Remont Silnika – Głowica

Postprzez dargeo » 27 paź 2016, 09:36

Startuję z remontem silnika i już pierwsze pytanie. Załączone zdjęcie przedstawia widok głowicy, na którym zaznaczyłem na zielono miejsca wkręcania świec, które normalnie powinny być suche (wolne od oleju) ale u mnie były wielokrotnie zalane olejem. I tu pytanie: Skąd ten olej?.
Kolejna rzecz to zaznaczony na czerwono jakiś gwint. Czy powinno być tam coś przykręcone? Co to jest?
Załączniki
Silnik-Mazda-6-głowica-web2048.jpg
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2014, 12:29
Posty: 12
Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km

Postprzez lichy » 27 paź 2016, 12:58

Olej w gniazdach świec dostał się przez uszczelkę pod pokrywą zaworów ewidentnie do wymiany, a otwór zaznaczony na czerwono to otwór technologiczny w twoim silniku nic tam niema być wkręcone.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez dargeo » 27 paź 2016, 17:54

Najciekawsze jest to, że nigdzie nie widać by pod pokrywą zaworów była przerwana uszczelka jak i nie widać śladów gdzie przedostawałby się olej. Ale może masz rację.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2014, 12:29
Posty: 12
Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km

Postprzez Tubi » 27 paź 2016, 17:59

Ma racje to ze na oko nie widac to nie znaczy ze uszczelka nie puszcza.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez dargeo » 29 paź 2016, 15:36

Kolektor ssący zdemontowany i niespodzianka :) w jego dolnej części zebrało się około pół litra oleju.

Dopisano 29 paź 2016, 19:59:

Po zdjęciu głowicy ukazał się zajefajny widoczek (na pierwszym garku)
Załączniki
DSC_0703web2048.jpg
DSC_0704web2048.jpg
DSC_0705web2048.jpg
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2014, 12:29
Posty: 12
Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km

Postprzez Marwis » 1 lis 2016, 21:04

Wypalony tłok? Nie robiłeś już remontu tego silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez lichy » 4 lis 2016, 12:50

Niestety pozostaje ci szukanie innego silnika zbyt duże uszkodzenia na gładzi cylindrów.Musiałbyś włożyć dużo pieniędzy w remont tego co masz o ile się jeszcze da, szlif na wszystkich tulejach, nad wymiarowe tłoki i pierścienie, remont głowicy i nie wiadomo jak panewki i wał. Poszukaj drugi słupek ale musi być też poliftowy.
Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez tadziol » 4 lis 2016, 22:32

lichy napisał(a):musi być też poliftowy

A na cholerę mu to skoro ma przedlifta LF. <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lichy » 5 lis 2016, 17:04

Tak a widziałeś jaką moc wpisał w opisie czyli jednak polift, zresztą chyba wie co ma i co ma szukać
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez tadziol » 5 lis 2016, 20:44

Tak ? A według Ciebie na tych zdjęciach to co to jest za silnik ?
Czekamy na odpowiedź :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lichy » 6 lis 2016, 10:32

Faktycznie nie widać kanału do zmiennych faz <glupek2> mój błąd. Zasugerowałem się opisem że 147 koni a powinno być 141KM błąd w opisie.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez tadziol » 6 lis 2016, 16:51

lichy napisał(a):nie widać kanału do zmiennych faz

<spoko> i jeden punkt dla kolegi <oczko>
Widać jeszcze dwie charakterystyczne cechy dla silnika LF sprzed liftu. Jak je odgadniesz to będzie szacun.
Próbujesz ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez lichy » 7 lis 2016, 21:42

Na pierwszym zdjęciu nie widać elektrozaworu zmiennych faz, a na kolejnych niema frezowania na tłokach pod zawory. :)
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez tadziol » 7 lis 2016, 22:00

Szacun ! <uklon> Bardzo dobra znajomość tematu <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dargeo » 14 lis 2016, 22:18

Marwis napisał(a):Wypalony tłok? Nie robiłeś już remontu tego silnika?

Ja nie robiłem w nim remontu ale pewnie ktoś już grzebał w silniku. Prawdopodobnie ktoś robił szlif i pozostawił nominalne tłoki. Efekt widać.

lichy napisał(a):Niestety pozostaje ci szukanie innego silnika zbyt duże uszkodzenia na gładzi cylindrów.Musiałbyś włożyć dużo pieniędzy w remont tego co masz o ile się jeszcze da, szlif na wszystkich tulejach, nad wymiarowe tłoki i pierścienie, remont głowicy i nie wiadomo jak panewki i wał. Poszukaj drugi słupek ale musi być też poliftowy.
Powodzenia.

Niestety remont rzeczywiście jest nieopłacalny. Drugi słupek zakupiony i wmontowany.

lichy napisał(a):Tak a widziałeś jaką moc wpisał w opisie czyli jednak polift, zresztą chyba wie co ma i co ma szukać

Prawdopodobnie pomylił się konsultant w serwisie mazdy. Mam silnik 141 KM o symbolu LF423939.


Jeszcze pytanie czy w mojej madzi można wyjąć skrzynię bez wyjmowania silnika (odwaliłem głupotę zaraz po włożeniu silnika i odpaleniu)?

Jeśli ktoś jest zainteresowany to wstawienie nominalnych gilz w Łodzi kosztuje 240 zł od sztuki (cena z materiałem).
Ostatnio edytowano 17 lis 2016, 22:13 przez dargeo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2014, 12:29
Posty: 12
Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km

Postprzez lichy » 16 lis 2016, 13:42

Można ale trzeba wymontować ławę pod silnikiem i skrzynia w dół.
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2007, 19:15
Posty: 78
Skąd: Koszalin
Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi

Postprzez dargeo » 17 lis 2016, 22:08

lichy napisał(a):Można ale trzeba wymontować ławę pod silnikiem i skrzynia w dół.

Przetestowałem już wcześniej :D. ale i tak dzięki za odpowiedź.

Jeśli chodzi o serwis to trudny samochód w naprawach :)

Dopisano 17 lis 2016, 22:09:

Wszystko poskładane i działa idealnie oczywiście nie obyło się bez wpadek podczas skręcania :D
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2014, 12:29
Posty: 12
Auto: Mazda 6 LF
2.0i 16V 141km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6