Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bieski » 20 sty 2013, 16:12

zielonyb5 napisał(a):wkrecilem go swoim przyrządem, tyle.

To znowu ci sie zablokuje. Tłoczek trzeba wykręcić i wymienić gumki i wtedy będzie ok.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez maselek » 20 sty 2013, 21:03

zielonyb5 napisał(a):wiec zatopilem alles w plynie hamuclowym i poczekam na rezultaty do jutra.


ło matko boska <szok>
Czy ja dobrze zrozumiałem że zatopiłeś alufelgę w płynie hamulcowym <co?>
Jeśli tak to gratuluję pomysłu <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez bardol » 21 sty 2013, 01:36

Ech... i moja Madzia po raz pierwszy zamarudziła. Dzisiaj na trasie, po przejechaniu ok 200km – postój na karmienie Młodego (ok pól godziny, na zapalonym silniku, bo zimno na dworze, a dziecka szkoda). Wracam na trasę a tu – twarde pedały sprzęgła i hamulca. Autko hamuje i wysprzęgla praktycznie od samej góry skoku pedałów. Z duszą na ramieniu i jedna ręką na ręcznym dojechałem do domu. Młodego do łózka i myk pod maskę. Tak, poziom płynu hamulcowo-sprzęgłowego jakieś 3mm poniżej MAXa (było na równo i nie opadało praktycznie od kwietnia, kiedy Madzię kupiłem – sprawdzane trzy tygodnie temu). Strach jutro do roboty jechać, chociaż blisko mam, to może będzie okazja się innym objawom przyjrzeć, bo dziś, ze względu na późną porę, już sobie odpuściłem i siadłem do forum. Proszę o podpowiedzi, na co zwrócić uwagę. (Na kontrolkę nie zwróciłem, więc pewnie się nie paliła – na pewno spojrzę jutro).

Nie znam się, to się wypowiem ;) – pewnie gdzieś jakiś wyciek, skoro płynu ubyło. Ale czy pedały nie powinny lekko opaść, w przypadku wycieku?

EDIT (Wrażenia z porannej jazdy):
Rano prędziutko ogarnąłem śnieg i sprawdzamy. Najpierw, przy wyłączonym silniku, pompowanie obu pedałów. Sprzęgło w normie (jak na wyłączony silnik), hamulec – po kilku wciśnięciach – kamień (ale to chyba normalne?).
Odpalam silnik – od razu lepiej. Generalnie zdecydowana poprawa od wczoraj, zwłaszcza hamulec, chociaż do ideału ciągle brakuje. Kontrolka nie świeci się wtedy, kiedy nie powinna. Po przejechaniu 25min w porannych korkach – felgi zimne, więc nic się nie zacisnęło. Po powrocie z roboty zerknę na płyn hamulcowy, czy dalej go nie ubywa.
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2012, 19:38
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GY Sportbreak (combi)
2.0 diesel 121KM
r. 2003

Postprzez dobrzyn22 » 21 sty 2013, 21:22

bardol napisał(a):po kilku wciśnięciach – kamień (ale to chyba normalne?).

tak, to normalne
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zielonyb5 » 21 sty 2013, 22:39

maselek napisał(a):ło matko boska
Czy ja dobrze zrozumiałem że zatopiłeś alufelgę w płynie hamulcowym
Jeśli tak to gratuluję pomysłu


nie, polałem po prostu na laczenie tarczy z felga i tyle :P a pozniej ruszanie w te i na zad na popuszczonych szpilkach i puscila
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez dobrzyn22 » 22 sty 2013, 00:06

a wystarczy przy zdejmowaniu koła polać(spryskać) tą płaszczyznę jakimś sprajem miedziowym, czy coś w tym stylu(odporne ne wyższe temp.)...polewanie płynem hamulcowym jakiejkolwiek lakierowanej powierzchni, to że tak powiem.."rzeźnia" <faja>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zielonyb5 » 22 sty 2013, 22:54

dobrzyn22 napisał(a):a wystarczy przy zdejmowaniu koła polać(spryskać) tą płaszczyznę jakimś sprajem miedziowym, czy coś w tym stylu(odporne ne wyższe temp.)...polewanie płynem hamulcowym jakiejkolwiek lakierowanej powierzchni, to że tak powiem.."rzeźnia" <faja>


ok kolego, wszystko fajnie tylko dobrze by bylo abys powiadomil o tym byla wlascicielke auta z Włoch :)
obecnie wszysttko wyczyscilem papierem sciernym i dalem na smar miedziowy.
Po 2. nie wiem gdzie tam kolego masz lakierowaną powierzchnie, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez dobrzyn22 » 22 sty 2013, 23:00

zielonyb5 napisał(a):Po 2. nie wiem gdzie tam kolego masz lakierowaną powierzchnie, pozdrawiam.

