Wibracje przy hamowaniu z dużej prędkości

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez trymi » 17 maja 2010, 11:47

Witam,

Pokrótce: w mojej M6 2,0 CDTI wymieniałem łożysko lewe przednie. Po wymianie, przy hamowaniu z dużej prędkości (powyżej 100km/h) czuć wyraźne wibracje pedału hamulca oraz kierownicy. Wcześniej tego nie było. Wróciłem do mechanika – diagnoza: tłoczek hamulca nie odbija. Rozebrał, wyczyścił – to samo. Wkurzony oddałem Madzie do ASO (Auto Club Łódź). Diagnoza: Wypaczone tarcze (w obu kołach). Zdjęli, przeczyścili piasty, przetoczyli tarcze. Efekt? Wczoraj wróciłem z trasy Łódź-Wrocław-Łódź i bez zmian. Dalej wibruje.
Pytanie: Co mechanior mógł skopać podczas montażu łożyska? Krzywo założył? Za mocno sprasował? Uszkodził coś innego (piasta/zwrotnica?) ???????????
Szkoda, że Jaksa jest daleko....

Pozdro
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez rymko » 17 maja 2010, 12:55

Skoro ASO zdiagnozowało tarcze, to może niech się bardziej postarają i poszukają problemu gdzie indziej. Przecież zapłaciłeś za naprawę !!!. Swoją drogą , z mojego doświadczenia wynika, że przetaczanie tarcz jest g.. warte. Tarcza ma tolerancję grubości , a goście toczą na oko i zazwyczaj po paru hamowaniach problem powraca, bo tarcze błyskawicznie się przegrzewają. A łożysko pochodzi od firmy ... czy najtańsze, bo jeśli to drugie, to masz więcej opcji do sprawdzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez trymi » 17 maja 2010, 13:14

Łożysko oryginał ale zakładane przez "mechaniora".
Z reklamacją pojadę ale boję sie, że wymienią mi pół przodu zamiast chwile pomyśleć co jest nie tak
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez rymko » 17 maja 2010, 13:27

Masz rację , ja tak miałem z 626, w serwisie Mazdy, po wymianie przegubu. Jak by to było łożysko odczuwałbyś bicie i wibracje nie tylko przy hamowaniu – tak myślę – więc sprawdź te tarcze raz jeszcze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Stivi » 17 maja 2010, 16:49

W tym przypadku to na 99% procent tarcze zawinily. Musza byc krzywe i tym razem wymien na nowe bo przetoczenie pomoze na chwilke.
Stivi
 

Postprzez momores » 17 maja 2010, 19:35

Miałem dokładnie takie objawy tzn wibracje przy hamowaniu z dużych prędkości jak kończyły się przednie klocki , po wymianie, jak ręką odjął.
_________________
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2006, 20:36
Posty: 83
Skąd: Piaseczno
Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07

Postprzez adamb » 17 maja 2010, 20:57

trymi napisał(a):Witam,

Pokrótce: w mojej M6 2,0 CDTI wymieniałem łożysko lewe przednie. Po wymianie, przy hamowaniu z dużej prędkości (powyżej 100km/h) czuć wyraźne wibracje pedału hamulca oraz kierownicy. Wcześniej tego nie było. Wróciłem do mechanika – diagnoza: tłoczek hamulca nie odbija. Rozebrał, wyczyścił – to samo. Wkurzony oddałem Madzie do ASO (Auto Club Łódź). Diagnoza: Wypaczone tarcze (w obu kołach). Zdjęli, przeczyścili piasty, przetoczyli tarcze. Efekt? Wczoraj wróciłem z trasy Łódź-Wrocław-Łódź i bez zmian. Dalej wibruje.
Pytanie: Co mechanior mógł skopać podczas montażu łożyska? Krzywo założył? Za mocno sprasował? Uszkodził coś innego (piasta/zwrotnica?) ???????????
Szkoda, że Jaksa jest daleko....

Pozdro


1)Jak tarcze za cienkie po przetoczeniu to przegrzewaja sie i bija.

