problem z odpaleniem

Postprzez sikor » 21 maja 2007, 09:24

Stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem mazdy 6 2005 2.3l automat, sprowadzonej z USA. Mazda była po stłuczce i nie mogę jej odpalić. akumulator naładowany, przy przekręceniu kluczyka radio gaśnie ale kontrolki przy zegarach nie. Mazda się nie odzywa. Czy jest jakiś czujnik wstrząsu który mógł zadziałać? Może doświadczenie w tych modelach pomogą. Proszę o odpowiedz.
Pozdrawiam i cieszę się że mogłem dołączyć do tego forum.
Autko jest rewelacyjne pomimo że jeszcze niem nie miałem możliwości się przejechać
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 19:17
Posty: 14
Skąd: Zamość
Auto: mazda 6 2003r GG DIESEL 121KM

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 21 maja 2007, 09:31

Zycze aby nie okazal sie kibel ..... i skarbonka bez dna ....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez sikor » 21 maja 2007, 10:55

czy masz z tym jakieś doświadczenia że tak piszesz??
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 19:17
Posty: 14
Skąd: Zamość
Auto: mazda 6 2003r GG DIESEL 121KM

Postprzez nemi » 21 maja 2007, 11:06

sikor napisał(a):czy masz z tym jakieś doświadczenia że tak piszesz??

Niestety z Mazdami tak jest, że jak się trafi na felerny egzemplarz lub po jakiejś przeszłości wypadkowej, to bardzo często pochłania on upiorne kwoty pieniędzy (ceny części!). Kiedy wszystko jest OK, to nie można zbytnio na te samochody narzekać.

Powinieneś zaprowadzić auto do elektromechanika lub do ASO na Wertera w Lublinie (ze wskazaniem na to właśnie ASO – naprawiałem tam swoją Mazdę) i może wcale nie wydając worka pieniędzy odpalisz auto i będziesz mógł się już tylko cieszyć jazdą.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez Karwoś » 21 maja 2007, 11:10

Sprawdzić trzeba przedewszystkim immobilizer – mam taki sam samochód z usa i w nich IMMO nie pozwoli zapalić samochodu wogóle – odcięty rozrusznik (w niektórych samochodach silnik odpala a potem gaśnie – w "6" wogóle nie odpali). Oczywiśćie podstawowa rzecz to spotrzenie na bezpieczniki – może ten od silnika jest przepalony – a nawet jak nie jest to można spróbować i wsadzić nowy – możę od IMMO jest spalony. Najpierw sprawdzić trzeba najprostrze rzeczy!!!
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez nemi » 21 maja 2007, 11:13

Karwoś napisał(a):Najpierw sprawdzić trzeba najprostrze rzeczy!

Hehe, no tak. Zapomniałem o najprostszych <lol>.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez sikor » 21 maja 2007, 11:41

Dzięki, narazie zacznę od bezpieczników.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 19:17
Posty: 14
Skąd: Zamość
Auto: mazda 6 2003r GG DIESEL 121KM

Postprzez Karwoś » 21 maja 2007, 11:50

Widziałem samochody które bardzo długo stały u mechaników – bezpieczniki były dobre na pierwszy rzut oka – ale po wymianie na nowy wszystko zaczynało działać. Jeżeli jest dodatkowy alarm to może w nim jest problem – ja taki miałem – wysunął się bezpiecznik od alarmu – niby siedział jak należy ale jednak nie łączył – no i wszystko działało prócz silnika :)Jeżeli samochód wogóle nie kręci to najpierw trzeba szukać najprostrzych rzeczy – lepiej to sprawdzić niż od razu do mechanika jechać – a on wymieni bezpiecznik a skasuje 200 za coś tam.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Nefar » 21 maja 2007, 12:07

Nie chce cie straszyc ale zapowiadaja sie koszta. Uzytkuje 6 od 2 tygodni i powiem ci ze kazdy detal to setki zlotych. Podlaczenie do kompa w serwisie fabrycznym 160zl, szybki przeglad samochodu 300zl. Bez napraw! Kazda czesc to masakra cenowa.


posprawdzalbym bezpieczniki.

