Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Nie da się ale kosztuje 80 zł i zanim zacznie się cokolwiek innego szukać to taniej to wymienic , jak jest wadliwy może ssać olej do kolektora
Ostatnio edytowano 13 kwi 2013, 13:30 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Witam,
U mnie spalanie oleju wyszło 0,7L/250 km i czekam mnie remont.
Sprawdziłem kompresje i wyszła bardzo słabo mimo ze autko odpycha sie bardzo żwawo.
1-8bar,2-9bar,3-9 bar,4-8bar.
kot_kot jak wygląda u Ciebie dzisiaj zużycie oleju
??????
U mnie spalanie oleju wyszło 0,7L/250 km i czekam mnie remont.
Sprawdziłem kompresje i wyszła bardzo słabo mimo ze autko odpycha sie bardzo żwawo.
1-8bar,2-9bar,3-9 bar,4-8bar.
kot_kot jak wygląda u Ciebie dzisiaj zużycie oleju
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
No i zamontować catch-can , odma +pcv a wejście do kolektora zaślepić , ale wtedy trzeba pcv wybebeszyć
http://www.6crew.com/forum/showthread.p ... post352669
to jest pcv od v6 ale każde działa tak samo
http://www.6crew.com/forum/showthread.p ... post352669
to jest pcv od v6 ale każde działa tak samo
-
Arkadius 73
na cieplym czy zimnym silniku mierzyles?
generalnie kompresja rzedu 7-10ATM jest calkiem przyzwoita, choc przyznam ze nie wiem co producent podaje w przypadku nowego silnika 2,3..
pozdr.
E
generalnie kompresja rzedu 7-10ATM jest calkiem przyzwoita, choc przyznam ze nie wiem co producent podaje w przypadku nowego silnika 2,3..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 14 kwi 2013, 09:25 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ja też miałem takie zużycie oleju a przy daniu mu ognia za mna tworzyła sie czarna chmura. Pompogła wymiana 1 wtrysku (na uzywke)
i regulacja pozostałych plus obowiazkowo wymiana uszczelek pod wtryskami były w opłakanym stanie. koszt ok 1300zł. teraz nie kopci i nie bierze oleju. ale mam za to inny problem drżenie auta na jałowym i przy przyspieszaniu. Raczej to nie kolo 2M bo też je robilem.
i regulacja pozostałych plus obowiazkowo wymiana uszczelek pod wtryskami były w opłakanym stanie. koszt ok 1300zł. teraz nie kopci i nie bierze oleju. ale mam za to inny problem drżenie auta na jałowym i przy przyspieszaniu. Raczej to nie kolo 2M bo też je robilem.
- Od: 12 kwi 2013, 13:05
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6, rocznik 2004, silnik 2.0 MZR-CD, moc 136 KM
Przy tych nowych ukł. katalitycznych ? Trzeba też popatrzeć na to ,że to nie gęsty olej tylko mgła olejowa
Jak to jest .. auto nie kopci jak się jedzie jest dynamiczne itp ale olej bierze 1L/1000 km ? wykręciłem świece a tam cały gwint w oleju i czarne świece jak smoła. jak przygazowała żona na postoju to z rury szedł delikatny czarny ledwo widoczny obłoczek. rozumiem ze taka naprawa to koszt około 2000 – 3500 zł ?
napiszcie ile kosztuje zrobienie samej głowicy, znaczy planowanie uszczelnianie zaworów itp ? bo jak mi typ powiedział ze 1400 zł bez zdjęcia to sie zdziwiłem .
napiszcie ile kosztuje zrobienie samej głowicy, znaczy planowanie uszczelnianie zaworów itp ? bo jak mi typ powiedział ze 1400 zł bez zdjęcia to sie zdziwiłem .
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
alu on ma benzyne..
E.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
no tak ale jeszcze szczelniacze kasowanie luzów / zawory i kij nie wie czy jeszcze nie robi typ przy okazji wymiany pierścieni i szfilów .
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Enduro napisał(a):na cieplym czy zimnym silniku mierzyles?
generalnie kompresja rzedu 7-10ATM jest calkiem przyzwoita, choc przyznam ze nie wiem co producent podaje w przypadku nowego silnika 2,3..
pozdr.
E
Kompresja mierzona była na ciepłym silniku.
Producent podaje ciśnienie sprężania na poziomie 14,3 bara i min. 10 bara
Dzisiaj byłem na hamowni i "wypluło" 142,8 KM i 191,8 Nm, także

Remont silnika będzie robiony pod koniec maja.
