Witam.
Dzisiaj bez żadnej widocznej przyczyny w mojej Mazdzie po uruchomieniu silnika włączył się tryb awaryjny. Stało się to po tym jak po uruchomieniu musiałem kilka razy ruszyć w przód i w tył, no ale chyba nie ma to żadnego związku. Obroty wzrastały do 1500 i ani trochę więcej. Po ponownym uruchomieniu silnika problem ustąpił i auto jedzie normalnie. Trochę mnie to martwi bo przede mną dłuższa trasa i nie chciał bym mieć w trakcie jakieś niespodzanki. Nie wiem czy może mieć to związek z notorycznym błędem zaworu egr. Stale świecą mi się 2 kontrolki check engine i trakcja. Byłem już z tym problemem kilka razy w MazVagTech, po każdej wizycie problem ustępuje po czym po max 2 miesiącach wraca. Wymieniono mi już chyba części za 1000zł i w końcu ok roku temu dałem sobie z tym spokój.
Czy ten tryb awaryjny może mieć z tym związek??
Włączył się tryb awaryjny
Strona 1 z 1
Witam!
Miałem identyczny problem. Po ruszeniu ze świateł nagle zapaliła się kontrolka check i kontrolka od kontroli trakcji. Auto podchodziło do max 1500 obrotów. Na biegu jałowym samochód wchodził na obroty normalnie. Działo się to tylko na wrzuconym biegu. Kilkukrotnie gasiłem i zapalałem silnik, lecz to nic nie dało. Dopiero po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora kontrolki zgasły i auto jeździ już normalnie przez dwa tygodnie. Dodam, że sytuacja ta miała miejsce 3 dni po czyszczeniu zaworu EGR.
Macie jakieś sugestie odnośnie tego co mogłoby być przyczyną takiego zachowania się samochodu?
Pozdrawiam!
Miałem identyczny problem. Po ruszeniu ze świateł nagle zapaliła się kontrolka check i kontrolka od kontroli trakcji. Auto podchodziło do max 1500 obrotów. Na biegu jałowym samochód wchodził na obroty normalnie. Działo się to tylko na wrzuconym biegu. Kilkukrotnie gasiłem i zapalałem silnik, lecz to nic nie dało. Dopiero po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora kontrolki zgasły i auto jeździ już normalnie przez dwa tygodnie. Dodam, że sytuacja ta miała miejsce 3 dni po czyszczeniu zaworu EGR.
Macie jakieś sugestie odnośnie tego co mogłoby być przyczyną takiego zachowania się samochodu?
Pozdrawiam!
- Od: 30 mar 2014, 22:08
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2004r.
Hej!
Sądzę, że gdybyś miał 300km do domu i do wyboru jechać 10km/h przez cały Wrocław o godzinie 16 do serwisu czy skasować błąd i pojechać dalej wybrałbyś tę drugą opcję. Zwłaszcza gdyby Twoja praca wymagałaby od Ciebie stawienia się na czas w wyznaczonym miejscu
Nie napisałem tego złośliwie, lecz ku wyjaśnieniu. Pierwszy raz wyszła taka sytuacja w mojej Maździe, a może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Zresztą gdybym miał możliwość odczytu tego błędu teraz to nie zadawałbym pytania na forum, lecz go odczytał i spróbowałbym coś z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam!
Sądzę, że gdybyś miał 300km do domu i do wyboru jechać 10km/h przez cały Wrocław o godzinie 16 do serwisu czy skasować błąd i pojechać dalej wybrałbyś tę drugą opcję. Zwłaszcza gdyby Twoja praca wymagałaby od Ciebie stawienia się na czas w wyznaczonym miejscu
Nie napisałem tego złośliwie, lecz ku wyjaśnieniu. Pierwszy raz wyszła taka sytuacja w mojej Maździe, a może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Zresztą gdybym miał możliwość odczytu tego błędu teraz to nie zadawałbym pytania na forum, lecz go odczytał i spróbowałbym coś z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam!
- Od: 30 mar 2014, 22:08
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2004r.
Dziwna sprawa ale wczoraj wieczorem znów musiałem kilka razy ruszyć w przód i w tył żeby wyjechać z ciasnego parkingu i znów po tym włączył mi się tryb awaryjny. To nie mógł być zbieg okoliczności. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. W poniedziałek jestem umówiony u mechanika, żeby podpiąć auto pod komputer i zobaczymy.
- Od: 8 kwi 2010, 09:22
- Posty: 34
- Skąd: Rydułtowy
- Auto: Mazda 6 GH diesel 2008
i co powiedziała wizyta u mechanika?
A przypadkiem nie jest to powiązane z czujnikiem gazu (nad pedałem)
?
A przypadkiem nie jest to powiązane z czujnikiem gazu (nad pedałem)
Witam jestem nowy więc na początku wszystkich witam i pozdrawiam.
Wracając do mojego problemu M6 136KM jadę i nagle wchodzi w tryb awaryjny i do tego wtryski tak walą jakby młotem ktoś walił. Z tego też powodu moje pytanie co to może być? dodam czujnik przy pompie nowy,filtr paliwa nowy,wtryskiwacze podkładki nowe.
PROSZĘ O POMOC DOPIERO KUPIŁEM M6
Wracając do mojego problemu M6 136KM jadę i nagle wchodzi w tryb awaryjny i do tego wtryski tak walą jakby młotem ktoś walił. Z tego też powodu moje pytanie co to może być? dodam czujnik przy pompie nowy,filtr paliwa nowy,wtryskiwacze podkładki nowe.
-
kielon78
kiedys mialem podobny problem i tygodniami razem z serwisem szukalismy problemu
i wiele wskazywalo na uszkodzony EGR lub PCm!
przed zamowieniem nowego EGRa za ok. 330euro dla pewnosci sprawdzono wiazke kabla miedzy bezpiecznikami pod maska silnika a PCMem
no i jeden kabel byl lekko uszkodzony na tyle ze podawal zamiast ok. 12 tylko 8-9 Volt.
po jego zmostkowaniu auto chodzilo do sprzedazy bezproblemowo.
P.S. nie wiem ktory to kabel!
trzeba przemierzyc wszystkie
E
i wiele wskazywalo na uszkodzony EGR lub PCm!
przed zamowieniem nowego EGRa za ok. 330euro dla pewnosci sprawdzono wiazke kabla miedzy bezpiecznikami pod maska silnika a PCMem
no i jeden kabel byl lekko uszkodzony na tyle ze podawal zamiast ok. 12 tylko 8-9 Volt.

po jego zmostkowaniu auto chodzilo do sprzedazy bezproblemowo.
P.S. nie wiem ktory to kabel!
trzeba przemierzyc wszystkie
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6