Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)

Postprzez MatikeS » 22 lip 2014, 23:24

Nareszcie uporałem sie z problem po wizytach u kilku specjalistów
jeden fachowiec mi to naprawił okazało się ze rozrząd był przesunięty o dokładnie pól ząbka .
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2013, 20:00
Posty: 79
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)

Postprzez GILB » 23 lip 2014, 04:51

ciekawy fachowiec...
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez zetek » 23 lip 2014, 07:38

A więc problem rozwiązany u mnie (właściwie u szwagra). Głównym winowajcom był sterownik silnika PCM, a konkretnie jeden rezystor, który z jednej strony urwaną miał nóżkę. Podczas wstrząsów i zmian napięć np. po włączeniu klimy, świateł zaczynały się falowania.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez MatikeS » 23 lip 2014, 23:58

powiem wam szczerze ze szkoda słow na tych dzisiejszych "fachowców"
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2013, 20:00
Posty: 79
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)

Postprzez zetek » 24 lip 2014, 15:30

MatikeS napisał(a):powiem wam szczerze ze szkoda słow na tych dzisiejszych "fachowców"


Co masz na myśli ????????????? Problem rozwiązany w moim przypadku. A po drugie różnorodność i ilość aut z jakimi się męczą niezależne warsztaty nie jest prosta. Co innego serwis, który ma dostęp do pełnej informacji.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez GILB » 25 lip 2014, 04:52

włos można podzielić na czworo to tym bardziej zęba na pół
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez CLAU » 25 lip 2014, 08:25

Trudno oczekiwać aby każdy mechanik pruł na tydzień całe auto i sprawdzał wiązki elektryczne, zapłon, świece, cewki, przepustnicę, krokowy i czujniki i ECU i inne rzeczy mające wpływ na falowanie.

ASO ma o tyle łatwiej, że oni mają drukowane broszury z tabelkami z dużą ilością typowych nieprawidłowości i tam jest lista elementów, które sprawdzać kiedy obroty falują, lampa się nie świeci, tarcza bije itd. Mechanicy tego nie mają niestety i dlatego zwykle jest to albo bardzo czasochłonne albo na chybił trafił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 26 lip 2014, 09:26

Podobnie jest z lekarzami ,bo po co robić jakieś testy wymzy męczyć sie tydzień z pacjentem marudzacym lepiej mu antybiotyk i następny 2 w1 ,teraz w warsztatach maja kompy internet bazy danych autodoaty i jeszcze im [tiiit] źle ,najlepiej faluje silnik to go wymienić bo po co szukać .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 26 lip 2014, 09:40

Mało jest warsztatów, które się specjalizują w czymś. Każdy bierze na plac po 20 aut, polonezy i i Audi z 3.0TFSI i próbują naprawiać. Czeka się2 miesiące na naprawe i badziewie z tego jest ale to już sposób prowadzenia biznesu, aby tylko nabrać aut i potem się dopiero uczą na danym aucie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bula6595 » 26 lip 2014, 19:05

Dziś mi się objawił mały problem po dłuższej jeździe 140+ km/hjak przystnąłem to zaczeła mazda falowac jak bym jej regularnie w gaz dawał .od 800 – 1500 rpm przygazowałem ją do odciećia i przestało ale potem podczas jazdy było czuć szarpania silnika. kable swiece przepustnice i te standardowe sprawy zrobione były przed wyjazdem a zrobiłem zaledwie 700 km.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez CLAU » 26 lip 2014, 19:55

MAF, cewka albo może zrobiła się przerwa w dolocie – czasami gumowy wąż między air boxem a przepustnicą pęka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez bula6595 » 26 lip 2014, 22:27

Cewka ma 1 rok kupiona oryginalna newka.
Guma nie ma lewego powietrza albo jestem ślepy ale to zweryfikuje jeszcze
Maf czyszczony był nie tak dawno w dzień wymiany filtra powietrza.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez CLAU » 27 lip 2014, 09:16

Jeżeli maf działa to się go nie czyści profilaktycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 27 lip 2014, 16:37

Nie zaszkodzi przeczyścić iat w maf ,przepustnice,od dwóch lat pomyka M ,ale nigdy wskazówka nie zachowała mi sie tak jak tobie od temperatury. Może termostat sie zacina jeżeli to możliwe . Najlepiej tak mi sie wydaje to zrobić proskanem zapis danych i obserwować jeżeli to sie powtarza .ty masz 03 to tam za bieg jałowy odpowiada silniczek korkowy ,w poprzedniej furtce to on gasil mi auto jak dojeżdżałam do świateł na luzie .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bula6595 » 27 lip 2014, 17:16

tia probem polega na tym że wszystko jest regularnie czyszczone i odsyfiane. nie wiem możer termostat albo pompa .. problem polega na tym że nie mam pojećia jak sprwrzić jej działanie a wymiana termotatu to tez jakaś kasa i trzerba to zrobić problem w tym że nie wiem od czego zacąć pierwsze. Bo na codzień tego problemu nie ma ale może wyjsc na czasie.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez misiek89 » 31 lip 2014, 20:37

CLAU napisał(a):Jeżeli maf działa to się go nie czyści profilaktycznie.

Jak bym czytał wypowiedź z AutoŚwiat :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez CLAU » 31 lip 2014, 21:11

To jest na tyle delikatny czujnik, ze mozna go przypadkiem uszkodzić, zabrudzić. Bywały przypadki, że po czyszczeniu mafy padają – jeżeli pod obd widać, że jest sprawny to jest to jedna z niewielu części, której lepiej na siłę nie uszczęśliwiać po prostu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez lechuk » 4 sie 2014, 15:18

Pod OBD MAF może być sprawny, ale zabrudzony będzie dawał przekłamania. Moim zdaniem nie zaszkodzi od czasu do czasu go wyczyścić pod warunkiem, że się wie co się robi a nie np. skrobie scyzorykiem :) Ja staram się to robić bezdotykowo – płukanie benzynką albo czymś podobnym najlepiej w spreju, w ostateczności delikatny pędzelek.
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2014, 12:36
Posty: 63
Skąd: Bydoszcz
Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03

Postprzez CLAU » 4 sie 2014, 15:44

Jeżeli daje przekłamania to nie jest sprawny. A chodzi o to, aby sprawdzić że działa pod OBD i pokazuje poprawne wartości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 4 sie 2014, 16:43

Maf padnity to wywala checka i prawie zawsze P0171 uboga albo bogata mieszanka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6