Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
To teraz może ja napiszę coś o braniu oleju przez mazdę. Moja mazda 2.3 brała różnie – przy dynamicznej jeździe 0,5L/1000km a przy zwykłej po 1000km stan był na min (ja zawsze dolewam do środka a nie do max) ale od około pół roku robię przebiegi powyżej 3000km miesięcznie. Przez ten czas (zima też więc jazda niezbyt szybka) brała mi tyle samo – co 1000km musiałem otwierać maskę, sprawdzać stan i dolewać do środka skali.
Teraz do sedna, po ostatniej wymianie oleju zalałem go do kreski MAX ale szybko stan wyrównał się do środka skali (mazda nadmiar oleju bardzo szybko spala). Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że po 5000km od wymiany dziś dolałem około dwóch setek oleju (1/4 stanu była) . Co więcej jeżdżę normalnie, czasem wskazówka powędruje pod czerwone pole. Potrafi ktoś to wyjaśnić? Olej 5W20
Teraz do sedna, po ostatniej wymianie oleju zalałem go do kreski MAX ale szybko stan wyrównał się do środka skali (mazda nadmiar oleju bardzo szybko spala). Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że po 5000km od wymiany dziś dolałem około dwóch setek oleju (1/4 stanu była) . Co więcej jeżdżę normalnie, czasem wskazówka powędruje pod czerwone pole. Potrafi ktoś to wyjaśnić? Olej 5W20
Thesilent – ale z filmiku jeśli się nie mylę wynika, że jakby nie podłączać/odłączać przewietrzanie, to olej i tak żre.
Swoją drogą, czy da się dobrać do tego zaworka (by go sprawdzić) bez zdejmowania kolektora?
Czy ktoś próbował otworzyć oba doloty do silnika, tak aby był tam cisnienie atmsferyczne? Dało to efekt?
Swoją drogą, czy da się dobrać do tego zaworka (by go sprawdzić) bez zdejmowania kolektora?
Czy ktoś próbował otworzyć oba doloty do silnika, tak aby był tam cisnienie atmsferyczne? Dało to efekt?
Do Panów STARY1977MJ oraz fate
Chyba nie muszę tłumaczyć, dlaczego Wasze posty zostały usunięte
( w razie wątpliwości zapraszam na PW ) Kolejne podobne wpisy będą skutkowały odpoczynkiem od forum.
Chyba nie muszę tłumaczyć, dlaczego Wasze posty zostały usunięte
oluska napisał(a):fate, przeczytaj sobie:
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
pomyliłeś kompresję z proporcją spężania
Słusznie

Witam, moją Madzie kupiłem w lipcu zeszłego roku. Miała wtedy 247tys. przebiegu i mniej więcej max oleju. Olej był wymieniany przy 241tys. Dexelia 5w30 (tak jest napisane na kartce przyczepionej do zbiornika oleju). W grudniu miałem przejechane ok. 250tys. i musiałem dolać 1L oleju, ponieważ był juz MIN, tylko, że Total 5w30, ponieważ nie było w sklepie Dexelii i powiedziano mi, że one niczym się nie różnią. Teraz mam przejechane 253tys. i znowu na bagnecie jest MIN. Wychodzi na to, że po przejechaniu ok. 12tys. km wziął ok 5-6L oleju. Lecz po przejechaniu od grudnia do kwietnia wziął sporo, bo ok. 1L. Czy jest to ogólnie dużo? Od czego zacząć sprawdzanie? Może wystarczy zmiana na inny? Np. 10W40? Za niedługo będę wymieniać olej, więc jaki polecacie? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi 
Czytałem temat ale dużo osób albo ma 2.3 albo mniejszy przebieg albo jakieś objawy. Ale teraz sprawdzałem jeszcze raz tylko, że stanąłem na równiejszej powierzchni i jest prawie na połowie, wiec tego oleju nie wziął prawie w ogóle. Leczy czy może wziąć od max do min po przejechaniu 12tys? Wie ktoś z ogóle ile to jest litrów między tymi przedziałkami?
