Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez zagiell » 5 sty 2013, 11:20

Ja opowiem swoją historię. Kupiłem M6 bezpośrednio od Niemca z domu w lipcu ubiegłego roku. Przy zakupie mówił że trzeba już wymienić olej. On wymieniał przy 120k km., a w momencie kupna było 134,5k km. Zalany był jakiś olej ATU 10W40 półsyntetyk. Nie wiedziałem do końca co zalać, zgłosiłem się więc do crooma z naszego forum (któremu należą się podziękowania za poświęcony czas i nieocenione rady ;) ) i polecił mi zalanie AMSoil 5W30. Polecił mi też płukankę AMS, ale przy wymianie oleju mój mechanik odradził mi jej zastosowanie, lecz czekaliśmy dość długo aż stary olej spłynie. Niestety po zmianie oleju, okazało się, że samochód delikatnie kopci na biało przy dużym obciążeniu i ubywa oleju w ilości 200ml/1000km. Dodam że w samochodzie mam również instalację LPG założoną od razu po zakupie. W momencie jak brakło mi oleju AMS na dolewki, napisałem do crooma i polecił mi dolewać Statoila Lazerway 5W40. Z czasem oleju ubywało mniej i spalanie spadło do poziomu 150ml/1000km. W końcu po 10k km, nastąpił czas na zmianę oleju. Tym razem zastosowałem płukankę AMS, a także wymieniłem olej – na Valvoline MaxLife 5W40, którego ktoś na forum zalecał m.in. do instalacji gazowej.
Co się okazało, po zastosowaniu płukanki, spuszczany z silnika olej był czarny jak smoła. Z racji iż olej wymieniałem sam zostawiłem samochód na 2h w garażu aż wszystko dokładnie ścieknie, potrząsając od czasu do czasu samochodem. Na koniec wlałem do silnika 4,3l nowego oleju i wskaźnik na bagnecie pokazywał max.
Dzisiaj, po przejechaniu 1200 km od wymiany mogę powiedzieć, że nie ubyło ani grama oleju, a dość często zdarza mi się ciągnąć silnik do 5k rpm. Mogę więc jako kolejna osoba potwierdzić, że płukanki na pewno nie szkodzą silnikowi ;)
Rozmawiałem również z croomem na ten temat i stwierdził, że w silniku było bardzo dużo szlamu po starym oleju, przez co samochód brał olej. Dlatego też, jeżeli ktoś ma zużycie oleju na podobnym poziomie jaki miałem ja, polecam zastosowanie płukanki przy wymianie oleju, zanim zdecydujecie się na remont.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Enduro » 5 sty 2013, 11:51

wg. mnie tak
E.
Ostatnio edytowano 5 sty 2013, 17:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qweerty » 5 sty 2013, 13:32

Ja teraz prze wlaniem valvoline maxlife 5w30 zastosowalem plukanke liqui moly, do silnika weszlo mi 4 l oleju, ale nie byl to max;], ale olej bierze i tak, nieduzo ale bierze;]
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez Grzyby » 5 sty 2013, 14:31

Nazywanie wymiany tłoka remontem, to wg mnie lekka przesada ...
:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kulopulos » 5 sty 2013, 14:40

a wymiana wszystkich uszczelek w silniku i pod glowica to nie remont? wymiana tloka i pierscienia, dotarcie zaworow itp...
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez Bo_Lo » 5 sty 2013, 14:41

Wlanie 15w40 dobije ten silnik na amen.jak mozna ratowac motor gorszym olejem?zmien na 10w40 valvoline max life.u mmie po przejechaniu ok 3tys na nim przestaly puszczac gumki na zaworach.zadnych dodatkow czy doktorow!

Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez GILB » 5 sty 2013, 16:39

zostań przy dolnej wartości 5W lub 10W co ułatwi rozruch silnika,
warto pójść w zwiększenie lepkości oleju w wyższej temperaturze czyli oleje 5W50 lub 10W60

samym olejem tematu nie załatwisz, przez małe ryski nie będzie ubywać tyle oleju,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Grzyby » 5 sty 2013, 17:37

kulopulos napisał(a): wszystkich uszczelek w silniku i pod glowica

Nie to nie remont :P

Co rozumiesz przez "wszystkich" uszczelek w silniku? Czyli których?
Uszczelniacze zaworów były wymieniane czy są stare? Jak są stare to masz odpowiedź czemu żłopie oliwę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 5 sty 2013, 17:47

Grzyby napisał(a):...
Uszczelniacze zaworów były wymieniane czy są stare? Jak są stare to masz odpowiedź czemu żłopie oliwę.

tez to uprzednio sugerowalem, no chyba ze na cylindrach sa duze rysy!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kulopulos » 6 sty 2013, 20:10

wymieniałem: uszczelke pod głowica, uszczelke pokrywy zaworow, uszczelke miski olejowej, uszczelniacz wału, uszczelka kolektor dolotowy i wydechowy, sruby glowicy wymienialem ale to malo istotne teraz akurat, wydaje mi sie ze jeszcze jakas uszczelke wymienialem ale nie moge sobie przypomniec teraz. plyn chlodniczy , olej i filtr oleju tez oczywiscie wymienialem
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez Enduro » 6 sty 2013, 20:16

a uszczelniacze zaworowe..?
to takie niewielkie gumki, ktore to doszczelniaja zaworow, m.in w celu wyeliminowania zaciagania oleju znad glowicy do gniazd glowicy...
P.S. o ile wiem to mozna wymienic je od gory..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kulopulos » 6 sty 2013, 20:33

jesli chodzi o zawory to tylko uszczelke pokrywy zaworow bo sprawdzilem , mam caly kosztorys od mechanika, jeszcze uszczelke pokrywy rozrzadu wymienialem. mechanik nic nie mowil ze mam wymienic uszczelniacze zaworow, dal mi cala liste ale tego tam nie bylo
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez Enduro » 6 sty 2013, 20:47

no i to moze byc ten brzemienny w skutkach bląd/przeoczenie.
ale w sumie teraz tez po dość niewielkich kosztach, możesz je wymienic .
i może okazać się, że po ich wymianie spalania oleju się mocno zmniejszy, czego Tobie życze..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez nynuch76 » 6 sty 2013, 21:20

Miałem kilka razy takie lub większe spalanie oleju ale nie był to ani problem rys na tulajach ani uszczelniaczy zaworowych. Na twoim miejscu rozbierałbym silnik dopuki chodzi bo za chwile nie będzie co naprawiać.

tapatalkniento z galaktyki III
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Enduro » 6 sty 2013, 21:37

tego głosu to warto wysuchać, choć przypuszczam, że nie łatwo podjąć będzie tobie decyzje o ponownym demontażu silnika i rozbieraniu go na drobne <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kulopulos » 6 sty 2013, 21:45

dlaczego zaraz nie bedzie co naprawiac? skoro to nie byl problem rys na tulejach ani uszczelniaczy to co bylo problemem?
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez nynuch76 » 6 sty 2013, 22:07

Choćby dla tego.

tapatalkniento z galaktyki III
Załączniki
uploadfromtaptalk1357502476567.jpg
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez kulopulos » 6 sty 2013, 22:12

mam przez to rozumiec ze tłok zostanie wypalony albo zniszczony w inny sposob?;>
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2012, 11:05
Posty: 31
Auto: Mazda 6 1.8 benz.

Postprzez nynuch76 » 6 sty 2013, 22:27

Często problemem nie jest wypalony a "popękany tlok" powody tego stanu sam możesz sobie wytłumaczyć. Tak czy owak motor do wyjęcia.

tapatalkniento z galaktyki III
Ostatnio edytowano 7 sty 2013, 22:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Enduro » 7 sty 2013, 00:13

ale on ma benzyne..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6