Sonda lambda. Wymiana i zamienniki (benz.)

Postprzez pietia82 » 25 sty 2015, 14:12

Ja w złem poscie napisałem mam AJ silnik 3.0 ale chodziło mi czy ktoś sie spotkał z tymi sondami i wie jak to chodzi a dzieje sie ze czek mi sie zaswieca od ubogiej na wolnych obrotach bo nawet sie nie chce ruszyc na postoju stoi na 0.00 dopiero po dodaniu cos zatrybi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 20:01
Posty: 222 (2/19)
Skąd: Tarnów okolice - DE
Auto: Audi A4B8 Avant CCWA Quattro S Line AT
Były
Mazda 6s GG 3.0 V6 AJ 2005 M/T
Mazda 626 GD

Postprzez Sabajek » 26 sty 2015, 21:52

alex623 napisał(a):Witam
Piszę ten post by pomóc innym w podobnej sytuacji. Ci którzy szukają zamiennnika pierwszej sondy do mazdy 6 po lifcie o nr producenta LFH1-18-8G1D radzę kupić oryginał mazdy jeśli checie mieć pewność niezawodności przez lata. Zamienniki nawet sprawne nie pracują tak optymalnie jak oryginał , nie bez powodu nie ma dedykowanych zamienników – wiem to po swoim przykładzie właśnie po pół roku mi padła sonda z audi :/ nie działała też najlepiej podczas swojej żywotności, wydawało mi się że zaoszczędziłem ale moim zdaniem kupno nieoryginału to tylko pozorna oszczędność no ale zrobicie jak chcecie. Wiadomo że jeśli chciałbym zamówić sondę w serwisie to musiałbym zapłacić grubo ponad 2000 zł , wspominali coś o 2700zł, ale udało mi sie znaleźć firmę która sprowadza części prosto z Japoni i zapłacę za oryginał 1250 zł także do przeżycia no i gwarancja na 12 miesięcy jedyny minus to 4 tyg oczekiwanie. Pozdrawiam


Ku2i napisał(a):W mojej mazdzie wyskoczył błąd P0133 – która to sonda do wymiany szerokopasmowa (5 przewodowa) czy 4 przewodowa?...


Ja dzisiaj byłem u mechanika bo wyskoczył mi Check Engine. Podłączyłem sobie ELM27 i zobaczyłem błąd P0133. Wydawało mi się, że ten błąd to jakiś trywialny problem z czujnikiem spalin albo powietrza. Mechanik podłączył komputer i okazało się że pierwsza sonda lambda do wymiany. Mam Mazdę 6 po lifcie z 2005 roku 2.0 benzyne 147 KM. Mechanik podał mi oznaczenia tej sondy. Są to te same oznaczenia, które napisał @alex623 "LFH1-18-8G1D". Cena 2110 zł. Z Waszych doświadczeń wnoszę, że nie warto szukać zamiennika z Audi. Czy sprowadzał ktoś jeszcze tą sondę przez firmę podaną przez alex623 – carspeed.pl ??
Sabajek
 

Postprzez Danmazda » 26 sty 2015, 22:39

Sabajek napisał(a):carspeed.p

W carspeed 1500 zł i trzeba czekać 4 tygodnie.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez newuser » 27 sty 2015, 00:11

moze warto zaryzykowac z ta sonda? http://www.amazon.com/NTK-24355-Fuel-Ra ... automotive
podobno wkladaja do mazdy i sie sprawdza?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Sabajek » 27 sty 2015, 22:13

A czy ktoś z ekspertów może mi odpowiedzieć czy błąd P0133 zawsze oznacza sondę lambda do wymiany ??
Sabajek
 

Postprzez Danmazda » 9 lut 2015, 17:42

Coś ktoś kombinował z tymi sondami 5-cio przewodowymi ? U mnie chyba bez wymiany się nie obejdzie.
Jestem w delikatnej kropce, nie wiem czy zamawiać oryginał czy lutować kabelki z jakieś sondy uniwersalnej.
Znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/show_item.php?item=5043153671
Wysłałem wiadomość do sprzedającego, otrzymałem taką odpowiedz:

