pisk spod maski

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mazdunia6 » 1 cze 2010, 10:42

witam forumowiczow
mam maly problemik z moja mazdenia 6 po nocy gdy odpale sa straszne piski wydobywajace sie z silnika
z czasem po kilku min gdy zlapie temp piski znikaja
moze ktos wie o co kaman
Mazdunia6
 

Postprzez Myjk » 1 cze 2010, 10:46

Nagraj ten dźwięk i zapodaj. Napisz jaki silnik, względnie uzupełnij profil... to może będzie wiadomo "o co kaman".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mądry » 1 cze 2010, 21:51

Obstawiam że jest to diesel a sprawa dotyczy koła alternatora i napinacza paska :D . No ale jak pojawią się szczegóły to pomyślimy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Myjk » 1 cze 2010, 23:14

No właśnie. Nie jestem żabą, a Ty nie jesteś królikiem – więc nie wyskakujmy do przodu... ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Kluczi » 2 cze 2010, 21:14

Mam podobny problem dodam, że tydzień temu wymieniłem kpl. rozrząd z pompą wody. Przy najbliższej okazji postaram się nagrać dźwięk, jest to swego rodzaju pisk ustający mniej więcej po minucie.
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 22:50
Posty: 40
Skąd: Ustka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.

Postprzez Gregg » 3 cze 2010, 23:46

Mam to samo. Jak jest upalnie i sucho to piszczy wniebogłosy. Wystarczy, że trochę popada i zapada cisza. A że ostatnio jest dość mokro... to mam na razie spokój.
Po wrzuceniu "na luz" i zdjęciu nogi z gazu podczas jazdy jest cicho.
Ja obstawiam koło pasowe alternatora (było o tym gdzieś na forum), ponieważ głośność pisku zależy od obrotów – im wyższe, tym głośniej. Ale czekam na upalne dni i dopiero wtedy (jak znowu zacznie piszczeć) pojadę do fachowca i będę wiedział na pewno.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez Kluczi » 4 cze 2010, 12:27

Byłem z tym u mechanika, ponieważ u mnie zaczęło walić a nie piszczeć. Kiedy polał wodą (chyba paski) zapadała błoga cisza. Twierdził, że to może być rolka prowadząca, naprowadzająca lub pasek alternatora albo wszystko na raz :| .
Ostatnio edytowano 5 cze 2010, 10:54 przez Kluczi, łącznie edytowano 1 raz
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 22:50
Posty: 40
Skąd: Ustka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.

Postprzez Gregg » 5 cze 2010, 10:01

Daj znać, jak się skończy sprawa.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez Kluczi » 5 cze 2010, 10:53

Otóż po sprawdzeniu cen części byłem silnie zaniepokojony (Rolka prowadząca 690zł, rolka naprowadzająca 1240 ceny ASO BMG Słupsk) na szczęście wróciłem po rozum do głowy i zadzwoniłem do carspeedu tam za te same części cena była prawie o połowę niższa. Ale w moim przypadku mechanik kazał zamówić tylko łożysko rolki naprowadzającej i pasek wieloklinowy alternatora, zobaczymy we wtorek co z tego wyjdzie.
"My nazwaliśmy to doznanie "ZOOM ZOOM" i żyjemy zgodnie z jego duchem. To kwintesencja Mazdy. Zoom zoom rozpala duszę każdego samochodu, którzy tworzymy... bije w sercu każdego kto nim jeździ"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 22:50
Posty: 40
Skąd: Ustka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM 04r.

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 18 lut 2014, 21:21.
Powód: porządki

Postprzez mądry » 5 cze 2010, 19:04

Kluczi napisał(a):Byłem z tym u mechanika, ponieważ u mnie zaczęło walić a nie piszczeć. Kiedy polał wodą (chyba paski) zapadała błoga cisza. Twierdził, że to może być rolka prowadząca, naprowadzająca lub pasek alternatora albo wszystko na raz :| .

Podejrzewam że koło pasowe alternatora skończyło swój żywot i zaczął napinacz skakać co jest powodem walenia, myślę że nowy pasek nie rozwiąże problemu i niestety trzeba będzie kupić to nieszczęsne koło. Zapraszam do kontynuowania dyskusji w temacie zapodanym przez Myjk ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez nowy uzytkownik » 10 cze 2013, 01:06

witajcie..

prosze o wyrozumialosc ;)

pacjent to mazda 6 z 2006r
objawy to:
– pisk z okolic silnika/paskow
– wrazenie jest takie ze silnik nie ma mocy
– delikatne wachania obrotow
zerknijcie na to, moze pomoze w diagnozie: https://docs.google.com/file/d/0B2tXawj ... dDX1E/edit

prosilbym o porade gdzie moge szukac rozwiazania, nie jestem mechanikiem, i nie bardzo znam sie na rzeczy, ale chcialbym miec punkt zaczepienia

z gory dziekuje za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
pozdrawiam
nowy uzytkownik
 

Postprzez kubsztyk » 10 cze 2013, 08:19

Tez mechanikiem nie jestem, ale wg mnie panewka uszkodzona (i to srogo, skoro motor gaśnie), silnik do remontu. Paski raczej doznawały by poślizgu na zablokowanych rolkach, bądź napinaczach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6