Przecież nie będę wertować 100 stron żeby dowiedzieć się to co odpisał mi kolega wyżej. Niektórzy są naprawdę dziwni..raz w miesiącu jeżdżę 70km do rodziny żony, a tak to do roboty 5km i po miejscu. Olej sprawdzałem na następny dzień. Ale tak jak napisałem, jak dziś rano sprawdzałem na równym terenie i nie ubyło wiele skoro na przedziałce jest tylko około 0.7. Jak będę wymieniać olej to zobaczę rzeczywiście ile zeszło.
szutek91 napisał(a):Przecież nie będę wertować 100 stron żeby dowiedzieć się to co odpisał mi kolega wyżej. Niektórzy są naprawdę dziwni..raz w miesiącu jeżdżę 70km do rodziny żony, a tak to do roboty 5km i po miejscu. Olej sprawdzałem na następny dzień. Ale tak jak napisałem, jak dziś rano sprawdzałem na równym terenie i nie ubyło wiele skoro na przedziałce jest tylko około 0.7. Jak będę wymieniać olej to zobaczę rzeczywiście ile zeszło.
Może gdyby było mniej leserów niezdolnych do zapoznania się kilkoma informacjami wstecz to wtedy ten temat zamiast 100 stron miał tylko 30.
Przepraszam jeśli ta informacja była już na naszym forum, ale przeglądając równolegle forum wpadłem na taki post. Jeśli wierzyć w jego autentyczność w zdecydowanej większości przypadków wysokiemu spalaniu oleju winne są pierścienie.
INFORMACJA SERWISOWA Z DNIA 7.02.2006R.
Dotyczy modeli Mazda 6 (GG/GY) Facelift z silnikiem L3/LF i Mazda 5 (CR) z silnikiem LF
DUŻE ZUŻYCIE OLEJU
Opis problemu:
W niektórych samochodach z zakresu VIN podanego poniżej może występować nadmierne zużycie oleju silnikowego.
Może to być spowodowane niewłaściwą obróbką mechaniczną tłoków, która powoduje przedostawanie się oleju przez pierścienie tłokowe i następnie jego spalanie w komorze spalania.
Przyczyna:
Przez pewną ilość miesięcy obróbka mechaniczna rowka pierścieni tłokowych była wykonywana niewłaściwie. Proces obróbki tłoków poprawiono od dnia 28 czerwca 2005r.
DOTYCZY ZAKRESU VIN :
JMZCR**** ** od 100001 (Job#1) do 108292
JMZGG***** ** od 600001 (Job#1) do 613968
JMZGY**** ** od 400001 (Job#1) do 406598
Zalecenia:
Jeśli zużycie oleju w samochodach z wyżej podanego zakresu VIN jest nieprawidłowe i nie wystąpiły inne widoczne powody takie jak wycieki oleju NALEŻY DOKONAĆ WYMIANY TŁOKÓW!
INFORMACJA SERWISOWA Z DNIA 7.02.2006R.
Dotyczy modeli Mazda 6 (GG/GY) Facelift z silnikiem L3/LF i Mazda 5 (CR) z silnikiem LF
DUŻE ZUŻYCIE OLEJU
Opis problemu:
W niektórych samochodach z zakresu VIN podanego poniżej może występować nadmierne zużycie oleju silnikowego.
Może to być spowodowane niewłaściwą obróbką mechaniczną tłoków, która powoduje przedostawanie się oleju przez pierścienie tłokowe i następnie jego spalanie w komorze spalania.
Przyczyna:
Przez pewną ilość miesięcy obróbka mechaniczna rowka pierścieni tłokowych była wykonywana niewłaściwie. Proces obróbki tłoków poprawiono od dnia 28 czerwca 2005r.
DOTYCZY ZAKRESU VIN :
JMZCR**** ** od 100001 (Job#1) do 108292
JMZGG***** ** od 600001 (Job#1) do 613968
JMZGY**** ** od 400001 (Job#1) do 406598
Zalecenia:
Jeśli zużycie oleju w samochodach z wyżej podanego zakresu VIN jest nieprawidłowe i nie wystąpiły inne widoczne powody takie jak wycieki oleju NALEŻY DOKONAĆ WYMIANY TŁOKÓW!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6