"sonda pasuje u Pana jest sonda LZA07-MD2 , zakonczona dwiema kostkami , mozna ja przerobic samemu lub obciac przewody przy samej sondzie i wyslac z kostkami do przerobienia , w Warszawie niestety juz nie mieszkam pozostal adres zameldowania ale mozna odebrac osobiscie we Wladyslawowie lub Gdyni. Sonda na 100% bedzie dzialala – przerabialem ten temat wielokrotnie , w momencie montazu radzilbym od razu jechac na regulacje – sprawdzenie LPG gdyz nieprawidlowa (bogata) mieszanka czy np. nieprawidlowo dobrana lepkosc oleju silnikowego (za rzadki) potrafi znaczaco skrocic prawidlowe dzialanie sondy lambda."
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez krzysiek84w » 15 kwi 2015, 18:56

Witam serdecznie.
U mnie prawdopodobnie też sonda lambda jest do wymiany. Mazda czasami szarpnie przy niskich obrotach a ponadto spalanie wynosi około 16 litrów po mieście i 11 litrów w trasie. Byłem w serwisie specjalizującym się w Mazdach i po podłączeniu do komputera nie wykazało żadnego błędu. Ponadto check również się nie świeci. W związku z tym mam pytanie czy możliwe jest aby niewłaściwie działająca sonda nie wykazywała błędów.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2015, 17:19
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 147KM 2005r.

Postprzez Danmazda » 15 kwi 2015, 19:12

W tym wątku pisaliśmy o tym że nie zawsze przy popsutej sondzie wyskakuje kontrolka check.
U mnie tak właśnie było, żadnych błędów w kompie. Warsztaty specjalizujące się w serwisowaniu Mazd sprawdzają tylko czy są jakieś błędy, a najlepiej jest sprawdzić prace sond przez skaner obd, nie wiem, czy serwisy nie mają takich urządzeń.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez krzysiek84w » 19 kwi 2015, 21:58

W sobotę wymieniłem sondę lambda. Zdecydowałem się na używaną ponieważ nie było pewności co jest przyczyną wysokiego spalania. Komputer nie wykrywał żadnych błędów, silnik chodził dobrze, nie świecił się check. Po wymianie spalanie spadło. Z uwagi na wysokie ceny sond lambda mogę polecić forumowiczom, którzy szukają używanej, aby nie szukali na allegro w dziale "sondy lambda" (około 500 zł) a spróbowali podzwonić po osobach, które mają na sprzedaż całe mazdy na części lub same części blacharskie do mazd. Jak dzwoniłem to jeden z handlarzy powiedział mi, że ma kilka sztuk bo nikt tego nie kupuje i chciał koło 200 – 300 zł, drugi oświadczył, że ma, ale nie wiedział w jakiej cenie bo jak oświadczył musi sprawdzić ile jest warta a trzeci powiedział, że nie chce mu się ich wymontowywać i sprzedaje razem z katalizatorem. Mowa oczywiście o sondzie szerokopasmowej 5 przewodowej z 2 wtyczkami. Mam nadzieję, że dzięki temu uda się niektórym forumowiczom zaoszczędzić trochę pieniędzy. Pozdrawiam:)
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2015, 17:19
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 Pb 147KM 2005r.

Postprzez Zdzirson » 11 sie 2015, 10:25

Nie polecam zamienników sondy lambda LZA-07-AU2 lub AU4. Jeżeli już szukacie zamienników to tylko o oznaczeniu LZA-07-MD2.
AU2/4 nie lubią się (przynajmniej w moim aucie) ze sterownikiem przez co miałem choinkę błędów: P0030, P0031, P0131, P0134 i P2237.
Przeczyszczenie przepustnicy, sprawdzeniu dolotu, wymiana filtra powietrza, nic nie dały. O dziwo sonda była sprawdzana i funkcjonowała w całym zakresie od 0.1V do 0.9V (poprawcie mnie jeżeli się mylę). Kupiłem sondę na jednej z aukcji powyżej, niestety po dwóch miesiącach (czyli teraz) pojawiła mi się kontrolka silnika.

