Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez uno00 » 15 gru 2012, 18:53

a tłoczek kiedy był wymieniany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 12:31
Posty: 34
Skąd: Włocławek / Helsingborg
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez arkadius28 » 15 gru 2012, 19:12

szczerze mówiąc to nie wiem.Odkąd auto jest w moim posiadaniu to nie były wymieniane.Tarcze i klocki takze nie były wymieniane.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2012, 01:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6,CDTi,2.0 diesel,2006r

Postprzez uno00 » 15 gru 2012, 19:42

To tylko moje zdanie, ale bym radził wymienić tarcze i klocki hamulcowe i cylinderki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2009, 12:31
Posty: 34
Skąd: Włocławek / Helsingborg
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez arkadius28 » 15 gru 2012, 21:27

Własnie tak myśle ze te rzeczy będa wymagały wymiany.Klocki na pewno sie starły bo widziałem 'świeży'czarny pył na felgach,tarcze może będą ok.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2012, 01:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6,CDTi,2.0 diesel,2006r

Postprzez radar88 » 17 gru 2012, 00:36

arkadius28 napisał(a):Własnie tak myśle ze te rzeczy będa wymagały wymiany.Klocki na pewno sie starły bo widziałem 'świeży'czarny pył na felgach,tarcze może będą ok.

Ale chwilka....Xedos 6 to nie M6 :P

Przenoszę wybrane posty do działu z M6, zapoznaj się z regulaminem tego działu i Ejoy ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez WarunekPL » 17 gru 2012, 01:39

Hmm wjechałeś może po mocnym hamowaniu rozgrzanymi tarczami w kałuże/ snieg?
Prawdopodobnie jak wcześniej pisano- zwichrowało Ci tarcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez arkadius28 » 17 gru 2012, 13:04

Byłem dziś w ASO Mazda.Okazało się ze tłoczek jest zapieczony i utknał w zacisku,nie chciał wrócic do pierwotnej pozycji.Do wymiany:kompletny zacisk-prawa strona,przednie tarcze,klocki hamulcowe przód.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2012, 01:42
Posty: 7
Auto: Mazda 6,CDTi,2.0 diesel,2006r

Postprzez Hubix » 18 gru 2012, 10:11

Przedni zacisk Ci wymieniają ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez AktorMG » 28 gru 2012, 10:52

Temat już raz opisany (szybki3 w 2009) jednak nie doszukałem się odpowiedzi <płacze>
Problem jest następujący:
po odpaleniu gdy po ruszeniu i naciśnięciu pedału hamulca auto hamuje gorzej lub, to miałem wczoraj, pedał hamulca był baaardzo twardy jak bez wspomagania. Przy następnym wciśnięciu hamulca już całkiem dobrze. Płyn hamulcowy Valvoline DOT 3&4 wymieniony 10 tyś km (pod koniec września) temu, problem pojawił się po około 3 tyś km temu. Poziom płynu prawidłowy, nie zapala się żadna kontrolka.
Nie wiem czy to może być związane ale słyszłem też lekkie piski przy hamowaniu z lewej strony, które następnie ustały. Klocków nie wymieniałem od kupienia, mają min 30 tyś km przebiegu.
Będę wdzięczny za pomoc <jupi> , pozdrawiam
Marcin
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 20:48
Posty: 25
Auto: Mazda 6 1.8 120KM L8-DE 2006 Stag4plus, Hana 2000, AC01

Postprzez Hubix » 28 gru 2012, 11:29

Sprawdź klocki oraz stan zapowietrzenia układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez AktorMG » 28 gru 2012, 11:43

dzięki to zamierzam zrobić po nowym roku – chciałem się jednak przygotować fachowo przed wizytą w warsztacie by nie wymienić pół auta :D
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły
Początkujący
 
Od: 17 cze 2012, 20:48
Posty: 25
Auto: Mazda 6 1.8 120KM L8-DE 2006 Stag4plus, Hana 2000, AC01

Postprzez dobrzyn22 » 28 gru 2012, 14:39

AktorMG napisał(a):Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły

zacznij od tego -to podstawa i najczęstsza przyczyna, a możesz to usunąć sam(no, może do odpowietrzania się ktoś przydać ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zielonyb5 » 19 sty 2013, 21:34