no nie powiesz mi ,że udało Ci się polać kilka kropel idealnie w szczelinę :P a wszystko co wyleci poza niż, w kierunku "przodu" felgi jest już lakierowane...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zielonyb5 » 23 sty 2013, 00:11

troche mi lat do parkinsona brakuje. Generalnie to co zlecialo to zostalo na wewnętrznym rancie felgi ktora lakierowana nie jest. Z reszta nie bylo tego duzo a w sumie to nijaka destrukcja, bo troche to kolego wyolbrzmiłes. Nasze felgi na codzien spotykaja sie z gorszymi rzeczami jak plyn hamuclowy, uwierz ;)
Ostatnio edytowano 23 sty 2013, 21:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez kubsztyk » 31 sty 2013, 01:03

Cześć.
Mam pewien dość nietypowy problem. Otóż po nocnym, czy nawet kilkugodzinnym postoju ruszam rano spod bloku i przez kilka pierwszych hamowań pedał hamulca dość łatwo się poddaje naciskowi, ale nie wpada w podłogę, a siła hamowania jest niebezpiecznie niska... Potem jest wszystko ok. Byłem dziś u mechaników i sprawdzili układ hamulcowy pod kątem wycieków, tarcze, klocki itd. Poziom płynu na max. Czy ma ktoś jakiś pomysł? Może to mieć jakiś związek z wymianą sprzęgła?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Wojtek » 31 sty 2013, 02:02

Powietrze... zasysa...

Tapatalk2
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zdzislaw1968 » 31 sty 2013, 10:21

Witam

Podczas hamowania pedal hamulca zrobil się twardy, nawet nie wiem czy byly hamulce czy nie – ratowalem się ręcznym. Ostatni taki przypadek mialem miesiąc temu i do tej pory bylo ok. Od mechanika uslyszalem ze to pompa waku siada. Na dzien dzisiejszy zastanawiam sie co to moze byc.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 16:56
Posty: 61
Auto: mazda 626 kombi 2000 rok prod. ditd 101Km

Postprzez kubsztyk » 31 sty 2013, 13:48

Wojtek napisał(a):Powietrze... zasysa...

Tapatalk2

No ale dlaczego tylko przez pierwszych kilka hamowań po długim postoju, a później już jest ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Hubix » 18 lut 2013, 21:58

Czy tylne zaciski hamulcowe w wersji przed FL a po FL są takie same ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez WisniaUs » 7 mar 2013, 18:37

Panowie czy ktos z was wymienial tarcze hamulcowe przednie w wersji US ?? Mam odwieczny problem z biciem tarcz chcialem kupic nowe ale?? Ja mam srednice tarczy 299mm a europejskie mazdy maja 282mm i <dupa> .Pozdrawiam
WisniaUs
 

Postprzez Dominator » 7 mar 2013, 19:37

Patrząc wizualnie, to nie wyglądały te twoje tarcze na większe od (moich) EU.. To nie są czasem takie tarcze jak do GH?
choćby te http://moto.allegro.pl/zimmermann-tarcz ... 96605.html
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez WisniaUs » 7 mar 2013, 21:20

Noo Domin sa wieksze od europejskich maja 299 mm i tez wlasnie sie dowiedzialem niedawno ze GH ma 299 mm pomierze i moze beda pasowac.Zobacze czy ktos z chlopakow tu mi cos namaluje.Dzieki ,pozdro <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez kamilos19852 » 15 mar 2013, 16:55

Witam, jak w tytule ma problem z hamulcami,Pozapaleniu auta pedał hamulca jest twardy i zapala sie kontrolka ,po przejechaniu kilku metrow pierwsze hamowanie pedal lekko wchodzi i jest ok ,ale kolejne próby i pedał staje się coraz twardzy i zapala sie kontrolka ,pompa vacum jest ok. Czy może miec to zwiazek z Abs.Proszę o pomoc .Mazda 6 2.0 D 2002r 136Km/h
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 10:05
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2002 136Km Diesel

Postprzez Hubix » 15 mar 2013, 20:37

Siema

Mam pytanie.

Chodzi o tylne zaciski bo muszę na jednym założyć nowy komplet naprawczy.

Mam problem z gumką która jest przy dźwigni ręcznego.

Jak wyciągnąć nic nie uszkadzając mechanizm od ręcznego ?

Ściągam sprężynę i co dalej ?

Chodzi o tą gumkę:
Załączniki
hebel.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 15 mar 2013, 22:02

kamilos19852 napisał(a):Witam, jak w tytule ma problem z hamulcami,


Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


tym razem łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6