Sprzęgło – problemy/pytania
może być. Sprawdź go, jeśli nie to poleć resztę układu sprzęgła, albowiem raczej na końcu powinno się stawiać tarczę, docisk, łożysk itd. Najpierw szukamy przyczyn objawów, a nie od razu leczymy to co się może popsuć 
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
ja mam już chyba diagnozę mojego problemu.
1 mechanik – dzwoni łożysko oporowe sprzęgła (czyli do wymiany dodatkowe sprzęgło) ewentualnie 2M,
2 mechanik – eeeeeeeee ja tu słyszę lewarek sprzęgła
3 mechanik – sprzęgło bierze prawie na końcu, łożysko się kończy, po spojrzeniu na licznik (ponad 165k km), wymieniaj 2M + simeringi na wale, olej w skrzyni biegów przy okazji i że nie ma co kombinować najpierw sprzęgło później 2M, wszystko za jednym zamachem.
Nie ma co, samochodem szarpie przy ruszaniu bez gazu i redukowaniu biegów, sprzęgło bierze na końcu, dzwoni łożysko.
Czyli wychodzi na: 2M + sprzęgło. + simeringi (gdzie to mogę dostać ?), olej w skrzyni (jaki?), gumki na wachaczach przy okazji
Następne pytanie: Ile uszczelniaczy (simmeringów) wchodzi na wał ? Dostałem wycenę: uszczelniacz przód, uszczelniacz tył. Chcę wiedzieć ile tego wchodzi, żebym nie kupił za mało.
W wycenie mam też olej do skrzyni Shella 75W90. Jest ok ?
Gdzie dostanę łożysko na wał bo akurat w tym sklepie co zamawiam nie ma. Może ktoś mi podesłać jakąś specyfikacje.
1 mechanik – dzwoni łożysko oporowe sprzęgła (czyli do wymiany dodatkowe sprzęgło) ewentualnie 2M,
2 mechanik – eeeeeeeee ja tu słyszę lewarek sprzęgła
3 mechanik – sprzęgło bierze prawie na końcu, łożysko się kończy, po spojrzeniu na licznik (ponad 165k km), wymieniaj 2M + simeringi na wale, olej w skrzyni biegów przy okazji i że nie ma co kombinować najpierw sprzęgło później 2M, wszystko za jednym zamachem.
Nie ma co, samochodem szarpie przy ruszaniu bez gazu i redukowaniu biegów, sprzęgło bierze na końcu, dzwoni łożysko.
Czyli wychodzi na: 2M + sprzęgło. + simeringi (gdzie to mogę dostać ?), olej w skrzyni (jaki?), gumki na wachaczach przy okazji
Następne pytanie: Ile uszczelniaczy (simmeringów) wchodzi na wał ? Dostałem wycenę: uszczelniacz przód, uszczelniacz tył. Chcę wiedzieć ile tego wchodzi, żebym nie kupił za mało.
W wycenie mam też olej do skrzyni Shella 75W90. Jest ok ?
Gdzie dostanę łożysko na wał bo akurat w tym sklepie co zamawiam nie ma. Może ktoś mi podesłać jakąś specyfikacje.
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
Jestem kolejnym którego dotknął ten problem. Co jest grane?
Jak podpompuje kilka razy to pedał wraca do normalnej pracy, wczoraj nie odbijał, dzisiaj odbija ale od połowy podnosi sie ślamazarnie, narazie zero ubytków.
Jak podpompuje kilka razy to pedał wraca do normalnej pracy, wczoraj nie odbijał, dzisiaj odbija ale od połowy podnosi sie ślamazarnie, narazie zero ubytków.
