Zwiększające się obroty przy przyspieszaniu (sprzęgło)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sapcik » 8 wrz 2012, 19:40

Witam,

kolejnych problemów tura.

Mianowicie, całkiem niedawno auto przeszło operację wymiany pierścieni, ponieważ się im zapiekło.
Po przejechaniu niecałych 500km od odebrania auta od mechanika, pojawił się następny problem, a nawet bardzo możliwe że istniał od momentu odebrania, aczkolwiek nie dopatrzony.

Mianowicie, dziś podczas próby wyprzedzenia innego auta, zauważyłem że dając 'gaz do dechy' w pewnym momencie obroty podskoczyły o jakieś 300-400 obr/min, po czym po chwili auto znów nabrało werwy. Początkowo pomyślałem, że to koła nie złapały przyczepności, ale po chwili próbę powtórzyłem tym razem na 4 biegu. Stało się dokładnie tak samo. Sytuacja występuje w 'maksymalnym' momencie mocy u mnie, około 2300-2400 obr/min.

Tutaj się pojawia pytanie numer jeden: czy to sprzęgło?

Przeszukałem forum, widziałem o kole 2M parę postów, aczkolwiek u mnie nie występują objawy na zasadzie dziwnych dźwięków, przynajmniej nie dosłyszałem się takowych na tę chwilę (mowa o 'szuraniu').

Czy to tak samo z siebie nagle padnie, czy powinienem się doszukiwać czegoś, co mógł przeoczyć mechanik, ewentualnie czy jakieś uchybienie mechanika mogłoby spowodować taką usterkę? Silnik był wyciągany i rozkładany na części pierwsze.
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez Wojtek » 8 wrz 2012, 21:12

takie slizganie sie sprzegla jest efektem konczacych sie okladzin... tarcz... i nie ma nic wspolnego z dwumasa... no moze po czesci... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Przemo0044 » 8 wrz 2012, 22:08

Siemanko.
własnie tez powstał ten sam proble u mnie w mazdzie gdy wciskam gaz to obroty rosna a autko zamula.

,,czyli slizgające sie sprzęgło,,??
Przemo0044
 

Postprzez sapcik » 10 wrz 2012, 12:51

Powiedz mi, czy u Ciebie także zaczęły występować wibracje przy ruszaniu ?

Ktoś jest w stanie oszacować koszty naprawy tego?
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez bieski » 10 wrz 2012, 13:29

sapcik napisał(a):Ktoś jest w stanie oszacować koszty naprawy tego?


Koło 2M + sprzęgło jakies 3200 zł + robocizna
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Wojtek » 10 wrz 2012, 13:33

dodam tylko, ze o sprzegle w M6 dieslu wszystko jest w dziale diesel... wlacznie z cenami ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sapcik » 10 wrz 2012, 15:33

A czy jest sens kupować samo sprzęgło, bez koła 2M ?
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez Pioteq25 » 10 wrz 2012, 18:34

Jest sens rozebrać graty i ocenić, co wymaga wymiany przed kupnem nowych części.
Jak zależy Ci na czasie i komforcie spokoju na dłuższy czas, to kupuj kpl i wymieniaj wszystko.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 10 wrz 2012, 21:51

Wojtek napisał(a):dodam tylko, ze o sprzegle w M6 dieslu wszystko jest w dziale diesel... wlacznie z cenami ;)


i w poradniku tego działu też ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sapcik » 10 wrz 2012, 22:32

No nic Panowie, dziękuję bardzo za odpowiedzi, i przepraszam za stworzony problem.

O tyle zła sprawa – że to już będą kolejne tysiące, które muszę władować w auto, przeliczyłem się co do mazdy, i strasznie się 'zraziłem'. Po wymianie 2M i sprzęgła, z droższych rzeczy pozostaje tylko turbo do wymiany, i ewentualnie kolejny remont silnika...

Pozdrawiam serdecznie!
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez krasa » 12 mar 2013, 23:04

Panowie u mnie podobnie, zaczęło ślizgać się w granicy 2-2,5 rpm i pytanko czy jest sens zmiany samej tarczy jak się ma (na podstawie waszych doświadczeń) zużycie 2m do tarcz autko ma 185kkm
pytam bo dopadł mnie kryzys i nie wiem czy zmienić samą tarcze i śmigać czy zaparkować Madzie i niech czeka tłuściejszych lat
krasa
 

Postprzez Stramaz » 15 mar 2013, 11:06

Ślizga CI się tarcza.
To jeden z objawów początku końca sprzęgła.
Są też inne objawy:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-porady/sprzegla/objawy-zuzycia-sprzegla/

Komplet do Twojego modelu nie jest drogi
Początkujący
 
Od: 22 sty 2013, 15:26
Posty: 15
Auto: Mazda 323F BA Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6