Urwana część od obudowy filtra powiterza. Skutki

Postprzez melass » 20 kwi 2009, 15:12

Dzisiaj przez przypadek ułamał mi się pipek/cypek od obudowy filtra na którym był wężyk. Praca motoru bez zmian. Wie ktoś od czego jest ten wężyk i jaką role spełnia? I czy tak można jeżdzić?


Obrazek
Ostatnio edytowano 19 sty 2012, 02:48 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 15:22

TUTAJ masz to opisane.
Mnie też to pękło jak pierwszy raz wymieniałem filtr powietrza. Wziąłem śrubę 6 przewierciłem wzdłuż (żeby był przelot) i wkręciłem ją w obudowę zamiast tego co zostało. Działą wyśmienicie i jest szczelne.
Nie próbuj żadnych klejów – szkoda czasu.

melass napisał(a):I czy tak można jeżdzić?

z 1000km tak zrobiłem. Też nie zauważyłem różnicy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez melass » 20 kwi 2009, 15:57

Kuzwa niezłe informacje ten koleś zamieścił...
Dałeś mi dobry pomysł z tym przewierceniem, i tak zrobie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 16:09

melass napisał(a):Dałeś mi dobry pomysł z tym przewierceniem, i tak zrobie...

to tylko dodam, że przewiercenie śruby 6 wzdłuż, na długości ok. 3- 4 cm nie jest proste :)
Chyba dopiero trzecią przewierciłem prosto (2 wiertła złamałem bo chciałem za szybko :P)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez JAREK » 20 kwi 2009, 21:31

Po co tyle zachodu zajedź do gazownika oni mają takie końcówki z gwintem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez Enduro » 20 kwi 2009, 21:35

[quote="melass"] Wie ktoś od czego jest ten wężyk i jaką role spełnia? I czy tak można jeżdzić?

tym wezykiem zasysane jest powietrze do systemu pompy Vaku
( od EGR-a, Trubo...)
i wymagane jest, aby bylo filtrowane
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 20 kwi 2009, 22:23

JAREK tylko weź tu w UK znajdz gazownika :) No wiesz mnie tak czasem nazywają ale to chyba nie od zawodu hahaha

Grzyby nic nie wierciłem tylko powiekszyłem tylko dziurke i włożyłem gumową rurke na którą nałożylem wężyk i chula.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Jaksa » 20 kwi 2009, 22:28

melass napisał(a): tylko weź tu w UK znajdz gazownika
... <lol> ... musisz do PL podjechać :) tutaj jeszcze moda na instalacje . ( co prawda juz zanikająca ale zakłady funkcjonują )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez melass » 20 kwi 2009, 22:43

Za takim pipkiem chyba nie ma sensu jechać do PL... No chyba że tutejszy ebay <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Jaksa » 20 kwi 2009, 22:46

melass napisał(a):Za takim pipkiem chyba nie ma sensu jechać do PL...
Pewnie ze nie – żartowałem <lol> zrób tak jak napisał Mariusz ( Grzybuś ) lub cos w tym stylu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 20 kwi 2009, 22:51

ja, u siebie po identycznym uszkodzeniu,
po nawierceniu otworu w miejscu gdyie jest ten czcek,
wsadzilem w dyiure gumowa przetoke
a w koniec wezyka wcisnelem plastikowa koncowke
w celu usztywnienia
i przez to jest to elastyczne rozwiazanie
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 20 kwi 2009, 22:59

Enduro ja mam podobnie i narazie jest spoko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Grzyby » 20 kwi 2009, 23:14

melass napisał(a):Grzyby nic nie wierciłem tylko powiekszyłem tylko dziurke i włożyłem gumową rurke na którą nałożylem wężyk i chula

druciarstwo :P <lol> ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6