2)jak ci zmienial lozysko w kole to mu piasta nie spadla/stukna gdzies nia? sprawdz bicie na piascie
ja mialem kiedys podobnie, nowy samochoe po paru zaliczonych doleczkach padlo lozysko, jak w serwisie wymieniali to mechanikowi cala piasta wypadla z reki <glupek2> , po wymianie cicho bylo ale heble zaczely bic , jedno przetoczenie, drugie az tarcze sie skonczyly jak sparawdzilem powierzchnie przylegania tarczy z piasta to sie okazalo ze piasta miala minimalne bicie i po zalozeniu tarczy ukladala sie ona do piasty i zarabiscie bilo.
serwis poplynal na prawie 12000 zl w 2001 roku zacala nowa piaste, az mi ich bylo szkoda ;) , ale sie rozpisalem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez pacaa » 24 maja 2010, 13:04

Witam,

Chciałbym dołożyć coś od siebie do wątku.
Obecnie mam też podobny problem <płacze>

Moja madzia ma prawie 200tyśi zrobione podam na wstępie! Wymieniłem tarcze+klocki na nowe komplety z przodu w lutym 2009r w warsztacie samochodowym (nie ASO). Kupiłem dobrej klasy japońskiej firmy tarcze i równie dobre klocki.
Łożyska również wymieniłem na klasowo b.dobre w 10.2009r. w warsztacie samochodowym (nie ASO).
W marcu 2010r. zaczął się problem z drganiami na kierownicy, więc jako że w Elblągu nie ma ASO Mazdy to pojechałem do Hunday-a gdzie zmierzyli mi bicie osiowe. Wyszło, że luzy są b.duże (P=0,2 um ; L=0,1 um). Chcieli przetaczać na miejscu z diagnozą że żle były zamontowane... ale zlałem ich i kupiłem nowy komplet tarcz+klocki i wymieniłem w warsztacie samochodowym (nie ASO).
I tu moje zdziwienie po przejechaniu ok 3tyś km ! PROBLEM WRÓCIŁ <płacze> .
Już umówiłem się do ASO Mazda Gdańsk.
Generalnie mechanicy nie wiedzą co jest przyczyną nawrotu 'choroby madzi'.
Jak na mój instynkt to luzy w układzie kierowniczym lub zawieszenia bo drgała mi tylko kierownica bez pedału hamulca. No ale wczoraj już i pedał drgał więc sprawa się komplikuje... Zobaczymy po wizycie w ASO....
nowy świat mazdy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2007, 22:52
Posty: 21
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2,0 MZR_CD (121PS)

Postprzez trymi » 4 cze 2010, 21:14

Powracam z tematem.
Dziś byłem u kolegi mechanika w Zakopanem (auto serwis Maro na Olczy – BAAAARDZO polecam) w celu założenia nowych tarcz i klockow ATE aby wyeliminowac wibracje.
Dzieki tej wizycie dowiedziałem się kilku rzeczy:
– "Serwisanci" z ASO Mazda AutoCLub z łodzi to totalne patałachy, jedyne co umieją to wymieniąc olej. Mówili że wyczyscili, przetoczyli tarcze i wszystko jest juz czyste i cacy. Oczywiscie zaplacilem i jeszcze pocalowalem w rączkę. W rzeczywistości nie ruszyli palcem aby wyeliminowac problem. Syf jaki zastałem na czole piasty i stan tarczy po "przetoczeniu"... szkoda gadać.
– Podczas wymiany łożyska inny "spec" uszkodził piaste. Nie wiem czy walił w nią młotkiem czy ją podmienił, czy nią rzucał w żone czy co ale po załozeniu nowej tarczy bicie widac było gołym okiem.
– Nie ma juz porządnych mechanikow ale szukam...

