Witam.
Mam problem z moją Mazda 2.0 benzyna z 2002 roku dokładnie z obrotami silnika na biegu jałowym. Sytuacja jest dość dziwna. odpalam silnik na zimnym samochód ma 1800 obrotów za parę sekund 1500 no i spada coraz niżej do okolicy tej kreski gdzie ma mieć normalne obroty biegu jałowego i jest ok samochód może stać godzinę na postoju raczej nic się nie będzie działo, można jechać w trasie z klimatyzacją i bez też jest ok.
Problem zaczyna się jak się jeździ w korkach np. po mieście (chyba bardziej się wszystko dogrzewa)
obroty nagle zaczynają rosnąć w górę ? tak jak by komputer sam sobie podkręcał obroty.
wciskam sprzęgło gdy samochód toczy się to obroty są rzędu 1500 gdy sie zatrzymam 1000 i rosną w górę do 1500 .
Co zrobiłem ?
– czyszczenie przepustnicy
– czyszczenie prze pływki
– brak błędów po podpięciu komputera.
inne objawy ?
– silnik lekko drga, tak jak by obroty były lekko za niskie jak jest na luzie ( jeżeli obroty nie rosną)
– przy 2300 obrotów są takie dziwne drgania silnika potem przechodzi, podczas jazdy nieodczuwalne, tylko na postoju.
– jak na 140 koni wg mnie to silnik jest mułowaty(ale nie mam porównania i to tylko moja opinia/wrażenie ).
Gdzie jeszcze szukać przyczyny ?
podpinam kompa ale też nie wiem jakie parametry sprawdzić? bo wprost nie ma żadnych błędów.
Rosnące obroty biegu jałowego.
Strona 1 z 1
Po czyszczeniu przepustnicy losowo komputer może ją próbować adoptować przez 100-200km. Najpierw skomentuje jednak Twoje punkty:
1. Bardzo możliwe, że poduszki silnika do wymiany. Zamienniki tak nie tłumią drgań jak oryginały.
2. jw
3. Zmierz czas przyspieszenia od 0-100, poprzyspieszaj z 3 biegu od 3,5 do 6k rpm (wyłącz klimę). Generalnie ten silnik jest dynamiczny jak na swoją moc, mi osobiście czasami jej brakuje ale w 90% sytuacji można dynamicznie powyprzedzać i pojezdzić po zakrętach.
Co do przepustnicy i podwyższonych obrotów. Odkręcałem przepustnicę u siebie ponad 10 razy. Z odłączonym aku, z podłączonym. resetowałem kompa, nie resetowałem. U mnie nie udało się powtórzyć konkretnej kombinacji, która powodowała adaptację przez ecu po montazu. Dwukrotnie komp wymuszał adaptację, przejezdziłem łącznie 200km z obrotami 1500-2000rpm na biegu jałowym.
Ostatni raz czyszciłem przepustnicę 2 tyg temu, akumulator podłaczony w czasie demontażu, ecu nie resetowane. 3 takie podłaczenia nie spowodowały żadnych zmian, wszystko było idealnie po złożeniu, obroty nie falowały ani przed demontażem ani po. Do czyszczenia przepustnicy polecam Kreta w żelu, do poprawek aceton. – nakupowałem się środków dedykowanych do czyszczenia przepustnicy, benzyny, rozpuszczalnika.
Kret załatwił sprawę od ręki. Żadnego szorowania na siłę, zostawić na godzinę aby się rozpuściło, jakieś zakamraki i szparki poprawić acetonem i jakimś pędzelkiem, skrobakiem.
1. Bardzo możliwe, że poduszki silnika do wymiany. Zamienniki tak nie tłumią drgań jak oryginały.
2. jw
3. Zmierz czas przyspieszenia od 0-100, poprzyspieszaj z 3 biegu od 3,5 do 6k rpm (wyłącz klimę). Generalnie ten silnik jest dynamiczny jak na swoją moc, mi osobiście czasami jej brakuje ale w 90% sytuacji można dynamicznie powyprzedzać i pojezdzić po zakrętach.
