Uszkodzony wał ?, napawanie, szlif wału
1, 2
Witam.
Dzisiaj Mazda mojego brata wylądowała w mechanika – objaw --> klekotanie na wolnych obrotach + pojawiające się klekotanie przy 2 – 3 tys obrotów.
Na wolnych obrotach słychać to u bardziej pod pokrywą u góry , przy gazowaniu do 2k obr wyraźnie odzywa się dół.
Mechanik stwierdził (prawdopodobnie) panewka na wale.
W zw z tym kilka pytań:
Napawać/szlifować wał czy lepiej szukać używanego wału ? , jeśli tak to gdzie ?
W przypadku konkretnego uszkodzenia wału czy można go napawać ? Jeśli tak to jakim drutem ? ( coś na bazie kobaltu czy lepszej stali ? jakaś obróbka cieplna konieczna ?)
Czy wał w wersji (2.0 141KM) przed face-liftingiem jest taki sam jak w wersji po face-liftingu ?
Czy to jest w ogóle opłacalne czy lepiej szukać silnika w całości (może ma ktoś sprzedać) ?
Dzisiaj Mazda mojego brata wylądowała w mechanika – objaw --> klekotanie na wolnych obrotach + pojawiające się klekotanie przy 2 – 3 tys obrotów.
Na wolnych obrotach słychać to u bardziej pod pokrywą u góry , przy gazowaniu do 2k obr wyraźnie odzywa się dół.
Mechanik stwierdził (prawdopodobnie) panewka na wale.
W zw z tym kilka pytań:
Napawać/szlifować wał czy lepiej szukać używanego wału ? , jeśli tak to gdzie ?
W przypadku konkretnego uszkodzenia wału czy można go napawać ? Jeśli tak to jakim drutem ? ( coś na bazie kobaltu czy lepszej stali ? jakaś obróbka cieplna konieczna ?)
Czy wał w wersji (2.0 141KM) przed face-liftingiem jest taki sam jak w wersji po face-liftingu ?
Czy to jest w ogóle opłacalne czy lepiej szukać silnika w całości (może ma ktoś sprzedać) ?
Ostatnio edytowano 15 wrz 2012, 22:43 przez plantex, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 8 sty 2011, 23:50
- Posty: 9
ja mam problem ze spalaniem oleju, silnik też do remontu, ciężko o jednoznaczną wypowiedź na temat co robić i co się opłaca. Twoja sprawa też grubo wygląda. Przekładka może wyjść taniej ale pytanie co kupisz? a może też rozwalony i znowu remont ?
ja na razie czekam na wycenę naprawy – mechanik na urlopie a innym nie ufam.
ja na razie czekam na wycenę naprawy – mechanik na urlopie a innym nie ufam.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
plantex napisał(a):Jakieś rady ( napawać/szlifować wał czy lepiej szukać używanego wału ? , jeśli tak to gdzie ?)
Jak się da szlifnąć to szlifnąć, jak się nie da, to trzeba będzie nabyć nowy/używany.
plantex napisał(a):W przypadku konkretnego uszkodzenia wału czy można go napawać ? Jeśli tak to jakim drutem ? ( coś na bazie kobaltu czy lepszej stali ? jakaś obróbka cieplna konieczna ?)
Nie spotkałem się żeby ktoś robił takie cuda.
plantex napisał(a):Czy wał w wersji (2.0 141KM) przed face-liftingiem jest taki sam jak w wersji po face-liftingu ?
Z tego co mi wiadomo wał z silnika RF5C jest identyczny jak w RF7F (po lifcie)
plantex napisał(a):Czy to jest w ogóle opłacalne czy lepiej szukać silnika w całości (może ma ktoś sprzedać) ?
Z moich doświadczeń lepiej naprawiać, przynajmniej wiesz co masz pod maską.
Zadzwoń do MazVagTech w Mysłowicach, z moją mazdą poradzili sobie świetnie i niedrogo.
Jeżeli będziesz robił szlif wału, to będziesz musiał zaopatrzyć się w nowe panewki i szczerze mówiąc, bóg wie co jeszcze..
Powodzenia!
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
plantex napisał(a):jakieś rady ( napawać/szlifować wał czy lepiej szukać używanego wału ? , jeśli tak to gdzie ?)...
jak juz to w b. dobrym warsztacie, a ten powinnien miec doswiadczenie co do obrobki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Słyszałem ze napawają wały, podobno to chodzi ale tylko "podobno". Możesz kolego remontować silnik ale ktoś się musi na tym znać bo już widziałem ze niektórzy remontowali i później z powrotem to samo bo pseudo mechanik dal za dużo silikonu(raczej kleju do szyb) i poszedł w kanały olejowe i zatkało smarowanie. . .