- Od: 12 kwi 2013, 14:28
- Posty: 6
- Auto: m6 2.0 CiTD `03
Przerabiałem ten temat dosłownie kilka dni temu. Po wciśnięciu pedała sprzęgła zostawał w podłodze i trzeba było go podważać nogą od spodu żeby odbił. Sprawdziłem wysprzęglik był suchy przewód gumowo metalowy też suchy płyn nie ubywał więc podejrzenie padło na pompę sprzęgłową. Niestety pompa nie jest tania (ceny od 320 do 500 zł) i poza ASO praktycznie nie do dostania, zestaw naprawczy pompy sprzęgłowej występuje ale też jest praktycznie nie do dostania. W internecie znalazłem zdjęcia z jakich elementów ten zestaw naprawczy się składa i zacząłem poszukiwania kilka ofert było cena ok 30 zł ale towar niestety niedostępny i nie wiadomo kiedy będzie. Pozostało ASO gdzie zakupiłem ten zestaw za 130zł. Naprawa sprowadza się do wymiany dwóch gumek, tłoczka, sprężynki, gumowej podkładki i oringu. Po naprawie i odpowietrzeniu układu, pedał chodzi jak należy. Także podejrzewam że u kolegów problem jest ten sam.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
Witam,
5 dni temu wymieniłem wysprzęglik razem z płynem hamulcowy (dot4)....wczoraj byłem w drodze i niestety na skrzyżowaniu pedał wpadł mi do podłogi i juz nie mogłem wbic zadnego biegu. Także teraz posłucham kolegi wyzej i wymienie pompę sprzęgła jeżeli chodzi o dostępność mam strone na której pompa kosztuje kolo 100 zł firmy ABE ( w intercarsie zakupilem wysprzęglik tej firmy i koles powiedział mi że jakość nie odbiega od orginału-polecam) w przyszłym tygodniu wymienię pompę i dam znać czy cos podziało z tym pedałem..Przy okazji wymiana wysprzęglika i płynu nic nie pomogła jeżeli chodzi o pedał sprzęgła. Pozdrawiam
5 dni temu wymieniłem wysprzęglik razem z płynem hamulcowy (dot4)....wczoraj byłem w drodze i niestety na skrzyżowaniu pedał wpadł mi do podłogi i juz nie mogłem wbic zadnego biegu. Także teraz posłucham kolegi wyzej i wymienie pompę sprzęgła jeżeli chodzi o dostępność mam strone na której pompa kosztuje kolo 100 zł firmy ABE ( w intercarsie zakupilem wysprzęglik tej firmy i koles powiedział mi że jakość nie odbiega od orginału-polecam) w przyszłym tygodniu wymienię pompę i dam znać czy cos podziało z tym pedałem..Przy okazji wymiana wysprzęglika i płynu nic nie pomogła jeżeli chodzi o pedał sprzęgła. Pozdrawiam
-
cebula
hmm a u mnie jest cos takiego:
wczesniej ZAWSZE jezdziłem benzyną, teraz mam diesla to sporo rzeczy wydaje mi sie dziwnych
sprzęgło łapie przy dole, czasami (ale zadko) zdarza sie zrobic "dentyste" czyli niedocisnac tego sprzegla przy zmianie biegu
sporo osob mowi, ze diesle tak maja, ze te sprzeglo trzeba bardziej dociskac niz przy benzynie, jednak mi sie wydaje to troche dziwne, faktycznie sprzeglo powinno łapac nizej niz przy benzynie?
kolejna sprawa, wczoraj jak jechalem autem w 5 osob (chociaz nie wiem czy to ma znaczenie) przy redukcji biegów (i tylko przy redukcji) troche jakby szarpało... nic wielkiego – trwa to moze seuknde (od razu po puszczeniu sprzegla) – czy to moze byc poczatek konca dwumasy? dodam, ze wczesniej tego nie bylo :/
przu ruszaniu nie zauwazylem jakiegos specjalnego szarpania, auto tez jakos specjalnie nie drzy (chociaz moze troche przy 110km/h ale to raczej kwestia wywazenia kół) no i na wolnych obrotach nic nie dzwoni...
