Sprzęgło – problemy/pytania
Szanowni forumowicze, mam do Was pytanie odnośnie sprzęgła.
Otóż czy i u Was podczas wysokich mrozów pedał sprzęgła chodzi bardziej ociężale.
Sprzęgło działa bez zastrzeżeń ale jest zdecydowanie bardziej sztywne, dopiero po rozgrzaniu zaczyna chodzić lekko. Czy w Waszych mazdach jest podobnie ?
Otóż czy i u Was podczas wysokich mrozów pedał sprzęgła chodzi bardziej ociężale.
Sprzęgło działa bez zastrzeżeń ale jest zdecydowanie bardziej sztywne, dopiero po rozgrzaniu zaczyna chodzić lekko. Czy w Waszych mazdach jest podobnie ?
Ale tylko przy dużych mrozach ?
Czyli wychodzi na to, że no częsty objaw ale czy normalny, może ktoś jeszcze coś dopisze – wytłumaczy.
cisiel1981 napisał(a):Otóż czy i u Was podczas wysokich mrozów pedał sprzęgła chodzi bardziej ociężale.
U mnie to samo teraz przy niskich temperaturach, wystarczy ze troszkę się rozgrzeje i wszystko jest ok.
No ale tak jak pisze kolega:
matthies napisał(a):może płyn hydrauliczny warto wymienić jeżeli takie coś się dzieje przy mocno ujemnej temperaturze?
I druga kwestia:
xRafalx napisał(a): proponuję każdemu wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzenie wysprzęglika![]()
Jak się odpowietrza ten wysprzeglik ? Odpowietrznik znajduje sie gdzies bezposrednio na nim ? I reszta procedury tak samo jak przy odpowietrzaniu hamulców ?
Opiszę moje objawy ze sprzęgłem ,może ktoś zdiagnozuje czy to grubsza sprawa,czy wysprzęglik jak to szwagier mówi.A więc tak,poruszając się po mieście i ciągle mieszając biegami,sprzęgło bierze w połowie i jest wszystko ok. Ale jak wyjadę na obwodnicę czy też a4 po przejechaniu dłuższego odcinka z większą prędkością,chcąc zwolnić czyli redukcja na 4 ,wciskam sprzęgło robi się bardzo miękkie i zostaje w podłodze,po pod pompowaniu 2,3 razy wszystko wraca do normy.
- Od: 28 mar 2014, 00:48
- Posty: 55
- Skąd: Zakopane/Kraków
- Auto: Mazda 6 GY '03 136KM
Ja bym profilaktycznie wymienił płyn hamulcowy, a także sprawdził gumowy wężyk który idzie od wyprzęglika do skrzyni, może kończy już swój żywot.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
witam
mam do was taki mały problemik
otóż ostatnio wracałem z zakopanego – jakies 7 godz i zauważyłem ze strasznie ciężko wciska mi się sprzegło , na dodatek jak puszczam to jeszcze cos tam skrzeczy pod nogami (popsikałem to silikonem w sprayu i wytrzymalo z tydzień)
ale czy to sprzegło ciężko pracujące to normalne
ostatnio u teściówki w świeżo wymienionym koplecie w fiacie albea wsiadlem to sprzegiełko chodziło jak miodzik
jest jakaś opcja ulżenia moim męczarniom w korkach
mam do was taki mały problemik
otóż ostatnio wracałem z zakopanego – jakies 7 godz i zauważyłem ze strasznie ciężko wciska mi się sprzegło , na dodatek jak puszczam to jeszcze cos tam skrzeczy pod nogami (popsikałem to silikonem w sprayu i wytrzymalo z tydzień)
ale czy to sprzegło ciężko pracujące to normalne
ostatnio u teściówki w świeżo wymienionym koplecie w fiacie albea wsiadlem to sprzegiełko chodziło jak miodzik
jest jakaś opcja ulżenia moim męczarniom w korkach
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
karlo8 napisał(a): zauważyłem ze strasznie ciężko wciska mi się sprzegło , na dodatek jak puszczam to jeszcze cos tam skrzeczy
Mialem to samo, trzeba przesmarowac.
viewtopic.php?f=412&t=57058&start=20
Nizej na stronie jest krotka fotorelacja ktora powinna pomoc
dzięki kolego
mam nadzieje że to troszke chociaż pomoże
sie troszke ociepli i bede na wsi wymieniał olej w silniku spróbuje sie pobawic
ps jaki smar tam kładliście:
silikon w sprayu
miedziowany
grafitowy?
mam nadzieje że to troszke chociaż pomoże
sie troszke ociepli i bede na wsi wymieniał olej w silniku spróbuje sie pobawic
ps jaki smar tam kładliście:
silikon w sprayu
miedziowany
grafitowy?
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Podobno pomaga również wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie wysprzęglika.
Jak pisałem 2 strony wcześniej też miałem problem z wrzucaniem biegów i jeszcze coś skrzypiało,problem był w mocowaniu pedału który okazał się być pęknięty w kilku miejscach po pospawaniu przestało skrzypieć i biegi zaczęły wchodzić normalnie. Proponuję sprawdzić te mocowanie to tylko chwila.
karlo8 napisał(a):(...) odpowietrzyc niestety nie potrafię
Z przodu silnika jest taki przewód metalowy zawinięty jak cewka i obok jest odpowietrznik z kapturkiem. Stawiasz słoiczek pod autem, puszczasz wężyk od odpowietrznika do słoiczka (jest luka w osłonie silnika), jedna osoba pompuje i trzyma pedał sprzęgła, a druga odkręca i zakręca odpowietrznik.
to tak samo sie odpowietrza jak hamulce ?
pytanie :
pompuje jedna osoba – czyli np piec razy wciska i puszcza pedał sprzegła, szósty raz wciska i trzyma az odkrece odpowietrznik i zakrece spowrotem jak wyleci płyn?
pyt 2 miałbys gdzies fotke jak to wygląda, ten kapturem w aucie
jak dlugo to trzeba odpowietrzac
pytanie :
pompuje jedna osoba – czyli np piec razy wciska i puszcza pedał sprzegła, szósty raz wciska i trzyma az odkrece odpowietrznik i zakrece spowrotem jak wyleci płyn?
pyt 2 miałbys gdzies fotke jak to wygląda, ten kapturem w aucie
jak dlugo to trzeba odpowietrzac
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6