Dopisano 15 kwi 2013, 23:29:
sebonowy napisał(a):ja też miałem takie zużycie oleju a przy daniu mu ognia za mna tworzyła sie czarna chmura. Pompogła wymiana 1 wtrysku (na uzywke)
i regulacja pozostałych plus obowiazkowo wymiana uszczelek pod wtryskami były w opłakanym stanie. koszt ok 1300zł. teraz nie kopci i nie bierze oleju. ale mam za to inny problem drżenie auta na jałowym i przy przyspieszaniu. Raczej to nie kolo 2M bo też je robilem.
sebonowy . . . ja mam benzyne
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
maciej_1980 napisał(a):Enduro napisał(a):na cieplym czy zimnym silniku mierzyles?
generalnie kompresja rzedu 7-10ATM jest calkiem przyzwoita, choc przyznam ze nie wiem co producent podaje w przypadku nowego silnika 2,3..
pozdr. E
Kompresja mierzona była na ciepłym silniku.
Producent podaje ciśnienie sprężania na poziomie 14,3 bara i min. 10 bara
Dzisiaj byłem na hamowni i "wypluło" 142,8 KM i 191,8 Nm, także![]()
Remont silnika będzie robiony pod koniec maja.
ok, czyli troche mniej, ale moc 142 koni to jest mierzona na kołach a producent podaj moc bez. silnika dla celów propagandowych
ponadto dochodzi sprawa szczelności zaworów
polecam przyd remontem itp. zrobić tzw. test utraty kompresji, bo ten powie gdzie ona jest tracana.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Też podepnę się do tego wątku. Miałem ze swoja 6-ką 2.0 147 KM znany problem brania oleju w dużych ilościach 1-2l na 1000km. Auto było sprowadzane z Niemiec i jeśli wierzyć książce serwisowej przebieg jest niewielki teraz 115000 km. Płukanki silnika, zmiany parametrów i marki oleju nie pomogły więc zdecydowałem się na remont silnika. Okazało się, że pierścienie były zapieczone i dużo szlamu w silniku.
Po ich wymianie i złożeniu silnika pojawił się następujący problem – po odpaleniu auta i dodaniu gazu przy 2500-3000 obrotów pojawia się warkoczący stukot z silnika, który po zdjęciu nogi z gazu ustaje. Mechanik stawia na uszkodzony wariator. Wcześniej przed naprawą nie pojawiały się takie odgłosy. Tak więc pewnie czeka mnie kolejne rozbieranie silnika.
Czy z tą usterką można jeździć? Czy jest możliwe, że uszkodzi się coś więcej?
Na allegro znalazłem taki wariator
http://allegro.pl/wariator-mazda-cx7-cx ... 82723.html niby głównie do Mazdy CX7 ale do 6ki też. Jego nr to L3K9-12-4X0C – czy na pewno będzie pasował? Rozważam jeszcze zakup z USA bo kusi połową ceny w PL, np. znalazłem tu http://www.partsvp.com/products/ACTR%2C ... 0C%29.html Czy ktoś kupował części z USA – opłaca się to?, długo idzie przesyłka?, polecacie jakiś sklep?
Po ich wymianie i złożeniu silnika pojawił się następujący problem – po odpaleniu auta i dodaniu gazu przy 2500-3000 obrotów pojawia się warkoczący stukot z silnika, który po zdjęciu nogi z gazu ustaje. Mechanik stawia na uszkodzony wariator. Wcześniej przed naprawą nie pojawiały się takie odgłosy. Tak więc pewnie czeka mnie kolejne rozbieranie silnika.
Czy z tą usterką można jeździć? Czy jest możliwe, że uszkodzi się coś więcej?
Na allegro znalazłem taki wariator

-
Mareckin
Na szczęście dzięki pomocy tego forum sprawa się wyjaśniła. Wystąpiła pomyłka z doborem uszczelki pod głowicę podobnie jak w opisanym przypadku tutaj viewtopic.php?p=2314447#p2314447. Była dobrana katalogowo po numerach uszczelki do mojej wersji 147KM. Jednak po kolejnym sprawdzeniu okazało się, że różni się od pierwotnie założonej i pasuje taka jak do silnika o mocy 141KM. Dziwna sprawa. Po wymianie wszystko działa jak należy i warkotanie nie występuje. Teraz trzeba pojeździć i sprawdzać poziom oleju czy cała operacja wymiany pierścieni się powiodła.
-
Mareckin
Podaj opary z korby z powrotem do kolektora dolotowego – możesz równie dobrze ten szajs zaslepić
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
Grucha
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6