Buksowanie kołami – problem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez fexxer » 22 wrz 2012, 23:12

Witam.

Dzisiaj stojąc na światłach wyłączyłem DSC, chciałem ruszyć agresywnie, gdy koła zaczęły buksować, usłyszałem głośne stuki, walenie przedniej osi, a samochodem strasznie rzucało. Jezdnia była mokra. Może mi to ktoś wyjaśnić? Normalne użytkowanie samochodu (bez buksowania itd.) nie uwidacznia żadnych problemów, pełny skręt kołami w obie strony bez stuków.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez matthies » 23 wrz 2012, 00:14

nie wiem czy to akurat o to chodzi, ale mi czasem na mokrej tez cos postuka mojej rolce, ale wtedy odczuwam tez jakby lekko przód podskakiwał. tylko na mokrym tak sie zdarza, ale mam wszystko ok :) moze to wina mokrego po prostu
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez fexxer » 23 wrz 2012, 00:22

Dla przykładu 20 letnia Polówka mojej mamy przy buksowaniu płynnie odjeżdża –,– Przy Maździe to masakra, dźwięk jakby coś zaraz miało się rozwalić. Nie mówiąc o tym, że strasznie rzuca autem, jakbym hamował, dodawał gazu, hamował itd...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez Zigi86 » 23 wrz 2012, 09:34

podepnę się do wątku, czy przy WŁĄCZONYM dsc, koła mogą zaboksować przy ruszaniu ? oczywiście mówię, o agresywnym ruszeniu z 1-ki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez JohnyS » 23 wrz 2012, 09:34

Po pierwsze sprawdź amortyzatory
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez rdy » 23 wrz 2012, 10:09

Zigi86 napisał(a):podepnę się do wątku, czy przy WŁĄCZONYM dsc, koła mogą zaboksować przy ruszaniu ? oczywiście mówię, o agresywnym ruszeniu z 1-ki.

Przez chwile mogą, ale później się dsc załącza i ruszysz wolniej. Raczej się to nie zdarza, ewentualnie na mokrej
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Pawko_6 » 23 wrz 2012, 10:29

Normalna sprawa z tym buksowaniem, też tak mam, występuje to przeważnie na mokrej jezdni i chłodny dzień gdzie opony są twardsze i ruszasz agresywnie ale tak na granicy przyczepności i koła po prostu zaczynają podskakiwać, jeśli ruszysz tak na maksa agresywnie i koła bardzo utracą przyczepność wtedy objaw nie występuje.
Zjawisko się nasila szczególnie na szerokich oponach o niskim profilu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez dobrzyn22 » 23 wrz 2012, 11:49

dokładnie, zachowanie jak najbardziej normalne,ew. amorki do kontroli(jak napisał kolega w jednym z postów powyżej)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez fexxer » 23 wrz 2012, 14:09

No, ale nie mówcie mi, że nie mogę "spalić kapcia" na mokrej drodze, kiedy to droga jest tak śliska, że nawet nieco większe dodanie gazu powoduje ich uślizg, a ruszenie agresywne powinno zerwać przyczepność dopóki nie odpuszczę gazu. Rozumiem, gdyby sytuacja zdarzała się na suchej drodze, gdzie koła łapią dość szybko przyczepność i trudniej o uślizg.

Wtedy, gdy ruszałem ostro samochodem strasznie rzuciło, jakbym nadepnął na hamulec a silnik strasznie stracił obroty, jakby miał zaraz zgasnąć, jeśli to miało być zależne od siły tarcia między oponą o szerokości 205 a mokrą śliską nawierzchnią, to widocznie fizyka w szkole wprowadziła mnie w błąd :)

P.S. Amortyzatory sprawdzane były pod koniec maja, mają ponad 75% procent skuteczności.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez Pawko_6 » 23 wrz 2012, 22:54

fexxer napisał(a):Wtedy, gdy ruszałem ostro samochodem strasznie rzuciło, jakbym nadepnął na hamulec a silnik strasznie stracił obroty, jakby miał zaraz zgasnąć,


To wygląda raczej na włączone DSC :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez fexxer » 24 wrz 2012, 08:28

Pawko_6 napisał(a):To wygląda raczej na włączone DSC :)


Kiedy to ja stając na światłach specjalnie je wyłączyłem, żeby sobie przydepnąć :P chyba, że ta kontrolka DSC OFF to ściema :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6