Efekt jest taki, ze musze zakupic piaste, kolejne łozysko, tarcze + klocki juz mam. Teraz szukam uczciwego mechanika blisko Łodzi.
Pozdro

PS. Pacaa – stawiam na piaste u ciebie.
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez forex » 5 cze 2010, 11:53

trymi napisał(a):Powracam z tematem.
Dziś byłem u kolegi mechanika w Zakopanem (auto serwis Maro na Olczy – BAAAARDZO polecam) w celu założenia nowych tarcz i klockow ATE aby wyeliminowac wibracje.
Dzieki tej wizycie dowiedziałem się kilku rzeczy:
– "Serwisanci" z ASO Mazda AutoCLub z łodzi to totalne patałachy, jedyne co umieją to wymieniąc olej. Mówili że wyczyscili, przetoczyli tarcze i wszystko jest juz czyste i cacy. Oczywiscie zaplacilem i jeszcze pocalowalem w rączkę. W rzeczywistości nie ruszyli palcem aby wyeliminowac problem. Syf jaki zastałem na czole piasty i stan tarczy po "przetoczeniu"... szkoda gadać.
– Podczas wymiany łożyska inny "spec" uszkodził piaste. Nie wiem czy walił w nią młotkiem czy ją podmienił, czy nią rzucał w żone czy co ale po załozeniu nowej tarczy bicie widac było gołym okiem.
– Nie ma juz porządnych mechanikow ale szukam...

Efekt jest taki, ze musze zakupic piaste, kolejne łozysko, tarcze + klocki juz mam. Teraz szukam uczciwego mechanika blisko Łodzi.
Pozdro

PS. Pacaa – stawiam na piaste u ciebie.

Tylko przypadkiem nie FAN CAR na lutomierskiej.Masz jeszcze serwis mazdy na Wlokniarzy przy limanowskiego skoro z AUTO CLUBU jestes niezadowolony.
Początkujący
 
Od: 16 lis 2007, 19:33
Posty: 25
Skąd: łódz
Auto: 6 2.0 D combi

Postprzez Jaksa » 6 cze 2010, 13:36

Wszystko zaczyna sie zawsze od piast , krzywa piasta krzywi tarcze , generalnie powinno sie zdemontowac tarcze , sprawdzic bicie piasty ( sa do takich pomiarow odpowoednie urzadzenia ) , piasta przednia do szostki kosztuje cos ok 450 zl + oczywiscie łozysko.....


serwis poplynal na prawie 12000 zl w 2001 roku zacala nowa piaste

Cos kolego przesadziles z tą cena ( nawet jak na 2001 rok ) :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez rafusmaximus » 7 cze 2010, 03:33

trymi napisał(a):"Serwisanci" z ASO Mazda AutoCLub z łodzi to...


a od kiedy Auto Club w LDZ to ASO, o ile w ogóle wiesz co oznacza skrót ASO??? To jedynie salon sprzedaży Mazdy i Daihatsu, a także, powiedzmy serwis, ale kompletnie niezależny od MMC... z tego co napisałeś, jak się do tego zabrali, to wychodzi, że oprócz autoryzacji, nie mają także specjalizacji ;P

Teraz szukam uczciwego mechanika blisko Łodzi.


Tu nie chodzi tylko o uczciwość, ale także o fachowość – on ma się znać na M6, a nie na "wszystkim i niczym"...
Z czystym sumieniem mogę Ci polecić serwis Jaksy – post wyżej. Ja serwisuję u Jarka i zdecydowanie nie narzekam ;) Powiedzmy, że moje blachy też zaczynają się tak jak Twoje i kilometry do Jarka zdecydowanie zostają zastąpione przez zadowolenie z wykonanej usługi... a że M6 MZR-CD jest samochodem specjalnej troski, to w przyszłości dobry serwis odbije Ci się na poprawnej kondycji samochodu, na tym nie ma co oszczędzać... Po prostu: WARTO.
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez pacaa » 7 cze 2010, 10:03

Wróciłem już z serwisu...
Panowie z Mercedes-Mazda Gdańsk podnieśli autko na podnośniku, stwierdzili że tarcze są przegrzane. Pomierzyli bicie osiowe na tarczach (wyszło= 0,25 P , 0,1 L ) i z łaska wystawili protokół. Oczywiście bicia na piaście nie mogli zmierzyć bo mie mają do tego narzędzi ! Pomiar siły hamowania na obu osiach i protokół też sprawdzili i wystawili dopiero na moje żądanie, parametry są ok.
Diagnoza: "Ma Pana za słabe tarcze do tego samochodu" -słaby materiał tarcz (a miałem BOSCH z włoch dedykowane do M6)

lub "Jeźdźi pan jak rajdowiec bo ewidentnie tarcze są przegrzane".