Co do przepustnicy i podwyższonych obrotów. Odkręcałem przepustnicę u siebie ponad 10 razy. Z odłączonym aku, z podłączonym. resetowałem kompa, nie resetowałem. U mnie nie udało się powtórzyć konkretnej kombinacji, która powodowała adaptację przez ecu po montazu. Dwukrotnie komp wymuszał adaptację, przejezdziłem łącznie 200km z obrotami 1500-2000rpm na biegu jałowym.
Ostatni raz czyszciłem przepustnicę 2 tyg temu, akumulator podłaczony w czasie demontażu, ecu nie resetowane. 3 takie podłaczenia nie spowodowały żadnych zmian, wszystko było idealnie po złożeniu, obroty nie falowały ani przed demontażem ani po. Do czyszczenia przepustnicy polecam Kreta w żelu, do poprawek aceton. – nakupowałem się środków dedykowanych do czyszczenia przepustnicy, benzyny, rozpuszczalnika.
Kret załatwił sprawę od ręki. Żadnego szorowania na siłę, zostawić na godzinę aby się rozpuściło, jakieś zakamraki i szparki poprawić acetonem i jakimś pędzelkiem, skrobakiem.
no ja parę razy już resetowałem kompa objawy wysokich obrotów miałem na początku po każdym resecie po przejechaniu ileś tam km sytuacja się normuje powiedzmy już po 50km,
ale problem z podnoszącymi obrotami po nagrzaniu lepszym zostaje nadal czyli jazdą w korku....
przepustnica dokładnie wyczyszczona ... jakimiś rozpuszczalnikami i pędzelkiem.. to samo przepływomierz
może jakiś z czujników coś oszukuje ?
silnik krokowy ? nie patrzyłem nie odkręcałem.
ehhh...
ale problem z podnoszącymi obrotami po nagrzaniu lepszym zostaje nadal czyli jazdą w korku....
przepustnica dokładnie wyczyszczona ... jakimiś rozpuszczalnikami i pędzelkiem.. to samo przepływomierz
może jakiś z czujników coś oszukuje ?
silnik krokowy ? nie patrzyłem nie odkręcałem.
ehhh...
- Od: 26 lis 2014, 20:24
- Posty: 35
- Skąd: Brzesko
- Auto: Opel Vectra B 1.8 16V LPG KOMBI
Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r
Mazda cx-5 2.0 FWD Benzyna 2019r.
spróbuj jeszcze raz zresetować, ale tym razem w taki sposób:
odepnij aku
naciśnij pedał hamulca i poczekaj 20-30 sec
podłącz aku
zapal silnik i niech popracuje 20 min bez naciskania pedału gazu
wtedy obroty biegu jałowego powinny się ustawić
odepnij aku
naciśnij pedał hamulca i poczekaj 20-30 sec
podłącz aku
zapal silnik i niech popracuje 20 min bez naciskania pedału gazu
wtedy obroty biegu jałowego powinny się ustawić
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
sprawdz-podmień silnik krokowy ,mi jak sie waz poluzowal na nim ,to po odpaleniu fury przestraszylem sie jak i obroty na luzie do 2500rpm rosly i spadaly ,samoczynie 

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
thing napisał(a):spróbuj jeszcze raz zresetować, ale tym razem w taki sposób:
odepnij aku
naciśnij pedał hamulca i poczekaj 20-30 sec
podłącz aku
zapal silnik i niech popracuje 20 min bez naciskania pedału gazu
wtedy obroty biegu jałowego powinny się ustawić
tak resetowałem .... ale tylko raz przez pierwsze paręnaście minut nie wciskałem gazu...
pojeżdżę jeszcze tak trochę żeby dobić do 100 km sprawdzę i najwyżej zresetuje i nie będę wciskał gazu
CLAU napisał(a):Sprawdz interfejsem odczyty, moze rzeczywiscie jakis czujnik wariuje i podnosi obroty – na desce wskaznik temperatury zachowuje sie normalnie ?
