Szarpanie na Pb i LPG , wibracje silnika , brak mocy.

Postprzez guzzler » 5 lip 2015, 17:52

Kilka dni temu podczas jazdy zaczęło delikatnie poszarpywać. Jako że jechalem na oparach LPG skojarzyłem to z tym faktem. Niestety po zatankowaniu do pełna objawy nie ustały. Najbardziej szarpie podczas przyśpieszania w przedziale 1500-3500 , szczególnie przy dużym obciążeniu silnika np. pod górkę lub na niskim biegu przy dynamiczniejszym depnięciu na gaz. Na Pb objawy podobne ale słabiej wyczuwalne. Podejrzewam układ zapłonowy bo podobno LPG jest bardziej wrażliwy na jego niedomagania.
Świece Denso irydowe wymienione około 10 000 km temu.
Zauważyłem że silnik ma dosyć duże wibracje, oraz tłusty klejący nalot w rurze przed przepustnicą ( plama )

Jakieś pomysły ? Ktoś w Was miał podobne objawy ?
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 16:14
Posty: 19
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas

Postprzez lysy2 » 7 lip 2015, 20:02

kable WN, najlepiej razem ze świecami
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez brodaM6 » 7 lip 2015, 21:06

Nie ma w 2006 takiego czegoś jak kable
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez guzzler » 7 lip 2015, 21:22

Byłem dziś u diagnosty na kompie i powiedział że parametry pracy bez obciążenia w pełnym zakresie obrotów są jak w nowym samochodzie. Zasugerował że wina leży prawdopodobnie po stronie instalacji LPG. Jeszcze w tym tygodniu podjadę do gazownika i napiszę co i jak.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 16:14
Posty: 19
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas

Postprzez Danmazda » 7 lip 2015, 21:56

guzzler napisał(a):diagnosty na kompie i powiedział że parametry pracy bez obciążenia w pełnym zakresie obrotów są jak w nowym samochodzie. Zasugerował że wina leży prawdopodobnie po stronie instalacji LPG.

Nie rozumiem :P Jak się to dzieje na pb i lpg to jak może auto być jak nowe <co?>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez guzzler » 8 lip 2015, 15:44

Już wyjaśniam. Robione były pomiary statyczne i tam wyszło wszystko dobrze tzn. wykluczono winę ukladu zapłonowego , dolotowego itp. Prawdopodobnie przez kłopoty z instalką LPG rozjechała się trochę mapa Pb i stąd czasami chwilowe szarpnięcia ( lekkie ) na benzynie.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 16:14
Posty: 19
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas

Postprzez lysy2 » 8 lip 2015, 22:32

brodaM6 napisał(a):Nie ma w 2006 takiego czegoś jak kable

Racja – polift :)
Niemniej dalej stawiam na układ zapłonowy.

:guzzler
Jeśli na Pb i LPG te same objawy, to raczej nie będzie to wina układu paliwowego...
Poza tym pomiary statyczne, to są jak rozumiem z definicji, robione bez obciążenia silnika i na wolnych obrotach, czyli w sytuacji, w której Twój problem nie występuje.
Szarpanie o którym piszesz pojawia się w wielu wątkach na forum, a ja sam to przerabiałem u siebie (w przedliftowym silniku) – obstawiam układ zapłonowy.
Daj znać, co to było.
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2014, 14:31
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY '02 2.3 + LPG

Postprzez Danmazda » 9 lip 2015, 23:44

lysy2 napisał(a):Niemniej dalej stawiam na układ zapłonowy.

Może być. Ale szarpnięcia może tez powodować sonda lambda.
Ja jeszcze nie spotkałem się z czymś takim jak lpg roztraja mapy pb.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez brodaM6 » 10 lip 2015, 05:36

Bo to jakaś ściema
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez TeGiO » 10 lip 2015, 13:56

Źle ustawione lpg zmienia korektę ECU przez co trudno jest wszystko dobrze ustawić, a po przełączeniu na pb, potrzeba trochę czasu aby wróciło do normy :)
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2013, 15:32
Posty: 86 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 1.8 2003r. LPG

Postprzez guzzler » 19 lip 2015, 13:07

UPDATE.

Byłem u gazownika. Wymienił filtry oraz wyczyścił wtryski które były mocno zabrudzone. Po tej operacji silnik zaczął pracować równo. Skontrolował parametry gazu na kompie i stwierdził że "gitara" i żebym się przejechał na próbę. Niestety nadal szarpał. Podpiął swoje zabawki i w drogę regulować. Przejechaliśmy około 30 km podczas których gościu stawał na głowie żeby było dobrze. Chwilami nawet nie szarpał ale po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu problem powracał. Facet stwierdził że ze swojej strony wyczerpał możiwości korekt i żebym sprawdził cewki. Nabyłem jedną cewkę na alledrogo i dzisiaj po kolei podmieniałem cewka po cewce. I dalej lipa , szarpie podczas przyśpieszania między 2k a 3k rpm.
Już nie wiem co dalej, problem pojawił się nagle podczas jazdy.
Macie jeszcze jakieś pomysły ?? :|
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 16:14
Posty: 19
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi 2006
2.0 147km
LR Omegas

Postprzez totalover » 19 lip 2015, 17:14

Mam ten sam problem na LPG. Ja obstawiam wine świec, kupiłem boscha i lipa są
Bede grał w gre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 19:07
Posty: 444 (6/7)
Skąd: Częstochowa
Auto: M3 2014 2.0 USA

Postprzez Grisza78 » 19 lip 2015, 17:27

Miałem podobny problem z szarpaniem podczas przyspieszania w zakresie 2000 do 3500 obrotów, tak samo na benzynie i LPG. Czasem wywalało błąd P2177. Uszkodzona okazała się sonda regulacyjna. Nowa to koszt ok 1100 pln, używaną kupiłem za 50 + 16 pln przesyłka i śmiga. Żadne testy nie pokazały niedomagania sondy, walczyłem z problemem kilka miesięcy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 mar 2014, 12:18
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 120KM '06r

Postprzez thing » 21 lip 2015, 11:26

którą sondę wymieniałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Grisza78 » 21 lip 2015, 12:07

Pierwszą od strony silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 mar 2014, 12:18
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 120KM '06r

Postprzez brodaM6 » 21 lip 2015, 16:31

Pozwolę sobie zacytować "
dobrzyn22 napisał(a):P2177 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga podczas jazdy lub przyspieszania

P2187 : Układ przygotowania mieszanki paliwa – mieszanka uboga na biegu jałowym

Układ będzie pracował na mieszance ubogiej, gdy wtryskiwacz nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa.

Stan mieszanki ubogiej może występować przy dużym zapotrzebowaniu na paliwo, gdy pompa paliwa nie nadąża z podawaniem wystarczającej ilości paliwa, na skutek zapchania filtra paliwa lub niedrożności przewodu paliwowego.

czyli resumując,kilka możliwych przyczyn:
-zanieczyszczone paliwo
-zapchany filtr paliwa
-załamane,lub niewłaściwie podłączone przewody paliwowe
-padająca pompa paliwa
-sonda lambda??

Sondę zostawił bym na koniec :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6