Trzeszczenie zawieszenia i bicie kierownicy
Strona 1 z 1
Witam, mam mazdę 6 GG 2002 r. Jakiś czas temu zaczęło trzeszczeć przy skrętach w okolicy prawego przedniego koła. Na moje oko dźwięk dochodził z tulei dolnego, przedniego wahacza. Oddałem auto do znajomego warsztatu. To było przed urlopem i dłuższym wyjazdem dlatego przejrzeli i rozebrali całe przednie zawieszenie. Wymienili 4 tuleje wahaczy i drążki stabilizatorów. Długo się nie nacieszyłem ciszą bo po dwóch dniach dźwięk powrócił a wręcz trzeszczało jeszcze bardziej nie tylko przy skrętach ale także na prostej drodze i przy pracy pionowej zawieszenia. Mechanik nasmarował wszystkie tuleje i powiedział, że guma musi się wyrobić. Ostatnio zaobserwowałem, że jest zimniej to trzeszczenia na tę chwilę ustępuje. Do tego wszystkiego, nie wiem czy to ma związek z zawieszeniem, przy hamowaniu odczuwalne jest bicie na kierownicy i delikatne na hamulcu. Bicie nie występuje gdy mocniej docisnę pedał hamulca. Opony nowe, kupiłem 3 miesiące temu, koła były wyważone a po naprawie ustawiona była geometria kół. Szukam pomocy gdzie szukać usterki, bo po przejrzeniu forum i internetu nie znalazłem jednej odpowiedzi za to 30 możliwości usterek.
- Od: 9 lut 2010, 22:42
- Posty: 9
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 6
Mam identyczne objawy i przeprowadziłem identyczne operacje przy aucie – bez rezultatu. Jedyną jeszcze alternatywną przyczyną mogą być u mnie tarcze hamulcowe, których mnimalne parametry są już mocno przekroczone. Zakupiłem nowe (TRW) – po wymianie zobaczymy
Witam,
Co może oznaczac dośc mocne "bicie" przy hamowaniu (tylko hamowaniu) Mazdy, która stała nieużywana przez jakiś czas w komisie (nie wiem jak długo). Czy to wina tarczy? Jeśli tak to można ją jakoś przetoczyc? a moze zjawisko "bicia" ustąpi z czasem lub wręcz przeciwnie – pogłębi się?
Co może oznaczac dośc mocne "bicie" przy hamowaniu (tylko hamowaniu) Mazdy, która stała nieużywana przez jakiś czas w komisie (nie wiem jak długo). Czy to wina tarczy? Jeśli tak to można ją jakoś przetoczyc? a moze zjawisko "bicia" ustąpi z czasem lub wręcz przeciwnie – pogłębi się?
- Od: 27 maja 2014, 16:04
- Posty: 14
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2.0 l LF-DE 2005r
raczej krzywe tarcze, a jeśli auto długo stało w komisie to jeszcze tylne hamulce zapewne są zapieczone.
możliwość przetoczenia zależy od wielkości wady, ale w tej sytuacji nie wróżę rewelacji.
możliwość przetoczenia zależy od wielkości wady, ale w tej sytuacji nie wróżę rewelacji.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
po prostu chodzi mi o to czy to pewne że bicia przenoszone są z przedniej osi? Podejrzewam, że tak poprzez połączenie jej z kierownicą ale chcialem sie upewnic... Dobra więc wymienie tarcze / klocki z przodu i zobacze jak będzie... dzięki Matthies!
- Od: 27 maja 2014, 16:04
- Posty: 14
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 2.0 l LF-DE 2005r
zanim cokolwiek wymienisz, weź to najpierw porzadnie obejrzyj. To są moje czysto hipotetyczne diagnozy, które nalezy potwierdzić badaniem organoleptycznym, czyli oczy + palce. Jak sam nie dasz rady to uderzaj do mechanika, on się wypowie.
Tylne hamulce równiez zalecam obejrzeć, bo jak wspominałem, uwielbiają się zapiekać.
Tylne hamulce równiez zalecam obejrzeć, bo jak wspominałem, uwielbiają się zapiekać.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6