Immo dziala jak po wlozeniu kluczyka z konsoli gasnie samochodzik z kluczykiem.

Najprostsza naprawa immo, to 500zl.

Ale jak zrobisz to na bank bedziesz zadowolony.
Ostatnio edytowano 21 maja 2007, 12:38 przez Nefar, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 14:32
Posty: 157
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nissan Murano 3.5 V6

Postprzez Karwoś » 21 maja 2007, 12:26

A ja mam inne odczucia co do "6" – wsztkie ceny części blacharskich , lamp itp to wręcz śmiech – kseony za 500 albo i mniej, cała maglownica za 400-600zł. Nie wiem jak jest z elektroniką – jeszcze nic mi się nie spiep***ło. A u mnie samochód pali też bez naciśnięcia hamulca. Jedyny koszt jaki poniosłem podczas serwisowania to 130zł za wymianę softu skrzyni i silnika. W białysmstoku jest osoba która podepnie się pod każdy komp i wyłączy IMMO – bez uszczerbku dla kieszeni.

Nefar napisał(a):Ale jak zrobisz to na bank bedziesz zadowolony.


Zgadzam się!! A jaką masz skrzynię – manual czy AT??

Jak AT to pewien czujnik nie pozwala odpalić samochodu jak masz np D włączone – może ten czujnik się posypał – gdybać można (może skorodował jak płynął prze wielką wodę)– różnie może być.
Życzę Ci żeby to była elektryka a nie elektronika.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez lukasz5 » 21 maja 2007, 16:46

Ja jak kupowałem swoją mazdę to nie też nie mogłem jej odpalić, kiedy chciałem wyjechać. Dopiero sprzedawca przyszedł i powiedział, że trzeba wcisnąć sprzęgło, żeby odpalić. Objawy były te same – radio, kontrolki. Jeżeli to automat to musi być skrzynia w położeniu P, inaczej też nie da rady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2006, 19:25
Posty: 45
Skąd: Kobiór/Łask
Auto: mazda6i, 2006, 2.3l, 5drzwi

Postprzez sikor » 23 maja 2007, 10:26

próbowałem oczywiście odpalać na położeniu skrzyni w pozycji P i przy wciśniętym hamulcu ale też nic. Umówiłem się do fachowców od elektroniki. Jak tylko silniczek się odezwie to podziele się doświadczeniem.
A co do części to tak jak kolega Karwoś uważam że są tanie i jest ich pełno. Nawet dostałem czerwoną lampę tylną do wersji amerykańskiej.

Słyszałem też że trzeba coś odblokować przy lewarku zmiany biegów w AT. Ale co tego nie wiem?
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 19:17
Posty: 14
Skąd: Zamość
Auto: mazda 6 2003r GG DIESEL 121KM

Postprzez DarDer » 25 maja 2007, 09:36

witajcie ;)
jeśli chodzi o ceny części to i ja mam już pewne doświadczenia bo akurat składam swoją 6tkę ;) np:
plastikowe wzmocnienie czołowe allegro 350-550, Polski serwis 500-700 a kupiłem w niemieckim serwisie i po 10% rabacie ---- 220zł!
więc jeśli będziesz musiał-odpukać- coś kupić to najpierw sprawdź ceny!!
Ja jestem raz w tygodniu w Niemczech to mogę zawsze pomóc!
pozdrawiam
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
Początkujący
 
Od: 24 maja 2007, 09:40
Posty: 25
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top

Postprzez sikor » 17 cze 2007, 22:38

Więdz mogę podzielić się już swoim doświadczeniem. Szóstka odpaliła. Problem tkwił w wyłamanym mocowaniu linki zmiany biegów co spowodowało wyłączenie w taką pozycję na której silnik nie odpalił.
Początkujący
 
Od: 20 maja 2007, 19:17
Posty: 14
Skąd: Zamość
Auto: mazda 6 2003r GG DIESEL 121KM

Postprzez Karwoś » 17 cze 2007, 23:38

Jednak Przy problemach z odpaleniem automatów zawsze trzeba zerknąć na dzwignię zmiany biegów. Nie pierwszy raz sie z czymś takim sppotkałem.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6