Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Czytałem na forum że taki remont to koło 2,5 tyś

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
w całych tych nerwach nie pamiętam rozmowy telefonicznej z mechanikiem. coś wspominał o wyciąganiu silnika, pomiarach. no i na pewno ktoś panewki-zamienniki wsadził. nie wspominając o tym, że głowica nie była planowana. ktoś szlifował ją papierem ściernym
jutro z rana będę rozmawiać z fachowcem. dlatego teraz siedzę na allegro w poszukiwaniu motoru/ choć z allegro ryzyko
tadziol czy widziałbyś sens robienia tak zajechanego silnika?

tadziol czy widziałbyś sens robienia tak zajechanego silnika?
jeżeli masz w pobliżu dobry warsztat typu Auto-szlif,to należy zasięgnąć u nich opinii.
najważniejsze to tłoki i korby,bo występują tylko jako OE i to nominał.jeżeli są ok,to można się pokusić o rozwiercenie bloku (jeżeli cylindry są do
) i wstawienie tulei.
głowica to pryszcz,planowanie powinna znieść.
uważam,że zawsze lepiej uratować to co masz niż kupować coś niewiadomego z "gwarancją rozruchową".
najważniejsze to tłoki i korby,bo występują tylko jako OE i to nominał.jeżeli są ok,to można się pokusić o rozwiercenie bloku (jeżeli cylindry są do

głowica to pryszcz,planowanie powinna znieść.
uważam,że zawsze lepiej uratować to co masz niż kupować coś niewiadomego z "gwarancją rozruchową".
no przesadziłem. robota 1tys., 3 tys za motor. przynajmniej taka mam nadzieje
co obejmowałby kapitalny remont tego silnika i jaki mógłby być koszt?
Dopisano 27 maja 2015, 11:26:
fakty:
jakiś helmut ingerował w silnik. wał był szlifowany bo jest zbyt gładki na ten przebieg. Panewki wymienione niestety na jakieś zamienniki, podobnie pierścienie(made in china). nie wiem jeszcze co z uszczelkami pod zaworami. pompa wody była spawana. no i ta głowica szlifowana papierem ściernym
.cylindry i tłoki całe.
wymyśliłem wraz z mechanikiem, żeby wymienić pierścienie, bo są wyrobione, maja luz i i to przez nie spala się olej. do tego uszczelki pod zaworami (nie wiem czy jest sens jeśli będą dobre). głowice splanować i wymienić pompę wody. panewki nie warto bo może wtedy tłok nie pasować. do wieczora dowiem się ile to mnie będzie kosztować.
myślę żeby z dexelii 5w30 przejść na jakiś olej 10w40. co o tym sądzicie?
PS. w sumie temat zaczyna być olejowy bo silnika chyba przeszczepiać nie będę.
Dopisano 27 maja 2015, 20:08:
wymiana uszczelniaczy(takoma), planowanie i uszczelka głowicy(oe), wymiana pierścieni(oe), pompy wody (aisin) oraz wszystkie płyny wycenione na 2200. liczę na ocenę kosztów przez tadziola jako uznanego na forum fachowca. do dyskusji zapraszam oczywiście wszystkich
co obejmowałby kapitalny remont tego silnika i jaki mógłby być koszt?
Dopisano 27 maja 2015, 11:26:
fakty:
jakiś helmut ingerował w silnik. wał był szlifowany bo jest zbyt gładki na ten przebieg. Panewki wymienione niestety na jakieś zamienniki, podobnie pierścienie(made in china). nie wiem jeszcze co z uszczelkami pod zaworami. pompa wody była spawana. no i ta głowica szlifowana papierem ściernym

