Regulacja zaworów w silniku

Postprzez ralfvip » 24 maja 2016, 20:18

Było czuć jak delikatnie silnik tak nienaturalnie drży, delikatnie było czuć drżenie na budzie – głównie te objawy były na zimnym silniku zaraz po odpaleniu. Ponadto na wylocie z tłumika było słychać takie puf, puf, puf...
Książka serwisowa mówi o sprawdzanie luzów zaworowych co 100 000km na benzynie. Na gazie max co 50 000km powinno się sprawdzać.
Teraz silnik chodzi równiutko, nic nie drży, ładniej się zbiera, fajny dźwięk się wydobywa z silnika, mniejsze spalanie. Na baku na gazie spokojnie zrobię 450km, wcześniej jakieś 400km.
Tak to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez DeviS » 25 maja 2016, 13:56

No to zbieram kase i trzeba to zrobic ;D
A w jakies ksiazce serwisowej masz regulacje luzów zaworowych w silniku benzynowym co 100tys ?
W mojej instrukcji jest tylko odnosnie Diesla co 120tys ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez ralfvip » 27 maja 2016, 12:48

Gdzieś na forum wyczytałem, ze co 100 000km i w Japan Serwis też tak mi powiedzieli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez DeviS » 21 cze 2016, 14:23

Witam. Ostatnio mechanik pomierzył mi luzy zaworowe. Okazało się że wszystkie wydechowe do wymiany. Mam pytanie odnośnie tego jakie szklanki zamówić bo nie bardzo rozumiem z tego co jest napisane na załaczonej kartce.
Powiedział że ssace sa w normie, otwieraja sie na 20,
Za to wydechowe na 1,2 i 3 cylindrze na 5 a norma to 25, na 4 cylindrze otwiera sie na 10.
Ktoś to ogarnia i wie jak po tych wymiarach zamowic szklanki ???
Załączniki
1466511453238-148412746.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez CLAU » 21 cze 2016, 15:55

A to jakiś kłopot powiedzieć mechanikowi: hej, napisz mi wymiary w setnych czy tam tysięcznych mm aby wiedział co mam zamówić? W końcu za to mu płacisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Marwis » 21 cze 2016, 18:13

Ostatni dzwonek na ogarnięcie tych luzów. Ile km zrobiłeś na gazie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez tadziol » 21 cze 2016, 21:33

DeviS napisał(a):Ostatnio mechanik pomierzył mi luzy zaworowe.

Ale szklanek nie wyciągał,prawda ? Więc skąd ma wiedzieć jakie są ich numery/wysokości ?
CLAU napisał(a):napisz mi wymiary w setnych czy tam tysięcznych mm aby wiedział co mam zamówić? W końcu za to mu płacisz.

Jak będę znał te numerację według kolejności cylindrów,to on-line napiszę jakie kupić.Ale najpierw trzeba je znać !
A wg kartki,to na 1,2,3 masz po 0,05 mm luzu a na 4 0,1mm,powinno być 0,3 mm jeśli latasz na LPG.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez DeviS » 21 cze 2016, 22:30

Dzieki za odpowiedzi, tak szklanek nie wyciagal i ich nie mierzyl co przy zamówieniu szklanek jest potrzebne... Bedzie musial zrobić to jeszcze raz wtedy podam dokladne wymiary tych szklanek ;)
Na gazie przelatane ok 90tys km ;)
Rozumiem ze jednak norma na LPG powinna byc nie 0,25 jak zapisal mechanik a 0,3mm ?
Jeszcze jedno pytanie, gdzies znalazlem ze norma wydechowych to od 0,27 do 0,33 to prawda ? Idac tym tropem jego okreslenie normy na 0,25 bylo by zle ?
I.jak z ssacymi ? Bo tez norme znalazlem od 0,22 do 0,28mm a wedlug tej karteczki mam na wszystkich cylindrach po 0,20mm co by wskazywalo ze tez nie mieszcza sie w normie....
Jak cos pomieszalem prosze mnie poprawic ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dzux » 26 cze 2016, 20:52

