wahania temperatury + świszczenie
Strona 1 z 1
Witam
Dziś podczas jazdy zauważyłem coś takiego:
1. temperatura waha się od normalnej (czyli po środku skali) do niższej i wraca. Dzieje się to powoli i spadek jest tak o 1/5 połowy skali. Nie jest to duża różnica ale widoczna jak się zerka.
2. słychać było świst, ale jak się zatrzymałem to cichnie zanim otworzę maskę. Dźwięk jak z gwizdka czajnika tylko cicho albo podobny do świstu wiatru jak mocno wieje. Nie jest to połączone z obrotami, bo po podczas jazdy jak z 3,5 tys obrotów schodziłem do 0,8 tys (sprzęgło bez gazu) dźwięk taki sam. Szybkość też nie miała wpływu.
Macie jakieś pomysły co to? Może termostat albo wentylator?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
warkakw
Dziś podczas jazdy zauważyłem coś takiego:
1. temperatura waha się od normalnej (czyli po środku skali) do niższej i wraca. Dzieje się to powoli i spadek jest tak o 1/5 połowy skali. Nie jest to duża różnica ale widoczna jak się zerka.
2. słychać było świst, ale jak się zatrzymałem to cichnie zanim otworzę maskę. Dźwięk jak z gwizdka czajnika tylko cicho albo podobny do świstu wiatru jak mocno wieje. Nie jest to połączone z obrotami, bo po podczas jazdy jak z 3,5 tys obrotów schodziłem do 0,8 tys (sprzęgło bez gazu) dźwięk taki sam. Szybkość też nie miała wpływu.
Macie jakieś pomysły co to? Może termostat albo wentylator?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
warkakw
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
U mnie tez wskazówka od temp sobie pływa.
Przy okazji jako że mamy to samo autko z tym samym gazem, luknij tutaj i daj znac jak jest u Ciebie. thx.
viewtopic.php?f=107&t=167210
Przy okazji jako że mamy to samo autko z tym samym gazem, luknij tutaj i daj znac jak jest u Ciebie. thx.
viewtopic.php?f=107&t=167210
Witam.
Stawiałbym na wentylator, być może na łożysku gdzieś świszczy i przez to taki wydaje dźwięk.
Co do wskazówki od temperatury silnika, to normalne zajwisko. W 6- tce z 2002 roku też tak miałem i z Avensis tak samo. Teraz po zmianie na mode po fl jest też zauważalny ruch wskazówki, więc nie ma powodów do obaw.
Pozdrawiam
Stawiałbym na wentylator, być może na łożysku gdzieś świszczy i przez to taki wydaje dźwięk.
Co do wskazówki od temperatury silnika, to normalne zajwisko. W 6- tce z 2002 roku też tak miałem i z Avensis tak samo. Teraz po zmianie na mode po fl jest też zauważalny ruch wskazówki, więc nie ma powodów do obaw.
Pozdrawiam
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
- Od: 11 lip 2014, 23:28
- Posty: 200 (0/5)
- Skąd: Cork/ Łódź
- Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort
warkakw napisał(a):Witam
2. słychać było świst, ale jak się zatrzymałem to cichnie zanim otworzę maskę. Dźwięk jak z gwizdka czajnika tylko cicho albo podobny do świstu wiatru jak mocno wieje. Nie jest to połączone z obrotami, bo po podczas jazdy jak z 3,5 tys obrotów schodziłem do 0,8 tys (sprzęgło bez gazu) dźwięk taki sam. Szybkość też nie miała wpływu.
warkakw
Może kolektor ssący ma nieszczelności?
Miałem tak w premacy.
Weź kogoś do pomocy, przegazuj przy otwartej masce.
Pomocnik zgasi silnik, a ty słuchaj skąd syczy.
Łapał by lewe powietrze przy nie szczelnym kolektorze wydaje mi sie ze wtedy checka wywala ,a zlokalizowales z kąd to mniej więcej świszcze ,u mnie wiatra zaczyna przypominać któraś z rolek .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
U mnie wskazówka zawsze sztywno na środku. Nigdy nie poszła w dół lub w góre nawet na dłuższych zjazdach na biegu bez gazu, albo przy ostrym piłowaniu, ani na postoju.
