Brak mocy na zimnym silniku

Postprzez Jarpen83 » 11 paź 2010, 20:54

Pisałem już o tym próbując podkleić się pod inny temat, ale odzew był znikomy więc przypominam się jeszcze raz i bardzo proszę o pomoc.
Niedawno stałem się posiadaczem wspaniałej Madzi 6 2.0 benzyna z AT z 2004r. Generalnie wypas, ale..., gdy silnik jest zimny wyraźnie brakuje mu mocy przy starcie. Auto rusza, bardzo powoli wkręca się na obroty, po czym po osiągnięciu 2000 rpm głowę urywa i idzie jak burza :) . Wrażenie jest takie jakby startował z za wysokiego biegu, a po ok 100m redukował na niższy bieg i wtedy odżywał. Skrzynia sprawdzona, pracuje prawidłowo. Wygląda na to jakby brakowało mocy przy niskich obrotach. Jak się rozgrzeje problem znika, jednak z piskiem ruszyć też się nie da. Szukając problemów wymieniłem świece, przewody WN, wyczyściłem zawór biegu jałowego, wymieniłem olej w skrzyni. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy ktoś miał podobny problem? Szczególnie cenne byłyby uwagi od jeżdżących automatem. Jeśli macie jakieś pomysły jak to wyeliminować będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
Jarpen
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 13:51
Posty: 8
Skąd: Polska
Auto: M6 2004 2.0 16V AT

Postprzez Milek1 » 25 paź 2010, 22:03

Mam to samo , skrzynia jest w porządku . Automaty na zimnym oleju w każdym aucie zachowują się inaczej, opóźniają zmianę biegu ;–)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2009, 23:52
Posty: 15
Skąd: Płock
Auto: Mazda 3

Postprzez Jarpen83 » 5 wrz 2011, 14:58

Witam

Opisywałem swój problem już wcześniej i nadal nie udało mi się go rozwiązać. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=106407&p=1813390#p1813390 Duże prawdopodobieństwo, że to wina przepływomierza powietrza, który jak jest zimny zwyczajnie kłamie. Nie mam niestety nikogo znajomego z podobną mazdą i nie mam jak sprawdzić czy to faktycznie to, a kupować nowy nie będąc pewnym, że w nim tkwi problem też mi się nie uśmiecha. Stąd moja ogromna prośba do forumowiczów z Trójmiasta. Jeśli ktoś z was mógłby pomóc i pożyczyć dosłownie na 5 minut swój przepływomierz, byłbym ogromnie wdzięczny, a na dowód mojej wdzięczności mała weselna połóweczka też się znajdzie. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 13:51
Posty: 8
Skąd: Polska
Auto: M6 2004 2.0 16V AT

Postprzez Grucha » 5 wrz 2011, 15:17

To nie wina przeplywki , gdzies opisany byl kiedys problem z Virsami bodajze – poszukaj

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2011, 15:40

Jarpen83 napisał(a):Opisywałem swój problem już wcześniej i nadal nie udało mi się go rozwiązać

to nalezy go tam kontynuowac...

lacze watki... jeden problem = jeden temat

oki?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Jarpen83 » 5 wrz 2011, 19:24

kristofc napisał(a):To nie wina przeplywki , gdzies opisany byl kiedys problem z Virsami bodajze – poszukaj


Z tego co udało mi się wyczytać to system VRIS montowany był w silnikach serii K u mnie jest silnik LF no chyba, że się mylę.


67igor1 napisał(a): lacze watki... jeden problem = jeden temat


Dzięki za zainteresowanie, ale problem jest nowy ponieważ potrzebuję dobrej duszy, która mnie poratuje, a temat postu mówił dokładnie o co mi teraz chodzi i do kogo jest skierowana prośba.

Nadal bardzo proszę jeśli ktoś z okolic Trójmiasta może pomóc i poratuje na chwilkę swoją przepływką celem wyeliminowania kolejnej tezy, że w tym tkwi problem.

Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2010, 13:51
Posty: 8
Skąd: Polska
Auto: M6 2004 2.0 16V AT

Postprzez Wojtek » 5 wrz 2011, 19:56

Jarpen83 napisał(a):Nadal bardzo proszę jeśli ktoś z okolic Trójmiasta może pomóc i poratuje na chwilkę swoją przepływką celem wyeliminowania kolejnej tezy, że w tym tkwi problem.

popieram... ;)
Czy znajdzie sie ktos?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez matys0644 » 5 wrz 2011, 21:18

u mnie na zimnym auto jest dużo żywsze,ochoczo reaguje na pedał gazu lepiej niż na ciepłym ale to podejżewam za sprawą bogatej mieszanki,jedyne co to dłużej trzyma na pierwszym biegu gdzieś tak do 2tys obr
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2008, 17:16
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2004
2,3 AWD+ automat

Postprzez gegog1987 » 1 paź 2015, 10:58

Witam.
Jestem tu nowy ale od niedawna mam problem z moją Mazdą 6 kombi 1.8 benzyna lpg 2003 rok.
Brak mocy na zimnym silniku.
Wymienione kable zapłonowe, cewka, świece i nadal nic nie pomogło, włącza się kontrolka silnika i błąd który pokazuje to wypadanie zapłonu na drugim cylindrze, przed wymiana cewki ten błąd był na pierwszym cylindrze, ciśnienie na cylindrach sprawdzone i wszystko jest w normie.
Przeczyściłem przepływomierz, jeszcze nie ruszałem przepustnicy ale na pewno jest brudna. Co jeszcze mogę z tym zrobić?
Proszę o jakieś konkretne rady
gegog1987
 

Postprzez Krzysiek1980 » 3 paź 2015, 19:19

U kumpla były podobne objawy, tyle że nawet na ciepłym silniku jak dodawał gazu to go muliło i tracił moc, do tego mu gasł w nieoczekiwanych momentach, falowanie obrotów itp. Odpowiedzialny był za to czujnik położenia wału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez gegog1987 » 28 paź 2015, 17:56

witam ponownie
Nadal nie rozwiązałem mojego problemu. Wyczyściłem jeszcze przepływomierz, przepustnice, czujnik wałka rozrządu, wymiana sondy lambda i nadal nic a wręcz przeciwnie z dnia na dzień coraz gorzej. Doszło do tego ze gaśnie na jałowym biegu gdy silnik jest zimny, brak mocy jakby dławił się, trochę szarpie. Po przejechaniu około 4 km samochód zaczyna działać jak trzeba. Co jeszcze mogę zrobić?
Może wina katalizatora?
gegog1987
 

Postprzez Krzysiek1980 » 28 paź 2015, 19:24

A podpinałeś pod komputer?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez gegog1987 » 2 lis 2015, 11:32

Oczywiście że podpinałem pod komputer. Gdy tylko jadę na benzynie nie ma żadnych błędów. Gdy na lpg jest błąd wypadania zapłonów na drugim cylindrze ale tylko w gdy silnik nie jest rozgrzany, gdy go rozgrzeje na pb i przełącze na lpg też nie wyskakuje check, Wszystko się dzieje na zimnym silniku aż do momentu osiągnięcia 90 stopni C. podejrzewam że to może być katalizator

Dopisano 2 lis 2015, 11:35:

Jeszcze był błąd ubogiej mieszanki ale po wymianie sondy tego błędu już nie ma. niestety problem z słaba mocą na zimnym silniku nadal wysępuje oraz gaśniecie auta na jałowym biegu do momentu rozgrzania samochodu
gegog1987
 

Postprzez swirek2001 » 3 lis 2015, 09:57

Miałem podobne objawy. Wymieniłem nawet reduktor od LPG ale to też nie pomogło.
W moim przypadku przełączenie na gaz następowało za szybko, zanim silnik się porządnie nagrzał. Został zmieniony typ czujnika temperatury w reduktorze i wyregulowana instalacja.
Teraz przełączenie z benzyny na gaz odbywa się po porządnym rozgrzaniu silnika i problemy zniknęły.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2009, 21:34
Posty: 14
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 (1,8 GG, 2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6