Tu masz o zaworach silniki z tego co wiem takie same
viewtopic.php?f=467&t=185713
viewtopic.php?f=411&t=168376
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez DeviS » 11 lip 2016, 22:20

Jestem po regulacji zaworów. Wszystkie wydechowe (8 szklanek) zostały wymienione. Jest duża poprawa w kulturze pracy silnika. Przypływu mocy nie poczułem :P Założona została polecana przez sprzedawcę uszczelka STONE (Made in Japan). Zrobione narazie ok 400km i wszystko w porządku.
Koszt całej zabawy:
Robocizna (w tym wliczony pomiar) – 400zł
8 szklanek x 40zł – 320zł
Uszczelka – 60zł
RAZEM: 780zł
Myśle że to dobra cena, niestety na szklanki było trzeba długo czekać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez dzux » 12 lip 2016, 20:53

Cena dobra warto to zrobić żeby pośmigać następne 100kkm :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez mudol » 13 lip 2016, 15:54

Devis, miałeś wcześniej ubytki oleju? Obecnie trzyma poziom? Choć przy 400km obecnie to chyba za wcześnie na takie wyniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez DeviS » 14 lip 2016, 00:11

Mechanik mowil zeby sprawdzic za jakies 20tys ponownie, licze ze troche pojezdze do kolejnej regulacji.
Ubytku oleju nie mialem zadnego i raczej miec nie powinienem :D chyba regulacja nie wplywa na spalanie oleju ?? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez mudol » 15 lip 2016, 11:36

Bardziej mi chodzi czy ogólnie łyka olej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2015, 21:54
Posty: 149 (1/3)
Skąd: Poznań
Auto: mazda 6 2.0 pb 2005 lift 147km lpg

Postprzez dzux » 15 lip 2016, 19:24

Co ma regulacja zaworów do ubytków oleju.
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez DeviS » 16 lip 2016, 16:08

Ogolnie tez nie lyka oleju, silnik zdrowy ;) nawet po przejsciu z polsyntetyka na pelny syntetyk wszystko jest ok ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez kmarcin » 18 lip 2016, 14:45

Witam wszystkich!

Niedawno zakupiłem Mazdę z silnikiem 2.0 141 KM z LPG. Na zegarach ma 210 tys., a LPG od 45 tys.
W związku z gazem postanowiłem pomierzyć luzy zaworowe i wyszły tak:
– zawory wydechowe: 0,21 – 0,24 – 0,27 – 0,27 – 0,26 – 0,30 – 0,26 – 0,25
– zawory ssące: 0,22 – 0,24 – 0,24 – 0,26 – 0,28 – 0,25 – 0,26 – 0,25

Doczytałem, że tolerancja dla wydechowych jest 0,27-0,33. I teraz mam do Was pytanie. Regulować już, czy jeszcze jeździć?

Dziękuję za pomoc.
kmarcin
 

Postprzez tadziol » 18 lip 2016, 15:44

No ten pierwszy z lewej to by trza nieco.....ale jak już się wyjmie wałek,to za jedną robotą zrób pozostałe 6.
Fura dopiero co kupiona,czyli trochę chcesz polatać ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Marwis » 18 lip 2016, 17:27

Ciekawe, w zeszłym roku mierzyłem u siebie i też pierwszy zawór wydechowy był najciaśniejszy ok 0,2, pozostałe po ok 0,25. Zostawiłem w takim stanie do dalszej obserwacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez kmarcin » 18 lip 2016, 21:14

Jasne, że chcę trochę polatać :).
A z tym mniejszym luzem na pierwszym cylindrze zarówno na ssących i wydechowych, to właśnie trochę dziwne, bo ssące chyba nie powinny osiadać. Może już ktoś grzebał i niedokładnie pomierzył, albo tylko pomieszał szklanki, żeby było w miarę ok?
Ciekawe, jak szybko mogą osiadać gniazda na LPG, bo z chęcią bym jeszcze poczekał, ale może zrobić teraz i mieć z głowy na jakiś czas. :)
kmarcin
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6