PS. Pisząc tego posta przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy, mianowicie, może przy montażu zostały skrócone kable od sondy. Zmieniła się rezystancja i może tłumaczyło by to sprawną sondę, a błędy na check engine. Jednak nie wiem czy moja teoria ma jakiś sens.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2013, 22:07
Posty: 76
Skąd: Wrocław/Jarosław
Auto: Mazda 6 GY LF-DE '06

Postprzez brodaM6 » 11 sie 2015, 16:54

A co pokazuje chekc ,znowu te same kody <co?>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Zdzirson » 12 sie 2015, 15:34

Tak, znowu te same kody. O dziwo jakiegoś szarpania nie czuć, obojętnie czy to na benzynie, czy gazie.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2013, 22:07
Posty: 76
Skąd: Wrocław/Jarosław
Auto: Mazda 6 GY LF-DE '06

Postprzez brodaM6 » 12 sie 2015, 17:37

Piszą w google ze P0134 i P0131 wcale nie musi oznaczać usterki lambda ,ale P0031 już tak
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez berrrcik29 » 14 sie 2015, 17:17

Witam kolegów,
to i ja podłączę się pod temat. Mam problem z ustawieniem LPG (prins) gazownicy też trochę rozkładają ręce, mi się już pomysły kończą, zastanawiam się czy sonda lambda nie bałagani i podanie niewłaściwe parametry do komputera silnika... Wydaje mi się po kolorze świec że mieszanka jest zbyt uboga. Po resecie komputera zawsze jest ok, czy na PB czy LPG. Po kilku dniach szarpie, i jakbym nie kombinował z ustawieniem korekcji na LPG, zawsze później jest taki efekt, czyli przez kilka dni jest ok, potem objawy się pojawiają takie same. Poniżej zdjęcia świec i przebiegów z ForScan-a (interface ELM237).
Załączniki
LPG_JALOWE.png
LPG_wyzsze.png
PB_JALOWE.png
PB_wyzsze.png
IMG_3500.JPG
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez brodaM6 » 15 sie 2015, 06:56

A na benzynie jest wszystko ok, u mnie jak jest uboga bogata to odrazu wywala błędy ,wydaje mi sie ze to jest zbyt istotne żeby zostało same sobie ,serio po świecach możesz stwierdzić ze jest uboga mieszanka ,to ja ci swoje pokaże :D
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez berrrcik29 » 15 sie 2015, 11:35

No błędów związanych z za ubogą lub za bogatą mieszanką nie wyrzuca, jedynie wyrzucanie zapłonu na losowym cylindrze lub nieregularne przerywanie zapłonu... Nie mam pojęcia co może być przyczyną...
Jeśli chodzi o kolor po spalaniu kiedyś tak mi powiedział mechanik:
– biały, jasno siwy kolor nalotu na świecy – wysoka temperatura spalania uboga mieszanka
– brązowy nalot, ciemny – niższa temperatura spalania bogata mieszanka
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez brodaM6 » 16 sie 2015, 09:23

Wypadanie zaplonu masz ,to kable świeca albo cewka do sprawdzenia ,piszesz ze losowo to może cewka
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez berrrcik29 » 17 sie 2015, 21:34

Witam,
sprawdziłem oporność cewki zgodnie z manualem (fragment w załączniku).
– między A i B oraz B i C – powinno być 0.49-0.57 Ohm, a jest 1.1-1.3 Ohm
– między 1 i 4 oraz 2 i 3 – powinno być 9.5-11.1 kOhm, a jest 12.1 kOhm
– oporność izolacji między obudową a pinem B – powyżej 10MOhm – u mnie nie wskazało nic, więc zakładam że jest ok.

Cewka kwalifikuje się do wymiany?
Załączniki
1730-1E-02C_.pdf
(41.04 KiB) Pobrane 88 razy
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2014, 22:05
Posty: 94
Skąd: Kraków/Częstochowa
Auto: Mazda 6 1.8 benzyna (L8) + LPG Prins, 2003r.

Postprzez brodaM6 » 18 sie 2015, 17:22

Tadziol pisał cos ze mino ze jest sprawna to cos sie z nią może dziać ,niestety nie pamietam co to było ......
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez SebZab » 19 paź 2015, 09:45

Nowy zamiennik (Denso) do sondy LFH1188G1B można kupić na chińskim Alliexpress:

http://www.aliexpress.com/item/Car-Lamb ... eb201560_9

Wychodzi jakieś 240zł razem z przesyłką, tylko trzeba poczekać około miesiąca na dostawę.

Przestudiowałem rosyjskie forum Mazdy i ludzie piszą że jest OK.
Zaryzykowałem i kupiłem.
Jak przyjdzie to dam znać czy działa.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2015, 10:32
Posty: 13
Auto: Mazda 6 2006
2.3i 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6