Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 10 maja 2009, 19:36

okay!
nie kwestionuje absolutnie twojego spostrzezenia,
ale ty mowisz o modelu GF
a ja o GG-GY!
a to niestety,
juz inne auto, inna jakosc
i niezawodnosc.. niestety!!!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 10 maja 2009, 19:46

Enduro napisał(a):ty mowisz o modelu GF
a ja o GG-GY!


6 też nie jest mi obca... ;) także mam na myśli oba (i więcej) modeli Mazzzzzdy...


Enduro napisał(a):juz inne auto, inna jakosc
i niezawodnosc


rozwiń proszę.... :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 10 maja 2009, 20:19

Riki napisał(a):
Enduro napisał(a):juz inne auto, inna jakosc
i niezawodnosc

rozwiń proszę.... :D

mazda 6 typ: GG-Gy
jest gorszej jakosci, jesli chodz o niektore podzespoly
no i bardziej zawodna niz poprzedniczki (GD,GE,GF)
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dyzioo » 10 maja 2009, 20:34

Tarcze brembo 140 zł sztuka.. ory.. 220 zł sztuka.. no to jest różnica..
Z klockami green... czytałem.. nie mam praktyki.. ale klocki sportowe są do sportowych samochodów i się nie sprawdzają ponoć w autach SERYJNYCH..potrzebują wysokiej temperatury żeby pracowały jak należy..,ale to tylko wyczytałem..
Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Enduro » 10 maja 2009, 21:00

a ile zimmermann?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 10 maja 2009, 21:44

Riki napisał(a):ale to tylko moje zdanie.
....i moje :P Generalnie tarcze krzywią sie od krzywych piast i zapieczonych zacisków ....zimmermany i nawet te ze złota tez sie pokrzywią ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Lorento » 10 maja 2009, 21:51

Jaksa napisał(a):
Riki napisał(a):ale to tylko moje zdanie.
....i moje :P Generalnie tarcze krzywią sie od krzywych piast i zapieczonych zacisków ....zimmermany i nawet te ze złota tez sie pokrzywią ...

Nie wina to.. ( przypadkiem oczywiście) mariażu z niejakim Mr Fordem???
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Jaksa » 10 maja 2009, 21:57

Lorento napisał(a):Nie wina to.. ( przypadkiem oczywiście) mariażu z niejakim Mr Fordem
Tego nie wiem .... z wibracjami przy hamowaniu chyba wszystkie marki mają problem , znam ludzi ( mechaników ) z VW/Audi tam tez z tym walczą ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tom » 10 maja 2009, 22:08

Ja kupilem EBC green i walcze z jakims shitem na felgach ktory pojawia sie po kilku hamowaniach – jakos hamowania niby lepsza ale to pylenie masakra, a mialo nie pylic :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Jaksa » 10 maja 2009, 22:22

Tom napisał(a):pylenie masakra
Miękki klocek zawsze pyli .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tom » 10 maja 2009, 22:40

Jaksa czyli co EBC jest bardziej miekki niy ori – czyli rozumiem szybciej sie zuzyja??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Riki » 10 maja 2009, 23:25

dyzioo napisał(a):Tarcze brembo 140 zł sztuka.. ory.. 220 zł sztuka.. no to jest różnica..


jest... ale to już każdy musi sam przekalkulować :)


Jaksa napisał(a):Generalnie tarcze krzywią sie od krzywych piast i zapieczonych zacisków


dokładnie.. :P


Tom napisał(a):EBC green


właśnie mam to ustrojstwo u siebie... hamowanie jak na ory a pyli jak cholera :| nigdy więcej...


Tom napisał(a):czyli rozumiem szybciej sie zuzyja??


znajomym EBC (green) potrafiły zjechać się do cna po 10tys.km w aucie z motorem 1.6....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dyzioo » 14 maja 2009, 21:35

Tarcze zakupione BREMBO.... klocki ATE... zobaczymy jak to będzie działać....
Oby nie pyliło na nowe felgi <killer> ..... a wymiana będzie BY DYZIOO...
Jeszcze musze znaleźć jak sie zaciski odkręca.. i wymienia klocki...
Jak ktos wie.. albo może nakierować.. SERDECZNE WIELKIE DZIĘKUJE...

Pozdro600 <jelen>

EDIT:

Witam ponownie szanowne grono kolegow...
A wiec tak.. wymienilem sam tarcze i klocki i jak pisaliscie.. zadna filozofia..srubokret za 20 zl, jeden klucz iombusowy i jeden plaski.. i po krzyku..
Teraz docieranie TARCZ i KLOCKOW trwa... jak pisalem wczesniej.. BREMBO tarcza i ATE klocek..zobaczymy jak sie spisze...

A odnosnie wiekszych tarcz hamulcowych 285mm... dopiero serwis w katowicach byl w stanie powiedziec DLACZEGO TAK JEST...
Chodzi o wykrzywianie sie tarcz i oczywiscie o chlodzenie...ale tutaj uwaga... mozna zalozyc 282,5mm do polifta.. i ja tak zrobilem.. Z drugiej strony to gosciu z allegro mnie w ..ja zrobil..bo na aukcji wystawil tarcze brembo 285,5 mm...a przyslal mi 282,5mm.. i potem sei klocil ze brembo takich nie ma.. itd..No to tyle..
Pozdro600 i dziekowac za pomoc..

PS sorki za brak polskich znakow..
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 16 lut 2012, 19:10.
Powód: post pod postem

Postprzez zboq » 22 wrz 2010, 19:16

Ja na wymianę hamulców zamówiłem na allegro komplet na przód i tył firmy ATE i jestem z nich bardzo zadowolony. Koszt to niestety 1100zł za całość.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez ben. » 18 mar 2011, 10:18

Jakie jest minimum dla tarcz hamulcowych w mojej maździe?
Ja nie widzę żadnego zużycia na rancie jest max 0,5mm wgłębienie. samochodem przejechane 50k km Serwis zaleca mi jednak wymianę.
Należy wymienić ??
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Postprzez Arek_78 » 18 mar 2011, 10:39

Przy takim zużycu tarczy to szkoda zmieniać. Jak kończą Ci się klocki to je wymień a tarczę przetocz i będzie jak nowa.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez kubsztyk » 18 mar 2011, 10:56

Czy ktoś mógłby podać grubość nowych tarcz i grubość, przy których zachodzi konieczność ich wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Arkadius 73 » 18 mar 2011, 11:05

Ben. ja zmieniłem tarcze z tego względu , że seryjne nie dawały rady. Zmieniłem na wzmacniane ebc + klocki red – stuff i wiem teraz , że mam heble.Seryjne przetaczałem dwa razy i <dupa> .Przy okazji założyłem przewody w stalowym oplocie + nowy płyn Ate-blue racing.
Czy występuje u ciebie bicie na kierownicy przy hamowaniu.?
Arkadius 73
 

Postprzez ben. » 18 mar 2011, 11:26

bicia na kierownicy nie czuje żadnego, ale to dlatego że sprawa dotyczy tylnych tarcz.
Podobno jedna z nich ma delikatne bicie. Czy z taką tarczą można cos zrobic czy lepiej wymienić ?
Ostatnio edytowano 18 mar 2011, 13:01 przez ben., łącznie edytowano 1 raz
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 21:09
Posty: 52
Skąd: Lublin
Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6