Uszkodzony wał ?, napawanie, szlif wału

Postprzez plantex » 14 wrz 2011, 20:40

Witam.

Dzisiaj Mazda mojego brata wylądowała w mechanika – objaw --> klekotanie na wolnych obrotach + pojawiające się klekotanie przy 2 – 3 tys obrotów.
Na wolnych obrotach słychać to u bardziej pod pokrywą u góry , przy gazowaniu do 2k obr wyraźnie odzywa się dół.
Mechanik stwierdził (prawdopodobnie) panewka na wale.

W zw z tym kilka pytań:

Napawać/szlifować wał czy lepiej szukać używanego wału ? , jeśli tak to gdzie ?

W przypadku konkretnego uszkodzenia wału czy można go napawać ? Jeśli tak to jakim drutem ? ( coś na bazie kobaltu czy lepszej stali ? jakaś obróbka cieplna konieczna ?)

Czy wał w wersji (2.0 141KM) przed face-liftingiem jest taki sam jak w wersji po face-liftingu ?

Czy to jest w ogóle opłacalne czy lepiej szukać silnika w całości (może ma ktoś sprzedać) ?
Ostatnio edytowano 15 wrz 2012, 22:43 przez plantex, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sty 2011, 23:50
Posty: 9

Postprzez maarec » 14 wrz 2011, 21:21

ja mam problem ze spalaniem oleju, silnik też do remontu, ciężko o jednoznaczną wypowiedź na temat co robić i co się opłaca. Twoja sprawa też grubo wygląda. Przekładka może wyjść taniej ale pytanie co kupisz? a może też rozwalony i znowu remont ?

ja na razie czekam na wycenę naprawy – mechanik na urlopie a innym nie ufam.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez greg 82 » 14 wrz 2011, 22:19

a mozesz podac przebieg autka
Początkujący
 
Od: 24 sty 2011, 22:17
Posty: 19
Skąd: sosnowiec
Auto: M6 2.0 147Km,2006

Postprzez mikolaj » 15 wrz 2011, 01:35

plantex napisał(a):Jakieś rady ( napawać/szlifować wał czy lepiej szukać używanego wału ? , jeśli tak to gdzie ?)

Jak się da szlifnąć to szlifnąć, jak się nie da, to trzeba będzie nabyć nowy/używany.

plantex napisał(a):W przypadku konkretnego uszkodzenia wału czy można go napawać ? Jeśli tak to jakim drutem ? ( coś na bazie kobaltu czy lepszej stali ? jakaś obróbka cieplna konieczna ?)

Nie spotkałem się żeby ktoś robił takie cuda.

plantex napisał(a):Czy wał w wersji (2.0 141KM) przed face-liftingiem jest taki sam jak w wersji po face-liftingu ?

Z tego co mi wiadomo wał z silnika RF5C jest identyczny jak w RF7F (po lifcie)

plantex napisał(a):Czy to jest w ogóle opłacalne czy lepiej szukać silnika w całości (może ma ktoś sprzedać) ?

Z moich doświadczeń lepiej naprawiać, przynajmniej wiesz co masz pod maską.
Zadzwoń do MazVagTech w Mysłowicach, z moją mazdą poradzili sobie świetnie i niedrogo.
Jeżeli będziesz robił szlif wału, to będziesz musiał zaopatrzyć się w nowe panewki i szczerze mówiąc, bóg wie co jeszcze.. :(
Powodzenia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Hubix » 15 wrz 2011, 04:16

Kolega ma silnik benzynowy, nie wiem czy zauważyliście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

PostTen post został usunięty przez Gość 16 wrz 2011, 17:57.
Powód: porzadki

Postprzez Enduro » 24 wrz 2011, 23:48

plantex napisał(a):jakieś rady ( napawać/szlifować wał czy lepiej szukać używanego wału ? , jeśli tak to gdzie ?)...:(

jak juz to w b. dobrym warsztacie, a ten powinnien miec doswiadczenie co do obrobki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kowox44 » 28 wrz 2011, 22:58

Słyszałem ze napawają wały, podobno to chodzi ale tylko "podobno". Możesz kolego remontować silnik ale ktoś się musi na tym znać bo już widziałem ze niektórzy remontowali i później z powrotem to samo bo pseudo mechanik dal za dużo silikonu(raczej kleju do szyb) i poszedł w kanały olejowe i zatkało smarowanie. . .
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Postprzez Jaksa » 28 wrz 2011, 23:45