Witam, od kąd kupilem auto nie mialem problemow z tymze hamulcem jednak jakies "szczesliwe" rece diagnosty ktory robil badanie sprawily, ze hamulec juz nie odbił.
Probowalem standardowo poruszac hamulcem nożnym ale to tez nie zdalo rezultatu wiec dojechalem do domu i rozebralem zacisk – klocki byly troche zapieczone ale to zrobilem i są luzniutkie.
Zaczalem ruszac przy zacisku ta dzwignia od recznego i ona byla zapieczona jednak ja rozruszalem i chodzi dobrze.

Ale klopot napotkałem kiedy chcialem wkręcic tloczek. Nie moge go ruszyc, mam specjalny przyrząd do wciskania tloczkow ale pogialem rączke tylko.
Na forum gdzies znalazlem poradniki z 626 czy 6 w pierwszym wypadku on jest wkrecany jakas srubka ktora jest zaslepiona drugą a w drugim poradniku do 6 zobaczylem taki przyrząd:
http://naforum.zapodaj.net/c146f226ec7b.jpg.html

Ale nie mam pojęcia jak to użyc, tloczek w 6 jest wkrecany jakas srubka czy wkręca sie "po prostu" tloczek?

Prosze o pomoc bo w poniedzialek koncze rejestracje auta i chcialbym nim w koncu cos pojezdzic :)
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez Hubix » 19 sty 2013, 22:23

Tłoczek należy wkręcać i jednocześnie wciskać.

Najlepiej jest popuścić odpowietrznik bądź odkręcić przewód hamulcowy gdyż płyn stawia spory opór.

Ja tylne tłoczki wkręcam kluczem do szlifierki kątowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez zielonyb5 » 19 sty 2013, 22:55

Nie wydaje mi sie zeby to byla wina przewodu hamuclowego gdyż w innych autach nie trzeba takowej operacji wykonywac ale sprobuje.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez Wojtek » 19 sty 2013, 23:02

zielonyb5 napisał(a):Nie wydaje mi sie zeby to byla wina przewodu hamuclowego

przeciez nikt nie napisal, ze winny jest przewod hamulcowy tylko, ze warto poluzowac odpowietrznik, aby cisnienie plynu hamulcowego w ukladzie nie przeszkadzalo przy wkrecaniu tloczka :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zielonyb5 » 19 sty 2013, 23:09

Doskonale rozumiem co autor chcial mi przekazac, tylko w moim mniemaniu problem z wkreceniem tloczka moze lezec gdzie indziej.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Postprzez Hubix » 20 sty 2013, 03:20

Wymieniałem klocki już w M6 i wiem jak to wygląda.

Możesz się siłować z tłoczkiem za pomocą żabki czy klucza francuskiego, ale uszkodzisz wówczas gumową osłonkę.

Ja popuszczam odpowietrznik i wkręcam tłoczek bez problemowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pioteq25 » 20 sty 2013, 14:41

Z przodu używam tylko ścisku stolarskiego, a z tyłu wąskie kombinerki. Robiłem już wielokrotnie klocki w M6 i nigdy nie było konieczności popuszczania odpowietrznika.
Jak tłoczek będzie miał uszkodzoną gumę i przyrdzewieje, to już tylko całkowita regeneracja zacisku wchodzi w grę.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zielonyb5 » 20 sty 2013, 16:10

Generalnie to rozpracowalem jeden zacisk.
Nie popuszczalem odpowietrznika jednak wzialem to na taki sposob, ze poprzyciskalem troche hamulec na sciagnietym zacisku i dopiero wtedy tloczek ruszyl i wkrecilem go swoim przyrządem, tyle.

Nastepnego kola nie robilem bo jak widze w mazdach felgi lubia sie utleniac to powoduje ich zapiekanie sie na otworze centrującym... Kopanie w felge nie daje nic wiec zatopilem alles w plynie hamuclowym i poczekam na rezultaty do jutra.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 22:15
Posty: 13
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 6 GY 2.0i SportKombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6