wymyśliłem wraz z mechanikiem, żeby wymienić pierścienie, bo są wyrobione, maja luz i i to przez nie spala się olej. do tego uszczelki pod zaworami (nie wiem czy jest sens jeśli będą dobre). głowice splanować i wymienić pompę wody. panewki nie warto bo może wtedy tłok nie pasować. do wieczora dowiem się ile to mnie będzie kosztować.
myślę żeby z dexelii 5w30 przejść na jakiś olej 10w40. co o tym sądzicie?
PS. w sumie temat zaczyna być olejowy bo silnika chyba przeszczepiać nie będę.
Dopisano 27 maja 2015, 20:08:
wymiana uszczelniaczy(takoma), planowanie i uszczelka głowicy(oe), wymiana pierścieni(oe), pompy wody (aisin) oraz wszystkie płyny wycenione na 2200. liczę na ocenę kosztów przez tadziola jako uznanego na forum fachowca. do dyskusji zapraszam oczywiście wszystkich
Bardzo przyzwoita suma. Jedyne co mogę doradzić,to nie 10W-40,ale np: ELF 5W-30 900 SXR.
Z głowicą się trzeba postarać : wymienić uszczelniacze,wyczyścić zawory,dotrzeć,wyregulować luz zaworowy i będzie
Z głowicą się trzeba postarać : wymienić uszczelniacze,wyczyścić zawory,dotrzeć,wyregulować luz zaworowy i będzie

t34567 napisał(a):Dlaczego akurat ten olej polecasz? W czym jest lepszy od Dexelii, Mobil 1 czy innych?
Ten ELF to to samo co Dexalia, były nawet porównywane karty charakterystyki. Produkuje je ten sam koncern ( Total, ELF i Dexalia), więc nie ma sensu przepłacać za ten sam produkt.
To który Total mu odpowiada?bo o Elfa w UK ciężko 
Dodam że zużycia oleju u siebie jeszcze nie zauważywszy,a sprawdzam teraz praktycznie codziennie
Dodam że zużycia oleju u siebie jeszcze nie zauważywszy,a sprawdzam teraz praktycznie codziennie

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Do Naszych silników chyba Total Quartz 9000 Future 5W30 ( specyfikacja A5/B5). Zobacz jeszcze Valvoline Maxlife 5W30, bo też dobry olej a nie specjalnie drogi. U Nas chyba 30zł droższy od ELF'a.
Zwróć uwagę że instrukcje mają już też swoje lata. Ja mam zarówno PDF PL jak i książkę niemiecką. PDF mam wrażenie że wyszły jeszcze przed liftem i tam zalecany jest standard A1/A3 i lepkości do benzyn 5W30/5W20. W książce już mam A3/A5 i do tych lepkości dochodzi jeszcze 10W40. A1 jest powiązane z A5, czyli – "energooszczędne oleje o przedłużonej trwałości do wysokowydajnych silników o „ciasnym spasowaniu”. Natomiast A3 – "oleje do silników o „luźnym spasowaniu” . Tak naprawde to do Naszych Mazd można stosować zarówno A3 jak i A5 i sam się zastanawiałem nad A3, bo przeważnie wyższą lepkość i zapewnia "niby" lepszą ochronę silnika przy butowaniu. A5 to oszczędność paliwa i mniejsze opory. Pisałem nawet wczoraj z kolegą na PW który testował w M6 Valvoline Synpower 5W30 ( A3) i Synpower FE 5W30 (A5) i pisał że miał wrażenie że na FE (A5) samochód był bardziej elastyczny, co może właśnie bylo spowodowane mniejszymi oporami? Chociaż nie wiem czy w normalnej jeździe jest to do wychwycenia?
tadziol napisał(a):Z głowicą się trzeba postarać : wymienić uszczelniacze,wyczyścić zawory,dotrzeć,wyregulować luz zaworowy i będzie
mój mechanik twierdzi,że nie ma sensu regulować luzów zaworowych skoro wszystko chodziło do tej pory ok. oprócz tego że m6 brała olej
posłuchaj naszego przyjaciela tadziola..
niech przynajmniej sprawdzi ten luz zaworowy.. niewiele roboty, a jeden duży problem z głowy w razie czego..
niech przynajmniej sprawdzi ten luz zaworowy.. niewiele roboty, a jeden duży problem z głowy w razie czego..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6