Problem z osiągnięciem temperatury roboczej silnika – termostat

Postprzez matthies » 6 sty 2016, 18:12

jaki zamówiłeś, gdzie i za ile?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez MI$ » 6 sty 2016, 20:14

Wstyd się przyznać ale nie wiem...
Mam kumpla w ASO, auto u niego wiec on zamawial. Napewno nie oryginał ;) jak zrobią wszystko to jutro powinienem wiedzieć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez matthies » 6 sty 2016, 20:19

no to melduj bo jestem ciekaw jakie koszty.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bartusstw » 6 sty 2016, 21:13

ja za zamiennik z firmy gates – co prawda do 2.0 – zapłaciłem troszkę poniżej 100 zł (termostat z obudowa) – podejrzewam, że u Ciebie cena będzie podobna
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez matthies » 6 sty 2016, 23:38

Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 7 sty 2016, 08:44

Pamietają temp. Otwarcia 82st,
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez MI$ » 7 sty 2016, 13:49

Oyodo, coś koło 170 z wymiana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez matthies » 7 sty 2016, 19:15

to dobra cena.
Ten co wkleiłem ma temp 82°C więc teoretycznie powinien być ok. Tylko nie znam tej marki MAHLE.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez MI$ » 7 sty 2016, 19:43

Mahle robi dobre filtry wiec i może termostaty tez :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez Franki » 8 sty 2016, 10:36

Części od Mahle są naprawdę dobrej jakości. Warto zainwestować.
Franki
 

Postprzez bartusstw » 9 gru 2016, 10:12

Witam,

Jestem rok po wymianie termostatu, ale zaczynam mieć wątpliwości czy układ działa dobrze. Walczę od dłuższego czasu z podwyższonym spalaniem – pierwszym podejrzanym była sonda lambda, jednak jej wymiana mi nie pomogła... Teraz zauważyłem, moim zdaniem, dziwną pracę układu. Do jakiej temp. powinien nagrzewać się płyn ? I w jakiej temp powinny się włączać wentylatory ?Moim kolejnym pytaniem – w jakim czasie silnik wam się nagrzewa do temperatury roboczej ?Przy aktualnych temperaturach oscylujących w okolicy 0 ?


Gdzieś na forum znalazłem :
do 100*C i wylaczonej klimatyzacji: wylaczone oba
od 100*C do 108*C i wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na pierwszym biegu
powyzej 108*C na wylaczonej klimatyzacji: wlaczone oba na drugim biegu

U mnie zauważyłem, że stosunkowo często załącza się wentylator, czasami nawet przed osiągnięciem temp.roboczej. Co może być przyczyna ? I czy może to wpływać znacząco na spalanie (więcej o 2-3 l LPG )



Edit:
temp ok 5stC
czas rozgrzania do przełączenia na gaz jakies 4-5 minut, (ok. 3km) – temp ~50 st. C
do podniesienia wskaźnika do połowy kolejne 3 (+2km)– ale moje zdziwienie, że temperatura ~70 st C – myślałem, że wskaźnik jest bardziej precyzyjny

osiągnięcie temp ~89 st jakieś 12 minut – przy postoju temp ok 89, czasami wskoczy 90
temp przy jeździe oscyluje przy ~86-87


Miałem mały postój przy ok 80st. C – sprawdzałem węże. 1 wychodzący z termostatu do chłodnicy, ten grubszy chłodny, drugi cieńszy mocno ciepły, wąż wychodzący z chłodnicy... ciepły, a sama chłodnica zimna. Trochę wydaje mi się to nielogiczne, ale nie znam się na tym dokładnie. Ktoś mądrzejszy mógłby się wypowiedzieć ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez deadzik » 5 sty 2017, 01:06

temp ok 5stC
czas rozgrzania do przełączenia na gaz jakies 4-5 minut, (ok. 3km) – temp ~50 st. C
do podniesienia wskaźnika do połowy kolejne 3 (+2km)– ale moje zdziwienie, że temperatura ~70 st C – myślałem, że wskaźnik jest bardziej precyzyjny

U mnie na OEM termostacie zmienianym kilka miesięcy temu, przełączenie na gaz na totalnie zimnym silniku po nocy, przy obecnych warunkach w okolicach 0 st. C, następuje między 1-1,5 km (1,5 max 2 min jazdy) i zaraz po tym wskaźnik zaczyna się odrywać. Wskazówka do połowy podnosi się po 3,5 km (jakieś 4 min). Temperatura przełączania ustawiona na popularne 35 st. C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 23:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6