Dolot. zapchany katalizator

Postprzez brodaM6 » 14 kwi 2016, 22:16

Hej panowie pobawiłem sie egr .silnik pracuje jak na filmie ,czasami sie przydusi i zgasnie wtedy leci dymek spod kolektora dolotowego ,słychać syk na filmie też ,egr prosty demontaż,4 śrubki ,uważamy z3by nie spadły i prawie sam nam sie otwiera kostke wciskamy i do siebie w bok jak kto wolihttps://youtu.be/

Dopisano piątek, 15 kwietnia 2016, 11:42:

Panowie uszczelki kolektora dolotowego jakiej firemki <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dodek233 » 15 kwi 2016, 12:18

Egr bardzo zapchanego miałeś ? Mowisz ze demontaż nie jest taki trudny, no to jutro się zabieram za swojego :)

Co do uszczelek kolektora, Lata temu kiedy miałem jeszcze Golfa IV wymieniałem takie uszczelki (stare były twarde i spękane), ale miałem zupełne inne objawy chodzenia silnika, u mnie po dodaniu gazu silnik przerywał ale wkręcał się na maxymalne obroty. Z twojego filmiku faktycznie słychać syczenie z dołu kolektora, pozostaje ci demontaż i diagnostyka uszczelek. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 15:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez brodaM6 » 16 kwi 2016, 10:39

Oddałem samochod do mechanika zdjeli kolektor ,wszystko z nim ok osobiście badałem go organoleptycznie ,wiec panowie stwierdzili ze przydałby sie drugi :| ,na podmianę,no dobra mam po znajomość ,los chcial ze nawet od us sie trafił cały silnik :D ,także z częściami no problem ,panowie dopatrzyli sie ze na tb pisze korektorem 2.0 i pytali czy wymieniałem ,opowiedziałem cała historie ,obrali punkt ze to przepustnica najlepiej jak przyniosę poprzednia i przepływomierz tez :| ,błąd jaki odczytali to cos z egr wiec im tłumacze ze odłączyłem i zapamiętał to tu mieliśmy obaj racje <lol> ,no nic przyniosę zmodyfikowana tb przepływke od 3.0 i nowy kolektor w poniedziałek
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dodek233 » 16 kwi 2016, 14:11

A czy sprawdzili Ci Kompresję na wszystkich cylindrach ?? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 15:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez thesilent » 16 kwi 2016, 20:03

dodek233 napisał(a):...Kompresję...


Sprężanie. Kompresja to parametr konstrukcyjny silnika, niezmienny. Chyba, że ktoś silnik odpręża pod turbo, ale głowicę planuje, to wtedy się zmienia i kompresja, i sprężanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez brodaM6 » 16 kwi 2016, 21:33

Szczerze to nie wspomniałem im o tym ,Panowie nie robią nic ,czekają na moje decyzje , wymieniaja narazie podmiane kolektora i powrót do starych grantów,zlecilem sprawdzenie luzow(wspomniał cosbze reguluje sie podkladkami) wymiane uszczelki dekla ,uszczelke erlinga zaproponowalem,mam juz drugi kolektor ,tb ,egr ,tylko ta tb jest na wsowki zamykana
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dodek233 » 17 kwi 2016, 10:16

thesilent faktycznie masz rację nie powinno się mówić kompresja silnika, lecz ciśnienie sprężania silnika które się zmienia w miarę zużywania się silnika. Dziwne bo na każdych serwisach mówią o sprawdzeniu kompresji silnika, a jest to błąd :D Sorrki za błąd <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2015, 15:10
Posty: 73 (2/1)
Skąd: Łańcut - Rzeszów PL
Auto: Mazda 6 GG SEDAN
2,3+LPG TOP SPORT
Rok 2002
BLUE METALIC

Postprzez brodaM6 » 17 kwi 2016, 13:44

Hmm troche dziwne bo tb ktore kupiłem różni sie średnica wlotu moja ma 55,nabyta 60 pozatym to samo wszystko uszczelka od mojej pasuje
Załączniki
20160417_113522~2.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 18 kwi 2016, 15:49

