Błąd P0102 oraz błąd P0113

Postprzez casperii » 14 gru 2016, 20:54

Panowie, dziś po wymianie rozrusznika na desce mam choinkę o to błędy:
===DTC P0102-FF===
Kod: P0102 – Zbyt niska warto__ na wej_ciu obwodu przep_ywomierza MAF.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END DTC P0102-FF===

===DTC P0113-FF===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Niesprawny czujnik
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
Bardzo niska temperatura otoczenia.
Nieprawidłowe połączenie
Nieprawidłowe VREF.
Otwarty obwód SIGRTN
===END DTC P0113-FF===

===DTC P0113-C===
Kod: P0113 – Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysoka warto__ na wej_ciu czujnika IAT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie sygna_u z VBATT lub vref.
Czujnik by_ wcze_niej od__czony.
Niesprawny czujnik
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
Bardzo niska temperatura otoczenia.
Nieprawidłowe połączenie
Nieprawidłowe VREF.
Otwarty obwód SIGRTN
===END DTC P0113-C===


Próbowałem to wykasować lecz bezsilnie, błędy od razu wracają. Czy mechanik coś mógł nie podłączyć lub przerwać? Co mogę sprawdzić w przy blokowych warunkach?
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez tadziol » 15 gru 2016, 09:38

Czy masz podpięty przepływomierz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez casperii » 15 gru 2016, 20:21

Nie mam żadnej wtyczki podpiętej pod przepływomierz – tak powinno być bo nie pamiętam sam nawet jak to było wcześniej:
Załączniki
20161215_182751.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez tadziol » 15 gru 2016, 21:08

Nie masz podpiętej i stad te błędy. Poszukaj jej w okolicach obudowy filtra i podłącz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez casperii » 15 gru 2016, 22:30

Ok, dzięki. Faktycznie partacz – mechanik odłączył tą kostkę. A proszę napisz mi jeszcze czy z tego też powodu komputer na wyświetlaczu w pozycji REMING cały czas pokazuje kreseczki ----- i czy te błędy same się skasują za XX km, czy muszę ingerować?
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez dobrzyn22 » 15 gru 2016, 23:17

przejedziesz kilkanaście/kilkadziesiąt km i powinno wrócić do normy.
Co do błędów – zobaczysz po podłączeniu i odpaleniu...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6