Nie tylko w MZR-CD, w benzyniakach od lat działają podobnie.
Ale starczy już tego OT.
Niedogrzewanie płynu chłodzącego
1, 2
Witam. Dzięki za zainteresowanie moim problemem.A odpowiedź dla kolegi 67igor1,to temperaturę zmierzyłem po otwarciu korka ,gdzie odrobina wyleciała i nic mi się przy tym nie stało silnik pracował a ja mierzyłem temperaturę termometrem z sondą(bardzo dokładnym), która głęboko zanurzyła się w płynie.Więc mam nadal to pytanie czy ta temperatura 60-70 stopni płynu to normalna przy tych temperaturach (0 stopni na zewnątrz)a jak przyjdzie zima i będzie -30 to czy auto będzie się normalnie nagrzewało. Dlatego muszę mieć pewność czy wymieniać termostat bo przecież mechanik zrobi to bez problemu (bo to chyba nie jest taka prosta sprawa)a przecież on mi tego nie sprawdzi tylko odrazu będzie się brał za wymianę jak mu zaprowadzę auto.
Dlatego mam prośbę niech ktoś mi da odpowiedź jaka jest u niego temperatura płynu w chłodnicy po przyjeździe do domu (bo można sprawdzić wąż od chłodnicy 60stopni to można jeszcze wytrzymać dotykając ręką ale 90 to chyba nie
Dlatego mam prośbę niech ktoś mi da odpowiedź jaka jest u niego temperatura płynu w chłodnicy po przyjeździe do domu (bo można sprawdzić wąż od chłodnicy 60stopni to można jeszcze wytrzymać dotykając ręką ale 90 to chyba nie
Nie wiem po co takie deliberacje, bo odpowiedzi sa krótkie:
– optymalna temperatura cieczy chłodzącej dla silnika wynosi ok. 185-194 st. F;
– osiagnięcie optymalnej temperatura cieczy chłodzącej dla silnika nie powinno byc uzależnione o temp. otoczenia, inaczej mówiąc ciecz musi osiągnąć ( prędzej czy później) taka temp. bez względu na temp powietrza na zewnątrz
i tyle temacie
– optymalna temperatura cieczy chłodzącej dla silnika wynosi ok. 185-194 st. F;
– osiagnięcie optymalnej temperatura cieczy chłodzącej dla silnika nie powinno byc uzależnione o temp. otoczenia, inaczej mówiąc ciecz musi osiągnąć ( prędzej czy później) taka temp. bez względu na temp powietrza na zewnątrz
i tyle temacie
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
piwakkpl ciesze sie bardzo, ze zyjesz 
Temperature ukladu chlodzenia powinno sie mierzyc przy zamknietym ukladzie. Najlepiej odczytac ja przez interfejs diagnostyczny podlaczony do zlacza OBDII np. ELM327
Punkt odczytu temperatury na bloku silnika, a nie w chlodnicy.
Popieram w calosci
Pomiedzy 85 i 92 stopnie... Celsius
Temperature ukladu chlodzenia powinno sie mierzyc przy zamknietym ukladzie. Najlepiej odczytac ja przez interfejs diagnostyczny podlaczony do zlacza OBDII np. ELM327
Punkt odczytu temperatury na bloku silnika, a nie w chlodnicy.
Lorento napisał(a):Nie wiem po co takie deliberacje, bo odpowiedzi sa krótkie:
– optymalna temperatura cieczy chłodzącej dla silnika wynosi ok. 185-194 st. F
Popieram w calosci
Pomiedzy 85 i 92 stopnie... Celsius
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Hubix napisał(a):Chyba, że wskaźnik jest zepsuty..
Zawsze mozesz to sprawdzic...




Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6