Oczywiście zaoferowali mi części i wymianę u nich (TARCZA – 291zł/szt , KLOCKI – 209zł/kpl, +7% rabatu , wymiana – 250zł)

//czy wiecie jakiej firmy tarcze oni kupują i montują pod szyldem Mazdy ???????????????????????????//
lub
Zakup na własną rękę i wymianę tarcz firmy 'Brembo' lub 'Ferro' . Chyba pójdę w tym kierunku lub lupie od Salonu Mazdy... waham się ???...

Jeśli można to odradzam do naszych mazd zakup tarcz 'Japońskich firm' no i również Boscha. Po prostu nie dają rady a droga reklamacji jest długa i ciężka...
cdn...
nowy świat mazdy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2007, 22:52
Posty: 21
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2,0 MZR_CD (121PS)

Postprzez kwaśny » 7 cze 2010, 12:48

ja mam takie pytanko – czy jak tylna tarcza ma bicie, to tez moga byc drgania na kierownicy przy hamowaniu z v>120km/h ? bo to troche nie ta os i nielogiczne dla mnie .. a wydaje mi sie, ze tylna prawa bije ..
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez Arek_78 » 7 cze 2010, 13:32

Widząc te wszystkie posty i czytając o naszych rodzimych mechanikach to narzucają mi się dwa wyjścia z sytuacji:
1. kupic nowe auto, płacić i wymagać
2. wszystko robić samemu

Miałem podobny problem, wyrównałem tarcze na tokarni i wszystko ustąpiło jak ręką odjął. Klocki też mi się już kończą, ale nie miały wpływu na bicie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Jaksa » 7 cze 2010, 13:45

<Jeśli można to odradzam do naszych mazd zakup tarcz 'Japońskich firm'>

Jak piasty sa proste , zaciski działaja poprawnie nie ma opcji aby pokrzywic tarcze , stosuje tylko japonskie tarcze od poczatku istnienia firmy ( 19 lat ) nie miałem problemu , sam mam w 6 z 2007 roku japonczyki i nie mam z nimi problemu.
Ostatnio edytowano 7 cze 2010, 20:04 przez Jaksa, łącznie edytowano 1 raz
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez trymi » 7 cze 2010, 14:48

Ja zakupiłem komplet ATE – tarcze + klocki = 510zl. Jak na razie nie założone ale czekają na mistrza Jakse jak znajdzie czas:)
Komplet TRW to ok 400zl. Brembo + Ferodo tez w tych okolicach.
Do M6 MZR-CD 121KM oczywiscie.
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Postprzez Arek_78 » 7 cze 2010, 17:28

Jaksa to w końcu odradzasz japończyki czy polecasz? Bo stosujesz je od początku i odradzasz?

Ja tam jestem zwolennikiem oryginału. Nic tak długo nie pojeździ na zamiennikach jak na oryginale.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Jaksa » 7 cze 2010, 20:03

Czytaj kolego uwaznie , zacytowałem tylko slowa poprzednika ktory odradza japonskie tarcze .

"Ja tam jestem zwolennikiem oryginału. Nic tak długo nie pojeździ na zamiennikach jak na oryginale"
Ja tez ....

P.S. Cytowanie w nowym forum jako mi nie wychodzi.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez trymi » 29 cze 2010, 15:28

Pozwolę sobie podsumować:

W sobotę byłem u Jaksy – wymiana piasty + łożyska + tarcze i klocki. Autko jeździ teraz pięknie!
A tak dla potomności: W podobnym przypadku, zanim mechanik zaproponuje Wam założenie nowych tarcz lub ich przetoczenie niech sprawdzi bicie piasty! Jest do tego przyrząd. Jeśli pan mechanik nie słyszał o nim to wsiadacie w furę (po uprzednim spuszczeniu jej z podnośnika :) ), mówicie Panu Dziekuje i szukacie innego, fachowego warsztatu. A i łożyska wymieniajcie u fachowców bo może to drogo was kosztować.
>>>Back 2 Małopolska...<<<
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2009, 12:22
Posty: 24
Skąd: Niepołomice
Auto: M6 GY MZR-CD, 2006, 89kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6