[Mazda6] Uklad zapłonowy – benzyna
1, 2
Witam,
posiadam mazde 6 1.8benzyna 2002r. Moje auto zasilane jest LPG, przebieg powoli dobija do 200 tys. km.
Chciałbym wymienic troche czesci w ukladzie zaplonowym. Prosze o rade co mam wymienic: swiece, kable zaplonowe...cos jeszcze??
pozdrawiam
posiadam mazde 6 1.8benzyna 2002r. Moje auto zasilane jest LPG, przebieg powoli dobija do 200 tys. km.
Chciałbym wymienic troche czesci w ukladzie zaplonowym. Prosze o rade co mam wymienic: swiece, kable zaplonowe...cos jeszcze??
pozdrawiam
- Od: 25 kwi 2009, 01:55
- Posty: 10
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 6 1.8 2002r
czy masz jakies problemy z ukladem zaplonowym ?
zapala sie kontrolka silnika i po podlaczeniu wywala bledy odnosnie zaplonu ?
nie wymieniales jeszcze nigdy swiec i przewodow ?
świeczki powinienies nie żadziej niż 120 tys. wymieniac. tak wiec one już napewno do wymiany (o ile nie wymieniałeś) – masz gaz wiec przy zakupie daj o tym znac sprzedawcy – ich specyfikacja różni sie od tych dla benzyny. ja ostatnio kupiełem (2 litry benz 2003) BOSH'a – 4 szt za 220 zl. Maja inna ciepłotę i odstęp na elektrodach od standartowych. elektrody irydowe albo – jak w moim przypadku platynowe (Bosh) – choć pewnie tej platyny tam tyle co kot napłakał i też są irydowe
jesli dotad przewody nie byly ruszane – chyba trzeba o nich pomylec rowniez – koszt dobrych to kolejne okolo 200 zl
cewka/cewki – jesli po wymianie w/w nie masz zadnych bledow odnosnie zpalonu nie ma sensu nic ruszac – niepotrzebny wydatek
zapala sie kontrolka silnika i po podlaczeniu wywala bledy odnosnie zaplonu ?
nie wymieniales jeszcze nigdy swiec i przewodow ?
świeczki powinienies nie żadziej niż 120 tys. wymieniac. tak wiec one już napewno do wymiany (o ile nie wymieniałeś) – masz gaz wiec przy zakupie daj o tym znac sprzedawcy – ich specyfikacja różni sie od tych dla benzyny. ja ostatnio kupiełem (2 litry benz 2003) BOSH'a – 4 szt za 220 zl. Maja inna ciepłotę i odstęp na elektrodach od standartowych. elektrody irydowe albo – jak w moim przypadku platynowe (Bosh) – choć pewnie tej platyny tam tyle co kot napłakał i też są irydowe
jesli dotad przewody nie byly ruszane – chyba trzeba o nich pomylec rowniez – koszt dobrych to kolejne okolo 200 zl
cewka/cewki – jesli po wymianie w/w nie masz zadnych bledow odnosnie zpalonu nie ma sensu nic ruszac – niepotrzebny wydatek
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
jesli sam bedziesz wymienial (bo to zadnen problem) musisz miec odpowiedzi klucz do swiec – 16 – no i na dlugim patyku – tak 25 cm jest idealnie.dobrze gdyby klucz mial na koncowce gumke umozliwiajaca latwe wyjecie swiecy jak juz ja odkrecisz. za cene kupna takiego klucza – 50zl – z pewnoscia jakis mech ci to wymieni – ale jak kupisz klucz i nie wydasz na mech to przynajmiej klucz ci zostanie
przewody – masz racje – w komplecie.tez zaden problem zrobic to samemu. uszkodzony moze miec przebicie. ale w takim przypadku powinno ci wywalac bledy ze nie masz zaplonu na jednym z cylindrow. blad taki sam niknie do czasu gdy pojawi sie ponownie.
przewody – masz racje – w komplecie.tez zaden problem zrobic to samemu. uszkodzony moze miec przebicie. ale w takim przypadku powinno ci wywalac bledy ze nie masz zaplonu na jednym z cylindrow. blad taki sam niknie do czasu gdy pojawi sie ponownie.
Mazda 6 (2003 r.) 2.0 benzyna, kombi, automat, 150 tys km, LPG sekwencja – ElpiGaz
- Od: 1 maja 2010, 22:15
- Posty: 55
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2003 r. 2.0 benzyna automat LPG sekwencja
witam mam taki problem . im zimniej tym gorzej mi odpala.
zaobserwowałem juz przy temp +5stC . wymienilem przewody , swiece ( były prawie czarne ) i nic sie nie zmieniło. od niedawna wywala mi checka , po zdjeciu klemy gasnie. jak odpali to jakby na trzy chodzil ale trzeba dlugo krecic. co tO moze byc.>?> rok 05 przeb 120tys km
zaobserwowałem juz przy temp +5stC . wymienilem przewody , swiece ( były prawie czarne ) i nic sie nie zmieniło. od niedawna wywala mi checka , po zdjeciu klemy gasnie. jak odpali to jakby na trzy chodzil ale trzeba dlugo krecic. co tO moze byc.>?> rok 05 przeb 120tys km
- Od: 14 lut 2010, 13:51
- Posty: 21
Witaj. filtr paliwa wymieniony? uklad paliwowy nie zapowietrza sie? kompresja dobra?
niko123 napisał(a): im zimniej tym gorzej mi odpala.
To jest cenna wskazowka
niko123 napisał(a):kristoferson1 skoro nie masz nic do powiedzenia nie zabieraj głosu. po co śmiecisz na forum
Przepraszam "modero"
Ja potrafie czytac, ale zalecenia zeby wymienic filtr... bo jak zimniej to gorzej dziala, no to ja wysiadam tutaj. Probuje nakierowac rowniez i ciebie na dobra droge, zebys nie nurkowal do baku:D
ps. i nie ma za co niko123
Panowie, a po co producent podaje swoim klientom zakresy przegladow okresowych?
Tam jest jasno napisane co i kiedy powinno byc sprawdzone / wymienione...
Polecam ta lekture...
... czasem.
Warto
Ps. niko123 nie zakladal bys tego watku wtedy...
Szerokosci zycze.
Tam jest jasno napisane co i kiedy powinno byc sprawdzone / wymienione...
Polecam ta lekture...
Warto
Ps. niko123 nie zakladal bys tego watku wtedy...
Szerokosci zycze.
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
zetek napisał(a):Czyli temat jak w Fordzie. WYPADANIE ZAPŁONUWedług producenta to można zrobić 100000 na świeczkach platynowych. Więc jak masz 120000 przebiegu i od nowości to chyba nie z winy producenta.
No temat jak w fordzie bo i zapłon ten sam co w fordzie
- Od: 12 sty 2010, 23:13
- Posty: 53
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6