tak jak ktos napisal w moim przypadku tez wystepuje syndrom zachwytu nad kupionym autem i wsłuchiwanie sie we wszystko...
moze ktos mnie troche albo uspokoic albo przygotowac na to jakie wydatki moga mnie czekac w bliskiej przyszlosci?
wczesniej ZAWSZE jezdziłem benzyną, teraz mam diesla to sporo rzeczy wydaje mi sie dziwnych
sprzęgło łapie przy dole, czasami (ale zadko) zdarza sie zrobic "dentyste" czyli niedocisnac tego sprzegla przy zmianie biegu
sporo osob mowi, ze diesle tak maja, ze te sprzeglo trzeba bardziej dociskac niz przy benzynie, jednak mi sie wydaje to troche dziwne, faktycznie sprzeglo powinno łapac nizej niz przy benzynie?
kolejna sprawa, wczoraj jak jechalem autem w 5 osob (chociaz nie wiem czy to ma znaczenie) przy redukcji biegów (i tylko przy redukcji) troche jakby szarpało... nic wielkiego – trwa to moze seuknde (od razu po puszczeniu sprzegla) – czy to moze byc poczatek konca dwumasy? dodam, ze wczesniej tego nie bylo :/
przu ruszaniu nie zauwazylem jakiegos specjalnego szarpania, auto tez jakos specjalnie nie drzy (chociaz moze troche przy 110km/h ale to raczej kwestia wywazenia kół) no i na wolnych obrotach nic nie dzwoni...
tak jak ktos napisal w moim przypadku tez wystepuje syndrom zachwytu nad kupionym autem i wsłuchiwanie sie we wszystko...
- Od: 17 maja 2013, 22:16
- Posty: 21
- Auto: były:
M6 '03 2.0 CiTD
Zielone kombi :)
MX-3 1.6 SOHC 94r
poszukiwana nowa m6
koledzy ratujcie! mam właśnie pierwszą awarię mojej mazdy. Pękł mi przewód hydrauliczny do
sprzęgła i podczas jazdy pedał wpadł w podłoge i już nie wyskoczył. Pod maska widzę, ze podczas wciskania rzyga płynem. Auto mam obecnie z holowane do Torunia i w tutejszych sklepach nic nie mogę znaleźć. Jak fachowo się ten wężyk nazywa, czego szukać , bo chyba bedę zmuszony zostwić auto tutaj i wrócic do domu pociągiem ;/
sprzęgła i podczas jazdy pedał wpadł w podłoge i już nie wyskoczył. Pod maska widzę, ze podczas wciskania rzyga płynem. Auto mam obecnie z holowane do Torunia i w tutejszych sklepach nic nie mogę znaleźć. Jak fachowo się ten wężyk nazywa, czego szukać , bo chyba bedę zmuszony zostwić auto tutaj i wrócic do domu pociągiem ;/
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
WITAM
Proszę o info, dzisiaj usłyszałem na postoju gdy wcisnąłem sprzęgło wydobywał się pisk, gdy puszczałem sprzęgło milkło. Po jeździe przy wciskaniu sprzęgła na postoju także wydobywa się popiskiwanie. Proszę o informację czy to już sprzęgło czy też jeszcze wydatek daleko a szukać trzeba czegoś innego niż rozbieranie skrzyni.
Proszę o info, dzisiaj usłyszałem na postoju gdy wcisnąłem sprzęgło wydobywał się pisk, gdy puszczałem sprzęgło milkło. Po jeździe przy wciskaniu sprzęgła na postoju także wydobywa się popiskiwanie. Proszę o informację czy to już sprzęgło czy też jeszcze wydatek daleko a szukać trzeba czegoś innego niż rozbieranie skrzyni.
- Od: 18 cze 2011, 20:35
- Posty: 30
- Auto: Mazda 6 2.0D 121KM -2003r.
Nie trzeba zdejmować skrzyni wysprzęglik jest z przodu koło chłodnicy zamontowany na skrzyni na 2 śrubach
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6