czy ktoś ma jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez ralfvip » 27 maja 2016, 12:51

Wczoraj ikonki od ABS i TSC się nie zaświeciły zatem postanowiłem sprawdzić czy działa ABS.
Przy gwałtownym hamowaniu było słychać jak ABS próbuje coś tam działać. Czyli tak jakby mechanicznie jest OK a wina jest po stronie sterownika – może na płytce coś się upala, jakieś tranzystory, ścieżki itd? Jakieś wnioski macie?

Pojeździłem i po obserwowałem trochę ten ABS i TSC.

Wygląda to tak:
– rano jak wsiadam do zimnego samochodu to od razu po odpaleniu zaświecają się ikonki ABS i TSC
– popołudniu, gdy auto jest nagrzane słońcem po odpaleniu nie świecą się ikonki ABS i TSC, podczas jazdy słychać jak działa ABS przy hamowaniu oraz jak zrywa przyczepność to załącza się TSC
– późniejszym popołudniem (auto trochę ostygło) jak odpalam auto to nie świecą się ikonki ABS i TSC, ale po przejechaniu kilkunastu metrów się zapalają

Wnioski:
Na poprawność działania ABS i TSC ma temperatura, tzn im samochód więcej stoi na dużym słońcu i jest porządnie nagrzany to ABS i TSC działa...

Jak to skomentować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6