Zamiana silnika 121 km na 136 km

Postprzez czuryl » 22 wrz 2015, 07:22

Witam

Posiadam silnik do Mazdy 6 z 2003r. 136 KM i chciałbym wsadzić go do Mazdy 6 ale 121 KM 2005r.
Czy sama przekładka jest bezproblemowa? Czy w ogóle się nadaje do takiej przekładki?
Czy wystarczy sam silnik czy jeszcze jakieś inne rzeczy? (zegary, komputer i inne)
Proszę o podpowiedź czy bawić się w taką wymianę/
czuryl
 

Postprzez badray » 24 wrz 2015, 16:14

Powinien wejść bez problemu, ale dalej będziesz miał 121 km. 136km i 121km to ten sam silnik, tylko inna mapa ECU w komputerze. Więc jak jednostkę 121km masz sprawną to taniej wyjdzie zmienić mapę ECU w niej :).
Początkujący
 
Od: 14 sie 2015, 18:00
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 6 2003 MZR-CD 2.0 RF5C 136KM 238kkm

Wielki fan mazdy :)

Postprzez Bartek2580 » 25 wrz 2015, 11:01

Na pewno też jest inny zawór egr.. nie wiem jak kolektor ssący, chyba w 136 jest odkręcana przepustnica..
Początkujący
 
Od: 23 sie 2015, 07:28
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P

Postprzez klosek6 » 29 wrz 2015, 11:46

Wszystko jest to samo a zawór egr były do 2003 roku bez czujnika wzniosu iglicy , a po 2003 z czujnikiem reszta to samo . Wystarczy założyć komputer ze 136 KM i masz już 136 km
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 19:25
Posty: 187 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Maluś » 26 cze 2017, 14:05

CZeść :)
Czeka mnie przekładka, auto na warsztacie i szukam silnika. Znalazłem względnie optymalny jeżeli to w ogóle możliwe... Tylko i tu pytanie. Z wersji przed liftowej silnik 136 konny, czy wszystko będzie pasowało jak należy przy przekładce w zamian za 121 konna ??
Maluś
 

Postprzez kubsztyk » 26 cze 2017, 17:23

Jak przekładasz sam słupek silnika, a zostaje osprzęt, a w szczególności komputer sterujący silnikiem, to będziesz miał moc taką, jaką miałeś fabrycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Maluś » 7 sie 2017, 09:43

Dzięki KUBSZTYK za podpowiedź. Kupowałem z osprzętem, ze względu na części zamienne. Mam nadzieje, że pomogę rozwiać doszczętnie wątpliwości innym zmagającym się z problemem. Silniki są takie same, tylko różnią się komputerem jak już wspomniano. Nie wiem czy w każdym ale u mnie koniecznie trzeba bylo przełożyć tylko egr, który w "nowym" silniku był elektroniczny . Madzia po transplantacji cieszy się drugą młodością ;)
Maluś
 

Postprzez DanyGoo » 11 wrz 2017, 16:27

Witam. Pytanie mam możliwość kupna anglika z silnikiem 143KM i przełożyć go za silnik 121KM czy różnią się te silniki? nadmienię że przełożyć chce cały osprzęt i skrzynię biegów też. Czy mają te same uchwyty i wielkość?

Dzieki dobrzyn22 za info tylko moja 121 to właśnie RF7J i czy w 143 jest ten sam osprzęt typu turbo, EGR czy pompa wys. ciśn./ może to być jak poprzednik pisał tylko podrasowany chip w kompie? i to mnie interesi.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2017, 20:13 przez DanyGoo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 cze 2010, 22:01
Posty: 28
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Postprzez dobrzyn22 » 12 wrz 2017, 10:47

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4969 (16/54)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r

Postprzez Dark_Mat » 18 mar 2019, 23:11

Nie chciałem zakładać nowego tematu na jedno małe pytanie, więc podpinam na najbardziej pasujący.
Mam silnik RF7J o mocy 121km. Czy wie ktoś, czym się on różni od wersji 143km? Słyszałem, że jedyne różnice, to inna turbosprężarka i komputer. Czy to wszystko co musiałbym wymienić, żeby zwiększyć moc o ponad 20km? Czy coś jeszcze?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 19 mar 2019, 10:03

Turbosprężarka? Czy aby na pewno? Pcm nie trzeba wymieniać, wystarczy zmienić mapę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 449 (17/4)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Dark_Mat » 19 mar 2019, 11:47

Tak gdzieś czytałem, teraz trudno mi będzie znaleźć źródło. Pytam, bo myślę nad zwiększeniem mocy, ale w możliwie najbezpieczniejszy sposób. Rozumiem że skoro wychodziły wersje 143 konne, to podwyższenie do tej mocy z 121 koni, nie będzie zagrażało silnikowi?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dobrzyn22 » 19 mar 2019, 13:36

Jeżeli z silnikiem i osprzętem wszystko w porządku, to absolutnie nic złego nie powinno się dziać. Mam identyczny silnik i rocznik, moc podniesiona do prawie 150 koni już wiele lat temu, nadal technicznie wszystko <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4969 (16/54)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r

Postprzez Dark_Mat » 19 mar 2019, 21:36

A jak podnosiłeś moc? Rozumiem, że chip? Jeśli tak, to czy wpłynęło to jakkolwiek na średnie spalanie (w górę, w dół)? Gdzie robiłeś i za ile?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dobrzyn22 » 20 mar 2019, 08:07

Jak to robiłem , to jeszcze nie chipowali tego silnika ( no, może kilka miejsc na całą Polskę ), więc padło na BOXa. Zasada jest taka, że przy niezmienionym stylu jazdy możesz nieco przyoszczędzić na paliwie, jednak korzystając z większej mocy – spalanie nieco może wzrosnąć. Robiłem to w Vtech Pomorze, z tego co pamiętam to ok, 1,5 tys zł.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4969 (16/54)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r

Postprzez DooOminO » 20 mar 2019, 16:38

Od siebie nie polecam żadnych boksów, jedź do tunera wgra ci mapę z wykresem z hamowni za 600-800zl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 449 (17/4)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dobrzyn22 » 21 mar 2019, 07:12

z oczywistych względów chip będzie zawsze lepszym rozwiązaniem niż box, więc również zalecał bym takie rozwiązanie – jednak dla ścisłości dodam, że przez naprawdę długi okres nigdy u mnie z boxem problemów nie było.

PS. po szczegóły dot. podnoszenia mocy zapraszam do działu tuning mechaniczny
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 4969 (16/54)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6