Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady

Postprzez Stikkk » 3 gru 2013, 18:58

Witam wszystkich mam takie pytanie.
Mianowicie posiadam swoją M6 rocznik 2005 przed liftem 1.8benzyna 16v 120km.

Mam taki problem posiadam ją od pół roku i ciągle padają mi świece. Przez ten okres pół roku wymieniane były już 3 razy. W madzi posiadam LPG sekwęcje, za każdym razem montowane są orginalne platynki. Ostatnio nawet wymieniane były kable. Wiecie może jaka jest przyczyna tak szybkiego zużywania się??. Przez te pół roku przejechałem nią jakieś 10tys km.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 01:28
Posty: 5
Skąd: Okolice Radomia
Auto: Mazda6 1.8l 16v 120km GG
L8-DE

Postprzez siemek55 » 4 gru 2013, 09:41

a na jakiej podstawie stwierdziłes że padnięte sa świece ??. To ciekawe, ale większośc gazowników (z mojego doświadczenia) przy pierwszych problemach zwala na: świece, kable, sonda. Fakt, czasami jest dobrze, szczególnie przy nieokreślonym ich przebiegu, w trakcie montazu LPG wymienić zestaw świec i kabli na nowy. Ale to wszystko, przynajmniej na ok 50kkm.
Jedynym racjonalnym wytłumaczeniem jest walnięty kabel WN. Wtedy dochodzi do zalania/zamoczenia świecy i faktyznie nadaje się ona na złom. Ale taki przypadek można/ powinno się zdiagnozować juz przy pierszej nieplanowanej wymianie świec. Wstarczy popatrzeć na świecę i izolator na końcówce kabla WN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Stikkk » 4 gru 2013, 10:09

Stwierdzam tak gdyż są po przestrzeliwane dlatego też je wymieniam, kable były wymieniane i już nie mam pojęcia o co może w tym chodzić;/
Początkujący
 
Od: 3 gru 2013, 01:28
Posty: 5
Skąd: Okolice Radomia
Auto: Mazda6 1.8l 16v 120km GG
L8-DE

Postprzez mortens » 12 gru 2013, 14:14

Mam taki sam silniczek jak Twój i po założeniu sekwencji świece musialem zmienic i zmieniłem na Denso IT20 Irydowe. Po klilku tysiącach bez problemu :)
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2013, 19:57
Posty: 34
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.

Postprzez Franiu2004 » 14 sty 2014, 20:20

Czy używał ktoś świec NGK ILTR6A-13G ?
Z katalogu NGK wynika, że są identyczne (wymiary) jak ILTR5A-13G tylko, że dedykowane do LPG.
Mam M6 z końca 2005 roku 2.0 147KM + LPG – rozumiem że te świece będą tam pasowały (chodzi o długość gwintu = 25mm)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 10:35
Posty: 31
Skąd: Poznań
Auto: BYŁA: Mazda 626 GF 2.0 115KM 2000r.
JEST: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2005r. AT LPG

Postprzez marcin255 » 14 sty 2014, 20:49

Przed liftem w 2.0 był gwint 17.5 mm po lifcie 25 mm , przed liftem są NGK ITR6F13

http://www.mazdaspeed.pl/sklep/mazda3-b ... r6f13.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez brodaM6 » 15 sty 2014, 10:47

Franiu2004 napisał(a):Czy używał ktoś świec NGK ILTR6A-13G ?

Tak ja i już przeplatane około 15 tys i ok
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez SunyBoy » 29 kwi 2014, 10:08

Witam
Czytam i czytam ten temat i już sam nie wiem jakie kupić świece...
Moja mazda 6 jest z 2003 roku 2.0 diesel 136KM
Chce kupić świece NGK tylko nie jestem pewien jaki model będzie pasował do mojego samochodu.
Jeśli można prosić kogoś to bardzo prosze o podanie modelu.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lip 2012, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel

Postprzez brodaM6 » 29 kwi 2014, 12:21

A ty przypadkiem nie potrzebujesz żarowych .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez siemek55 » 29 kwi 2014, 12:36

SunyBoy napisał(a):Witam
Chce kupić świece NGK tylko nie jestem pewien jaki model będzie pasował do mojego samochodu.

brodaM6 napisał(a):A ty przypadkiem nie potrzebujesz żarowych .