Wiec tak nowy kolektor okazal sie zbędny,ma dwie zbędne tb ,co najfajniejsze na tej wiekszej M pracuje normalnie :D ,winowajca okazał sie być zapchany katalizator,dobrze obstawiał tadziol i znajomy znajomego <lol> ,i to tez dopiero jak sondę usunęli ,rozlaczenie nic nie dało, tam sa dwa katy i jeden jest zespawany z kolektorem i to wlasnie ten zespawany ,chyba ze ten taki jakby tlumik to nie kat <lol>
To wtedy wychodzilo by na dwa srodkowe tlumiki :D https://youtu.be/
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Biniu » 18 kwi 2016, 16:53

Czyli rozdupcony stożek nie spowodował zadnych problemów tylko niefortunny zbieg wydarzeń?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez tadziol » 18 kwi 2016, 18:01

brodaM6 napisał(a):okazał sie być zapchany katalizator,dobrze obstawiał tadziol

Czasami łatwiej sie diagnozuje przez telefon No i szybciej <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3217 (6/142)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez August23 » 18 kwi 2016, 19:23

super mazda teraz wymiata :D
a ten kat. to jest przed pierwszą sądą lambdą? bo drugą sondę mam w kacie w środkowej części samochodu i rozumie że to nie ten był zapchany
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 15:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez brodaM6 » 19 kwi 2016, 05:48

Dopisano wtorek, 19 kwietnia 2016, 07:30:

jestem zadowolony ze sie zrobiło ,ale z diagnostów nie bardzo ,bo żebym sie nie upar odkręcamy kata ,to mi koleś o sterowniku silnika nawijał :| żebym na podmianę załatwił :| ,a mina bezcenna jak sie okazało ze na każdej z tych przepustnic działa tak samo,i chodzi na przepływke od bocika <rotfl>
Leonidas teraz mam pytanko do ciebie te 5mm na obwodzie cośkolwiek napewno daje co ori ma 55mm,a na zamianie 60mm
To moje katy
Załączniki
20160419_111004~2.jpg
20160419_113628~2.jpg
Ostatnio edytowano 20 kwi 2016, 06:28 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez leonidass » 19 kwi 2016, 15:16

wsadzaj 60-tkę lepsza reakcja na gaz i masz większe plenum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez brodaM6 » 20 kwi 2016, 06:27

kolektor przedlift polift to to samo, różni ich jedynie zaślepka blaszana ,bez większego znaczenia ,no dobra ,a czy przedliftu nie miały tb na linkę ,czy były jakies wersje przejściowe <co?>
60 wpakuje tylko ja zmodyfikować musze :D
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez August23 » 20 kwi 2016, 19:37

wiesz może jak przetykali tego kata??? pytam przyszłościowo jak bym musiał u siebie przetykać.
a tą tb.60tke z jakjej mazdy masz??? jakje ma numery musze sobie sprawić taką :D
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 15:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez leonidass » 21 kwi 2016, 04:59

Tak przedlifty miały na linkę tb , jak już masz na wierzchu kolektor to dokręć do niego tb i sprawdz czy na wejściu nie ma progu na łączeni tb z kolektorem , jak jest możesz go delikatnie złagodzić dremelem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 15:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez brodaM6 » 21 kwi 2016, 10:10

Dziwne bo ten kolektor miał przykrecana rurke od bagnetu,co wskazuje na przedlifta ,przepustnica napewno od tego kolektora,porobie foty o tym czym mowisz leonidasie,katalizatory zostały wydlubane dosłownie,pomyślę nad zmianą kolektora wyd.takiego normalnego.

Dopisano piątek, 22 kwietnia 2016, 08:14:

Fotki odnosnie progu o ktorym pisze leonnidas,tylko nie wiem czy o to chodzilo <lol>
Załączniki
20160421_121410~2.jpg
20160421_121403~2.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez brodaM6 » 22 kwi 2016, 18:09

Przepustnica już siedzi a to jej numerki ,po wydlubaniu katow mam wrażenie ze calkowicie zmienił mi sie dzwięk ,nawet stożek na wyższych tak nie buczy jak poprzednio,takie moje spostrzeżenia
Załączniki
20160422_104222~2.jpg
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez August23 » 26 kwi 2016, 17:11

siema
sprawdzałem u siebie i nie mam kata w kolektorze

Dopisano 26 kwi 2016, 18:13:

myślę że taki kolektor podejdzie do twojej Mazdzi jest ich sporo i ceny nieduże
Załączniki
IMG_20160426_172252.jpg
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 15:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6