- Od: 24 lip 2009, 23:17
- Posty: 15
- Skąd: POLSKA
- Auto: Oczywiście mazda6 CITD
Panowie , napawac mozna wszystko
pytanie kto i jak to robi , wiem z doswiadczenia ze takie naprawy maja krotkie nogi , dawno temu napawałem wał w mazdzie E2200 Van ( zwykły diesel 2,2 L ) nie było tylu czesci uzywanych jak teraz , niestety wał pękl po 2 dniach jazdy . Obecny silnik 2.0 benz . ma taki plus iz , panewki nie posiadaja zamkow ( to raczej wymysł Forda ) co przy braku smarowania obraca je w korbowodach nie niszczac az tak wału , wszystko zalezy jak dlugo silnik nie mial smarowania . Procedura jest prosta : Musisz kolego zdjac miske olejowa i sprawdzic co sie dzieje od spodu , gdy nie bedziesz pewien czy wał jest okej , wymontuj go totalnie z silnika ( niestety trzeba wyjac caly silnik ) i oddaj do punktu na pomiary . Generalnie masz na nim III szlify , panewki w oryginale nie sa drogie .
Uwazam ze jest szansa abys zamknąl sie w małej kwocie .
Uwazam ze jest szansa abys zamknąl sie w małej kwocie .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):...sprawdzic co sie dzieje od spodu , gdy nie bedziesz pewien czy wał jest okej ,.. .
przy takich awariach.. nalezy e wal sprawdzic na maszynie,
ale to jest moje zdanie i moge sie mylic oczywiscie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Robrt , oczywiscie masz racje , ja bym tak zrobil ale zyjemy w polsce , kazdy liczy pieniadze . Wyjecie /rozebranie silnika nie kosztuje 200 zl .....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tu masz nietety racje,Jaksa napisał(a):Robrt , oczywiscie masz racje , ja bym tak zrobil ale zyjemy w polsce , kazdy liczy pieniadze . Wyjecie /rozebranie silnika nie kosztuje 200 zl .....
co najwyrazniej odzwierciedla sie w autach z uszkodzonymi silnikami, sprowadzonych przez handlarzy w celach sprzedazy. a takie lekkie uszkodzenie walu jest ewidentnie duzo tansze inz potem analiza sytuacji, co zrobic z otworem wiekosci piesci w bloku

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja bym napawanie zdecydowanie odradzał, nie jestem znawcą silników ale na fizyce się trochę znam i ciężko mi jest sobie wyobrazić, że coś takiego może działać przy takich przeciążeniach.
Może wystarczy przeszlifować?
@plantex jak diagnoza?
Może wystarczy przeszlifować?
@plantex jak diagnoza?
- Od: 24 mar 2008, 21:54
- Posty: 260
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km
mikolaj napisał(a):Może wystarczy przeszlifować?
No tak, ale jak wał jest zajeżdżony że nie "wydaje" na żaden wymiar to mniemam że w tym celu napawają go. Aby móc wyszlifować na jakiś wymiar. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie
Było FF MK1 2002 1.6, jest Mazda 6 2006 2.0 CDTI
Teperek napisał(a):...jak wał jest zajeżdżony że nie "wydaje" na żaden wymiar to mniemam że w tym celu napawają go. Aby móc wyszlifować na jakiś wymiar...
dokladnie tak, aby mozna go szlifowac chocby na ten minimalny wymiar, bo poprzez jego uszkodzenie brakuje matarialu no i szlif przez to jest niewykonalny (chodzi o normalny wymiar dopuszczalny przez fabryke)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Odradzam szlifowanie wału, a tym bardziej jego napawanie. Miałem szlifowany wał, teraz leży w garażu w dwóch osobnych częściach (tanio sprzedam
).
Rozmawiałem z mechanikami i tego raczej nie polecają w Mazdach.
Rozmawiałem z mechanikami i tego raczej nie polecają w Mazdach.
- Od: 1 sie 2008, 22:50
- Posty: 9
- Skąd: Namysłów
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM 2003 Kombi
w sumie nie ma to jak nowmianaly tj. bez przejsc, ale jak wiadomo nowy jest drogi..
E.
E.
Ostatnio edytowano 25 sie 2012, 16:18 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To jest właśnie to.
W silnikach starej generacji np. w maszynach rolniczych silnik padał poprzez naturalne zużycie.
Niskie ciśnienie oleju – szlif wału, nowe tuleje tłoki itp.
Wał przechodził kilka szlifów i działał kilkadziesiąt lat.
W silniku Mazdy, moim zdaniem szlify, napawanie odpadają. Zastanawia mnie fakt czy producent przewiduję w ogóle coś takiego jak szlif wału ?
Wał w tym silniku jest delikatny. Auto trzymać na obrotach, dobre smarowanie, nie dusić silnika.
W silnikach starej generacji np. w maszynach rolniczych silnik padał poprzez naturalne zużycie.
Niskie ciśnienie oleju – szlif wału, nowe tuleje tłoki itp.
Wał przechodził kilka szlifów i działał kilkadziesiąt lat.
W silniku Mazdy, moim zdaniem szlify, napawanie odpadają. Zastanawia mnie fakt czy producent przewiduję w ogóle coś takiego jak szlif wału ?
Wał w tym silniku jest delikatny. Auto trzymać na obrotach, dobre smarowanie, nie dusić silnika.
Przewiduje 3 szlify na 100% , troche motorków mam juz zrobionych , napawanie odradzam.Hubix napisał(a):Zastanawia mnie fakt czy producent przewiduję w ogóle coś takiego jak szlif wału ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6