Dziwne odgłosy/dźwięki/hałasy z komory silnika – benz.
na razie nic z tym nie robiłem, ale coraz bardziej podejrzewam jakieś łożyska czy coś przy sprężarce klimatyzacji. Jak się skończą wakacje i wyjazdy, to wstawiam auto do mechanika i ma mi znaleźć co to, choćby nie wiem ile to miało kosztować. Celuję w początek września więc jeśli coś się wyjasni to na pewnno napiszę.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Ja byłem dzisiaj w ASO, jednak "na słuch serwisanta" to może być wszystko: pompa wody, sprężarka klimy, ...., na napinaczu kończąc. Zaworom też się dostało
Tak więc na dzień dzisiejszy serwisant powiedział, żeby się nie przejmować i jeździć. Jeśli te dźwięki staną się bardziej wyraźne i łatwiej będzie je zlokalizować to wtedy mam podjechać.
Ogólnie to wkurza mnie to brzęczenie ale nie będę rozbierał na razie połowy silnika, żeby dowiedzieć się co to jest.
Aż taki ciekawski nie jestem. Temat będę nadal obserwował. Może to poprostu jakaś pierdoła i wreszcie komuś uda się to unicestwić.
Tak więc na dzień dzisiejszy serwisant powiedział, żeby się nie przejmować i jeździć. Jeśli te dźwięki staną się bardziej wyraźne i łatwiej będzie je zlokalizować to wtedy mam podjechać.
Ogólnie to wkurza mnie to brzęczenie ale nie będę rozbierał na razie połowy silnika, żeby dowiedzieć się co to jest.
Aż taki ciekawski nie jestem. Temat będę nadal obserwował. Może to poprostu jakaś pierdoła i wreszcie komuś uda się to unicestwić.
U mnie generalnie problem pojawia się przy równej jeździe miedzy 3-4tys obrotów. I w zasadzie tylko wtedy.
Matthies widze że masz ten sam silnik co ja. Miałeś problem z pomiarem oleju? U mnie sprawa jest taka że jak na zimnym silniku wkładam sprawdzam bagnet to nie otrzymuje pomiaru. Jak bagnet zostawie na około 20min to dopiero mogę zmierzyć ilość oleju.
Matthies widze że masz ten sam silnik co ja. Miałeś problem z pomiarem oleju? U mnie sprawa jest taka że jak na zimnym silniku wkładam sprawdzam bagnet to nie otrzymuje pomiaru. Jak bagnet zostawie na około 20min to dopiero mogę zmierzyć ilość oleju.
- Od: 15 sty 2009, 00:58
- Posty: 73
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006
No i jestem po wizycie w ASO. Niestety diagnoza nie jest obiecująca, a mianowicie uszkodzona/przesunięta panewka.
Pytanie czy ktoś z was wymieniał panewki tzn bardziej mnie to ciekawi czy po regeneracji pojezdze jeszcze tym samochodem czy raczej lepiej sprzedac? (rozważam wymiane panewek albo wymiane całej jednostki napędowej)
Ewentualnie ma ktoś namiary na firmę która zajmuje się sprowadzeniem nowych silników ?
Pytanie czy ktoś z was wymieniał panewki tzn bardziej mnie to ciekawi czy po regeneracji pojezdze jeszcze tym samochodem czy raczej lepiej sprzedac? (rozważam wymiane panewek albo wymiane całej jednostki napędowej)
Ewentualnie ma ktoś namiary na firmę która zajmuje się sprowadzeniem nowych silników ?
- Od: 15 sty 2009, 00:58
- Posty: 73
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006
Koledzy, ja już wiem co wydaje takie dźwięki, jeszcze to potwierdzę po niedzieli, ale wygląda to na alternator. Zrzucę pasek klinowy i wszystko będzie jasne.
Kolega pokazał mi ciekawy sposób na zlokalizowanie stukania. Śmieszne ale [tiiit] działa.
Drewniany kij od szczotki czy od grabi przecinamy na pół długości.
Jeden koniec przykładamy po kolei do różnych części pod maską a drugi do ucha.
Suche drewno świetnie przenosi wszelkie dźwięki, w tym wszelkie stuki.
W moim przypadku po przyłożeniu kija do obudowy silnika było ładnie słychać pracę cylindrów ale żadnych stuków, po przyłożeniu do innych podejrzanych podzespołów również cisza. Ale po odsłuchaniu alternatora wyszło szydło z worka. Stuki w alternatorze.
Czeka mnie więc regeneracja alternatora.
Dobrze, że to nic poważniejszego.
Polecam ten sposób diagnozy, sprawdźcie, co u Was stuka.
Kolega pokazał mi ciekawy sposób na zlokalizowanie stukania. Śmieszne ale [tiiit] działa.
Drewniany kij od szczotki czy od grabi przecinamy na pół długości.
Jeden koniec przykładamy po kolei do różnych części pod maską a drugi do ucha.
Suche drewno świetnie przenosi wszelkie dźwięki, w tym wszelkie stuki.
W moim przypadku po przyłożeniu kija do obudowy silnika było ładnie słychać pracę cylindrów ale żadnych stuków, po przyłożeniu do innych podejrzanych podzespołów również cisza. Ale po odsłuchaniu alternatora wyszło szydło z worka. Stuki w alternatorze.
Czeka mnie więc regeneracja alternatora.
Dobrze, że to nic poważniejszego.
Polecam ten sposób diagnozy, sprawdźcie, co u Was stuka.
U mnie rolki po wymianie ale dźwięki znowu się pojawiły, tylko że tym razem nie na postoju lecz podczas ruszania na niskich obrotach oraz przy zmianie na 2 bieg a później już luz, dodam że słychać to tylko jak się silnik nagrzeje i to nie zawsze .
- Od: 29 cze 2008, 18:06
- Posty: 16
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 benzyna 2003 rok
Ja dzisiaj też dostałem diagnozę – napinacz paska. Właśnie wróciłem od znajomego mechanika. Zdjął pasek po czym rozgrzaliśmy dokładnie silnik i było cichutko. Alternator nie ma żadnych luzów więc spoko. Kiedy kumpel poruszał napinaczem to zaczął wydawać dziwne dźwięki. Stwierdził, że to napinacz przy pewnych obrotach wpada w drgania i wydaje te wszystkie dźwięki.
Teraz zostaje tylko wymiana i zobaczymy czy pomoże.
Teraz zostaje tylko wymiana i zobaczymy czy pomoże.
PHU Margo w Toruniu 
Możliwe że dostałem taką cenę, bo normalnie w pracy też do maszyn kupujemy u nich łożyska i jeszcze w cenie dostawa, bo co poniedziałek do nas przyjeżdżają
w necie najtaniej widzę tutaj
Możliwe że dostałem taką cenę, bo normalnie w pracy też do maszyn kupujemy u nich łożyska i jeszcze w cenie dostawa, bo co poniedziałek do nas przyjeżdżają
w necie najtaniej widzę tutaj
- Kod: Zaznacz cały
http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=c291c05&cat[cmf]=32d&cat[cmo]=15fb&cat[cve]=6d9a&cat[art]=b040a&cat[atg]=14a2277&offset=0&sort=1
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6