Nietypowy dzwięk silnika- jak zdiagnozować
1, 2
Heloł,
Kilka dni temu odkryłem dziwny dzwięk dochodzący z prawej strony silnika.Dzwięk ten występuje przy zimnym silniku, natomiast gdy silnik jest nagrzany to jego intensywność jest minimalna. (Webasto wykluczone)
Czy macie jakiegoś pomysła- co to może być???
Dzwięk przypomina jakby ocieranie się metalowych elementów, lekkie chrobotanie, itp. – słyszalny jes w tle pracy silnika.
Poniżej link do dzwięku- http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=qzym
B.proszę o podpowiedzi??
Kilka dni temu odkryłem dziwny dzwięk dochodzący z prawej strony silnika.Dzwięk ten występuje przy zimnym silniku, natomiast gdy silnik jest nagrzany to jego intensywność jest minimalna. (Webasto wykluczone)
Czy macie jakiegoś pomysła- co to może być???
Dzwięk przypomina jakby ocieranie się metalowych elementów, lekkie chrobotanie, itp. – słyszalny jes w tle pracy silnika.
Poniżej link do dzwięku- http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=qzym
B.proszę o podpowiedzi??
Ostatnio edytowano 3 lis 2008, 15:28 przez qzym, łącznie edytowano 1 raz
qzym, fotorelacje to Waluś ma w podpisie zawsze.
On przeniósł Twojego posta z eksploatacji do tego działu.
On przeniósł Twojego posta z eksploatacji do tego działu.
Na 90% to pasek rozrządu ocierający się o koło pasowe
Przeczytaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46388&highlight=mlaskanie
PS
Nie przypuszczałem, że w M6 to też się zdarza
Przeczytaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46388&highlight=mlaskanie
PS
Nie przypuszczałem, że w M6 to też się zdarza
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
qzym napisał(a):dziwny dzwięk dochodzący z prawej strony silnika,występuje przy zimnym silniku,przypomina jakby ocieranie się metalowych elementów, lekkie chrobotanie,
niestety, ale obecnie nie moge odsluchac foni ze wzgledow tech..
ale:
jesli to chrobotanie wystepuje w okolicach ok. 2000 obr/min,
to jest to wg. moich spostrzezen pompa podcisnienia...
jest ona po prawej stronie motoru przy baterii.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):obecnie nie moge odsluchac foni ze wzgledow tech
U mnie na stronce też nie było dźwieku, zapisałem lokalnie plik i ściągnałem jakiś alternatywny codec dla 3gp
PS
Moim zdaniem tak nie brzmi vacum
Enduro napisał(a):jest ona po prawej stronie motoru przy baterii.
To raczej lewa strona – choć to pojęcie względne
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):To raczej lewa strona – choć to pojęcie względne :)Enduro napisał(a):jest ona po prawej stronie motoru przy baterii.
ja tu podaje jej polozenie jak stoisz przed autem
bo jak siedzisz za sterem to niewiele zobaczysz....
nie mowiac o probach naprawczych,
ale to fakt ze to kwestja wzgledna po ktorej stronie jast pompa podcisnienia
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ja tu podaje jej polozenie jak stoisz przed autem
Spoko
Najważniejsze to sie dogadać
Odpaliłeś plik?Porównaj z moim DITD
http://s72.photobucket.com/albums/i190/ ... CF4836.flv
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Osłuchałem dzisiaj wszystko dokładnie stetoskopem.
Faktycznie może być rozrząd. Dzwięk jest podwójnie opóźniony w stosunku do obrotów silnika, a więc rozrząd- tylko co???.
Nie miałem czasy pozdejmować osłon ale niebawem to zrobię.
Dzwięk jest po prawej stronie silnika- w kierunku jazdy oczywiście.
Dzieki za sugestie- problem dalej zgłębiam
Faktycznie może być rozrząd. Dzwięk jest podwójnie opóźniony w stosunku do obrotów silnika, a więc rozrząd- tylko co???.
Nie miałem czasy pozdejmować osłon ale niebawem to zrobię.
Dzwięk jest po prawej stronie silnika- w kierunku jazdy oczywiście.
Dzieki za sugestie- problem dalej zgłębiam
Ostatnio edytowano 3 lis 2008, 15:30 przez qzym, łącznie edytowano 1 raz
qzym napisał(a):Faktycznie może być rozrząd. Dzwięk jest podwójnie opóźniony w stosunku do obrotów silnika, a więc rozrząd- tylko co?.
Wiesz, że wał korbowy obraca sie dwa razy szybciej od wałka rozrządu?
Czytałeś moje posty????????
Czytałeś linki, które wkleiłem?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
No przecież to zapodałem
!!!
Cytat"
"Faktycznie może być rozrząd. Dzwięk jest podwójnie opóźniony w stosunku do obrotów silnika"
koniec cytatu.
Pytanie "tylko co?" dotyczy które części ocierają!!
Zapewne masz rację że to koło pasowe ale ja jeszcze nie mam pewności bo nie miałem czasu tam zajrzeć.
Przejrzałem Twoje linki- by się zgadzało- ale jeszcze to sprawdzę

Cytat"
"Faktycznie może być rozrząd. Dzwięk jest podwójnie opóźniony w stosunku do obrotów silnika"
koniec cytatu.
Pytanie "tylko co?" dotyczy które części ocierają!!
Zapewne masz rację że to koło pasowe ale ja jeszcze nie mam pewności bo nie miałem czasu tam zajrzeć.
Przejrzałem Twoje linki- by się zgadzało- ale jeszcze to sprawdzę
Witam
Od około 3 miesięcy z okolic rozrządu dobiega dziwny dźwięk, ma to miejsce w sytuacji gdy samochód postoi 3-4 dni. Rozrząd wymieniany 50 tys. km temu, pasek klinowy i rolki nie są w najlepszym stanie przypuszczam że to to proszę o opinię.
Dzięki
Od około 3 miesięcy z okolic rozrządu dobiega dziwny dźwięk, ma to miejsce w sytuacji gdy samochód postoi 3-4 dni. Rozrząd wymieniany 50 tys. km temu, pasek klinowy i rolki nie są w najlepszym stanie przypuszczam że to to proszę o opinię.
Dzięki
Ostatnio edytowano 23 sie 2014, 19:51 przez suvi1, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 3 sty 2014, 08:28
- Posty: 23
- Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM
suvi1 napisał(a):...pasek klinowy i rolki nie są w najlepszym stanie ...
do wymiany.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Jestem po wymianie paska klinowego rolki napinacza koła pasowego alternatora, nie zostało wymienione rolka prowadząca ( nie wiem dlaczego zobaczyłem to dopiero na rachunku, mieli sprawdzić co jest do wymiany i wymienić). I niestety znowu pojawił się ten dźwięk tylko tym razem po 4 sek. ustąpił. Proszę o opinie co to może być, może ta nie wymieniona rolka prowadząca.
Pozdrawiam
Jestem po wymianie paska klinowego rolki napinacza koła pasowego alternatora, nie zostało wymienione rolka prowadząca ( nie wiem dlaczego zobaczyłem to dopiero na rachunku, mieli sprawdzić co jest do wymiany i wymienić). I niestety znowu pojawił się ten dźwięk tylko tym razem po 4 sek. ustąpił. Proszę o opinie co to może być, może ta nie wymieniona rolka prowadząca.
Pozdrawiam
- Od: 3 sty 2014, 08:28
- Posty: 23
- Auto: MAZDA 6 2,5 t 250 KM
suvi1 napisał(a):...może być, może ta nie wymieniona rolka prowadząca.
..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6