Teraz mam tak, że przy gwałtownym gazowaniu z obotów jałowych tak do 1500/1800rpm na postoju słychać takie krótkie syki/zasysania powietrza – dźwięk podobny jak przy zaworze upustowym przy uturbionym aucie do driftu.
Może dzisiaj dojdę do tego co to jest bo rozbieram przód i będę sprawdzał przy okazji air boxa jak go wypnę.
Teraz mam tak, że przy gwałtownym gazowaniu z obotów jałowych tak do 1500/1800rpm na postoju słychać takie krótkie syki/zasysania powietrza – dźwięk podobny jak przy zaworze upustowym przy uturbionym aucie do driftu.
Może dzisiaj dojdę do tego co to jest bo rozbieram przód i będę sprawdzał przy okazji air boxa jak go wypnę.
Witam dziś mi sie objawił problem z temperaturą mianowicie jak leciałem 30km z prędkością 140 km/h to wskaźnik spokojnie siedział jak zawsze na połowie skali jak dobiłem do 160 km/h wskaźni zaczą wzrastać jak tylko to zauważyłem wróciłem do 140 km/h czy ma ktoś z was podobne problemy czy zagadki ? może pompa wody płyny i wszystko jest teoretycznie ok .
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Nie powinno tak być, termostat mógł się uszkodzić.
Jechałem kiedyś z interfejsem ponad 180 km/h dosyć długo i sprawny ukłqd jest na tyle wydajny, że przy maks obciążeniu silnika temperatura się nie zwiększa.
Jechałem kiedyś z interfejsem ponad 180 km/h dosyć długo i sprawny ukłqd jest na tyle wydajny, że przy maks obciążeniu silnika temperatura się nie zwiększa.
wiatraki pracują raczej dobrze chodzą ale wiatraki nie właczają się przy prędkości powyzej 120 km/h z tego co wiem wiec zostaje układ chłodzący. wieć ze jest skubany bardzo wydajny i częściej jadąc z takimi prędkościami obserwuje się spadek temperatury niż jej wzrost. co do termostatu to nie mam pewności jak to sprawdzić bo podczas jazdy miejskiej nie mam takowego prpblemu wogóle tylko po dobiciu do 160 km/h więc nie wiem. sprawdziłem stopień ubytku płynów – Brak Ubytku. zbiornik wyrównawczy jest ok ale z kolei niedawno miałem wymianę skraplacza w czwartek a ten zonk obserwuje dopiero dziś podczas powrotu z wakacji. Pewnie ma to związek z tym .
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Witam.
Odświeżam wątek.
Podczas jazdy w trasie ponad 100 km przy prędkościach do 140 km/h ciągle spadała mi temperatura jak na zdjęciu. Przy zatrzymaniu na np. światłach wraca do połowy i po rozpędzeniu się zaraz spada. Czasami się lekko waha. Podobnie jest podczas jazdy po mieście, ale przez światła częściej wraca do połowy. Termostat do wymiany?
Pozdrawiam
Warkakw
Odświeżam wątek.
Podczas jazdy w trasie ponad 100 km przy prędkościach do 140 km/h ciągle spadała mi temperatura jak na zdjęciu. Przy zatrzymaniu na np. światłach wraca do połowy i po rozpędzeniu się zaraz spada. Czasami się lekko waha. Podobnie jest podczas jazdy po mieście, ale przez światła częściej wraca do połowy. Termostat do wymiany?
Pozdrawiam
Warkakw
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
Gdyby się zaciął to chyba by taka tem cały czas była? A rośnie przy zatrzymaniu czy jeździe w korku.
Ktoś może napisać czy te termostaty od forda bez problemu się sprawują w Mazdzie? Ponoć niektórzy je montują, bo są dużo tańsze a takie same.
Ktoś może napisać czy te termostaty od forda bez problemu się sprawują w Mazdzie? Ponoć niektórzy je montują, bo są dużo tańsze a takie same.
- Od: 26 sie 2012, 17:06
- Posty: 33
- Auto: Mazda 6 Comfort 2006r 1.8 Benzyna Liftback z LPG BRC Sequent 24
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6