Tylko które parametry sprawdzać ?
wartości temperaturowe, to wiem ale niektóre są w % niektóre w voltach
przygotuje screena z wartościami albo filmik podczas kiedy obroty dziwnie się zachowują
brodaM6 napisał(a):sprawdz-podmień silnik krokowy ,mi jak sie waz poluzowal na nim ,to po odpaleniu fury przestraszylem sie jak i obroty na luzie do 2500rpm rosly i spadaly ,samoczynie
No to muszę kupić silniczek krokowy ....
- Od: 26 lis 2014, 20:24
- Posty: 35
- Skąd: Brzesko
- Auto: Opel Vectra B 1.8 16V LPG KOMBI
Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r
Mazda cx-5 2.0 FWD Benzyna 2019r.
Mogę Ci zrobić screeny ze swojego telefonu z OBD Car Doc albo Torque to sobie porównasz.
Ostatnio edytowano 13 cze 2015, 01:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Temat troszkę zlałem :–( i jeździłem tak ....
Byłem zagazować mazdę i gazownik wyszukał jakaś nieszczelność w kolektorze na 1 i 4 cylindrze ( albo była albo oni zrobili) w każdym bądź razie jeżeli ta nieszczelność była wcześniej to może wymiana uszczelki rozwiąże problem z obrotami.. jeszcze podejrzewam przepustnice gdyż ona tak jakby nie odbija do końca...
Byłem zagazować mazdę i gazownik wyszukał jakaś nieszczelność w kolektorze na 1 i 4 cylindrze ( albo była albo oni zrobili) w każdym bądź razie jeżeli ta nieszczelność była wcześniej to może wymiana uszczelki rozwiąże problem z obrotami.. jeszcze podejrzewam przepustnice gdyż ona tak jakby nie odbija do końca...
- Od: 26 lis 2014, 20:24
- Posty: 35
- Skąd: Brzesko
- Auto: Opel Vectra B 1.8 16V LPG KOMBI
Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r
Mazda cx-5 2.0 FWD Benzyna 2019r.
Zrobiłem zrzut ekranu, programu diagnostycznego, jak obroty zatrzymują się na 1500 teraz jak jest ciepło to mam tak:
Trochę temperatura mnie zaniepokoiła 219 stopni F to ponad 100 stopni Celsjusza
Czy ktoś mógłby wrzucić zrzut ekranu z jego parametrami podczas pracy na postoju ?
Trochę temperatura mnie zaniepokoiła 219 stopni F to ponad 100 stopni Celsjusza
Czy ktoś mógłby wrzucić zrzut ekranu z jego parametrami podczas pracy na postoju ?
- Od: 26 lis 2014, 20:24
- Posty: 35
- Skąd: Brzesko
- Auto: Opel Vectra B 1.8 16V LPG KOMBI
Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r
Mazda cx-5 2.0 FWD Benzyna 2019r.
Ok, sprawa rozwiązana
przepustnica po powrocie miała 20% a powinna mieć 18% jak te plastiki się wy nagrzewały to się odkształcały :/ wymiana na inna rozwiązała dziwny problem z obrotami
przepustnica po powrocie miała 20% a powinna mieć 18% jak te plastiki się wy nagrzewały to się odkształcały :/ wymiana na inna rozwiązała dziwny problem z obrotami
- Od: 26 lis 2014, 20:24
- Posty: 35
- Skąd: Brzesko
- Auto: Opel Vectra B 1.8 16V LPG KOMBI
Mazda 6 2.0 Benzyna 2003r
Mazda cx-5 2.0 FWD Benzyna 2019r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6