Panowie , napawac mozna wszystko :) pytanie kto i jak to robi , wiem z doswiadczenia ze takie naprawy maja krotkie nogi , dawno temu napawałem wał w mazdzie E2200 Van ( zwykły diesel 2,2 L ) nie było tylu czesci uzywanych jak teraz , niestety wał pękl po 2 dniach jazdy . Obecny silnik 2.0 benz . ma taki plus iz , panewki nie posiadaja zamkow ( to raczej wymysł Forda ) co przy braku smarowania obraca je w korbowodach nie niszczac az tak wału , wszystko zalezy jak dlugo silnik nie mial smarowania . Procedura jest prosta : Musisz kolego zdjac miske olejowa i sprawdzic co sie dzieje od spodu , gdy nie bedziesz pewien czy wał jest okej , wymontuj go totalnie z silnika ( niestety trzeba wyjac caly silnik ) i oddaj do punktu na pomiary . Generalnie masz na nim III szlify , panewki w oryginale nie sa drogie .
Uwazam ze jest szansa abys zamknąl sie w małej kwocie .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 29 wrz 2011, 09:20

Jaksa napisał(a):...sprawdzic co sie dzieje od spodu , gdy nie bedziesz pewien czy wał jest okej ,.. .

przy takich awariach.. nalezy e wal sprawdzic na maszynie,
ale to jest moje zdanie i moge sie mylic oczywiscie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 29 wrz 2011, 10:25

Robrt , oczywiscie masz racje , ja bym tak zrobil ale zyjemy w polsce , kazdy liczy pieniadze . Wyjecie /rozebranie silnika nie kosztuje 200 zl .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 29 wrz 2011, 12:27

Jaksa napisał(a):Robrt , oczywiscie masz racje , ja bym tak zrobil ale zyjemy w polsce , kazdy liczy pieniadze . Wyjecie /rozebranie silnika nie kosztuje 200 zl .....
tu masz nietety racje,
co najwyrazniej odzwierciedla sie w autach z uszkodzonymi silnikami, sprowadzonych przez handlarzy w celach sprzedazy. a takie lekkie uszkodzenie walu jest ewidentnie duzo tansze inz potem analiza sytuacji, co zrobic z otworem wiekosci piesci w bloku <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 30 wrz 2011, 17:13

Ja bym napawanie zdecydowanie odradzał, nie jestem znawcą silników ale na fizyce się trochę znam i ciężko mi jest sobie wyobrazić, że coś takiego może działać przy takich przeciążeniach.

Może wystarczy przeszlifować?

@plantex jak diagnoza?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Teperek » 1 paź 2011, 08:59

mikolaj napisał(a):Może wystarczy przeszlifować?


No tak, ale jak wał jest zajeżdżony że nie "wydaje" na żaden wymiar to mniemam że w tym celu napawają go. Aby móc wyszlifować na jakiś wymiar. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie :)
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2010, 11:09
Posty: 31 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 6 GY 2006 2.0CDTI 143KM
Jest: Mazda 6 GH 2008 2.0CDTI 140KM

Postprzez Enduro » 1 paź 2011, 09:56

Teperek napisał(a):...jak wał jest zajeżdżony że nie "wydaje" na żaden wymiar to mniemam że w tym celu napawają go. Aby móc wyszlifować na jakiś wymiar...

dokladnie tak, aby mozna go szlifowac chocby na ten minimalny wymiar, bo poprzez jego uszkodzenie brakuje matarialu no i szlif przez to jest niewykonalny (chodzi o normalny wymiar dopuszczalny przez fabryke)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jarmarc » 13 paź 2011, 22:43

Odradzam szlifowanie wału, a tym bardziej jego napawanie. Miałem szlifowany wał, teraz leży w garażu w dwóch osobnych częściach (tanio sprzedam ;) ).
Rozmawiałem z mechanikami i tego raczej nie polecają w Mazdach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 sie 2008, 22:50
Posty: 9
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2003 Kombi

Postprzez Enduro » 14 paź 2011, 00:23

w sumie nie ma to jak nowmianaly tj. bez przejsc, ale jak wiadomo nowy jest drogi..
E.
Ostatnio edytowano 25 sie 2012, 16:18 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 14 paź 2011, 01:54

To jest właśnie to.

W silnikach starej generacji np. w maszynach rolniczych silnik padał poprzez naturalne zużycie.

Niskie ciśnienie oleju – szlif wału, nowe tuleje tłoki itp.

Wał przechodził kilka szlifów i działał kilkadziesiąt lat.

W silniku Mazdy, moim zdaniem szlify, napawanie odpadają. Zastanawia mnie fakt czy producent przewiduję w ogóle coś takiego jak szlif wału ?

Wał w tym silniku jest delikatny. Auto trzymać na obrotach, dobre smarowanie, nie dusić silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Jaksa » 14 paź 2011, 09:57

Hubix napisał(a):Zastanawia mnie fakt czy producent przewiduję w ogóle coś takiego jak szlif wału ?
Przewiduje 3 szlify na 100% , troche motorków mam juz zrobionych , napawanie odradzam.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hubix » 14 paź 2011, 10:43

Ok Jaksa zwracam honor.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6