Remont Silnika – Głowica
Strona 1 z 1
Startuję z remontem silnika i już pierwsze pytanie. Załączone zdjęcie przedstawia widok głowicy, na którym zaznaczyłem na zielono miejsca wkręcania świec, które normalnie powinny być suche (wolne od oleju) ale u mnie były wielokrotnie zalane olejem. I tu pytanie: Skąd ten olej?.
Kolejna rzecz to zaznaczony na czerwono jakiś gwint. Czy powinno być tam coś przykręcone? Co to jest?
Kolejna rzecz to zaznaczony na czerwono jakiś gwint. Czy powinno być tam coś przykręcone? Co to jest?
- Od: 1 wrz 2014, 12:29
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km
Olej w gniazdach świec dostał się przez uszczelkę pod pokrywą zaworów ewidentnie do wymiany, a otwór zaznaczony na czerwono to otwór technologiczny w twoim silniku nic tam niema być wkręcone.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
Ma racje to ze na oko nie widac to nie znaczy ze uszczelka nie puszcza.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Niestety pozostaje ci szukanie innego silnika zbyt duże uszkodzenia na gładzi cylindrów.Musiałbyś włożyć dużo pieniędzy w remont tego co masz o ile się jeszcze da, szlif na wszystkich tulejach, nad wymiarowe tłoki i pierścienie, remont głowicy i nie wiadomo jak panewki i wał. Poszukaj drugi słupek ale musi być też poliftowy.
Powodzenia.
Powodzenia.
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
lichy napisał(a):nie widać kanału do zmiennych faz

Widać jeszcze dwie charakterystyczne cechy dla silnika LF sprzed liftu. Jak je odgadniesz to będzie szacun.
Próbujesz ?
Marwis napisał(a):Wypalony tłok? Nie robiłeś już remontu tego silnika?
Ja nie robiłem w nim remontu ale pewnie ktoś już grzebał w silniku. Prawdopodobnie ktoś robił szlif i pozostawił nominalne tłoki. Efekt widać.
lichy napisał(a):Niestety pozostaje ci szukanie innego silnika zbyt duże uszkodzenia na gładzi cylindrów.Musiałbyś włożyć dużo pieniędzy w remont tego co masz o ile się jeszcze da, szlif na wszystkich tulejach, nad wymiarowe tłoki i pierścienie, remont głowicy i nie wiadomo jak panewki i wał. Poszukaj drugi słupek ale musi być też poliftowy.
Powodzenia.
Niestety remont rzeczywiście jest nieopłacalny. Drugi słupek zakupiony i wmontowany.
lichy napisał(a):Tak a widziałeś jaką moc wpisał w opisie czyli jednak polift, zresztą chyba wie co ma i co ma szukać
Prawdopodobnie pomylił się konsultant w serwisie mazdy. Mam silnik 141 KM o symbolu LF423939.
Jeszcze pytanie czy w mojej madzi można wyjąć skrzynię bez wyjmowania silnika (odwaliłem głupotę zaraz po włożeniu silnika i odpaleniu)?
Jeśli ktoś jest zainteresowany to wstawienie nominalnych gilz w Łodzi kosztuje 240 zł od sztuki (cena z materiałem).
Ostatnio edytowano 17 lis 2016, 22:13 przez dargeo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 wrz 2014, 12:29
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km
lichy napisał(a):Można ale trzeba wymontować ławę pod silnikiem i skrzynia w dół.
Przetestowałem już wcześniej
Jeśli chodzi o serwis to trudny samochód w naprawach
Dopisano 17 lis 2016, 22:09:
Wszystko poskładane i działa idealnie oczywiście nie obyło się bez wpadek podczas skręcania
- Od: 1 wrz 2014, 12:29
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6