Kolega próbuje ci powiedzieć że to nie ten dział ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez SunyBoy » 30 kwi 2014, 08:38

ops... sory :D
Początkujący
 
Od: 7 lip 2012, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel

Postprzez brodaM6 » 30 kwi 2014, 13:38

Każdemu się zdarzy ,panowie zieloni to spoko goście :) ,ważne czy już znasz odpowiedź na swoje pytanie zapłonowe czy iskrowe .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 30 kwi 2014, 16:43

dokładnie, powiedz czy znasz odpowiedź na swój problem, to tutaj posprzatam.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Ku2i » 6 cze 2014, 07:44

mazda 6 2.0 + LPG V GEN. ICOM GY 147km przebieg 119000km.
Wymieniłem ostatnio świece zapłonowe – mazdowskie – na NGK ILTR5A-13G.
Po przejechaniu 50km zapaliła się kontrolka check engine. Samochód na wolnych obrotach drży. Przy przyspieszaniu przerywa. Po podłączeniu pod komputer okazało się że są dwa błędy. Pierwszy dotyczy zbyt bogatej mieszanki paliwowej drugi sondy lambda. Po powrocie do starych świec – brak objawów – wszystko w porządku. Kontrolka zgasła. Mechanik stwierdził że w starych świecach odl. wynosi 1.2mm a niby powinno być 0.8mm. Tymczasem w polecanych do mazdy świecach NGK ILTR5A-13G odległość elektrod wynosi 1,3mm. Jakie świece w takim razie zamontować??
Początkujący
 
Od: 6 cze 2014, 07:35
Posty: 8
Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM

Postprzez t34567 » 8 cze 2014, 15:07

Zmniejszyć przerwe na świecach do 0.9 i bedzie hulało :) Tak większość ustawia do LPG (też tak mam). Oryginalnie świece mają większą przerwę.

Jak się to spisuje z V generacją? Ile pali?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez Ku2i » 8 cze 2014, 20:32

Tylko jak tą przerwę zmniejszyć? Pukać młotkiem na oko? Szkoda uszkodzić (koszt 4 świec irydowych 186zł po rabacie :P) Nie mam żadnego sprzętu do pomiaru szczeliny.
Co do V generacji: po przejechaniu 8 tyś. km na polskim gazie check engine – zbyt uboga mieszanka. Po regulacji dyszami śmiga dalej. Problemem jest znaleźć w Polsce fachowca od ICOM'a. Przynajmniej jeśli chodzi o mnie – woj. kujawsko – pomorskie. Wiec lepiej żeby się nie psuło. Podobno nie ma co ale zobaczymy co życie pokaże :) Spalanie -nawet dziś liczyłem przy tankowaniu – 9,3l/100km przy jeździe powiedzmy trochę miasta trochę "trasy" (takiej pomiędzy miastami). Prawdę powiedziawszy spalanie spadło po regulacji dysz wcześniej miałem 10l.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2014, 07:35
Posty: 8
Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM

Postprzez t34567 » 9 cze 2014, 10:48

Potrzebujesz szczelinomierz, kawałek rurki (tak żeby świeca weszła i zatrzymała się na "śrubie") i malutki młoteczek. No i z wyczuciem. Ja sobie tak ustawiłem i śmiga :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez August23 » 10 cze 2014, 16:47

u mnie troche przerywa na gazie podczas przyspieszania i faluja obroty tak 2 do 3 razy zafaluje i chodzi wmiare równo ale samochud drga tak jakby były za niskie obroty
planuje zmniejszyć przerwe na swiecach myslicje ze pomoze???
przepustnice czysciłem i EGR też
a moze ma ktos zamiennik świecy do Mazdy z mniejszą przerwą powiedzmy 1,1mm.
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 16:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Postprzez mick » 10 cze 2014, 19:10

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez August23 » 11 cze 2014, 15:02

Dzięki wielkie
szkoda ze to bosh straszne dziadostwo :(
nikomu nie polecam zakladać częsci tej firmy do mazdy

Dopisano 11 cze 2014, 15:09:

A takie coś
http://www.denso-am.pl/catalogue2.asp?CID=107483321
Electrode Gap (mm)_P 1.1mm – nieznam angielskiego ale chyba chodzi o odstęp elektrod
Początkujący
 
Od: 3 cze 2014, 16:48
Posty: 27
Skąd: Dębica
Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6